abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156965287
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_156965390
Er was nog geen nieuwe dus ik heb er eentje geopend.

Dat klinkt heerlijk Stippel!! Fijn dat je vader er zo van geniet.

Hier heeft Twix vannacht op zijn eigen kamer geslapen. We oefenden al een paar dagen om hem 's avonds tussen 20.00 uur en 23.00 uur in zijn ledikant op zijn eigen kamer te laten slapen (overdag ligt hij er wel vaker in). Zodat zijn eigen kamer straks niet vreemd voor hem is. Maar hij sliep zo goed hij pas om 0.30 uur kwam voor de fles van 23.00 uur. Na de fles teruggelegd in zijn ledikant en toen was het vanmorgen 06.00 uur voor ik hem weer hoorde.

Ben vannacht wel een paar keer gaan kijken of 'ie het nog deed...
pi_156965426
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 12:49 schreef Malteser het volgende:

Hier heeft Twix vannacht op zijn eigen kamer geslapen. We oefenden al een paar dagen om hem 's avonds tussen 20.00 uur en 23.00 uur in zijn ledikant op zijn eigen kamer te laten slapen (overdag ligt hij er wel vaker in). Zodat zijn eigen kamer straks niet vreemd voor hem is. Maar hij sliep zo goed hij pas om 0.30 uur kwam voor de fles van 23.00 uur. Na de fles teruggelegd in zijn ledikant en toen was het vanmorgen 06.00 uur voor ik hem weer hoorde.

Haha dat laatste blijf je nog wel even doen hoor :+ ik doe het af en toe nog bij mn dochter. :@
S. 2014
J. 2016
pi_156965679
Het blijft hier toch een beetje aanmodderen. Gisteren was hij 60 gram aangekomen sinds zondag dus zijn we minder bij gaan voeden. Vandaag weer 40 gram afgevallen. Nu al aan het jojo'en. :P Dus we gaan maar weer bijvoeden
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_156966287
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 12:49 schreef Malteser het volgende:

Sorry zag niet dat ik het topic sloot.
Genieten dat was het zeker. Hij is maar weinig in Nederland.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn dat Twix het zo goed doet in zijn eigen bedje en ook dat jullie daar de rust in vinden. Ik kan mij nog herinneren dat ik dat ook steeds ging doen. "Kijken of hij het nog doet". en soms na 10 minuten weer, want je weet maar nooit. Tot dat ik daar een beetje vertrouwen in kreeg en wurm goed en vredig bleef knorren en snurken ;) (en soms gewoon nog steeds:@ )

Twix doet het wel fijn met zijn nachtvoedingen zeg! O+
Schudden voor gebruik
pi_156966322
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:04 schreef Estrys het volgende:
Het blijft hier toch een beetje aanmodderen. Gisteren was hij 60 gram aangekomen sinds zondag dus zijn we minder bij gaan voeden. Vandaag weer 40 gram afgevallen. Nu al aan het jojo'en. :P Dus we gaan maar weer bijvoeden
Had je hem met de 60gr misschien net na de voeding voor poepjes ^^, gewogen en nu dit keer de voeding al wat langer geleden en misschien veel geplast en gepoept?
Is het wel met dezelfde weegschaal?
Schudden voor gebruik
pi_156967090
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:37 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Had je hem met de 60gr misschien net na de voeding voor poepjes ^^, gewogen en nu dit keer de voeding al wat langer geleden en misschien veel geplast en gepoept?
Is het wel met dezelfde weegschaal?
De kraamhulp let er heel goed op dat de omstandigheden zeg maar nagenoeg gelijk zijn. Beide keren ruim na de voeding, ik denk zelfs dat het weegmoment vandaag iets sneller na de voeding was dan gisteren. Hij had alleen vanmorgen om 7 gepoept net voor de voeding. Hij poept niet veel en plast ook nog pas sinds kort goed.
Kraamhulp denkt dat hij gewoon net wat trager is met alles ;) Ik had het zelf ook wel verwacht dat hij vandaag af zou zijn gevallen. Het is geen hele fanatieke drinker. Er is wel genoeg voeding, dat wel.

De VK was er vandaag en zij is ook lactatiekundige dus met haar wat dingen doorgesproken.

Uitslag van bloed was goed *O* wel wat verhoogd met 323 maar niet te hoog (360)
pi_156967294
Geloof dat ie er zelf wel om kan lachen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156967884
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:36 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Sorry zag niet dat ik het topic sloot.
Genieten dat was het zeker. Hij is maar weinig in Nederland.
SPOILER
Wat fijn dat Twix het zo goed doet in zijn eigen bedje en ook dat jullie daar de rust in vinden. Ik kan mij nog herinneren dat ik dat ook steeds ging doen. "Kijken of hij het nog doet". en soms na 10 minuten weer, want je weet maar nooit. Tot dat ik daar een beetje vertrouwen in kreeg en wurm goed en vredig bleef knorren en snurken ;) (en soms gewoon nog steeds:@ )

Twix doet het wel fijn met zijn nachtvoedingen zeg! O+
Oh, wat heerlijk als ze er dan zijn! En spruitjes :).

Ja, wat de nachten betreft mogen we niet klagen. Tot gisternacht een voeding ergens tussen 3 en 4 uur. Daarna meteen weer verder slapen.
Maar gisteravond meldde hij zich niet voor de late voeding van 23.00 uur en we hebben het hem eens zelf laten 'regelen'. Toen kwam hij pas om 0.30 uur en toen vanmorgen weer. Heerlijk!
Heb de kans meteen aangegrepen om naar 6 flessen van 120/4 te gaan. Ben benieuwd!
pi_156967898
Estrys, fijn dat de uitslag goed is!! *O*
pi_156967939
Ik heb vandaag en boos jongetje. Niets is goed, behalve aan de borst. Zelfs de draagdoek was krijsen... Na een slechte nacht hakt dit er wel in...
pi_156968156
Ik weet niet precies hoe oud hij is Jagar, maar kunnen het regeldagen zijn? Lekker aan de borst houden dan en evt komende nacht afwisselen met de Duutser? :*

Fijn Estrys! *O*

Goed van Twix Malteser! N. slaapt sinds een tijdje ook prima in zowel het ledikant als de co-sleeper. Nu ze nog steeds wat ziekig is (en dus voor 2 nachtvoedingen komt) ligt ze wel elke nacht op onze kamer. Prima, maar daar past ze niet al te lang meer in. :')
pi_156968190
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:07 schreef Selvaria het volgende:
Ik weet niet precies hoe oud hij is Jagar, maar kunnen het regeldagen zijn? Lekker aan de borst houden dan en evt komende nacht afwisselen met de Duutser? :*

Fijn Estrys! *O*

Goed van Twix Malteser! N. slaapt sinds een tijdje ook prima in zowel het ledikant als de co-sleeper. Nu ze nog steeds wat ziekig is (en dus voor 2 nachtvoedingen komt) ligt ze wel elke nacht op onze kamer. Prima, maar daar past ze niet al te lang meer in. :')
Hij is 4 werken. Geen idee of het regeldagen kunnen zijn...
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:18:01 #14
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_156968411
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 15:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hij is 4 werken. Geen idee of het regeldagen kunnen zijn...
Zou zomaar kunnen :)

De regeldagen zijn vaak rond:
10 dagen
3 tot 4 weken
3 maanden
4 maanden
6 maanden
Maar regeldagen komen ook voor tijdens of na een ziekteperiode.
pi_156968901
Vraag over de voeding:

We boden Twix aan:
7 voedingen van 90/3 dus 630/21 in totaal.
Sinds een paar dagen 3 voedingen van 120/4 en 4 voedingen van 90/3 dus 720/24 in totaal.

Vandaag laat ik het hem voor het eerst zelf regelen qua tijden, omdat het CB adviseerde hem niet meer wakker te maken voor een voeding. Ze willen naar 6 voedingen van 120/4 toe, ook 720/24 in totaal maar anders verdeeld.
Dat resulteert tot nu toe in een voeding om 06.00 uur, 11.00 uur en 14.45 uur. Alledrie de voedingen 120/4.

Zijn er meer flesvoeding kinderen die het op deze manier zelf regelen of bieden jullie de voedingen op vaste tijden aan?
pi_156969308
Ik heb nadat ik na acht weken met de bv stopte ivm blijvende pijn Melba flesjes op verzoek gegeven :Y.

Leek soms niet goed uit te komen (teveel) maar hij regelde het uiteindelijk helemaal zelf. Niet elke dag hetzelfde ritme, pas toen hijnnaar kdv ging en meer vast voedsel kreeg werd het een soort van schema.

Ben nooit groter dan flessen met zes schepjes gegaan overigens.

Nu krijgt hij met bijna een jaar nog twee keer vijf schepjes maar drinkt fles/beker zelden leeg.
Kwak
pi_156969628
S. regelt het in grote lijnen ook zelf. Alleen over de laatste fles zijn wij de baas :P .

Hij krijgt zo'n 5-7x 120/4. De ene keer drinkt hij de fles leeg en is verzadigd, andere keer krijgt hij 30/1 bij en soms laat hij 30-50cc staan.

Overigens krijgt hij ook nog deels borstvoeding live aan de borst en minimaal 1 flesvoeding wordt vervangen door gekolfd borstvoeding.

Flesvoeding kun je ook best wel op verzoek geven. Gaat veel relaxter. Overdag probeer ik er overigens niet langer dan 4-5 uren tussen te laten ivm de nacht. Maar over het algemeen komt hij zelf om de 3-4 uren.
pi_156969833
Hoe flesvoed je op verzoek dan? Hoeveel bied je aan bij hoeveel weken/gewicht?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156969981
T. Is hier ook eigen baas, enige dat vast staat is zijn laatste fles om uiterlijk 22.00/22.30.
Het is een echte slaapkop wat er voor zorgt dat zijn dag er alsvolgt uitziet;
8.30/9.30 - 180/6
12.30 - 180/6 (deze is ie vrij consequent mee)
16.30 / 17.30 - 180/6
21.30/22.30 - 180/6

Tot afgelopen weekend kreeg hij om half een en half vijf 150/5, maar dat was te weinig had meneer besloten, grumpy en na 2,5/3 uur brullen vd honger dus tijd om op te hogen.
pi_156970087
Ik heb last van tintelende borsten en meestal meldt G. Zich binnen een kwartier daarna. Blijkbaar heb ik een intern belletje mee gebakken :')
pi_156970200
Wij zijn begonnen met 90/3, want de verpakking gaf dat aan :P . S gaf zelf aan wanneer we omhoog moesten gaan door steeds meer te willen na zijn flesje. Na een paar dagen meer willen bij bijna alle flesjes zijn we 120/4 aan gaan bieden. Daar zitten we al flink wat weken op. Zodra hij weer bijna alle flessen meer wil gaan we standaard 150/5 aanbieden (eerst nog nieuwe flesjes kopen :+ ).

Qua tijden; S komt netjes om de 3-4 uren zichzelf melden met hongersignalen. Bij borstvoeding op verzoek stop je er dan een borst in, nu de fles. S. slaapt behoorlijk door waardoor we meestal op 5-6 flessen zitten. Bij nachtfles dus 7.

Zolang ze tussen de 120ml/180ml x lichaamsgewicht zitten is het prima met maximum van een liter.
pi_156970332
A. is een echte slaapkop. Hij slaapt gerust 4-5 uur na een voeding (-> twee borsten + flesje van +/- 40cc), ik vind dat best lastig. Ik kolf uit beide borsten samen zo'n 40-50cc, en ik ga er vanuit dat A. er meer uitkrijgt dan de kolf.
Soms is hij te moe voor de fles na mn borsten :/ en dan laat ik hem maar slapen. Soms blijft hij na een voeding wakker en wil hij na 2u weer borst. Die geef ik hem dan, zonder fles erna.

Het is hier echt een zootje qua voedingen :') De regelmaat met flessen is kwijt, borsten krijgt hij ook wel eens als troost of zuigbehoefte, waarna hij in slaap valt.

Wel maakt ie mooie plasluiers, van groeien heb ik geen idee. geboortegewicht is 2750g, na 8 dagen woog hij 2980g.
Afgelopen donderdag was hij 2wk oud en woog hij 3210g.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156970673
Blijft lastig he Pinq. Lijkt me zeker als je flessen en borst combineert.

Het is hier ook nog aanmodderen met voedingen. En hij heeft nog niet de energie om krachtig genoeg te drinken. Hij kan zo een half uur drinken, hij valt niet echt in slaap maar het drinken lijkt wel heel langzaam te gaan.
Net wilde hij 1 kant wel drinken maar daarna uitgeteld. Toen maar die kant afgekolfd en samen met de voeding die hij bij moest krijgen gegeven met een spuitje. Hopelijk gaan we nu de stijgende lijn pakken zodat hij ook meer energie krijgt en krachtiger kan drinken.

Het is overigens een exacte kopie van onze middelste. Niet wb uiterlijk maar de rest wel. De bevalling ging exact hetzelfde, op exact hetzelfde tijdstip. Nagenoeg hetzelfde gewicht. En hoe het loopt in de kraamweek. Echt bizar. Alleen loopt hij net een dag of twee achter op haar.
pi_156970807
Bedankt voor jullie ervaringen! Ik kijk het vandaag en morgen gewoon eens aan wat hij doet.
pi_156970920
ow ja ik zie dat de foto het niet deed ;) Hij kan er zelf in ieder geval nog om lachen :) O+

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')