We zijn naar het Allerhande Kerstfestival geweest, ik zou nog even laten weten hoe het was.
Het was vooral heel erg groot, we hebben niet eens alles kunnen zien (en proeven). We begonnen buiten, bij de snacks. Heel veel verschillende kazen geprobeerd en dat beviel prima dus we beginnen rond een uur of 4 met vooral kazige hapjes (ik geloof dat een kaasplankje vooral als dessert gedaan wordt maar daar trekken we ons niks van aan

)
Toen naar binnen gegaan en veel verschillende stukken vlees (ook gerookt en ter plekke op de BBQ bereid) geproefd, evenals vis (hoewel een stuk minder aanwezig) en groente. De desserts hebben we over geslagen want we zaten propvol.

Er was ook nog een ontbijt en een lunch afdeling. Er waren verder nog diverse workshops waarvan sommige erg indrukwekkend leken zoals de masterclasses die werden gegeven (oa door Jan Smink, chef in De Librije) in een blinkende ruimte met rijen van die keukenblokken. We waren er meer voor de gezelligheid en er was meer dan genoeg te zien dus we hebben aan niks meegedaan. Qua drukte viel het ons mee eigenlijk (zaterdag), als we met de tijden rekening hadden gehouden was het niet zo'n probleem geweest om ergens aan mee te doen.
We hebben heel veel gegeten dus, maar eigenlijk op een enkel dingetje na geen bijzondere gerechten. Het waren meer de ingredienten die zo puur werden opgediend. Het was een hele gezellige dag, met muziek en lichtjes en kerstsfeer all around, erg naar ons zin gehad.

Maar uiteindelijk niet heel veel verder gekomen qua idee van wat te koken. Ben ik te veel n00b voor denk ik. Mijn moeder maakt als nagerecht stoofpeertjes en mijn schoonmoeder dus een kaasplankje voor rond een uur of 4. Verder zaten we te denken aan een rollade, maar eigenlijk vind ik dat vrij saai, al is het wel makkelijk en van te voren klaar te maken. En dan aardappeltjes uit de oven. Een groentegerecht moet ik nog verzinnen. Oh en als voorgerecht maak ik een van de weinige dingen die ik wel aan kan.

Stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter en hete knoflookgamba's.
Is eendenborst eigenlijk moeilijk om te maken? Daar is iedereen gek op, mijzelf inbegrepen. En iemand tips voor een beetje een creatief maar simpel groentegerecht?