backup ga ik direct maken, maar heeft op dit moment geen zin.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:38 schreef t4rt4rus het volgende:
Als het belangrijk is, maak een backup.
Misschien kan je zelf nog wat uit het binaire bestand halen.
Kijk of je data terug kan vinden.
En als je een kopie van het bestabd renamed naar .zip en deze dan met 7zip extract, gaat dat wel?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:30 schreef Landgeld het volgende:
Via ZIP openen lukt niet - ivm beschadiging...
Dit zou ik moeten aanpassen, maar kom dus niet bij de data:
-<removedParts summary="Hier volgt een lijst van verwijderde onderdelen:">
<removedPart>Vervangen onderdeel: het onderdeel /xl/worksheets/sheet4.xml met XML-fout. Een kenmerkwaarde mag geen '<' bevatten. Regel 274, kolom 8513.</removedPart>
Ja inpakken en uitpakken met 7zip lukt wel. Maar is geen oplossing voor het probleem omdat de Excel-fout blijft openen. (file wordt niet aangepast).quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:06 schreef bluuf het volgende:
[..]
En als je een kopie van het bestabd renamed naar .zip en deze dan met 7zip extract, gaat dat wel?
Unzippen zou nl gewoon moeten werken in dit geval omdat excel nog wel aangeeft waar de fout zit (anders had je een andere melding gekregen)
Niet eerst inpakken... Bestand hernoemen naar .zip en openen. docx xlsx etc. zijn gewoon zipbestanden met daarin bestanden met xml data. Met de foutmelding die je hebt zou je prima op zo'n manier datarecovery kunnen uitvoeren (mits er nog wat in staat)quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:09 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ja inpakken en uitpakken met 7zip lukt wel. Maar is geen oplossing voor het probleem omdat de Excel-fout blijft openen. (file wordt niet aangepast).
Al geprobeerd te repareren met de 'Herstellen' functie van WinRar? Staat er trouwens gevoelige data in het bestand?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 14:40 schreef Landgeld het volgende:
Als ik dat doe en wil uitpakken krijg ik de melding:
"CRC mislukt in "sheet4.xml" bestand is beschadigd."
Het gaat ook om Sheet4..daar staat alle data in en is leeg als ik de excel file open:?
Hoe kan ik die openen? als ik dat doe vanuit de zip-file krijg ik een error ivm de beschadiging. Dus lukt niet helaas.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:35 schreef Farenji het volgende:
De data staat ahgi in een van de xml bestanden,
Openen met nodepad en dan kijken of je de data nog terug kan vinden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:46 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Hoe kan ik die openen? als ik dat doe vanuit de zip-file krijg ik een error ivm de beschadiging. Dus lukt niet helaas.
Het handmatig herstellen van de xml content, de boel vervolgens weer zippen en renamen naar xlsx en docx heb ik al erg vaak gewoon kunnen doen hoor, ik zie ook niet in hoe dit tot crc fouten zou kunnen leiden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:35 schreef Farenji het volgende:
De data staat ahgi in een van de xml bestanden, open die eens (dat lukt ook met excell wel wsch). De xml error fixen en dan opnieuw inpakken lukt niet omdat de crc niet meer klopt. Die kun je waarschijnlijk wel zelf hergenereren maar dan moet je dieper in de xlsx specs duiken, daar weet ik ook te weinig van.
Het probleem is dat de TS het bestand helemaal niet uitgepakt krijgt, waarschijnlijk veroorzaakt door een probleem met de schijf. Het bestand is beschadigd op de plek waar het XML bestand zich bevind en dat veroorzaakt de CRC fout bij het uitpakken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:29 schreef bluuf het volgende:
[..]
Het handmatig herstellen van de xml content, de boel vervolgens weer zippen en renamen naar xlsx en docx heb ik al erg vaak gewoon kunnen doen hoor, ik zie ook niet in hoe dit tot crc fouten zou kunnen leiden.
Daar doelde ik ook niet op, ik geef aan dat het uitpakken en opnieuw inpakken niet tot CRC fouten moet leiden (wat ook onlogisch zou zijn aangezien je een nieuwe file maakt).quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:36 schreef bondage het volgende:
[..]
Het probleem is dat de TS het bestand helemaal niet uitgepakt krijgt, waarschijnlijk veroorzaakt door een probleem met de schijf. Het bestand is beschadigd op de plek waar het XML bestand zich bevind en dat veroorzaakt de CRC fout bij het uitpakken.
TS kan nog de herstelfunctie van WinRar proberen (zoals ik eerder noemde), misschien dat dat het probleem op kan lossen. Al kan het XML bestand dan nog steeds beschadigd zijn, dan is het een kwestie van de fouten corrigeren in notepad.
Ah ja, ik zie hetquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:39 schreef bluuf het volgende:
[..]
Daar doelde ik ook niet op, ik geef aan dat het uitpakken en opnieuw inpakken niet tot CRC fouten moet leiden (wat ook onlogisch zou zijn aangezien je een nieuwe file maakt).
Dat de TS crc fouten krijgt bij het uitpakken is een ander verhaal (wat dus los staat van de post waar ik op reageerde)
Kan ik proberen idd. Welk programma is hiervoor handig?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:55 schreef t4rt4rus het volgende:
Wat ook nog een optie is on een file recovery programma over je schijf te halen om te kijken of er nog een oudere versie van het bestand op je schijf staat.
Goede tip, alleen kan ik deze nog niet vinden. Waar zit de herstelfunctie van WinRar?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:36 schreef bondage het volgende:
[..]
TS kan nog de herstelfunctie van WinRar proberen (zoals ik eerder noemde), misschien dat dat het probleem op kan lossen. Al kan het XML bestand dan nog steeds beschadigd zijn, dan is het een kwestie van de fouten corrigeren in notepad.
Als je dit al niet kunt vinden, dan schat ik de kans dat je je verloren informatie nog kunt recupereren ook niet hoog in ...quote:Op zondag 18 oktober 2015 10:32 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Goede tip, alleen kan ik deze nog niet vinden. Waar zit de herstelfunctie van WinRar?
Dit dus, kans dat er hersteldata aanwezig is schat ik in op 0,0000000000001% in dit geval.quote:Op zondag 18 oktober 2015 10:45 schreef Riparius het volgende:
[..]
Als je dit al niet kunt vinden, dan schat ik de kans dat je je verloren informatie nog kunt recupereren ook niet hoog in ...
Wat dacht je ervan om gewoon eens uit je doppen te kijken? Dan zie je direct onder de menubalk een rij buttons met daarbij een soort ziekenhuiskoffer met daarop een rood kruis en daaronder het woord Repair. En als dit je niets zegt dan had je natuurlijk even het menu door kunnen nemen, dan vind je al direct het item Tools | Repair Archive, ook te bereiken via de sneltoets Alt-R.
Maar: je kunt verloren gegane data niet herstellen als er geen hersteldata in het beschadigde archief aanwezig is, en ga er maar vanuit dat die redundante data er niet is.
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRecquote:Op zondag 18 oktober 2015 10:32 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Goede tip, alleen kan ik deze nog niet vinden. Waar zit de herstelfunctie van WinRar?
mocht dit niet lukken, hoe kan ik de fouten corrigeren in notepad? Ik krijg het XML bestand namelijk niet uitgepakt vanuit de zip ivm foutmelding...
Helaas zijn er geen "vorige versies terugzetten" - deze optie is niet beschikbaar.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:16 schreef oheng het volgende:
Hohoho ten eerste: niet gaan lopen rommelen met het origineel! Zelfs van die hele schijf moet je compleet afblijven! Je maakt de schade potentieel alleen maar groter door te rommelen!
1. Doe eerst een eens rechtmuis klik op het bestand, je ziet een optie "vorige versies terugzetten". Als je mazzel hebt zijn er vorige versies beschikbaar, bewaar die in je laptop, NIET op de externe schijf.
Thanks. Probleem is alleen dat mijn file niet verwijderd (kwijt is), alleen beschadigd.quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:34 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec
Herkent als het goed is ook Office documenten.
En dan moet je die even een deep scan laten doen.
quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:20 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Helaas zijn er geen "vorige versies terugzetten" - deze optie is niet beschikbaar.
Ja maar er kunnen nog oude versies(die niet beschadigd zijn) op je schijf staan.quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:21 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Thanks. Probleem is alleen dat mijn file niet verwijderd (kwijt is), alleen beschadigd.
Ik zie alleen de optie: "Archief herstellen: - geen ziekenhuiskoffer o.i.d.quote:Op zondag 18 oktober 2015 10:45 schreef Riparius het volgende:
[..]
Als je dit al niet kunt vinden, dan schat ik de kans dat je je verloren informatie nog kunt recupereren ook niet hoog in ...
Wat dacht je ervan om gewoon eens uit je doppen te kijken? Dan zie je direct onder de menubalk een rij buttons met daarbij een soort ziekenhuiskoffer met daarop een rood kruis en daaronder het woord Repair. En als dit je niets zegt dan had je natuurlijk even het menu door kunnen nemen, dan vind je al direct het item Tools | Repair Archive, ook te bereiken via de sneltoets Alt-R.
Maar: je kunt verloren gegane data niet herstellen als er geen hersteldata in het beschadigde archief aanwezig is, en ga er maar vanuit dat die redundante data er niet is.
Die CRC errors omzeilen lijkt me inderdaad het punt.quote:Op maandag 19 oktober 2015 15:45 schreef ralfie het volgende:
"Regel 274, kolom 8513" betekent dat (een deel van) de data nog zeker te recoveren is. Excel verzint natuurlijk deze getallen niet.
Dus zolang TS iets weet wat CRC errors in zip-bestanden kan omzeilen (genoeg over te googlen) kan in ieder geval een deel van de data hersteld worden.Dit kan echter wel wat moeite kosten omdat na recovery het xml bestand weer kloppend gemaakt moet worden zodat excel het weer snapt. De vraag is hoeveel moeite TS wil doen voor een deel van deze data.
Overigens, als het TS alleen te doen is om tekst: een deel van de tekst in sheets slaat Excel in een ander xml bestand op (xl/sharedStrings.xml),
Thanks! Kan ik dan het beste zoeken op de naam van het bestand? OF .tmp en kijken of er iets voorkomt. Ben nog even zoekende welke map handig is...quote:Op maandag 19 oktober 2015 15:29 schreef oheng het volgende:
Je kunt idd nog informatie halen uit de .tmp bestanden, maar dit is niet iets wat ik zo op kan schrijven, ik doe dit altijd uit mijn hoofd.
Je kunt je PC afzoeken naar .tmp bestanden. Misschien ook de externe harde schijf, maar IIRC niet.
Die .tmp bestanden kun je eens openen met Wordpad.
En heb je dit ook al geprobeerd? https://support.microsoft.com/en-us/kb/290946
En altijd: doe dit soort dingen niet met het origineel, maar met een kopie die je op je bureaublad zet.
nee, je zoekt naar .tmp , hoewel ik denk dat het nu te laat is, en de .tmp bestanden wegzijn. Maar even je hele computer afzoeken, ook op de verborgen lokaties.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 07:38 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Thanks! Kan ik dan het beste zoeken op de naam van het bestand? OF .tmp en kijken of er iets voorkomt. Ben nog even zoekende welke map handig is...
Thanks. Dus zoeken op de bestandsnaam vanuit verkenner?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:06 schreef oheng het volgende:
[..]
nee, je zoekt naar .tmp , hoewel ik denk dat het nu te laat is, en de .tmp bestanden wegzijn. Maar even je hele computer afzoeken, ook op de verborgen lokaties.
Ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:43 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Thanks. Dus zoeken op de bestandsnaam vanuit verkenner?
Hoe langer je wacht hoe kleiner de kans...quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:55 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ja maar er kunnen nog oude versies(die niet beschadigd zijn) op je schijf staan.
Probeer die te vinden.
Maar goed hoe langer je bezig blijft gaan op je computer hoe kleiner de kans is dat je nog wat terug vind.
Dus doe dit zo snel mogelijk!
Op beide schijven -via verkenner rechtsboven zoekveld - gezocht op .tmp en de bestandsnaam. Geen andere versies met zelfde naam gevonden helaasquote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:06 schreef oheng het volgende:
[..]
nee, je zoekt naar .tmp , hoewel ik denk dat het nu te laat is, en de .tmp bestanden wegzijn. Maar even je hele computer afzoeken, ook op de verborgen lokaties.
Helaas geen effect. Tablad met data (Sheet 4) blijft gewoon leeg.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:25 schreef Megumi het volgende:
Openen en herstel optie in Excel al geprobeerd?
[ afbeelding ]
Dit is mogelijk de laatste oplossing.quote:Op maandag 19 oktober 2015 15:45 schreef ralfie het volgende:
"Regel 274, kolom 8513" betekent dat (een deel van) de data nog zeker te recoveren is. Excel verzint natuurlijk deze getallen niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |