Klopt,en zolang die reden niet worden weggenomen zal Syrie een probeel houden met de oppositie, die, telkens als de dictatuur een zwak moment heeft, gewapend zal toeslaan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 08:57 schreef Aguia het volgende:
[..]
Het enige wat jij stelt, is dat er een "reden" is waarom gewapende groeperingen de aanval op de regering openen.
Tja, aan jouw de nobele taak om uit te zoeken waarom de oppositie de wapens op pakt tegen de dictator.quote:Verder zeg je dat Rusland geen effectieve bijdrage levert aan het bestrijden van het probleem. Maar over de bron van het kwaad blijf je opvallend stil. Dus mijn vraag aan jou nogmaals, in het kader van fatsoenlijk discussie voeren, leg het duidelijk uit.
Dat is toch altijd het gekke met complotdenkers, hun adoratie voor dictators.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:03 schreef Scrummie het volgende:
Diverse complot sites melden sinds 2011 ofzo dat Khadaffi ongeveer het grootste wonder was op de wereld sinds Jezus Christus.
Elk land krijgt de leider die het verdient. in NL is Rutte geschikt maar hij zou in een land als Libië binnen 5 minuten in stukjes gehakt worden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:47 schreef Aguia het volgende:
[..]
Soms is het beter om een "dictator" als leider te hebben.
Repressie van het volk hoeft daarnaast niet hand in hand te gaan met een dictator. Je hebt ook leiders die krachtig optreden en hun land in veel maatschappelijke opzichten versterkt.
Liever dat, dan een slampamper als Rutte. Wat is er zo erg aan iemand die voor het volk opkomt?
Ik heb liever de slampamper Rutte dan de dictator Khadaffi. Hier in Nederland kan ik leven op de manier zoals ik dat wil, in Libie onder Khadaffi zou ik allang zijn opgepakt of nog erger.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:47 schreef Aguia het volgende:
Liever dat, dan een slampamper als Rutte. Wat is er zo erg aan iemand die voor het volk opkomt?
Er is een groot verschil in het besef dat elke cultuur een eigen soort leider nodig heeft en zelf ook in een dictatuur willen wonen. Het is nogal naïef om te denken dat onze manier van democratie overal een kans van slagen heeft.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is toch altijd het gekke met complotdenkers, hun adoratie voor dictators.
Net alsof ze niet kunnen omgaan met de vrijheden die wij kennen en daarom verlangen naar de dictatuur...
Hahahaquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Elk land krijgt de leider die het verdient. in NL is Rutte geschikt maar hij zou in een land als Libië binnen 5 minuten in stukjes gehakt worden.
Khadaffi zou ik in NL weer helemaal niet willen hebben, ik had al last met Berlusconi in Italië (volgens mij waren die twee nog vriendjes ook toch)
Klopt, maar waar ik op doelde is dat bijv onze Rutte wordt gezien als een enorme slechterik vanuit de complotwereld, terwijl bijv. Khadaffi wordt bewonderd als zijnde de messias...quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Er is een groot verschil in het besef dat elke cultuur een eigen soort leider nodig heeft en zelf ook in een dictatuur willen wonen. Het is nogal naïef om te denken dat onze manier van democratie overal een kans van slagen heeft.
Het is wel zo, natuurlijk is men ontevreden en is het een lamzak maar volgens mij doet hij het achter de schermen en met zijn dagelijkse werkzaamheden gewoon best goed. in NL miepen we wel over van alles en niets maar deels omdat we het gewoon zo goed hebben dat we gaan jankballen over het wel of niet racistisch zijn van zwarte piet. In plaats van dat we ons collectief zorgen maken over een burgeroorlog of overmatige babysterfte.quote:
Nou, Rutte wordt grotendeels gewoon genegeerd in de complottenwereld. Dan heb je eerder Joris Demmink, Fred Teeven en vast nog wel een paar knakkers die nogal schimmig uit de bus komen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar waar ik op doelde is dat bijv onze Rutte wordt gezien als een enorme slechterik vanuit de complotwereld, terwijl bijv. Khadaffi wordt bewonderd als zijnde de messias...
Ja behalve wat insinuaties over zijn seksuele geaardheid enkele jaren geleden blijft het verder wel stil rondom Rutte. Koningshuis lijkt veel interessanter te zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Nou, Rutte wordt grotendeels gewoon genegeerd in de complottenwereld. Dan heb je eerder Joris Demmink, Fred Teeven en vast nog wel een paar knakkers die nogal schimmig uit de bus komen.
Hier in Nederland?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is wel zo, natuurlijk is men ontevreden en is het een lamzak maar volgens mij doet hij het achter de schermen en met zijn dagelijkse werkzaamheden gewoon best goed. in NL miepen we wel over van alles en niets maar deels omdat we het gewoon zo goed hebben dat we gaan jankballen over het wel of niet racistisch zijn van zwarte piet. In plaats van dat we ons collectief zorgen maken over een burgeroorlog of overmatige babysterfte.
Prima allemaal maar, macht power geld, en volk uit roeien is alleen wat minder, daar hebben ze vaak wel een handje van!quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:47 schreef Aguia het volgende:
[..]
Repressie van het volk hoeft daarnaast niet hand in hand te gaan met een dictator. Je hebt ook leiders die krachtig optreden en hun land in veel maatschappelijke opzichten versterkt.
Mjah, ik vind het idd een giga lamlul zonder enig charisma/karakter.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is wel zo, natuurlijk is men ontevreden en is het een lamzak maar volgens mij doet hij het achter de schermen en met zijn dagelijkse werkzaamheden gewoon best goed. in NL miepen we wel over van alles en niets maar deels omdat we het gewoon zo goed hebben dat we gaan jankballen over het wel of niet racistisch zijn van zwarte piet. In plaats van dat we ons collectief zorgen maken over een burgeroorlog of overmatige babysterfte.
Dan zou ik zeggen verkas naar Noord Koreaquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is toch altijd het gekke met complotdenkers, hun adoratie voor dictators.
Net alsof ze niet kunnen omgaan met de vrijheden die wij kennen en daarom verlangen naar de dictatuur...
Alles wat niet hetero is en geen traditioneel gezinnetje heeft is eng!quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja behalve wat insinuaties over zijn seksuele geaardheid enkele jaren geleden blijft het verder wel stil rondom Rutte. Koningshuis lijkt veel interessanter te zijn.
Waarom seksuele geaardheid zo van belang is in aardig wat complot theorieën vind ik overigens wel bijzonder.
Natuurlijk heeft elk land het beste met zichzelf voor; daarom zie je bijvoorbeeld dat Europa prima gaat als alles goed gaat, maar bij het kleinste stukje crisis is het weer ieder voor zichquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:45 schreef jogy het volgende:
De VS heeft alleen met zichzelf het beste voor. En eerlijk is eerlijk, zo hoort het over het algemeen natuurlijk ook. Maar in mijn wat meer duistere momenten vind ik het internationaal gezien wel eens als een globaal Stockholm syndroom. De enige reden waarom de VS daadwerkelijk weg komt met de rotzooi die ze uitvreten is dit.
En dat vind ik altijd zo vreemd. Je zou juist een meer progressieve houding verwachten, maar het is vaak juist enorm conservatief.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:20 schreef Divje het volgende:
Alles wat niet hetero is en geen traditioneel gezinnetje heeft is eng!
Tenminste, dat maak ik op van sommige figuren hier.
Ja dat is ook heel vreemd, wijs je ze er op dat de gebruikte bronnen toch echt wel uit christelijk conservatieve hoek komen dan is dat niet van belang en voegt dat niks toe aan de discussie en krijg je opmerkingen als "dont shoot the messenger" (dat mag blijkbaar alleen met de MSM)quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dat vind ik altijd zo vreemd. Je zou juist een meer progressieve houding verwachten, maar het is vaak juist enorm conservatief.
Dat ligt er maar naar net aan, maar een 'benevolent dictator' is soms misschien wel nodig. Het is alleen zo'n klein percentage wat echt benevolent genoemd kan wordenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:47 schreef Aguia het volgende:
"Het volk" is niet één entiteit.quote:Liever dat, dan een slampamper als Rutte. Wat is er zo erg aan iemand die voor het volk opkomt?
Het 'is Rutte homoseksueel' verhaal kwam eerder uit de telegraaf hoek dan de complottenhoek En Joris demmink die misschien pedoseksueel is vind ik een hele legitieme complot theorie, zeker omdat hij zijn macht zou gebruiken om elk onderzoek te dwarsbomen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja behalve wat insinuaties over zijn seksuele geaardheid enkele jaren geleden blijft het verder wel stil rondom Rutte. Koningshuis lijkt veel interessanter te zijn.
Waarom seksuele geaardheid zo van belang is in aardig wat complot theorieën vind ik overigens wel bijzonder.
Lees nog eens goedquote:
Heel erg (conservatief) Amerikaans zelfs. Waar 'ze' altijd zo lekker tegen aan schoppen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dat vind ik altijd zo vreemd. Je zou juist een meer progressieve houding verwachten, maar het is vaak juist enorm conservatief.
Misschien moet je even quoten zodat het iets duidelijker is waar je het over hebt. Het Joris Demmink stukje?quote:
BNW / De zaak Joris Demmink. #7quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Misschien moet je even quoten zodat het iets duidelijker is waar je het over hebt. Het Joris Demmink stukje?
Die ken ik al hoorquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
BNW / De zaak Joris Demmink. #7
even doorlezen zou ik zeggen.
Met cirkelredeneatie doelde hij op zichzelf.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:34 schreef jogy het volgende:
[..]
Misschien moet je even quoten zodat het iets duidelijker is waar je het over hebt. Het Joris Demmink stukje?
Dit inderdaad. Een vergelijking met Rutte en plots is heel het complotwereldje vol van Ruttequote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Nou, Rutte wordt grotendeels gewoon genegeerd in de complottenwereld. Dan heb je eerder Joris Demmink, Fred Teeven en vast nog wel een paar knakkers die nogal schimmig uit de bus komen.
Sterker nog, dat democratische model wordt gezien als hét perfecte, toonaangevende voorbeeld waar de rest van de wereld aan moet worden onderworpen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 10:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Er is een groot verschil in het besef dat elke cultuur een eigen soort leider nodig heeft en zelf ook in een dictatuur willen wonen. Het is nogal naïef om te denken dat onze manier van democratie overal een kans van slagen heeft.
We hadden hier in NL ook de periode van de verzuiling dus er wordt niet alleen naar de VS gekeken. Overigens is dat opzicht iets anders dan de buitenland politiek waar 'ze' tegenaan schoppen. Alsof 'wij' meteen maar alles verachten wat uit Amerika komt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Heel erg (conservatief) Amerikaans zelfs. Waar 'ze' altijd zo lekker tegen aan schoppen.
Ook niet helemaal, het wordt op zich goed gezien als de minst slechte optie die we tot nu toe hebben kunnen verzinnenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:02 schreef Aguia het volgende:
[..]
Sterker nog, dat democratische model wordt gezien als hét perfecte, toonaangevende voorbeeld waar de rest van de wereld aan moet worden onderworpen.
Preciesquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:30 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat ligt er maar naar net aan, maar een 'benevolent dictator' is soms misschien wel nodig. Het is alleen zo'n klein percentage wat echt benevolent genoemd kan worden
Churchill, is that you?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Ook niet helemaal, het wordt op zich goed gezien als de minst slechte optie die we tot nu toe hebben kunnen verzinnen
Ja, hij was het inderdaad! #teluiomtezoekenquote:
Het is een biologische reactie op internationaal niveau ja. Zijn we goed inquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:24 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft elk land het beste met zichzelf voor; daarom zie je bijvoorbeeld dat Europa prima gaat als alles goed gaat, maar bij het kleinste stukje crisis is het weer ieder voor zichdat is op zich ook logisch natuurlijk.
Puur en alleen misschien niet maar het is een stevige stok om mee te slaan mocht het nodig zijn. Gewoon even in het zicht leggen en men is al een stuk voorzichtiger.quote:Wat zijn dat? Defensie uitgaven?Ik zou niet willen zeggen dat Amerika zijn (buitenland)beleid puur en alleen maakt op basis van dat het de grootste heeft.
Het kwam ook voor in de MSM maar het enige wat ik in complottenhoek over Rutte ben tegengekomen ging over zijn seksuele geaardheid (ook niet heel veel ofzo), verder is hij blijkbaar niet interessant.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 11:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Het 'is Rutte homoseksueel' verhaal kwam eerder uit de telegraaf hoek dan de complottenhoek En Joris demmink die misschien pedoseksueel is vind ik een hele legitieme complot theorie, zeker omdat hij zijn macht zou gebruiken om elk onderzoek te dwarsbomen.
Democratie begon op zich ook hoopgevend, het is alleen jammer dat het verworden is tot een speelbal van lobbyisten, belangenverenigingen, bezorgde huismoeders enz die allemaal hun (wellicht goedbedoelde) voorstellen op willen leggen aan de rest.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Ook niet helemaal, het wordt op zich goed gezien als de minst slechte optie die we tot nu toe hebben kunnen verzinnen. Liever een onderdrukking van de meerderheid dan een onderdrukking van een kleine minderheid.
Nu doe je het er omquote:
Op zich wel een mooi voorbeeld; hij wordt namelijk zelden 'benevolent' genoemd.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:10 schreef Aguia het volgende:
Precies
Ik zou hierbij een leider willen aandragen: Antonio Salazar. Hoewel het religeuze aspect je wellicht niet zal bevallen, ben ik toch benieuwd naar je mening.
Volgens mij vond je het aannemelijk dat hij pedo kan zijn terwijl daar geen bewijs voor is omdat hij de middelen zou hebben om onderzoek ernaar te dwarsbomen...quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:36 schreef jogy het volgende:
[..]
Nu doe je het er om.
Ik zie er geen cirkelredenatie in. Er is een complottheorie over Joris demmink die misschien pedoseksueel is en de theorie is dat hij zijn macht gebruikt zou hebben om enig onderzoek te blokkeren. Nergens beredeneer ik iets, ik geef alleen het eventuele complot aan.
Eens, maar ik snap dat het kantelpunt steeds moeilijker wordt... Blurred lines.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:33 schreef Chewie het volgende:
Een staat/overheid zou zich alleen bezig moeten houden met de hoofdzaken (in mijn optiek vooral vrijheid en veiligheid van haar inwoners), niet met het micro managen van de mensen die meedoen aan die samenleving en oneerlijk voordeel geven aan sterke lobbygroepen (van bedrijfsleven tot ngo's en religieuze instellingen)
Neuh, ook dat niet. Het is een legitieme complottheorie en persoonlijk vind ik zeker wel dat er aardig wat stinkt aan Joris Demmink. Andersom vind ik het soms ook wel eens een cirkelredenering. Er is geen bewijs dus is het niet waar, maar dan zou je nog een keertje kijken naar waar Joris jarenlang zat en met welke functie. zou hij onschuldig kunnen zijn? Ja hoor. Heeft hij de schijn tegen zich? Nogal. Als men pas verdacht gemaakt mag worden als er officieel bewijs tegen hem is, wat moet je dan als degene die je verdenkt de middelen heeft om welk bewijs dan ook buiten die officiële kanalen te houden?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Volgens mij vond je het aannemelijk dat hij pedo kan zijn terwijl daar geen bewijs voor is omdat hij de middelen zou hebben om onderzoek ernaar te dwarsbomen...
Misschien niet helemaal cirkelredeneren, maar wel een drogredenering.
Gelukkig is het hier nog niet zo ver als in Californië bijvoorbeeld met al die idiote "propositions" maar we gaan wel die kant op dat merkte je ook al in de discussie omtrent het rookverbod, leeftijdsgrens drinken en enkele jaren geleden had je ook al een groepje bezorgde huismoeders die de uitgaanstijden aan wouden pakken. En dit is dan alleen nog maar de "bezorgde huismoeders" die van mening zijn dat hun manier van leven de juiste is en dat dit ook maar voor iedereen moet gelden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Eens, maar ik snap dat het kantelpunt steeds moeilijker wordt... Blurred lines.
Wat zijn hoofdzaken?
Hoe komt het dat we steeds meer gaan inkleuren als overheid?
Hoe komt het dat 'het volk' steeds meer verwacht?.. etc.
Dat vind ik wel een interessante uitspraak: een legitieme complottheorie...quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:01 schreef jogy het volgende:
[..]
Neuh, ook dat niet. Het is een legitieme complottheorie en persoonlijk vind ik zeker wel dat er aardig wat stinkt aan Joris Demmink. Andersom vind ik het soms ook wel eens een cirkelredenering. Er is geen bewijs dus is het niet waar, maar dan zou je nog een keertje kijken naar waar Joris jarenlang zat en met welke functie. zou hij onschuldig kunnen zijn? Ja hoor. Heeft hij de schijn tegen zich? Nogal. Als men pas verdacht gemaakt mag worden als er officieel bewijs tegen hem is, wat moet je dan als degene die je verdenkt de middelen heeft om welk bewijs dan ook buiten die officiële kanalen te houden?
Nogal lastig als degene met hard bewijs of op mysterieze wijze de dood vinden (lees: omgelegd worden) of buiten beschouwing wordt gelaten. Bovendien helpt de overheid en de AIVD ook nog is een handje mee..quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:17 schreef Wantie het volgende:
Tuurlijk mag je iemand verdenken van een bepaald misdrijf ,maar als er jarenlang geen enkel hard bewijs naar boven komt, dan zul je je daar op een gegeven moment bij neer kunnen leggen ipv allerlei complotten te verzinnen die het gebrek aan bewijs goedpraten.
Ik snap het punt wat je probeerd te maken en ik ben het ook eens dat vrijheid van menigsuiting en de oppressie van de PIDE uiteindelijk de overheid tekort deden. Ik ben daar ook in bepaald opzicht tegen. Echter, je ziet dat er met een autoritair bewind als in dit voorbeeld het ook de economie ten goede komt (dacht na Zwiterland het rijkste land in Europa) evenals werkgelegenheid, nationale eenheid en de punten die je al opnoemde. Tuurlijk moeten we dan ook niet de ernstige inhumane gevolgen van de koloniale oorlogen buiten beschouwing laten maar tegelijkertijd heeft hij wel bijna vier decennia het land geregeerd en wordt door zelfs een van zijn felste haters erkend als iemand die nooit de publieke gelden (staatskas) aanraakte en door Bloomberg als beste economische investeerder (in goud) wordt gezien en het land in de dertiger jaren uit de crisis droeg.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Op zich wel een mooi voorbeeld; hij wordt namelijk zelden 'benevolent' genoemd.Zijn PIDE was ook één van de meest effectieve geheime diensten. Toch een repressief beleid uiteindelijk;
je had als burger niet de vrijheid om te zijn wie je wilde zijn, als dat niet voldeed aan een door de staat opgelegd stramien.
Aan de andere kant, natuurlijk ook een hoop goede dingen te zeggen; geen WOII, geen (weinig) last van recessie, ongeletterdheid aangepakt etc.
Ik, persoonlijk, zou toch die vrijheid belangrijker vinden...
Legitiem in de zin dat het echt bestaat en dat het ook een 'populaire' is die vaak genoeg gastverschijningen maakt in de mainstream, het bubbelt een beetje aan de oppervlakte zeg maar. (AD houdt zich er mee bezig, de Senaat in de VS heeft zich er symbolisch tegenaan bemoeid (Je verzint het nietquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een interessante uitspraak: een legitieme complottheorie...
Er is genoeg hard aandoend bewijs die gewoon niet behandeld wordt en ja, het is tekenend voor veel daadwerkelijke complotten én het is een kutexcuus voor andere zaken die gewoon bullshit zijn. Dit geval is gewoon net even te ver in het daglicht getrokken om het helemaal stil te houden maar ondanks alle aandacht is er volgens mij geen verhoor geweest van Demmink en wat mij nog meer opvalt is dat er ook niemand aangeklaagd is voor smaad/laster. Nu is iemand aanklagen voor smaad en laster iets wat zijn eigen gezeik met zich mee brengt maar de imageschade die Demmink heeft opgelopen in de afgelopen decennia zou genoeg reden moeten zijn om het een halt toe te roepen door een paar van die smaadplegers hard aan te pakken.quote:Het is in ieder geval te gemakkelijk om het gebrek aan bewijs tegen hem weg te moffelen onder het mom van dat hij dat vanuit zijn positie heeft kunnen verbergen.
Tuurlijk mag je iemand verdenken van een bepaald misdrijf ,maar als er jarenlang geen enkel hard bewijs naar boven komt, dan zul je je daar op een gegeven moment bij neer kunnen leggen ipv allerlei complotten te verzinnen die het gebrek aan bewijs goedpraten.
Gelukkig maar hoor, zelfs in het geval dat een eventueel schuldige Demmink daardoor vrijuit gaat.quote:En tja, wellicht helaas: in ons land ben je nu eenmaal onschuldig tot het tegendeel is bewezen en niet andersom.
Ik heb de zaak een tijd gevolgd en net als bij andere 'legitieme' complotten blijkt al gauw dat het zogenaamde harde bewijs in werkelijkheid boterzacht is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Legitiem in de zin dat het echt bestaat en dat het ook een 'populaire' is die vaak genoeg gastverschijningen maakt in de mainstream, het bubbelt een beetje aan de oppervlakte zeg maar. (AD houdt zich er mee bezig, de Senaat in de VS heeft zich er symbolisch tegenaan bemoeid (Je verzint het niet), Duitse pers doet er aan mee en ga nog maar eventjes door. Dat maakt het behoorlijk 'legitiem'
[..]
Er is genoeg hard aandoend bewijs die gewoon niet behandeld wordt en ja, het is tekenend voor veel daadwerkelijke complotten én het is een kutexcuus voor andere zaken die gewoon bullshit zijn. Dit geval is gewoon net even te ver in het daglicht getrokken om het helemaal stil te houden maar ondanks alle aandacht is er volgens mij geen verhoor geweest van Demmink en wat mij nog meer opvalt is dat er ook niemand aangeklaagd is voor smaad/laster. Nu is iemand aanklagen voor smaad en laster iets wat zijn eigen gezeik met zich mee brengt maar de imageschade die Demmink heeft opgelopen in de afgelopen decennia zou genoeg reden moeten zijn om het een halt toe te roepen door een paar van die smaadplegers hard aan te pakken.
[..]
Gelukkig maar hoor, zelfs in het geval dat een eventueel schuldige Demmink daardoor vrijuit gaat.
Volgens mij lees je die zin verkeerd. Er staat dat er 3 triljoen dollar in omloop is over de gehele wereld (een getal waar ik zo mijn twijfels bij heb). Maar goed, laten we dat getal eens als uitgangspunt nemen. De vraag is dan: hoe groot is de hap van de oliehandel uit de taart van de totale geldhoeveelheid aan dollars. Momenteel is de olieproductie ongeveer 93 miljoen vaten per dag. De huidige olieprijs ligt rond de 50 dollar. Als we ervan uit gaan dat alle geproduceerde olie wordt geëxporteerd en alle olie in dollars wordt verhandeld, dan zou je aan 4.65 miljard dollar genoeg hebben om de oliehandel te laten plaatsvinden. Immers, de olieproducent kan de ontvangen dollars onmiddellijk weer aan de olieafnemer verkopen op de valutamarkt. Die 4.65 miljard dollar is 0,000155% van de totale hoeveelheid dollars in omloop. Als je de dagelijkse oliehandel vergelijkt met de dagelijkse valutahandel waarin er 4.6 biljoen dollars per dag worden verhandeld, is dat 1000 keer zoveel als de totale oliehandel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 02:04 schreef jogy het volgende:
[..]
ik ben geen mainstream hater of alternatieve nieuws fanboy dus daar heb je me niet echt mee. Zelfs Wikipedia heeft een petrodollar artikel over zijn ontstaansgeschiedenis en de reden ervan.
een 2003 artikel van de guardianhttp://www.theguardian.co(...)oilandpetrol.theeuro
[..]
Dat is de internationale triljoen he. Denk er maar eens over na. De oliehandel zorgt ervoor dat er internationaal triljoenen dollars in reserve worden gehouden om in de olie te kunnen handelen. Dat is wel een oorlog of 10 waard lijkt me.
De petrodollar is ook eigenlijk geen bnw. De redenen dat het decennia lang een bende is in het midden oosten maakt het BNW want het geeft motief voor een hele bende aan schimmige onzin.
OEFENING IN DE KUIP ROTTERDAM! OH OH OH! ENG!quote:In stadion de Kuip in Rotterdam wordt woensdag gezocht naar nep explosieven. Het gaat om een oefening voor 450 militairen van de landmacht. Het geniebataljon uit Oirschot oefent al sinds zaterdag in Rotterdam en sluit het project woensdag af.
Eerder deden militairen al oefeningen op De Hef, de vroegere spoorbrug over de Koningshaven. Ook zochten ze in Stellendam, samen met de brandweer, naar chemische stoffen.
De Kuip en gebouwen rond de Maastunnel worden woensdag dus gecontroleerd op fictieve explosieven. Aan de oefening nemen ook Belgische en Amerikaanse militairen deel.
Een geniebataljon bestaat uit militairen die kunnen worden ingezet voor het opsporen van bermbommen of wapens. In Nederland ondersteunen genisten geregeld politie en justitie bij het zoeken naar wapens, drugs of geld.
Daarom.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:28 schreef SicSicSics het volgende:
Dat betekend volgende week martial law!En een false flag bomaanslag tijdens het komende voetbalweekend
Zit er ook een Walmart in Rotterdam?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:28 schreef SicSicSics het volgende:
Dat betekend volgende week martial law!En een false flag bomaanslag tijdens het komende voetbalweekend
Klopt hoor en ik heb er vroeger ook vaak voor gepleit. De kans dat het de verkeerde kant opgaat is alleen zo enorm groot.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:11 schreef Aguia het volgende:
Ik snap het punt wat je probeerd te maken en ik ben het ook eens dat vrijheid van menigsuiting en de oppressie van de PIDE uiteindelijk de overheid tekort deden. Ik ben daar ook in bepaald opzicht tegen. Echter, je ziet dat er met een autoritair bewind als in dit voorbeeld het ook de economie ten goede komt (dacht na Zwiterland het rijkste land in Europa) evenals werkgelegenheid, nationale eenheid en de punten die je al opnoemde.
Het was een bijzondere kerel, dat zeker. En dat hij gelovig is maakt mij niet uit, als iedereen ook maar de ruimte krijgt om zijn/ haar leven in te delen zoals hij/ zij dat wil.quote:Tuurlijk moeten we dan ook niet de ernstige inhumane gevolgen van de koloniale oorlogen buiten beschouwing laten maar tegelijkertijd heeft hij wel bijna vier decennia het land geregeerd en wordt door zelfs een van zijn felste haters erkend als iemand die nooit de publieke gelden (staatskas) aanraakte en door Bloomberg als beste economische investeerder (in goud) wordt gezien en het land in de dertiger jaren uit de crisis droeg.
Primark. Zelfde laken een pak.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:32 schreef Lavenderr het volgende:
Zit er ook een Walmart in Rotterdam?
Wel een mediamarkt; dat zijn nazis!quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:32 schreef Lavenderr het volgende:
Zit er ook een Walmart in Rotterdam?
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Primark. Zelfde laken een pak.
En die zit hier ook.
We zijn gedoemdquote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wel een mediamarkt; dat zijn nazis!
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Primark. Zelfde laken een pak.
En die zit hier ook.
Die concureren de rest er volledig uit, je hebt gvooral in geval van electronica heb je hier geen keuze meer..quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wel een mediamarkt; dat zijn nazis!
Ik vond het eigenlijk alleen al best interessant om te lezen dat je meteen wist wie ik bedoelde. Ik moet eerlijk toegeven dat menigeen hier in NL niet verder kijkt dan Spanje in veel opzichten. Zo weet bijna iedereen wel wie Franco is of waar de Costa Brava is maar als je het over Salazar of Costa da Caparica hebt, kijken ze je met verbazing aan.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Klopt hoor en ik heb er vroeger ook vaak voor gepleit. De kans dat het de verkeerde kant opgaat is alleen zo enorm groot.Zwitserland is weer een voorbeeld aan de andere kant van de schaal. Een directe democratie, waar ook veel voordelen aan kleven, maar ook hier weer... in potentie enorme nadelen.
Het werkt, volgens mij, in Zwitserland ook alleen maar omdat er in Zwitserland goede condities voor zijn (omdat Zwitserland belachelijk rijk is).
[..]
Het was een bijzondere kerel, dat zeker. En dat hij gelovig is maakt mij niet uit, als iedereen ook maar de ruimte krijgt om zijn/ haar leven in te delen zoals hij/ zij dat wil.
Maar da's toch niet zo gek, of wel?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:59 schreef Aguia het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk alleen al best interessant om te lezen dat je meteen wist wie ik bedoelde. Ik moet eerlijk toegeven dat menigeen hier in NL niet verder kijkt dan Spanje in veel opzichten. Zo weet bijna iedereen wel wie Franco is of waar de Costa Brava is maar als je het over Salazar of Costa da Caparica hebt, kijken ze je met verbazing aan.
Ik heb wel eens rare gedachtenkronkels...quote:Op donderdag 22 oktober 2015 09:59 schreef Aguia het volgende:
Ik vond het eigenlijk alleen al best interessant om te lezen dat je meteen wist wie ik bedoelde.
Oh, jammer.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 09:45 schreef Scrummie het volgende:
n stadion de Kuip in Rotterdam wordt woensdag gezocht naar nep explosieven.
Fuckit, dan ga ik het luisteren ook. Even checken hoe die gasten zijn die iedereen in hoaxes doet geloven.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:12 schreef Tingo het volgende:
Ik vind podcasts wel leuk.
Hoi Polloi (clues forum) met Kham (fakeologist) in gesprek.
Nice,relaxed,clear,articulate conversation about the nuke hoax,911,why I began to question everything. Ze klinken helemaal niet gek of gestoord.
http://www.septclues.com/(...)8_Hi-K-Nuke-Hoax.mp3
Das mooi.Je heb zeker niet lang nodig om te merken dat 't geen domme en/of enge mensen zijn.quote:Op maandag 26 oktober 2015 23:11 schreef jogy het volgende:
[..]
Fuckit, dan ga ik het luisteren ook. Even checken hoe die gasten zijn die iedereen in hoaxes doet geloven.
Oh je moet zeker intelligentie en charme bezitten om dit soort zaken te populariseren.quote:Op maandag 26 oktober 2015 23:38 schreef Tingo het volgende:
[..]
Das mooi.Je heb zeker niet lang nodig om te merken dat 't geen domme en/of enge mensen zijn.
Het gaat niet over populariteit. Het gaat meer over de misconceptions.quote:Op maandag 26 oktober 2015 23:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Oh je moet zeker intelligentie en charme bezitten om dit soort zaken te populariseren.. Maar mijn internet provider zat me te fucken door mijn verbinding te vernachelen. Je zou er bijna wat van denken..
Maar je hebt wel een bepaalde charme en intelligentie nodig om de voormannen te zijn van een groeiende(?) beweging, dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 00:01 schreef Tingo het volgende:
[..]
Het gaat niet over populariteit. Het gaat meer over de misconceptions.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaandquote:Op woensdag 21 oktober 2015 10:28 schreef SicSicSics het volgende:
Ziggo zeker, die hebben de laatste tijd behoorlijk vaak storing.quote:Op maandag 26 oktober 2015 23:42 schreef jogy het volgende:
[..]
Oh je moet zeker intelligentie en charme bezitten om dit soort zaken te populariseren.. Maar mijn internet provider zat me te fucken door mijn verbinding te vernachelen. Je zou er bijna wat van denken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |