abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156982905
Beste Fok leden

Naar aanleiding van wat moeilijkere tijden op school voor m'n zoontje, toch even checken wat de massa (Met meer ervaring in dit soort zaken?) denkt wat er kan gebeuren.

Stel voor, in een drift bui trapt mijn zoon een kantoorraam in op school, dikke scheur, raam niet gebroken, geen liters bloed over de vloer, maar wordt zal wel vervangen gaan worden. School stelt mij aansprakelijk.

Maar dan blijkt dat school verkeerd heeft opgetreden in de aanloop naar de driftbui van zoon: Zij zijn bekend met zijn problematiek, en zijn ook bekend met het correct oplossen en de-escaleren van problemen voordat zoon in een driftbui raakt, en vervolgens onhandelbaar wordt (Er ligt immers een specifieke zorgplan voor alle leerlingen op deze school.)
School verzuimt te de-escaleren, forceert zoon richting een ander kantoor en vervolgens ligt raam er uit.

Wie zou hier aansprakelijk zijn? Normaal zou ik aansprakelijk zijn, maar in dit geval zou school specifiek weten hoe ze dit soort situaties moeten voorkomen, dit doen ze alleen niet, met als gevolg dat zoontje alleen maar escaleert naar een driftbui waarin hij, rustig aan ontoerekeningsvatbaar is.
pi_156982979
Vroeger betaalde je dit ook als ouder zijnde, ''kwestie opvoeding'', zei men dan.
Waarom moet dit nu anders?

Als jij wilt dat je kind straks normaal mee kan draaien in de maatschappij, zal hij dit toch moeten leren, en zichzelf in hand moeten houden, denk maar niet dat men op een bedrijf zegt, oh wacht Kees heeft een aanvalletje laten we hem even dé-escaleren! Terwijl hij even de ruiten eruit slaat oid.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_156982999
Juridisch geen idee, gevoel zegt dat jij dat toch bent. Sowieso verantwoordelijkheid van je zoontje op school af willen schuiven omdat het een rugzakleerling is :')
pi_156983000
Ik zal jouw ruiten even ingooien, vind dat de maatschappij aansprakelijk is.

Doei.
pi_156983023
Terecht dat de school hier voor op moet draaien. Je school draagt de zorg voor de opvoeding en educatie van je kind. Als dat dan niet goed gaat en hij per ongeluk een ruitje kapot tikt, kunnen ze moeilijk verwachten dat ze terug naar de fabrikant kunnen om de schade te verhalen.
pi_156983087
Voed dat ding gewoon op. Kom op zeg :')
pi_156983101
quote:
13s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 00:01 schreef xcachet het volgende:
Voed dat ding gewoon op. Kom op zeg :')
jij hebt geen kinderen met driftbuien zeker?
pi_156983139
M'n gevoel zegt dat de ouders aansprakelijk zijn, maar een goede advocaat zal er vast wel een draai aan kunnen geven. De vraag is dan wel of de advocaat niet duurder is dan het glas.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156983158
Ik zou zijn zakgeld inhouden en gewoon dokken
pi_156983174
Ik heb ooit een grote klok op de middelbare school kapot gemaakt. Daar moest ik toen 50¤ voor betalen. Later heb ik mijn aansprakelijkheids verzekering gevraagd of ik dat vergoed kon krijgen. Die vertelde mij dat school mij dat geld nooit had mogen vragen omdat ze daar zelf voor verzekerd zijn.
Met dat verhaal weer naar school gegaan en die gaven mij gelijk en mij m'n 50¤ terug.
pi_156983198
Helaas zijn de kortdenkers met 'opvoeden' vaak de mensen die juist dit soort problematiek veroorzaken (en dus ook zorgen dat zoon niet juist kan meedraaien in maatschappij)

Zou het gebeuren dan denk ik inderdaad dat een advocaat nog wel eens duurder kan zijn, daarom dat ik maar vast ga polsen. Er zijn al meerdere gesprekken in de afgelopen weken geweest waarin de verantwoordelijkheden van school en ons besproken zijn (Wij voldoen zeker aan onze verantwoordelijkheden trouwens.)
pi_156983438
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 00:06 schreef Blackout70 het volgende:
Helaas zijn de kortdenkers met 'opvoeden' vaak de mensen die juist dit soort problematiek veroorzaken (en dus ook zorgen dat zoon niet juist kan meedraaien in maatschappij)

Zou het gebeuren dan denk ik inderdaad dat een advocaat nog wel eens duurder kan zijn, daarom dat ik maar vast ga polsen. Er zijn al meerdere gesprekken in de afgelopen weken geweest waarin de verantwoordelijkheden van school en ons besproken zijn (Wij voldoen zeker aan onze verantwoordelijkheden trouwens.)
Je hebt toch wel een WA verzekering?
pi_156983601
WA en AVP (Aansprakelijkheids Verzekering Particulier) zijn twee andere beestjes.

Maar ik heb wel AVP (Geen WA, geen auto.) , maar we gaan natuurlijk niet naar onze verzekering als school zelf dingen fout blijkt te doen.
pi_156983649
Een basisschool heeft 8 groepen van elk, laten we het erg minimaal berekenen, 20 leelingen. Da's 160 kinderen. Op, laten we grofweg eens zeggen, 10 leerkrachten/hulpjes.
In elke klas zitten er, laten we zeggen, 1 a 2 "moeilijke gevallen"; da's 12. Wie gaat die moeilijke gevallen en de andere leerlingen in toom houden?

Ik bedoel maar te zeggen: het ligt aan de situatie of de school er überhaupt iets aan kon doen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156983710
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 00:01 schreef Adames het volgende:

[..]

Nou dan krijgen ze van mij een tik voor de reet!
Wil nog wel eens helpen.
Kom zeg, kinderen een beetje een driftbui laten krijgen.
No way! Opvoeden is ook een taak van de ouders.
Sommige kinderen kun je gewoon normaal opvoeden door met ze te praten en uitleg te geven wat wel en niet hoort, sommigen moeten het gewoon even voelen.
Pets!
Stel je niet zo aan kind.
Je gedraagt je schandelijk.
Gelukkig hoefde ik nooit een pets uit te delen, omdat mijn kind voorbeeldig is!
Duidelijkheid is belangrijk bij kinderen.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_156983811
Ik zou zeggen dat jij aansprakelijk bent. Ik ben geen jurist maar iets anders zou ik heel vreemd vinden. Jouw zoon maakt immers iets kapot vanwege een driftbui. Dat is het begin en dan kun je niet zeggen dat de school maar had moeten deescaleren. De escaleren kun je proberen maar geeft natuurlijk geen garantie voor succes. Zou een beetje vreemd zijn als je dan vervolgens zelf mag opdraaien voor de driftbui van een ander.

Zou je ook niet moeten willen want de volgende stap is dat je zoon volgens de school niet meer te handhaven is en dan mag je op zoek naar een andere. Is dat het je waard? Gewoon via de verzekering.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_156983830
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 00:01 schreef Adames het volgende:

[..]

Ja ik wel. Al is ze er nu overheen maar ik zou het niet eens in mijn hoofd halen een ander aansprakelijk te stellen als mijn dochter iets kapot zou maken in een driftbui.

Hoe haal je het in je hoofd :')
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_156983861
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 00:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ja ik wel. Al is ze er nu overheen maar ik zou het niet eens in mijn hoofd halen een ander aansprakelijk te stellen als mijn dochter iets kapot zou maken in een driftbui.

Hoe haal je het in je hoofd :')
Opvoeding is de verantwoordelijkheid van de maatschappij! De regering is er verantwoordelijk voor als iemands kind een raam kapot trapt.
pi_156983862
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 00:06 schreef Blackout70 het volgende:

Wacht even. Zeg je hier nu serieus dat het de schuld van anderen is dat je zoon niet goed mee kan komen? Het is de schuld van kortdenkers? Is het niet jouw zoon die een driftbui krijgt en een ruit sloopt?
pi_156983885
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 00:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Opvoeding is de verantwoordelijkheid van de maatschappij! De regering is er verantwoordelijk voor als iemands kind een raam kapot trapt.
Hoe kom je daar nou bij? Ik heb niks met jouw kinderen te maken en jij niks met de mijne. Ouders zijn verantwoordelijk voor de opvoeding. Dat is zelfs bij wet zo geregeld. Jij bent verantwoordelijk voor jouw kind.

Dat je kind driftbuien heeft wil niet zeggen dat het slecht is opgevoed naar dat ontslaat jou niet van je verantwoordelijkheid.
pi_156983893
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 01:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoe kom je daar nou bij? Ik heb niks met jouw kinderen te maken en jij niks met de mijne. Ouders zijn verantwoordelijk voor de opvoeding. Dat is zelfs bij wet zo geregeld. Jij bent verantwoordelijk voor jouw kind.

Dat je kind driftbuien heeft wil niet zeggen dat het slecht is opgevoed naar dat ontslaat jou niet van je verantwoordelijkheid.
Sarcasm, bro.
pi_156983945
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 01:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Sarcasm, bro.
Gelukkig. Maar je hebt echt mensen die zo denken.

Werd helemaal gek. ..
pi_156983974
Het lijkt mij pas een punt als de school bewust heeft lopen ophitsen. Je kunt niet verwachten dat de school die oplossing altijd kan toepassen. Verder blijft zoiets onvoorspelbaar, iets wat de ene keer werkt, kan de andere keer weer niet werken. Ik denk dan toch dat het risico bij jou ligt, en niet zo snel bij de school. Dit is althans wat mij logisch lijkt.
pi_156984333
Maar dan blijkt dat school verkeerd heeft opgetreden in de aanloop naar de driftbui van zoon

Dit is een mening en alsnog geen excuus, gewoon betalen.
pi_156984346
Er zijn al meerdere gesprekken in de afgelopen weken geweest waarin de verantwoordelijkheden van school en ons besproken zijn (Wij voldoen zeker aan onze verantwoordelijkheden trouwens.

Op basis hiervan
A. Je bent een zeur die constant bezig is de school lastig te vallen over hun "verantwoordelijkheden. You are "that type of guy/girl"

B. Je liegt en voldoet niet niet aan je verantwoordelijkheden. Waarom zou de school er ander immers meerdere gesprekken over het onderwerp aangaan?

Op basis van dit topic waarin je de school de schuld voor de ruit wil geven vermoed ik optie B. Ik denk dat je het gewoon niet wil zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')