abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156991698
Hallo allemaal,
ik zit eraan te denken een fiat doblo te halen en om te bouwen tot camper.Die daken zijn erg duur,dus dacht zelf een gat zagen,rubber op de rand,iets grotere plaat met dikker rubber die net buiten de eerste rubberrand van t dak valt maken,en dan een vorm van klemmen maken en stokken om m op de juiste officiele hoogte te krijgen.
Het is puur bedoeld om in t campertarief te vallen.
Heeft iemand tips?Moet je de balken laten zitten of valt t dan niet onder de vereiste stahoogte?En movht ik die balken door moeten zagen,is een houten of stalen frame in dat gat dan voldoende voor de officiele stevigheid?
Bedankt voor t antwoorden alvast!

Ben
pi_156991944
Zo een hefdak wat in de vorm van jouw dak is is prijzig inderdaad, maar een vierkante kant en klare valt toch wel mee? En als je inderdaad wel zelf durft te zagen zou ik gewoon zo een vierkante hefdak kopen en zelf er in zetten.

De rest kan er dan wel in? Want het is niet alleen de stahoogte wat je moet hebben natuurlijk. Lijkt me wel, aangezien ze het ook in een Transit Connect kunnen doen.
pi_156992682
Voor het campertarief moet er ook een fornuis en aanwezig zijn. Je moet hem namelijk omkeuren bij de RDW.
pi_156992850
quote:
10s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Voor het campertarief moet er ook een fornuis en aanwezig zijn. Je moet hem namelijk omkeuren bij de RDW.
Dat bedoelde ik met de rest inderdaad. Zitplaatsen, tafel, slaapplaatsen voor 2 personen, kastruimte, fornuisje, watervoorziening (incl. afvoer). Dus dan ben je inderdaad wel even bezig. Maar het kan wel in compacte auto's, zie: Transit Connect. De Doblo is ook vrij ruim, dus neem aan dat het daar ook wel in gaat. Maar zou dat wel van te voren even uitzoeken.. Je moet behoorlijk wat inbouwen wil je het goedgekeurd krijgen.
pi_156996453
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 15:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik met de rest inderdaad. Zitplaatsen, tafel, slaapplaatsen voor 2 personen, kastruimte, fornuisje, watervoorziening (incl. afvoer). Dus dan ben je inderdaad wel even bezig. Maar het kan wel in compacte auto's, zie: Transit Connect. De Doblo is ook vrij ruim, dus neem aan dat het daar ook wel in gaat. Maar zou dat wel van te voren even uitzoeken.. Je moet behoorlijk wat inbouwen wil je het goedgekeurd krijgen.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 14:06 schreef BenvanhetLicht het volgende:
Het is puur bedoeld om in t campertarief te vallen.
Of te wel, zoals ik het lees, wil TS sjoemelen
pi_156996485
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

[..]

Of te wel, zoals ik het lees, wil TS sjoemelen
Dat gok ik ook ja :Y Dan moet 'ie flink gaan aanpassen wilt 'ie in het kwarttarief vallen.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 18:32:32 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156997196
TS zoekt het maar lekker uit.

Bij de RDW ofzo.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')