abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:22:19 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_156827569
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

disclaimer
pi_156827728
B was dus 1,5 jaar toen de box wegging en alleen maar om ruimte te maken voor zijn keukentje. B vond het prima erin, niet te lang maar lang genoeg zodat je was kon ophangen, de woonkamer schoonmaken etc. Sterker nog, je merkte dat hij dat afgebakende erg fijn vond.

Vanochtend heeft ie een powernap van 30 minuten in de wagen gedaan. Ben benieuwd wat het vanmiddag wordt.

Wat zo fijn is, is dat je merkt dat hij steeds langer zelf kan spelen. Hij is nu al 15 minuten bezig met oude potjes van wax, sudocreme etc. Open en dicht doen, wat past er allemaal in, heerlijk. Fijn want ik word overspoeld met werkmail, kan ik even wat wegwerken.

Praktische vraag: wat voor handschoenen hebben jullie dreumessen? B heeft nu van die wanten van de Hema. Maar met die wanten aan kan hij niet echt spelen want zijn hele hand zit er in. Bestaan er al handschoentjes voor de kleintjes? Zodat hij ermee buiten kan spelen?
pi_156827771
De box staat er bij ons nog steeds. Er zit vanalles in waar Stip niet aan mag komen :') En voor die paar maanden ga ik hem ook niet meer opruimen. Zal wel erg blij zijn als hij weg is idd!

Wij hebben in Frankrijk wantjes met duim gekocht exode, maar hij vindt dat ze niet langer aan hoeven dan 2 seconden. Het is al lastig om alleen dat duimpje erin te krijgen, dus ik weet niet of handschoenen echt praktisch zijn.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:35:46 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_156827833
Box staat hier ook nog, misschien toch es opruimen. Maar dan moeten we eerst naar IKEA om een opbergmethode voor de speels te vinden :')

Handschoenen hebben we nog niet eigenlijk.
disclaimer
pi_156827837
Handschoenen en mutsen gaan de uitdaging hier worden qua aanblijven.
Alles moet zsm af en uit
pi_156827861
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:35 schreef BlueEyes het volgende:
Handschoenen en mutsen gaan de uitdaging hier worden qua aanblijven.
Alles moet zsm af en uit
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:38:45 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156827893
Gewoon een mooie speelgoedkist oid, sq? Wij hebben een bankje O+.
KuikenGuppy
pi_156827919
Wij hebben nooit een box gehad. Niet gemist ook. Maar ja, als je niet weet wat je mist, is dat ook wel makkelijk. :D .

Burdie, wat leuk dat je draagconsulent wordt! Wat houdt dat in de praktijk eigenlijk in? Ik bedoel: ga je dan cursussen geven, een soort eigen praktijkje runnen, etc.?
Ben benieuwd hoe het zal zijn met kuiken bij Nijntje!

Wat concentratie betreft: I kan naar dingen die ze echt leuk vindt, ook echt lang kijken nu. Die blijft zo een half uur zitten, zeker als ze een beetje moe is. En ook met boekjes lezen/kijken. Maar met gewoon spelen, heeft ze het weer veel minder. Speelgoed bekijkt ze even maar gooit ze binnen een paar tellen ook weer weg. Er is tot nu toe, behalve de boekjes dan, niets waarmee ze echt lang kan spelen. Ik vraag me af of ze nu al bepaald wordt door haar omgeving en haar genen, want we hebben een enorme boekenkast staan en zijn ook echte boekenwurmen.

Dot, ik ga wel met I naar gewone musea en tentoonstellingen, maar dan doe ik haar in de draagzak. Dan kan ze goed meekijken en dan gaan we ook echt samen kijken: dus dan wijs ik dingen aan die zij leuk zal vinden, we gaan op zoek naar dieren op schilderijen enzo. Maar dan ga ik wel op een rustig moment (maandag bijv). Keith Harring lijkt me ook echt iets leuks voor kinderen!

Razz, herkenbaar van die kleding weer. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_156827949
http://www.meegroeikinder(...)rstoeltje-p-915.html

Dit gaan wij kopen van het geld dat wij nog hebben van Fedde's verjaardag
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:41:56 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156827953
Overigens zie ik in mijn omgeving dat het 'de box eruit en wat komt daarna'-moment enorm tricky is. Heb menig woonkamer zien veranderen in een soort kinderspeelparadijs waar een kdv nog jaloers op kan zijn.
KuikenGuppy
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:43:18 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_156827980
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:38 schreef Burdie het volgende:
Gewoon een mooie speelgoedkist oid, sq? Wij hebben een bankje O+.
ja, wellicht, ik weet het nog niet. Ik vind ook serieus alles lelijk, dat helpt niet mee :P

(Inb4 "zet je daar maar overheen want het wordt alleen maar erger" :'))
disclaimer
pi_156827988
Ghehe die kledingkeuze van mannen blijft bijzonder he :D
Ik verwonder me ook vaak en ondervang het meestal door kleding klaar te leggen voor de volgende dag als ik F niet zelf aankleed en/of wegbreng :@
pi_156827998
Burdie: schuldig! Maar zodra B slaapt is het gelukkig opgeruimd :)
pi_156828000
Wij hebben zo'n Stuva bak en hij heeft de onderste plank van de boekenkast, maar dat is het gelukkig wel. Op zn eigen kamer heeft hij nog een tafetje staan en zn Ikea trein, want ik wilde idd ook niet zo'n kdv-huiskamer.

Al zou ik stiekem wel de Ikea glijbaan willen O+

pi_156828009
Die glijbaan wil ik ook!
pi_156828025
Ik ook! Maar waar gaan we die zetten...tussen alle troep die er al staat voor ons jochie? Ach we kopen wel een glijbaan voor buiten en daarvoor moeten we dus handschoenen hebben. :)
pi_156828072
Ik heb 2 glijbanen voor de deur op het speelveldje, dus 1 in huis of tuin is echt nodig.
Wel wil ik graag een soort van speelhuisje in de tuin. Wij hebben echter geen gras oid en de ruimte wordt beperkt in de zomer met een motor in de tuin dus huisje moet 'aan de kant' kunnen.
De huisjes die je dan krijgt.. :X duur en lelijk tot op het bot
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:50:40 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156828120
Eentje op palen misschien Blue?
KuikenGuppy
pi_156828131
I is momenteel helemaal gek van schommels trouwens. Maandag heeft ze wel 20 minuten op een schommel gezeten. En meteen protesteren als mama even stopt met aanduwen he. Maar toen ging de kerkklok luiden... Ze zit al heel goed op zo'n 'open schommel', gaat echt prima, maar toen bedacht ze dat ze echt even moest aanwijzen waar dat klokgelui vandaag kwam. *Boem*
En hard huilen daarna, niet van de pijn, maar omdat ze niet meer op de schommel zat. Huilend: "nognkee" :D . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:56:13 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_156828197
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:51 schreef Franny_G het volgende:
I is momenteel helemaal gek van schommels trouwens. Maandag heeft ze wel 20 minuten op een schommel gezeten. En meteen protesteren als mama even stopt met aanduwen he. Maar toen ging de kerkklok luiden... Ze zit al heel goed op zo'n 'open schommel', gaat echt prima, maar toen bedacht ze dat ze echt even moest aanwijzen waar dat klokgelui vandaag kwam. *Boem*
En hard huilen daarna, niet van de pijn, maar omdat ze niet meer op de schommel zat. Huilend: "nognkee" :D . O+ .
:D O+
Schommels zijn ook de shit :Y
disclaimer
pi_156828306
Of zo'n grote Blue dat de motor er in kan staan ;)
Wij hebben een gruwelijk lelijke in de tuin staan maar B vind hem geweldig. Via Marktplaats gekocht want nieuw vind ik die dingen echt belachelijk duur.

Ik werd net trouwens door mijn zoon achter mijn laptop vandaan gehaald ' boven bed slapen'. Uh ok…en nu ligt ie te zingen in bed.
pi_156828316
Ik zie het gewoon al voor me Franny O+
pi_156828355
Zoiets zal het ook wel worden exode.
F speelt zo graag buiten en scharrelen in de tuin wordt dan denk ik nog een stukje leuker.
pi_156828443
Het is trouwens een hele onderneming om zelf zo'n huisje in te gaan Blue, tenminste met mijn billen wel. En op dagen zoals nu (regen) zitten onze katten er in. In het huisje is ook de opslag van zijn kleine speelgoed. Zodat dat niet door de tuin heen zwerft.

Haha Franny, geweldig!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:32:39 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156830290
Mmmm. Kuiken slaapt, en we moeten over max een kwartiertje weg om op tijd bij Nijntje te zijn. Maar dit is het tweede middagslaapje in twee weken. Zal ik hem wakker maken of is het jammer van Nijntje... altijd van die lastige keuzes als moeder. :').
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')