abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157916412
Zo, de aannemer gesproken. Een lekkage uit het reservoir leek hem onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk, maar het leek hem dat de buitenmuur lek is. En dat is dan weer uitgesloten van de opstalverzekering.

Dus. *vul hier zelf de gekozen scheldwoorden in*

Maar goed eind van de week komt de aannemer kijken en dan weet ik dus meer.. Vanmorgen was in elk geval het toilet grotendeels droog, maar in het luik er onder hingen de druppels nog. Dus het luik staat open, maar de deur niet. Geen idee wat de katten allemaal kunnen vinden in de trappenkast, maar het is vast meer dan dat ik leuk vind :+
pi_157918009
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 09:42 schreef Puala het volgende:
Dus. *vul hier zelf de gekozen scheldwoorden in*
Klote!

Ik hoop dat het meevalt met de buitenmuur!
pi_157918140
Pff iik hoop dat het allemaal relatief eenvoudig op te lossen is -O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_157919686
Tegenvaller zeg, nattigheid in huis is altijd kudt en daar mag best een bergje scheldwoorden bij }:| Nou ja, zie de zonzijde van de ontdekte granitovloer( O+) dan maar, iets van plussen en minnen. :*
Waar het stinkt is het warm.
pi_157920189
oei dat is niet zo mooi. (zacht uitgedrukt)
dan heb je misschien nog 'geluk' bij een ongeluk dat je het project wc bij deze nattigheid bent begonnen en niet tijdens een kurkdroge zomer.
pi_157920961
De vaste lurkers weten misschien nog wel dat ik vorig jaar ook ineens een natte gang had na de stukadoor. Dat werd toen afgedaan als vocht van het gips. Ik ben zo bang dat ik er toen gewoon wél op tijd bij had kunnen zijn :'(
pi_157921062
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:49 schreef Puala het volgende:
Onder de dorpel van de wc ligt granito _O_
^O^
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_157921135
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:12 schreef Puala het volgende:
De vaste lurkers weten misschien nog wel dat ik vorig jaar ook ineens een natte gang had na de stukadoor. Dat werd toen afgedaan als vocht van het gips. Ik ben zo bang dat ik er toen gewoon wél op tijd bij had kunnen zijn :'(
Dat is helaas altijd achteraf. Bij ons werd er toen ook gezegd ja er zit gewoon nog vocht in je huis van het stucen, bleek later een lekkende radiator te zijn.... }:|
pi_157921420
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:21 schreef Zahariac het volgende:

[..]

Dat is helaas altijd achteraf. Bij ons werd er toen ook gezegd ja er zit gewoon nog vocht in je huis van het stucen, bleek later een lekkende radiator te zijn.... }:|
irritant }:|

Hier is t alleen met absurd weer blijkbaar nat. Of nou ja dat denk ik, want dat was vorig jaar. Maar dan nog kan je dat niet zo laten..
pi_157921499
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:36 schreef Puala het volgende:

[..]

irritant }:|

Hier is t alleen met absurd weer blijkbaar nat. Of nou ja dat denk ik, want dat was vorig jaar. Maar dan nog kan je dat niet zo laten..
Als er nu vocht in de muur zit zal dat eerst eruit moeten. Daarna kan je gaan kijken hoe je dat gaat voorkomen in de toekomst. Maar dat zijn ben ik bang geen klusjes die je zelf kunt doen.
pi_157921751
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:39 schreef Zahariac het volgende:

[..]

Als er nu vocht in de muur zit zal dat eerst eruit moeten. Daarna kan je gaan kijken hoe je dat gaat voorkomen in de toekomst. Maar dat zijn ben ik bang geen klusjes die je zelf kunt doen.
Er zal eerst gekeken moeten worden waar het vandaan komt voor ik mijn best ga doen om het vocht weg te halen. Maar daar komt dus eind van de week iemand voor en die kan mij evt wel uitleggen of ik het zelf kan of dat hij het moet doen.
pi_157921887
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:51 schreef Puala het volgende:

[..]

Er zal eerst gekeken moeten worden waar het vandaan komt voor ik mijn best ga doen om het vocht weg te halen. Maar daar komt dus eind van de week iemand voor en die kan mij evt wel uitleggen of ik het zelf kan of dat hij het moet doen.
Ja okee klopt stap 1 is zoeken waar het vandaan komt. 8)7
pi_157922506
Ik ga duimen dat het mee valt. Maar water/vocht in huis is zo complex dat het een hele puzzeltocht kan zijn.
Mijn vader had in zijn nieuw gebouwde huis (1981) ook ineens een klein laagje water over de vloer van het het toilet, wat raar was want toilet zat midden in het huis. Na lang zoeken en 5 vakmensen over de vloer bleek dat de afvoer van de wasmachine in de aangrenzende bijkeuken niet goed was aangelegd, afschot bijkeuken in de betonnen vloer was totaal verkeerd met ook nog eens een lekkende afvoer dus het afvoerwater van de wasmachine in de bijkeuken stroomde via die lekke afvoerbuis terug via de betonnen vloer en dus de toiletvloer in. Mijn moeder werd voor gek verklaard dat ze wasmiddel rook op het toilet, ze bleek wel gelijk te hebben. Geen idee hoe het toen opgelost is maar na een paar weken was het droog. (en rook het toilet helaas niet meer naar wasmiddel na gebruik :+ )
Waar het stinkt is het warm.
pi_157923446
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 09:42 schreef Puala het volgende:
o, de aannemer gesproken. Een lekkage uit het reservoir leek hem onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk, maar het leek hem dat de buitenmuur lek is.
Lees net alle reacties en dit stukje uit jouw eerste melding bleef hangen. Heb je zo'n slechte buitenmuur. Doe ons eens een foto van die muur. Is het voegwerk slecht. ?? Zijn er loodslabben ondeskundig ingefreesd ?? Kozijnen die verkeerd gemonteerd zijn ??

Ben benieuwd naar dat gevelvlak wat er op foto allemaal aan te geven is wat er fout kan zijn.
Jeroentje.
pi_157924041
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:13 schreef jpajs het volgende:

[..]

Lees net alle reacties en dit stukje uit jouw eerste melding bleef hangen. Heb je zo'n slechte buitenmuur. Doe ons eens een foto van die muur. Is het voegwerk slecht. ?? Zijn er loodslabben ondeskundig ingefreesd ?? Kozijnen die verkeerd gemonteerd zijn ??

Ben benieuwd naar dat gevelvlak wat er op foto allemaal aan te geven is wat er fout kan zijn.
Er zitten geen scheuren of iets in t voegwerk. Als ik vanavond er aan denk zal ik een foto maken. Vorig jaar konden we niets geks vinden..
pi_158029703
Ik denk zelf dat het wel duidelijk is.. Maar de aannemer komt nog. De laag bruine tegels is er voor 1,5 meter uit.

En dan de buitenmuur;

pi_158029927
Heb je ondertussen wel kunnen achterhalen waar het water vandaan komt? Toch van de regen?
pi_158029949
Ik ben nog niet zeker. Hopelijk weet ik het met 2-3 uur..
pi_158030600
De tegels zijn er uit in de gang :D

zaterdag 5 december 2015 @ 12:54:24 #120
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_158030677
w00t!

Wat een andere binnenkomer!

Straks niet alleen een originele entree maar ook, en ja het is een hoop gedoe en kost vast centjes en je had het liever niet geweten maar toch, een droog huis.
pi_158030890
Mooi! Hier ligt zoiets ook in de keuken. Maar is niet netjes meet dus zeil overheen gegooid :@
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 5 december 2015 @ 13:10:19 #122
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_158030921
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:48 schreef Puala het volgende:
De tegels zijn er uit in de gang :D

[ link | afbeelding ]
Oh wow, super!
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  Moderator zaterdag 5 december 2015 @ 13:14:46 #123
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158030976
Ik had even gemist waarom je al die tegels uit de gang had gehaald... Maar wat kut -O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158031064
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:14 schreef derLudolf het volgende:
Ik had even gemist waarom je al die tegels uit de gang had gehaald... Maar wat kut -O-
Nee het idee was "misschien ligt er wel granito onder, dat vind ik vet" en daar kwam deze lekkage bij. Het begon heel leuk..
  Moderator zaterdag 5 december 2015 @ 13:23:08 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158031105
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee het idee was "misschien ligt er wel granito onder, dat vind ik vet" en daar kwam deze lekkage bij. Het begon heel leuk..
Oh ik dacht dat je opzoek was naar lekkage want vochtige muur.

Is je aannemer er al? Wat kunnen ze daar tegen doen dan? Impregneermiddel er tegen spuiten van buiten?
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')