Website organisatie: http://www.2015worldgymnastics.com/quote:Bondscoach Mitch Fenner heeft na de interland in Hoofddorp definitief het team bekend gemaakt dat in Glasgow een plaats op de Olympische Spelen moet afdwingen. Het team waarmee Nederland deze historische prestatie wilt leveren is samengesteld uit:
Bart Deurloo
Yuri van Gelder
Frank Rijken
Casimir Schmidt
Jeffrey Wammes
Epke Zonderland
Michel Bletterman (reserve)
Ook bondscoach Gerben Wiersma heeft zijn zeven turnsters geselecteerd om Nederland te vertegenwoordigen. De doelstelling voor de dames is om zich te plaatsen bij de beste 16 landen. Hiermee hebben ze toegang tot het Testevent waar dan als nog een plaatst op de Olympische Spelen behaald kan worden. Om die reden gunt Wiersma Van Gerner en Van Klaveren zich optimaal richten op dat Testevent. Wiersma heeft er vertrouwen in dat hij met de volgende dames een plaats voor het Testevent kan afdwingen:
Vera van Pol
Eythora Thorsdottir
Mara Titarsolej
Lisa Top
Tisha Volleman
Lieke Wevers
Sanne Wevers
De reserve wordt later bepaald.
Ja.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:14 schreef heywoodu het volgende:
Heb ik het goed dat subdivisie 9 nu ongeveer begint en dat Nederland daarna komt?
Ik dacht altijd dat de beste 3 scores per toestel van een land meetellen, maar het kunnen er zo te zien ook 4 zijnquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 15:56 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Welke resultaten tellen hier nou eigenlijk mee? Want als ik de scores vergelijk met wat ik op de Wiki zie klopt er geen zak van
https://en.wikipedia.org/(...)en%27s_qualification
Zo ingewikkeld altijd, die kwalificaties bij dat turnen
Scores van 4 van de 5 turners tellen per toestel.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 16:02 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de beste 3 scores per toestel van een land meetellen, maar het kunnen er zo te zien ook 4 zijn
Wat daar gewoon telt is voor elk land de 4 beste scores per toestel en dan na 3 toestellen, waarbij het af en toe nog een vertekend beeld geeft, omdat sommige landen dan sprong als laatste toestel hebben en daar scoor je vaak makkelijker op.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 15:56 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Welke resultaten tellen hier nou eigenlijk mee? Want als ik de scores vergelijk met wat ik op de Wiki zie klopt er geen zak van
https://en.wikipedia.org/(...)en%27s_qualification
Zo ingewikkeld altijd, die kwalificaties bij dat turnen
Brug is ook een van de meer tricky toestellen naast balk dus mooi beginquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:59 schreef heywoodu het volgende:
Nederland staat 6e na 1 van de 4 toestellen.
Brug en balk zijn de meest foutgevoelige toestellen ja. Balk komt nu, dus het wordt al een erop of eronder nu.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Brug is ook een van de meer tricky toestellen naast balk dus mooi begin
Maar Titarsolej 3x eraf en dus 10.666 en dus telt de 12.333 van Top helaas mee.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:07 schreef heywoodu het volgende:
12.333 voor Top is hoger dan tijdens de teamwedstrijd in Baku
Tuurlijk, maar elk (relatief) positief resultaat is toch weer mooi meegenomenquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar Titarsolej 3x eraf en dus 10.666 en dus telt de 12.333 van Top helaas mee.
Nogmaals, focus moet top-16 zijn, top-8 is in deze samenstelling met blessures van Van Gerner en Van Klaveren een illusie.
Maar wel prettig dat brug en balk in elk geval achter de rug zijn, zonder al te grote schade.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:17 schreef TheArt het volgende:
Drie uitstekende oefeningen op balk. Jammer zeg dat of Top of Titarsolej niet beter scoorde.
Van Gerner en Van Klaveren i.p.v. Volleman en Titarsolej.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:30 schreef heywoodu het volgende:
Wie hadden hier zonder blessures gestaan? Van Gerner en Netteb?
Oh ja, Van Klaveren. Volgens mij zijn de resultaten vooralsnog in elk geval erg hoopgevend voor een hele sterke prestatie op het test event.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Van Gerner en Van Klaveren i.p.v. Volleman en Titarsolej.
Ik durf het niet hardop te zeggen, maar als ze zo door blijven gaan, is zelfs rechtstreekse plaatsing voor de OS nog mogelijk. Ze zitten in de tussenstand heel dicht bij de top-8.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh ja, Van Klaveren. Volgens mij zijn de resultaten vooralsnog in elk geval erg hoopgevend voor een hele sterke prestatie op het test event.
Je gaat toch niet jinxen hequote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik durf het niet hardop te zeggen, maar als ze zo door blijven gaan, is zelfs rechtstreekse plaatsing voor de OS nog mogelijk. Ze zitten in de tussenstand heel dicht bij de top-8.
Typen mag.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Alleen daarom al had ik mijn bek moeten houden haha.
Komt er hierna nog een subdivisie trouwens?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:41 schreef heywoodu het volgende:
Zevende na drie toestellen, met sprong nog te gaan. Iemand die even snel uit weet te rekenen wat de beste 4 moeten scoren daar om - laten we er eens een illusie bij pakken - de top-8 te halen?
Twee, maar daar zit volgens mij geen bedreiging meer bij (normaal gesproken). Of Zwitserland misschien, maar die zijn normaal toch wel een stukje minder?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:42 schreef Max23 het volgende:
[..]
Komt er hierna nog een subdivisie trouwens?
En we moeten natuurlijk niet vergeten dat USA nu ook nog bezig is.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Twee, maar daar zit volgens mij geen bedreiging meer bij (normaal gesproken). Of Zwitserland misschien, maar die zijn normaal toch wel een stukje minder?
Maar bij "Nederland 7e na drie toestellen" staat USA al op 1, dus dat maakt niet uitquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:44 schreef Max23 het volgende:
[..]
En we moeten natuurlijk niet vergeten dat USA nu ook nog bezig is.
Ohquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar bij "Nederland 7e na drie toestellen" staat USA al op 1, dus dat maakt niet uit
Dat is alvast 13.916 voor Vollemanquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 18:48 schreef Max23 het volgende:
13.880 gemiddeld op sprong als het goed is om Brazilië die nu 7e staan in te halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |