Ja helemaal omdat iedereen weet dat het ongeacht servicenummer sowieso niet bepaald gratis is om mobiel naar zo'n lang netnummer te bellenquote:Op maandag 19 oktober 2015 01:01 schreef johnson555 het volgende:
T is grappiger dat jij 1 min lang aan de telefoon blijft hangen terwijl je niks hoort
Als gebelde personen terugbellen wordt er een bandje gestart met het geluid van een overgaande telefoon. Zo hebben ze niet door dat ze bellen naar een duur betaalnummer. De oplichters verdienen zo mogelijk geld aan de terugbellers.quote:Op maandag 19 oktober 2015 09:03 schreef MatiCe het volgende:
[..]
Ja helemaal omdat iedereen weet dat het ongeacht servicenummer sowieso niet bepaald gratis is om mobiel naar zo'n lang netnummer te bellen
Landcode +235 is Nigeria, dus gefeliciteerd, je hebt zojuist iemand uit Nigeria heel erg blij gemaakt. Hoef je niks meer aan goede doelen te geven.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:49 schreef keukenrol3000 het volgende:
Vanmiddag gebeld door het nummer +235 99 30 38 16, vervolgens teruggebeld.. even later kreeg ik een sms van telfort dat er 90,- aan ongebruikelijke belkosten waren. Vervolgens naar het verbruik gekeken waaruit bleek dat er voor 4 minuten naar het buitenland was gebeld voor 90,-
wat nu?
Uit reflex vrees ik,je verwacht het niet dat je opgebeld word vanuit het buitenland en neemt gewoon op,als je in gemiste nummers kijkt kun je het telefoonnummer zien waardoor je gebeld werd.quote:Op maandag 19 oktober 2015 16:06 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Waarom zou je überhaupt buitenlandse nummers opnemen of terugbellen?
Toen ik voor het eerst gebeld werd door zo'n nummer was het 4.00uur 's ochtends. Ik keek slaapdronken naar het scherm en mijn reactie was "+227? Ja, mazzelquote:Op maandag 19 oktober 2015 16:28 schreef geevee het volgende:
[..]
Uit reflex vrees ik,je verwacht het niet dat je opgebeld word vanuit het buitenland en neemt gewoon op,als je in gemiste nummers kijkt kun je het telefoonnummer zien waardoor je gebeld werd.
Verder wat ik ergens hierboven heb vermeld.
Zelfs Nederlandse nummers zoek ik op Google. Om vervolgens achter te komen dat je oma je heeft proberen te bellen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 16:52 schreef manifold het volgende:
Ik snap het echt niet, echt iedereen gebruikt google om van alles en nog wat op te zoeken, maar een onbekend buitenlands nummer? Ja hoor, dat bellen we wel even terug op onze mobiel zonder te controleren.
Vierde hit op Google als ik het nummer intyp: http://www.connexieb2b.nl(...)nlandse-nummers.html
Lullig voor jou, maar ik hoor dat het een dure les voor je is en de kosten van deze stommiteit niet met andere klanten van je provider gedeeld worden.
Toen ik voor een korte periode op Curacao werkte, ben ik ook wel eens 's nachts gebeld. De telefoon ging dan ook maar 1 keer. Aangezien ik toen prepaid had en weinig beltegoed, ging ik uit nieuwsgierigheid terugbellen. Kwam er alleen niet doorheen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 17:14 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Toen ik voor het eerst gebeld werd door zo'n nummer was het 4.00uur 's ochtends. Ik keek slaapdronken naar het scherm en mijn reactie was "+227? Ja, mazzel"
Heb nog wel even gecheckt of dat niet toevallig het netnummer van Roemenië was want daar was mijn vader op dat moment aan het werk. Maar het was dus Niger.
Waar heb je het zo lang over gehad met de persoon aan de andere kant van de lijn? Of heb je alleen maar hallo hallo geroepen.quote:
Wie weet doen providers dit zelf wel expresssssssss?quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:00 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wie weet is dat wel onderdeel van de oplichterij.
Zijn ze actief bezig. Ik werd zondag ook gebeld door iets uit +235. 2x overgegaan, was nooit op tijd uiteraard.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:49 schreef keukenrol3000 het volgende:
Vanmiddag gebeld door het nummer +235 99 30 38 16, vervolgens teruggebeld.. even later kreeg ik een sms van telfort dat er 90,- aan ongebruikelijke belkosten waren. Vervolgens naar het verbruik gekeken waaruit bleek dat er voor 4 minuten naar het buitenland was gebeld voor 90,-
wat nu?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |