Dat is sowieso een dingetje wat het allemaal lastig maakt.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:48 schreef jogy het volgende:
[..]
Ha! Nu ga ik mijn modem op een tijdschakelaar zetten, elke dag tussen 4 en 7 stroomloos zodat ik altijd (of iig vaak) een nieuw IP krijg. Goed plan!
Sinds het daadwerkelijk strafbaar maken van het downloaden van deze zaken in Nederland zal de situatie wel anders kunnen worden. Vroeger was de wet dat je mocht downloaden dus op basis van niets strafbaars kon er ook niet echt iets ondernomen worden, nu is het wel strafbaar dus zal de eventuele optie misschien wel beschikbaar komen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Voordat zoiets er door is ben je al een stuk verder en de vraag is of ze dat uiteindelijk wel gaan doen. Ze zijn al 15 jaar bezig om dit aan te pakken en het verkrijgen van gegevens is nog nooit gelukt/gedaan dus ik denk dat het niet zo heel snel zo'n vaart zal lopen.
Uiteindelijk zijn dit soort dreigementen al wel vaker geweest en eigenlijk is er nooit wat van gemerkt. Hoewel ik nog niet heb gehoord dat het in het buitenland al wel gedaan is, zoals nu.
Iets lastiger maar zeker niet onmogelijk, valt gewoon terug te halen uit het log.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is sowieso een dingetje wat het allemaal lastig maakt.
Bewijs maar dat op dat moment jij dat IP had.
Beste is gewoon een vpn nemen en klaar.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is sowieso een dingetje wat het allemaal lastig maakt.
Bewijs maar dat op dat moment jij dat IP had.
Jouw provider houdt bij op welk moment je welk IP had, in het geval van dynamische IP's.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:48 schreef jogy het volgende:
[..]
Ha! Nu ga ik mijn modem op een tijdschakelaar zetten, elke dag tussen 4 en 7 stroomloos zodat ik altijd (of iig vaak) een nieuw IP krijg. Goed plan!
Ja, maar toch! Stel dat ze op 10 november een aanvraag krijgen en afwijzen van Brein om mijn persoonsgegevens vrij te geven die op een bepaald ip adres is gekoppeld. Brein speelt het via de rechter en komt een maand later met een bevel, ondertussen ben ik al 30 adressen verder. Dan duurt het opzoeken op zijn minst 0.5 seconden langer en met een beetje boel geluk onthoudt het per klant een vast aantal ip adressen en zijn het er minder dan 30. (Waarschijnlijk niet)quote:Op donderdag 22 oktober 2015 17:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jouw provider houdt bij op welk moment je welk IP had, in het geval van dynamische IP's.
Ach... gewoon VPN gebruiken. Niet moeilijk doenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:48 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, maar toch! Stel dat ze op 10 november een aanvraag krijgen en afwijzen van Brein om mijn persoonsgegevens vrij te geven die op een bepaald ip adres is gekoppeld. Brein speelt het via de rechter en komt een maand later met een bevel, ondertussen ben ik al 30 adressen verder. Dan duurt het opzoeken op zijn minst 0.5 seconden langer en met een beetje boel geluk onthoudt het per klant een vast aantal ip adressen en zijn het er minder dan 30. (Waarschijnlijk niet)
Heb ik ook al, daar niet vanquote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ach... gewoon VPN gebruiken. Niet moeilijk doen
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 17:01 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Beste is gewoon een vpn nemen en klaar.
Dan hangt het er ook nog vanaf of de VPN alles logt of niet.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ach... gewoon VPN gebruiken. Niet moeilijk doen
ik vind die reactie van die arnoud wel erg knullig: hij zou als geen ander moeten weten dat ook in denemarken door filmmaatschappijen advocaten worden ingehuurd en civiele zaken worden opgestart en dat dit dus effect heeft; In duitsland blijkt dit ook al erg effectief..quote:
Natuurlijk daar op lettenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 23:30 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
[..]
Dan hangt het er ook nog vanaf of de VPN alles logt of niet.
Ik heb begrepen dat de situatie in Duitsland iets anders is dan in Nederland waardoor het daar allemaal wat makkelijker gaat. Iets met een bedrijf/advocaat/oid die eerst de schade kan verhalen voordat hij door de filmmaatschappij wordt ingeschakeld ofzo. Daardoor wordt het laagdrempeliger om actie te ondernemen voor filmmaatschappijen. Ik kan alleen nergens meer vinden hoe dat nou precies in elkaar zatquote:Op donderdag 22 oktober 2015 23:42 schreef mschol het volgende:
[..]
ik vind die reactie van die arnoud wel erg knullig: hij zou als geen ander moeten weten dat ook in denemarken door filmmaatschappijen advocaten worden ingehuurd en civiele zaken worden opgestart en dat dit dus effect heeft; In duitsland blijkt dit ook al erg effectief..
en aangezien de rechthebbende zijn rechten moet beschermen is een adres bij IP ook zo geregeld
Heeft het OM iets te maken met civiele zaken? (Geen idee hoor)quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:29 schreef Komakie het volgende:
Overigens heeft het OM altijd gezegd dat ze niet achter individuele downloaders aan gaan. De vraag is of ze dat nu wel gaan doen.
Nouja gelukkig hebben we SE nog.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:37 schreef redboyke het volgende:
https://torrentfreak.com/(...)ore-downtime-151023/
Ik gebruik het godverdomme net 2 dagen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:37 schreef redboyke het volgende:
https://torrentfreak.com/(...)ore-downtime-151023/
welkom op het internet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik gebruik het godverdomme net 2 dagen.
Ik kan je uit ervaring vertellen, voorzover ik weet van één isp, dat al je IP adressen gelogd zijn vanaf het begin van het abo, gekoppeld aan mac adres wat op dat moment aangesloten is, met hostname van het CPE erbij.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:48 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, maar toch! Stel dat ze op 10 november een aanvraag krijgen en afwijzen van Brein om mijn persoonsgegevens vrij te geven die op een bepaald ip adres is gekoppeld. Brein speelt het via de rechter en komt een maand later met een bevel, ondertussen ben ik al 30 adressen verder. Dan duurt het opzoeken op zijn minst 0.5 seconden langer en met een beetje boel geluk onthoudt het per klant een vast aantal ip adressen en zijn het er minder dan 30. (Waarschijnlijk niet)
Die niet goed doet streamen naar de Chromecast en rete instabiel is. RIP Popcorn Time.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 21:44 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nouja gelukkig hebben we SE nog.
Klinkt logisch. Het kost ook amper ruimte om het te bewarenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:14 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen, voorzover ik weet van één isp, dat al je IP adressen gelogd zijn vanaf het begin van het abo, gekoppeld aan mac adres wat op dat moment aangesloten is, met hostname van het CPE erbij.
wat ik daarvan heb begrepen is dat een advocaat gewoon een brief kan sturen zonder dat een rechthebbende hem heeft ingeschakeld, en daarna kan de advocaat dus zeggen: "kijk ik heb je eigendom beschermd"quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat de situatie in Duitsland iets anders is dan in Nederland waardoor het daar allemaal wat makkelijker gaat. Iets met een bedrijf/advocaat/oid die eerst de schade kan verhalen voordat hij door de filmmaatschappij wordt ingeschakeld ofzo. Daardoor wordt het laagdrempeliger om actie te ondernemen voor filmmaatschappijen. Ik kan alleen nergens meer vinden hoe dat nou precies in elkaar zat
het OM heeft hier niks mee te maken aangezien het om civiele zaken gaat (persoon versus bedrijf)quote:Nog 2 leuke stukjes:
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)egevens-popcorn-time
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)chadeclaim-op-de-mat
Ik denk zelf dat de mogelijkheid er is en misschien dat ze het als voorbeeld wel een paar keer doen, maar ik geloof niet dat ze heel snel massaal iedereen gaan beboeten.
Overigens heeft het OM altijd gezegd dat ze niet achter individuele downloaders aan gaan. De vraag is of ze dat nu wel gaan doen.
nope, OM doet alleen strafzaken afaikquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:38 schreef jogy het volgende:
[..]
Heeft het OM iets te maken met civiele zaken? (Geen idee hoor)
en dan starten ze een rechtzaak die ze, hoogstwaarschijnlijk, winnen waardoor jij nog veel meer geld kwijt bentquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 03:17 schreef PP_Sound het volgende:
Brein doet helemaal niks, wat advocaten van rechthebbende gaan brieven sturen, ik veeg er mijn reet met af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |