abonnement Unibet Coolblue
pi_157275226
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 10:50 schreef bosatlas het volgende:
Maar als je twee dezelfde dure rolmaten hebt en een heeft een haakje met speling dan kom je soms ook tot meetfouten van halve centimeter :')

Ik maak die haakjes vaak zelf helemaal vast met puntlas of tik die buisjes die ze vasthouden helemaal vast op bankschroef.

Maar belangrijkste: gebruik steeds de zelfde rolmaat!
Die speling hoort. Je haakt hem of ergens achter of je duwt hem ergens tegenaan. Bijde manieren kan ik op de halve mm zagen. Als jij er een halve cm naast zit op die manier vindt ik knap. Met het lipje vastgehecht zou ik hem direct in de prullenbak donderen.
pi_157275296
quote:
Op maandag 2 november 2015 19:24 schreef tiho1 het volgende:
Die speling hoort. Je haakt hem of ergens achter of je duwt hem ergens tegenaan. Beide manieren kan ik op de halve mm zagen. Als jij er een halve cm naast zit op die manier vindt ik knap. Met het lipje vastgehecht zou ik hem direct in de prullenbak donderen.
En tóch meet ik op korte afstanden vanaf de 10 cm. :@
pi_157275812
quote:
6s.gif Op maandag 2 november 2015 19:27 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

En tóch meet ik op korte afstanden vanaf de 10 cm. :@
Dat doe ik ook, maar alleen bei het aftekenen.
pi_157275944
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 19:24 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Die speling hoort. Je haakt hem of ergens achter of je duwt hem ergens tegenaan. Bijde manieren kan ik op de halve mm zagen. Als jij er een halve cm naast zit op die manier vindt ik knap. Met het lipje vastgehecht zou ik hem direct in de prullenbak donderen.
De speling hoort net zo veel te zijn als de dikte van het haakje.
Alleen als je hem iets vaker gebruikt wordt de speling steeds groter.
Nee niet verkeerd gebruik maar veel gebruik.
Dan heb ik liever dat ik bij binnenmaten er in mijn hoofd iets bij reken dan zit te kutten met een haakje met teveel speling.
melk is goed voor elk
-imikethat
pi_157276021
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 19:52 schreef bosatlas het volgende:

[..]

De speling hoort net zo veel te zijn als de dikte van het haakje.
Alleen als je hem iets vaker gebruikt wordt de speling steeds groter.
Nee niet verkeerd gebruik maar veel gebruik.
Dan heb ik liever dat ik bij binnenmaten er in mijn hoofd iets bij reken dan zit te kutten met een haakje met teveel speling.
Misschien eens een ander merk proberen. Gebruik die dingen de hele dag.
pi_157276183
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 19:55 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Misschien eens een ander merk proberen. Gebruik die dingen de hele dag.
Welk merk zou je adviseren dan? Heb voornamelijk Stanley.
En gebruik ze ook op langere afstanden dat ik het haakje er van een paar meter "afwip"
Hierna Ontopic.
melk is goed voor elk
-imikethat
pi_157276481
Facom
pi_157308790
Wat ik wel een redelijke blunder vind bij mezelf.... is dat ik ALLES kwijtraak.

Ik wil al maanden ff een paar aansluitingen van de vloer met een ander deel afwerken met zo'n hoekprofiel afwerkstrip.

Ik heb meters van dat spul gekocht in een prachtige kleur passend bij de vloeren. Maar... WAAR IS HET?

En zo loop ik elke keer te zoeken naar gereedschap, materiaal...

Echt, sinds ik het op meerdere plekken in huis heb liggen gezien er steeds meer "af" raakt wordt ik gek.

En dan denk ik fuck it koop wel nieuwe... en dan loop ik er een dag later tegenaan :')
Laat die handjes wapperen!
pi_157308990
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:51 schreef Gieliovd het volgende:
Wat ik wel een redelijke blunder vind bij mezelf.... is dat ik ALLES kwijtraak.

Ik wil al maanden ff een paar aansluitingen van de vloer met een ander deel afwerken met zo'n hoekprofiel afwerkstrip.

Ik heb meters van dat spul gekocht in een prachtige kleur passend bij de vloeren. Maar... WAAR IS HET?

En zo loop ik elke keer te zoeken naar gereedschap, materiaal...

Echt, sinds ik het op meerdere plekken in huis heb liggen gezien er steeds meer "af" raakt wordt ik gek.

En dan denk ik fuck it koop wel nieuwe... en dan loop ik er een dag later tegenaan :')
Dat is een bekende :Y
Na een keer om een kroonsteentje verlegen te hebben gezeten heel verstandig een nieuwe strip gekocht "want dan heb ik ze tenminste mocht ik ze binnenkort nodig hebben".
Pak m beet een half jaar later: "Ik heb een kroonsteentje nodig!". Werkelijk waar overal gezocht, want ja ik wist zeker dat ik ze ergens had opgeborgen. Tevergeefs alle kasten doorzocht, niks gevonden, dus dan maar weer een nieuw setje gekocht.

Twee weken later trek ik een stapel papieren uit een kast en zie ik aan de achterkant een stukje karton uitsteken met de opdruk Gamma. }:|
Nu heb ik dus genoeg kroonsteentjes voor de komende tien jaar.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  woensdag 4 november 2015 @ 10:18:18 #60
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_157309151
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:51 schreef Gieliovd het volgende:
Wat ik wel een redelijke blunder vind bij mezelf.... is dat ik ALLES kwijtraak.

Ik wil al maanden ff een paar aansluitingen van de vloer met een ander deel afwerken met zo'n hoekprofiel afwerkstrip.

Ik heb meters van dat spul gekocht in een prachtige kleur passend bij de vloeren. Maar... WAAR IS HET?

En zo loop ik elke keer te zoeken naar gereedschap, materiaal...

Echt, sinds ik het op meerdere plekken in huis heb liggen gezien er steeds meer "af" raakt wordt ik gek.

En dan denk ik fuck it koop wel nieuwe... en dan loop ik er een dag later tegenaan :')
Dat is nog niets. Als ik aan het klussen ben hoef ik me alleen maar om te draaien om mijn potlood, schroevendraaier enz. kwijt te zijn. _O-
pi_157311832
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:09 schreef Sport_Life het volgende:
Laatst een nieuwe kast gehaald, kamer is niet zo groot dus opgemeten dat het precies past, breedte vd kamer was 200 cm dus een kast uitgezocht van 190 cm breed. Eenmaal thuis heel enthousiast begonnen met bouwen van die kast, blijk ik de plinten vergeten mee te rekenen :( :( ging allemaal net goed maar valt wel in de categorie blunders.
haha heb ik ook gehad. En omdat mijn kast precies naast de deur kwam te staan voor de zekerheid een soort van zekering gemaakt dat mijn kast niet te ver om zou leunen en ik zo mijn deur nooit meer open zou kunnen doen als ik in de gang zou staan haha.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_157312107
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 09:51 schreef Gieliovd het volgende:
Wat ik wel een redelijke blunder vind bij mezelf.... is dat ik ALLES kwijtraak.

Ik wil al maanden ff een paar aansluitingen van de vloer met een ander deel afwerken met zo'n hoekprofiel afwerkstrip.

Ik heb meters van dat spul gekocht in een prachtige kleur passend bij de vloeren. Maar... WAAR IS HET?

En zo loop ik elke keer te zoeken naar gereedschap, materiaal...

Echt, sinds ik het op meerdere plekken in huis heb liggen gezien er steeds meer "af" raakt wordt ik gek.

En dan denk ik fuck it koop wel nieuwe... en dan loop ik er een dag later tegenaan :')
Herkenbaar. Al komt het bij mij vooral door mezelf. Alles in een grote bak gooien van de klus waar ik op dat moment mee bezig ben. En de keer er op een nieuwe bak pakken etc.
pi_157315408
quote:
2s.gif Op woensdag 4 november 2015 10:06 schreef WheeleE het volgende:

[..]

Dat is een bekende :Y
Na een keer om een kroonsteentje verlegen te hebben gezeten heel verstandig een nieuwe strip gekocht "want dan heb ik ze tenminste mocht ik ze binnenkort nodig hebben".
Pak m beet een half jaar later: "Ik heb een kroonsteentje nodig!". Werkelijk waar overal gezocht, want ja ik wist zeker dat ik ze ergens had opgeborgen. Tevergeefs alle kasten doorzocht, niks gevonden, dus dan maar weer een nieuw setje gekocht.

Twee weken later trek ik een stapel papieren uit een kast en zie ik aan de achterkant een stukje karton uitsteken met de opdruk Gamma. }:|
Nu heb ik dus genoeg kroonsteentjes voor de komende tien jaar.
Haha, herkenbaar ja!

Ik ben daarom gaan labelen. Natuurlijk was het aaaaaaaltijd mijn man z'n schuld, nooit de mijne als iets niet op z'n vaste plek lag O-)





:@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_157317576
quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:09 schreef Sport_Life het volgende:
Laatst een nieuwe kast gehaald, kamer is niet zo groot dus opgemeten dat het precies past, breedte vd kamer was 200 cm dus een kast uitgezocht van 190 cm breed. Eenmaal thuis heel enthousiast begonnen met bouwen van die kast, blijk ik de plinten vergeten mee te rekenen :( :( ging allemaal net goed maar valt wel in de categorie blunders.
Heb ook wel eens een vergelijkbare blunder gemaakt. Ik had op m.arktplaats een prachtig bureau gezien, was aan de grote kant dus heb ik de verkoper toen gevraagd om het bureau op te meten. Het zou net door de deurpost passen. Bureau aan de andere kant van het land opgehaald, eenmaal thuis bleken de poten uit te steken waardoor het alsnog niet door de deurpost kon :X

3x raden hoe die uiteindelijk toch binnen is gekomen >:)
pi_157335320
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:52 schreef Messina het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar ja!

Ik ben daarom gaan labelen. Natuurlijk was het aaaaaaaltijd mijn man z'n schuld, nooit de mijne als iets niet op z'n vaste plek lag O-)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

:@
Dat is juist goed, werkt ook fantastisch als je iets op moet ruimen :)
pi_157346538
Je kunt me niet chagrijniger krijgen dan als ik moet zoeken naar m'n gereedschap. Alles heeft z'n plek en daar moet het ook echt terug, iedere keer.
Alles zit ook in eigen kisten, l-boxx'en of zelf getimmerde kisten :Y

c_/
met een koekje
pi_157346630
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 15:52 schreef Messina het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar ja!

Ik ben daarom gaan labelen. Natuurlijk was het aaaaaaaltijd mijn man z'n schuld, nooit de mijne als iets niet op z'n vaste plek lag O-)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

:@
:D lange schroeven

Geniaal :P

c_/
met een koekje
  Moderator donderdag 5 november 2015 @ 21:32:53 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157346827
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:28 schreef koffielepel het volgende:

[..]

:D lange schroeven

Geniaal :P

c_/
Tjah, hoe lang is een schroef :+
4*60, 5*80, 6*100
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157347535
Nog geen twee weken bezig en gisteren zaten we al op de EHBO. Manlief was achteruit tegen een keukentrapje gevallen. Niet zo heel erg, maar het trapje klapte dicht toen hij er met zijn volle gewicht opviel. Duim zat er nog tussen. Auw.

Nadat ik hem overeind heb geholpen viel hij flauw, dus ff neergezet op een stoel en daarna in de auto naar de EHBO. Gelukkig niet gebroken, maar de schrik zit er wel ff in.

Dit weekend gaan we weer verder klussen :-)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_157348598
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:52 schreef Essebes het volgende:
Nog geen twee weken bezig en gisteren zaten we al op de EHBO. Manlief was achteruit tegen een keukentrapje gevallen. Niet zo heel erg, maar het trapje klapte dicht toen hij er met zijn volle gewicht opviel. Duim zat er nog tussen. Auw.

Nadat ik hem overeind heb geholpen viel hij flauw, dus ff neergezet op een stoel en daarna in de auto naar de EHBO. Gelukkig niet gebroken, maar de schrik zit er wel ff in.

Dit weekend gaan we weer verder klussen :-)
Tijd voor handschoenen met stalen vingers dus. Maar zijn altijd van die akelige dingen die vanuit het niets gebeuren.

Stond zo paar jaar geleden naast iemand die met slopen ergens vanaf viel, precies op een brok puin. Resultaat: 2 gebroken ribben
pi_157349361
quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:28 schreef koffielepel het volgende:

[..]

:D lange schroeven

Geniaal :P

c_/
Die passen niet in de schroevenbak _O-
En als ik ze maar gewoon ergens neer leg kan ik ze niet vinden als ik ze nodig heb :'(

quote:
1s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tjah, hoe lang is een schroef :+
4*60, 5*80, 6*100
6*100 zijn deze. Die gebruik ik voor de gemiddelde klus niet :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_157349793
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 21:52 schreef Essebes het volgende:
Nog geen twee weken bezig en gisteren zaten we al op de EHBO. Manlief was achteruit tegen een keukentrapje gevallen. Niet zo heel erg, maar het trapje klapte dicht toen hij er met zijn volle gewicht opviel. Duim zat er nog tussen. Auw.

Nadat ik hem overeind heb geholpen viel hij flauw, dus ff neergezet op een stoel en daarna in de auto naar de EHBO. Gelukkig niet gebroken, maar de schrik zit er wel ff in.

Dit weekend gaan we weer verder klussen :-)
Dat heb ik ook eens gedaan. Even een sigaret roken, zittend op een trapje dat inklapte. Ik viel zo achterover op de trap met mijn vingers ertussen. Ik rolde wel naar links zodat ik net niet met mijn volle gewicht op de trap en mijn vingers kwam. Deed goed pijn maar ik herinner me vooral de schrik nog.
Spoilers!
  Moderator vrijdag 6 november 2015 @ 21:59:52 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157370507
Vanmiddag was ik met de multitool met invalzaagblad. Ik snapte al niet waarom ik niet kon doen wat ik wou doen. Pas toen ik hem opruimde zag ik dat het zaagje er op de kop in zat :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157434581
Blunder van mezelf of van de winkel?

Wel ff gekut bij die Hornbach, niet bepaald een commercieel hoogstandje.
- Bij alle profielen liggen hele lange, niet verpakt, wel mooi, voor 10 euro per 2 meter
- Bij het laminaat liggen er al meer, verpakt met schroeven, 2,99 per meter
- Bij de tapijthoek liggen er nog meer, andere kleuren, 2,99 per meter met verpakking en schroeven.

En natuurlijk moest ik die laatste hebben. Want alleen daar ligt de kleur die ik moet hebben.

:|W

Ik liep dus al met die dure rond omdat ik dacht "fuck ik had die andere hier dus niet vandaan denk ik". Mijn geheugen! 8)7
Laat die handjes wapperen!
  Moderator maandag 9 november 2015 @ 21:25:57 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157434825
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 21:20 schreef Gieliovd het volgende:
Blunder van mezelf of van de winkel?

Wel ff gekut bij die Hornbach, niet bepaald een commercieel hoogstandje.
- Bij alle profielen liggen hele lange, niet verpakt, wel mooi, voor 10 euro per 2 meter
- Bij het laminaat liggen er al meer, verpakt met schroeven, 2,99 per meter
- Bij de tapijthoek liggen er nog meer, andere kleuren, 2,99 per meter met verpakking en schroeven.

En natuurlijk moest ik die laatste hebben. Want alleen daar ligt de kleur die ik moet hebben.

:|W

Ik liep dus al met die dure rond omdat ik dacht "fuck ik had die andere hier dus niet vandaan denk ik". Mijn geheugen! 8)7
¤2,99m-1 is toch goedkoper dan ¤10 voor twee meter? Of ik snap het niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')