abonnement Unibet Coolblue
pi_159180044
Budget is inderdaad nogal belangrijk.
Toch is het me laatst weer opgevallen hoe duur het uiteindelijk wordt. Het is toch vakantie, dus wat eten op de piste bij de lunch, keertje 's avonds uit eten en boem je bent zo een bak extra kwijt. Toeristenbelasting nog twee tientjes er bovenop etc. Tolkosten of Zwitserlandvignet, kassa.

Vooral Frankrijk is daarin verneukeratief: acco kost je de kop niet. Maar een simpele lunch met een halve liter bier (à ¤8,-) en een doorsnee lunchgerecht (à ¤15,-) kost gewoon een hoop. Daarin krijgt Oostenrijk bij mij toch steeds meer een dikke pré hoor. Halve liter voor vijf euro, schnitzeltje of bratwurst voor een tientje en je bent klaar. Diner is ook wat goedkoper en tolvignet kost een tientje. Die duurdere acco heb je zo terugverdiend. Plus meer sfeer in de bar. Liftbediendes dan weer niet, die zijn in Frankrijk echt veel vriendelijker.

En onderaan de streep kost een budgetweek je ook gewoon 800 euro.
Schip ahoy!
pi_159180400
quote:
7s.gif Op zondag 17 januari 2016 08:28 schreef Barreltje het volgende:
ja! ineens bedenken we dat we op wintersport willen in de 3e week van februari.. maar wel een beetje budget graag :P het land maakt niet zo veel uit

wie heeft de " gouden" tip? :)
Is dat niet precies de voorjaarsvakantie? Dan wordt budget nogal lastig.
  zondag 17 januari 2016 @ 22:26:33 #28
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_159189273
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:16 schreef Piet__Piraat het volgende:
Budget is inderdaad nogal belangrijk.
Toch is het me laatst weer opgevallen hoe duur het uiteindelijk wordt. Het is toch vakantie, dus wat eten op de piste bij de lunch, keertje 's avonds uit eten en boem je bent zo een bak extra kwijt. Toeristenbelasting nog twee tientjes er bovenop etc. Tolkosten of Zwitserlandvignet, kassa.

Vooral Frankrijk is daarin verneukeratief: acco kost je de kop niet. Maar een simpele lunch met een halve liter bier (à ¤8,-) en een doorsnee lunchgerecht (à ¤15,-) kost gewoon een hoop. Daarin krijgt Oostenrijk bij mij toch steeds meer een dikke pré hoor. Halve liter voor vijf euro, schnitzeltje of bratwurst voor een tientje en je bent klaar. Diner is ook wat goedkoper en tolvignet kost een tientje. Die duurdere acco heb je zo terugverdiend. Plus meer sfeer in de bar. Liftbediendes dan weer niet, die zijn in Frankrijk echt veel vriendelijker.

En onderaan de streep kost een budgetweek je ook gewoon 800 euro.
Knappe observatie dat wintersport geld kost :o .
2000 light years from home
pi_159189877
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:26 schreef Merkie het volgende:

[..]

Knappe observatie dat wintersport geld kost :o .
Goh, bedankt voor je nuttige bijdrage.
Schip ahoy!
  zondag 17 januari 2016 @ 22:45:50 #30
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_159189994
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:41 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Goh, bedankt voor je nuttige bijdrage.
Ik snap je punt gewoon niet zo, iedereen weet toch dat wintersport duur is :@ .
2000 light years from home
pi_159190721
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:45 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik snap je punt gewoon niet zo, iedereen weet toch dat wintersport duur is :@ .
Mwah, ik zit in maart 5 dagen Val Thorens inclusief materiaal, vervoer en appartement op logies basis en uitgebreide skipas van 330 euro
pi_159195462
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 22:45 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik snap je punt gewoon niet zo, iedereen weet toch dat wintersport duur is :@ .
Maar als je de post van borreltje ziet, gaat het over budgetwintersport. Wat mij echter opvalt, is dat die toch altijd prijzig wordt tenzij je écht alles van huis meeneemt en je droge meeneembroodjes op de pistes opvreet. Iedereen denkt altijd dat Frankrijk zo goedkoop is, maar als je even doorrekent en een beetje vakantiegevoel wil hebben scheelt het maar weinig.
Schip ahoy!
  maandag 18 januari 2016 @ 13:21:40 #33
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159200143
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:07 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Mwah, ik zit in maart 5 dagen Val Thorens inclusief materiaal, vervoer en appartement op logies basis en uitgebreide skipas van 330 euro
hoe regel ik dat ook ?? ;)
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:28 schreef Mineola het volgende:

[..]

Is dat niet precies de voorjaarsvakantie? Dan wordt budget nogal lastig.
we willen van 13 t/m 20 feb. de vakanties zijn van 20 feb t/m 5 maart ( zo ongeveer)
maar het lijkt sowieso een dure periode (duh! )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_159200623
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:21 schreef Barreltje het volgende:

[..]

hoe regel ik dat ook ?? ;)

[..]

we willen van 13 t/m 20 feb. de vakanties zijn van 20 feb t/m 5 maart ( zo ongeveer)
maar het lijkt sowieso een dure periode (duh! )
Via Sunweb
http://wintersport.sunweb(...)or.htm?view=overview
  maandag 18 januari 2016 @ 20:37:47 #35
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_159211250
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:07 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Mwah, ik zit in maart 5 dagen Val Thorens inclusief materiaal, vervoer en appartement op logies basis en uitgebreide skipas van 330 euro
Hoe doe je dat :) ?
2000 light years from home
pi_159221719
Afgelopen zondag ook maar last-minute de wintersport geboekt. Vanaf komend weekend zijn we een weekje in Les Deux Alpes. Lekker in een hotel met halfpension. Kwam er alleen na het boeken erachter dat de eigenaren van het hotel Nederlands zijn.

Nu nog even ski's regelen en eventueel nog maar ff een prive lesje. Tips zijn welkom.
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_159221960
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:32 schreef Janar het volgende:
Afgelopen zondag ook maar last-minute de wintersport geboekt. Vanaf komend weekend zijn we een weekje in Les Deux Alpes. Lekker in een hotel met halfpension. Kwam er alleen na het boeken erachter dat de eigenaren van het hotel Nederlands zijn.

Nu nog even ski's regelen en eventueel nog maar ff een prive lesje. Tips zijn welkom.
La Sherpa?

Vorig jaar ook geweest als back up voor Val Thorens (door de steen op de toerit). Prima plek. Hotel is wel relaxed. Daar zaten wij niet maar was wel een soort verzamelpunt. Elke avond even wat drinken en met de wifi erbij ideaal. Wel relaxte lui achter het barretje daar. En vlakbij de lift en supermarkt. Ski gebied vond ik niet heel uitgebreid maar wel prima te doen.
pi_159222412
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:46 schreef Stansfield het volgende:

[..]

La Sherpa?

:Y :Y

Het gebied is groter dan onze laatste paar keren wintersport( Bansko & Borovets in Bulgarije) en daar hadden we ons al aardig vermaakt. Lekker blauw afwisselen met rood vind ik prima genoeg. We zijn nu ook al een aantal jaar niet meer geweest.

Volgend jaar even wat vroeger boeken om zo wat meer goede keus te hebben. Zeker de betere/leukere hotels in Oostenrijk waren al vol(logisch ~O> ).
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_159223272
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 10:07 schreef Janar het volgende:

[..]

:Y :Y

Het gebied is groter dan onze laatste paar keren wintersport( Bansko & Borovets in Bulgarije) en daar hadden we ons al aardig vermaakt. Lekker blauw afwisselen met rood vind ik prima genoeg. We zijn nu ook al een aantal jaar niet meer geweest.

Volgend jaar even wat vroeger boeken om zo wat meer goede keus te hebben. Zeker de betere/leukere hotels in Oostenrijk waren al vol(logisch ~O> ).
Prima gebied hoor. Maar we hadden Val Thorens geboekt. Dan is het wel een stukje kleiner. Maar nog steeds prima te doen. En lekker compact dorpje ook.
pi_159227832
quote:
7s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:21 schreef Barreltje het volgende:

[..]

hoe regel ik dat ook ?? ;)

[..]

we willen van 13 t/m 20 feb. de vakanties zijn van 20 feb t/m 5 maart ( zo ongeveer)
maar het lijkt sowieso een dure periode (duh! )
Oh ja, ik zie het, dat is de derde week (duh, ik ga zelf die week). Voor feb wel de goedkoopste week, carnaval is het weekend van 6-9 feb dus ook van 6-13 feb is in het zuiden veel vakantie.
pi_159228005
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 23:07 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mwah, ik zit in maart 5 dagen Val Thorens inclusief materiaal, vervoer en appartement op logies basis en uitgebreide skipas van 330 euro
AA, nog plekjes over? Alleen skipas voor dat gebied is normaal al 200+ voor 5 dagen :o
Where facts are few, experts are many.
pi_159228029
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:28 schreef Atreidez het volgende:

[..]

AA, nog plekjes over? Alleen skipas voor dat gebied is normaal al 200+ voor 5 dagen :o
Volgend jaar weer, groep is nu 34 man en er staan er 8 op de reservelijst maar Sunweb heeft geen busplaatsen meer en hotel is overvol ;(
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:46:08 #43
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159228413
is dat nou wat, per bus?
ik ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor ( dat zorgt dus wel voor een deuk in je budget , als je liever niet met de bus gaat :) )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_159228515
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:46 schreef Barreltje het volgende:
is dat nou wat, per bus?
ik ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor ( dat zorgt dus wel voor een deuk in je budget , als je liever niet met de bus gaat :) )
Mwah, ik stap om 2100 in eindhoven in de bus (bewust gekozen want als ik in Den Haag opstap gaat ie nog alle opstapplaatsen af en duurt de busreis langer :') ) en om 0700 stap ik in de sneeuw. Heb er geen problemen mee, sowieso kan ik overal slapen dus dat is geen probleem
pi_159234231
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 14:46 schreef Barreltje het volgende:
is dat nou wat, per bus?
ik ben er eerlijk gezegd een beetje huiverig voor ( dat zorgt dus wel voor een deuk in je budget , als je liever niet met de bus gaat :) )
Ik vind het volkomen kut. Paar jaar gedaan omdat ik dan via-via met een el cheapo reis mee kan, dus dan kon ik het niet laten. Maar het blijft klote. De eerste avond paar liter bier mee en slaaptabletten om zo de nacht door te komen. Terugreis ben je verrot na een paar slechte nachten en hele dagen knallen, maar dan nog kan ik amper slapen. Ik kan onderweg sowieso slecht slapen, dus liever niet. Dan beter zelf met de auto de nacht doorrijden, ben ik 's ochtends veel frisser (moet je dus wel de ruimte hebben in de auto, niet met vijf man opgevouwen zitten).
Schip ahoy!
pi_159234265
Wat zijn de meningen over Tsjechië a 2016? Het gaat om een weekje wintersport voor een gezin van 4 wat nog nooit heeft geskied of op wintersport geweest is?

Zat eventueel naar Harrachov te kijken.
.
pi_159348451
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 18:29 schreef Fer het volgende:
Wat zijn de meningen over Tsjechië a 2016? Het gaat om een weekje wintersport voor een gezin van 4 wat nog nooit heeft geskied of op wintersport geweest is?

Zat eventueel naar Harrachov te kijken.
Een oom van mij heeft een huis in Bozkov, een naburig dorpje.
Ik vond Harrachov niet veel bijzonders in ieder geval.
Pistes waar sneeuw mist en vol liggen met stenen en begroeiing van planten.

Over een paar weken naar Sölden in Oostenrijk.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zondag 24 januari 2016 @ 01:43:49 #48
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_159348644
Ooit eens met de havo naar Harrachov geweest. Niet zo zeer voor wintersport, maar volkomen kut wat het er wel.

Wel spotgoeikoop bier overigens.
Tics van je petten.
pi_159366335
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 18:29 schreef Fer het volgende:
Wat zijn de meningen over Tsjechië a 2016? Het gaat om een weekje wintersport voor een gezin van 4 wat nog nooit heeft geskied of op wintersport geweest is?

Zat eventueel naar Harrachov te kijken.
Ik heb geen ervaring met skien in Tsjechie maar zelf zou ik dan voor een klein-middelgroot gebied in Oostenrijk gaan. Omdat het hele gezin ook op skiles zou moeten en ik vraag mij af hoe goed de skileraren in Tsjechie zijn. (dit is in Oostenrijk toch allemaal iets strenger geregeld)

Kijk bijvoorbeeld eens naar St. Johann in Tirol of een Lofer.

Ik ski zelf altijd met mijn ouders in Lofer en dit is echt een familie gebied maar wij maken ook altijd uitjes naar andere dichtbij gelegen gebieden.
  maandag 25 januari 2016 @ 17:06:01 #50
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_159385747
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 18:29 schreef Fer het volgende:
Wat zijn de meningen over Tsjechië a 2016? Het gaat om een weekje wintersport voor een gezin van 4 wat nog nooit heeft geskied of op wintersport geweest is?

Zat eventueel naar Harrachov te kijken.
Denk dat Tsjechië wel een goede optie is om het eens uit te proberen of het wat voor jullie is.
Je zou ook nog kunnen overwegen om een dagje naar een skihal te gaan of naar het Sauerland (Willingen/Winterberg) om te proberen.

De skigebieden bieden voor een beginner voldoende uitdaging en het is inderdaad goedkoper dan Oostenrijk. Het dorp ken ik niet maar ik ken genoeg gezinnen die die kant op gaan omdat het gewoon goedkoper is. :Y
Het is patat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')