http://drimble.nl/dossier(...)oning-dordrecht.htmlquote:ordrecht - De politie onderzoekt het overlijden van een 4-jarige jongen. Het lichaam werd dinsdagavond in een woning aan het Frida Katz-erf gevonden door de vriendin van de 34-jarige bewoner van het pand. De vrouw alarmeerde direct de hulpdiensten. Helaas konden ambulancemedewerkers niets meer doen. Vanwege de omstandigheden waaronder het kind werd gevonden, is een onderzoek gestart. De bewoner was op dat moment niet in de woning aanwezig. Agenten zijn naar hem op zoek.
De moeder van het slachtoffer is inmiddels op de hoogte gebracht. Het 6-jarige zusje van het slachtoffer is ongedeerd. Familie en betrokkenen worden opgevangen op het politiebureau.
De politie heeft de omgeving afgezet en medewerkers van de Forensische Opsporing doen op dit moment onderzoek in de woning.
Ja. Commentaar wensen op andere onderdelen van deze communie is schijnbaar niet meer gewenst.quote:
Dieptriestquote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja. Commentaar wensen op andere onderdelen van deze communie is schijnbaar niet meer gewenst.
Kan hier.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja. Commentaar wensen op andere onderdelen van deze communie is schijnbaar niet meer gewenst.
Die zullen ze wel weer ergens aan een boom hangend terugvinden. Die eikels stappen er bijna altijd uitquote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:01 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik hoorde net op het nieuwe dat de vader nergens te vinden was, en het zesjarige zusje was in de buurt van het huis aangetroffen.
Ik vraag me echt heel, heel hard af wat er daar allemaal gebeurd is...
Tsjaaquote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Die zullen ze wel weer ergens aan een boom hangend terugvinden. Die eikels stappen er bijna altijd uit
Wel apart dat hij maar één kind meegenomen heeft.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Die zullen ze wel weer ergens aan een boom hangend terugvinden. Die eikels stappen er bijna altijd uit
quote:'Vader kon de scheiding niet verkroppen'
De vierjarige Timo is dinsdagavond dood gevonden in het huis van zijn vader in Dordrecht. De vader maakte volgens omwonenden al tijden een labiele indruk.
De politie is een grote zoektocht naar Remko V. gestart. Hij heeft dinsdagmorgen de woning verlaten en is sindsdien spoorloos.
De man is een jaar geleden gescheiden en woont nu samen met zijn nieuwe vriendin. Deze 35-jarige vrouw deed aan het begin van de avond de gruwelijke ontdekking. De moeder van Timo is inmiddels op de hoogte gesteld van de dood van haar zoontje.
Omwonenden hebben aan het einde van de middag het zesjarige zusje van het slachtoffertje voor de deur van het huis aan het Frida Katz-erg zin de wijk Stadspolders zien zitten. 'Ze keek heel verdrietig, maar ik dacht dat ze op haar vader zat te wachten. Ik voel me schuldig dat ik me niet over haar heb ontfermd', aldus een omwonende.
Vader Remko leek volgens overburen de scheiding nog steeds niet te kunnen verkroppen. 'Hij maakte al tijden een labiele indruk. Ook was er elke week ruzie als de kinderen werden gebracht of gehaald.' De kinderen woonden afwisselend een week bij hun vader en hun moeder.
De politie is een grootschalig onderzoek gestart naar de dood van de kleuter. Over de doodsoorzaak is nog niets bekend.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)t_verkroppen___.html
Ik denk wel dat het zusje er iets mee te maken heeft. Broertje dood, vader weg en jij loopt bij het huis. Verdacht.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 00:01 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik hoorde net op het nieuwe dat de vader nergens te vinden was, en het zesjarige zusje was in de buurt van het huis aangetroffen.
Ik vraag me echt heel, heel hard af wat er daar allemaal gebeurd is...
Ken jij deze man?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:13 schreef shomila het volgende:
Het is meer dat alle neuzen dezelfde kant opstaan.
Die man is niet goed bij zijn hoofd en als hij zich niet zelf van het leven beroofd heeft moet hij een lange en zware straf kijgen. Liever zelfmoord zijn we er vanaf.
En niet van oh zal wel slechte jeugd gehad hebben, geen kans op de arbeidsmarkt en dat soort gehuil.
Een scheiding maakt bij sommige mensen blijkbaar veel kapot.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 01:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Telegraaf is er weer als de kippen bij:
[..]
dat heet eerwraak ... om het maar eens in die hoek te gooienquote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Een scheiding maakt bij sommige mensen blijkbaar veel kapot.
Hoe krijgt een vader het voor elkaar om zijn eigen kind te doden? Gruwelijk!
Moeders doen het ook nog wel eens.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:20 schreef aloa het volgende:
[..]
Een scheiding maakt bij sommige mensen blijkbaar veel kapot.
Hoe krijgt een vader het voor elkaar om zijn eigen kind te doden? Gruwelijk!
dat kan ook, maar waarom vlucht je dan?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:24 schreef Re het volgende:
[..]
dat heet eerwraak ... om het maar eens in die hoek te gooien
maar hij kan ook van de trap gevallen zijn natuurlijk, eerst maar even de oorzaak weten
omdat het wellicht lijkt op... ja mensen is stress doen vreemde dingen (fright/flight enzo)quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:26 schreef aloa het volgende:
[..]
dat kan ook, maar waarom vlucht je dan?
Familiedrama's zijn ineens niet structureel meer? We kijken d'r niet eens meer van op...quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:13 schreef Elfletterig het volgende:
... waarbij je dan ook nog moet opmerken dat het laatstgenoemde een structureel probleem is.
In nederland is er inderdaad geen eerwraak. Wel bijzonder veel familiedrama's. Of jaloerse ex-mannen/vriendjes. Toch heel erg anders hoor. Echt. Net als het feit dat corruptie in Nederland NIET bestaat. Er wordt hoogstens wel eens fraude gepleegd. Corruptie is voor zuid- en oost Europa.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:24 schreef Re het volgende:
[..]
maar hij kan ook van de trap gevallen zijn natuurlijk, eerst maar even de oorzaak weten
http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBZWB:2015:6522quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:40 schreef Dven het volgende:
[..]
In nederland is er inderdaad geen eerwraak.
Jawel hoor, maar blijkbaar zijn de mannelijke Fok!ers nog niet wakker die de ex de schuld gaan geven omdat de vrouw het er vast naar gemaakt heeft.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Deze post
Over familiedrama's valt niet zo gek veel te discussiëren.
Ik doelde uiteraard onder autochtonen, excuses voor het niet correct vermelden.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:49 schreef Messina het volgende:
[..]
http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBZWB:2015:6522
En deze is ook nog eens vrij recent.
Dat soort 'eer' bestaat onder autochtone Nederlanders niet echt.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:52 schreef Stimorol- het volgende:
Eerwraak omdat zijn vrouw hem verliet?
Dan is het geen eerwraak.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik doelde uiteraard onder autochtonen, excuses voor het niet correct vermelden.
Moord door een gekwetst ego, maar niemand zal ontkennen dat die vaker dan eens voorkomen.quote:Een man (of vrouw) kan in principe niet op eigen houtje besluiten eerwraak te plegen; het is een kwestie van de hele familie of de stam.
Zo'm gekwetste ego kan veel met zielepoten doen. Daar valt eer ook onder.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat soort 'eer' bestaat onder autochtone Nederlanders niet echt.
Nee hoor.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:56 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zo'm gekwetste ego kan veel met zielepoten doen. Daar valt eer ook onder.
Het heeft er gewoon niets mee te maken. Op welke manier wijst dat op een dubbele moraal?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Grappig dat dubbele moraal denken hier
Als je dit onder eerwraak wil laten vallen moeten we de definitie van eerwraak veranderen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Grappig dat dubbele moraal denken hier
Ook hier weer een aanname. Ze plegen niet standaard zelfmoord. Het komt voor, maar standaard is het zéker niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:58 schreef Stimorol- het volgende:
Die man hangt nu vast ergens rond. Waarom plegen ze toch standaard zelfmoord na zoiets?
quote:
quote:De aan eerwraak gerelateerde crime passionnel komt in Europa echter veelvuldig voor. Tot 1975 kon in Frankrijk een man die zijn vrouw op heterdaad betrapte met een andere man en haar daarom tijdens het plegen van het delict vermoordde, vrijspraak krijgen. Omdat in veel Europese landen het rechtssysteem is gebaseerd op de Franse wet, gold dit ook in veel andere Europese landen. In sommige landen is een crime passionnel nog steeds een verzachtende omstandigheid. In tegenstelling tot de Franse crime passionnel is eerwraak echter geen impulsieve daad, maar een vonnis; bij betrapping op buitenhuwelijkse seks is een impulsieve reactie, dus zonder overleg met de familie, eervol.
Een ex kan het de ander knap moeilijk maken, financieel etc. Kan een rol gespeeld hebben.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:51 schreef computergirl het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar blijkbaar zijn de mannelijke Fok!ers nog niet wakker die de ex de schuld gaan geven omdat de vrouw het er vast naar gemaakt heeft.
Mwah, dat een Turkse vader miept over z'n familieeer als z'n dochter niet met de neef wil trouwen die haar ouders in gedachten hadden, maar een relatie heeft met een getrouwde man, en ze vervolgens die getrouwde man om zeep helpen maakt het nog niet direct eerwraak.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:49 schreef Messina het volgende:
[..]
http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:RBZWB:2015:6522
En deze is ook nog eens vrij recent.
De rechtbank dacht daar anders overquote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, dat een Turkse vader miept over z'n familieeer als z'n dochter niet met de neef wil trouwen die haar ouders in gedachten hadden, maar een relatie heeft met een getrouwde man, en ze vervolgens die getrouwde man om zeep helpen maakt het nog niet direct eerwraak.
Ze hadden iig 50/50 zorg voor de kinderen, dat beperkt de mogelijke alimentatie al aanzienlijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Een ex kan het de ander knap moeilijk maken, financieel etc. Kan een rol gespeeld hebben.
Niet dat zij nu hier de schuld van moet krijgen uiteraard.
Dat zeg ik toch ookquote:
Ik vatte je hele post op als één sarcastische boodschap om eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook
Alleen valt de boze ex in NL goed te begrijpen en als stukken minder erg wordt gezien dan eerwraak
Kijk maar eens rond on de desbetreffenxe topics op FOK! Terwijl eerwraak schijnbaar weer een duivelsdaad is.
Dat is dus het kromme denken van veel mensen.
Namen als Remko en Timo klinken nou niet echt als komende uit de eerwraakhoekquote:Op woensdag 21 oktober 2015 08:24 schreef Re het volgende:
[..]
ja ik weet de definitie maar gevoelsmatig, als iemand zijn kind doodt omdat hij er niet mee om kan gaan, valt het in zelfde psychologische straatjequote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Namen als Remko en Timo klinken nou niet echt als komende uit de eerwraakhoek
Het grote verschil is dat bij eerwraak gevallen (naast het zuiveren van de eer) het slachtoffer (in de ogen van de dader althans) iets fout heeft gedaan.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:13 schreef Re het volgende:
[..]
ja ik weet de definitie maar gevoelsmatig, als iemand zijn kind doodt omdat hij er niet mee om kan gaan, valt het in zelfde psychologische straatje
by proxyquote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat bij eerwraak gevallen (naast het zuiveren van de eer) het slachtoffer (in de ogen van de dader althans) iets fout heeft gedaan.
Bij kinderdoding na scheiding staan de kinderen er eigenlijk buiten. De kinderen zijn het slachtoffer van de fout van mama (of papa). Zelfs al misbruikt moeder omgang met de kinderen, is dat de schuld van de moeder, niet van de kinderen.
Dat zou kunnen, ik weet niet veel van psychologie. Wel over moord.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 13:11 schreef Re het volgende:
[..]
by proxy
maar ik weet wel dat het niet hetzelfde is maar de psychologie van de dader lijkt er veel op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |