abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156821465

1
2
3
4
5
6
7
Stand groep A:                      
 1. IJsland *              9-20  (17- 5)
 2. Tsjechië *             8-19  (16-10)
 3. NEDERLAND              9-13  (15-11)
 4. Turkije                8-12  (11- 9)
 5. Letland                9- 5  ( 6-18)
 6. Kazachstan             9- 2  ( 6-18)

quote:
HET SPEELSCHEMA
10.10.2015
18:00 Kazachstan - Nederland
20:45 Tsjechië - Turkije
20:45 IJsland - Letland

13.10.2015
20:45 Nederland - Tsjechië
20:45 Letland - Kazachstan
20:45 Turkije - IJsland
De selectie
quote:
Keepers
Jasper Cillessen (Ajax)
Tim Krul (Newcastle United)
Jeroen Zoet (PSV)

Verdedigers
Vurnon Anita (Newcastle United)
Daley Blind (Manchester United)
Jeffrey Bruma (PSV)
Virgil van Dijk (Southampton)
Daryl Janmaat (Newcastle United)
Terence Kongolo (Feyenoord)
Karim Rekik (Olympique Marseille)
Jairo Riedewald (Ajax)
Kenny Tete (Ajax)

Middenvelders
Ibrahim Afellay (Stoke City)
Riechedly Bazoer (Ajax)
Wesley Sneijder (Galatasaray)
Georginio Wijnaldum (Newcastle United)

Aanvallers
Bas Dost (VfL Wolfsburg)
Anwar El-Ghazi (Ajax)
Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04)
Jeremain Lens (Sunderland)
Memphis Depay (Manchester United)
Robin van Persie (Fenerbahçe)
Eljero Elia (Feyenoord)
Dit spektakel wordt u aangeboden door de NOS.
pi_156821481
Jammer idd -O-
  Forum Admin woensdag 14 oktober 2015 @ 00:04:42 #3
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156821483
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:03 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Zijn reactie dus.. even niet winnen en je wordt afgemaakt :') dat zeg ik, verwachtingen bij "fans" zijn echt absurd.
Jij bent echt heel erg dom, en kan vooral niet lezen. Meteen iemand ''fan'' noemen en dit dat. Zout op man.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156821491
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:01 schreef Straatcommando. het volgende: [..] Zelfs hij is van een van de grotere toernooien afgegooid afgelopen zaterdag :') :D
In de finale pas. Hij heeft zo ongeveer de helft van alle toernooien gewonnen dit jaar.
pi_156821493
Goeie stand wel in de OP.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156821500
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:03 schreef MakkieR het volgende:

[..]

op basis van kansen...daar wordt in Nederland zo vaak fout geredeneerd. Alsof je een goede wedstrijd speelt wanneer je veel kansen om zeep hebt geholpen. Ik zie veel liever weinig kansen die raak zijn.
Heb jij die kwalificatiepoule wel gevolgd toen of roep je nu maar wat? De prestatie in deze kwalificatie is 20 keer zo schandalig als het niet kwalificeren voor 2002. We hebben tegen B-garnituur 5 keer verloren en ik heb ook vandaag weer naar pure stront zitten kijken.
  Forum Admin woensdag 14 oktober 2015 @ 00:05:28 #7
pi_156821505
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:04 schreef polderturk het volgende:

[..]

In de finale pas. Hij heeft zo ongeveer de helft van alle toernooien gewonnen dit jaar.
Jezus grievus, het was cynisch mensen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156821540
Zijn er al interessante columns voorbij gekomen?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 00:07:06 #9
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_156821552
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:57 schreef Caland het volgende:

[..]

Een zogenaamd gouden generatie die redelijk ruim onder Ierland eindigt, hou toch op man.
Zoals al aangegeven sneuvelde het in 1 wedstrijd op 1 doelpunt. En tijdens het WK bleef Ierland trouwens het hele toernooi ongeslagen (o.a. in een groep met Duitsland) en vlogen ze er in de 2e ronde pas uit na strafschoppen tegen Spanje. Dat was voor de Ieren gewoon een goeie generatie.
  Forum Admin woensdag 14 oktober 2015 @ 00:07:42 #10
pi_156821563
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:05 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Heb jij die kwalificatiepoule wel gevolgd toen of roep je nu maar wat? De prestatie in deze kwalificatie is 20 keer zo schandalig als het niet kwalificeren voor 2002. We hebben tegen B-garnituur 5 keer verloren en ik heb ook vandaag weer naar pure stront zitten kijken.
2006 schiet me ook te binnen. 02, 06, allemaal was het minder erg dan dit.
pi_156821572
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

Zoals al aangegeven sneuvelde het in 1 wedstrijd op 1 doelpunt. En tijdens het WK bleef Ierland trouwens het hele toernooi ongeslagen (o.a. in een groep met Duitsland) en vlogen ze er in de 2e ronde pas uit na strafschoppen tegen Spanje. Dat was voor de Ieren gewoon een goeie generatie.
Ik vind het altijd zo mooi als mensen beweren dat je ongeslagen bent als je verliest op penalty's. _O-
  woensdag 14 oktober 2015 @ 00:08:10 #12
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_156821584
Dost, Sneijder en Tete de enige met een voldoende vandaag, voor wat het waard is :P
pi_156821586
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

Thanks voor je support vriend. Duidelijk iemand die het voetbal al wat langer volgt en de historische context iets beter weet. De Portugezen waren toen trouwens misschien wel het beste team van Europa, dus ook daarvan verliezen was geen schande.
pi_156821591
Blind en Van Oostveen :r :r :r

Nu het qua tactiek en aansturing totaal fout gaat hebben we ineens een te jonge ploeg en teveel blessures :') :')

Ik hoop dat ze op korte termijn alsnog voor de bijl gaan
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_156821598
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het aan mentaliteit ligt. En dan niet in de "management-term"-betekenis. Gewoon slechte coaching. Het is in het veld heel duidelijk dat spelers niet voor elkaar door het vuur gaan. Er wordt niet doorgedekt. Er wordt aanvallend niet overgenomen. Het is echt los zand.

En je gaat me niet vertellen dat spelers als Depay, Blind, Indi, Van Dijk echt niet goed genoeg zijn voor Oranje. Nee, het is geen wereldtop, maar wel beter dan wat Tsjechië of IJsland of zelfs Turkije opstelt.

Onder Van Gaal waren de spelers niet veel beter. Natuurlijk hadden we toen wel een sloot essentiële spelers die nu misten. Maar de rest verzaakte ook niet. Al dat teamwork, die spirit, is volkomen verdwenen. Afgebroken door Guus Hiddink en Blind. Want wat die in vier wedstrijden op de mat legt is ook te pijnlijk voor woorden. En dan nog durven te beweren dat je nergens spijt van hebt en geen fouten hebt gemaakt. Bah bah bah.
Dat ze defensief zwak zijn, heeft er mee te maken dat we helemaal geen snelle verdediging hebben. Het is traag en in de zeepbel Hollandse School moet er met de punt naar voren gespeeld worden waardoor je één controleur hebt die uitgerekend nog langzamer is dan alle vier bij elkaar.

Nederland tegen de Verenigde Staten is zo typerend. Nederland stond 3-1 voor. Daar is op zich niks mis mee, maar het werd 3-4. Kijk al die tegengoals eens terug. De Amerikanen konden dankzij een sterke loper in de persoon van Bradley keer op keer met gemak door de verdediging heen snijden. Er liggen zoveel ruimtes, er is zoveel chaos. Mannen tekort, geen compactheid, geen organisatie. Zo simpel is het. Dat coachen is ook gewoon deels tactiek.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 00:09:04 #16
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_156821606
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:08 schreef TheVulture het volgende:
Blind en Van Oostveen :r :r :r

Nu het qua tactiek en aansturing totaal fout gaat hebben we ineens een te jonge ploeg en teveel blessures :') :')

Ik hoop dat ze op korte termijn alsnog voor de bijl gaan
Het is te hopen dat de komende dagen en weken de boel op zijn kop gaat, wat een verschrikking.
pi_156821626
Hoe kan het trouwens dat Turkije beste nummer 3 is. Oekraïne heeft toch een punt meer??
Soaves ne vent, smurges absent.
pi_156821631
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:08 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Dat ze defensief zwak zijn, heeft er mee te maken dat we helemaal geen snelle verdediging hebben. Het is traag en in de zeepbel Hollandse School moet er met de punt naar voren gespeeld worden waardoor je één controleur hebt die uitgerekend nog langzamer is dan alle vier bij elkaar.

Nederland tegen de Verenigde Staten is zo typerend. Nederland stond 3-1 voor. Daar is op zich niks mis mee, maar het werd 3-4. Kijk al die tegengoals eens terug. De Amerikanen konden dankzij een sterke loper in de persoon van Bradley keer op keer met gemak door de verdediging heen snijden. Er liggen zoveel ruimtes, er is zoveel chaos. Mannen tekort, geen compactheid, geen organisatie. Zo simpel is het. Dat coachen is ook gewoon deels tactiek.
Absoluut met je eens. Maar ik begrijp hieruit dat jij ook vindt dat het probleem niet per se aan kwaliteit ligt? Ja, met elf Messi's zou het vast beter gaan, maar dat is mijn punt niet.
pi_156821681
Zou Robin trouwens stoppen? Ik vond zijn afscheidsronde en de blik op zijn gezicht heel apart. Ik had echt het idee dat hij nog voor die 50ste goal ging en dat hij het nu wel mooi geweest vindt, hij maakte ook nog even een vreugdesprong na die goal.
pi_156821682
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:05 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat ik volg maar je stelling vond ik interessant. Ik moest namelijk denken aan het WK2014 Nederland tegen Costa Rica. Nederland was lyrisch over de aantal kansen die we hebben gehad, maar allemaal gemist. Waar we uiteindelijk op spectaculaire wijze maar wel ternauwernood doorgingen door een penaltyreeks. De wedstrijd daarna tegen Argentinië krijg je al die kansen niet en dan wens je dat je met de weinige kansen die je krijgt effectief omgaat met je kansen.
pi_156821684
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:09 schreef geertp het volgende:
Hoe kan het trouwens dat Turkije beste nummer 3 is. Oekraïne heeft toch een punt meer??
Sommige groepen hebben 5 landen, sommige 6. Om te kunnen berekenen wie de beste #3 is, worden de resultaten tegen de #6 uit elke groep weggestreept. En dan is Turkije beter dan Oekraïne.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156821692
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:09 schreef geertp het volgende:
Omdat niet elke poule evenveel teams heeft worden de punten tegen de nummer laatst afgetrokken van teams uit poules met zes landen (zoals Turkije). Turkije had zes punten tegen Kazachstan die dus zouden verdwijnen, maar door het verlies van Letland worden zij laatste en daarmee verliest Turkije maar 2 punten. Oekraïne verliest er meer tegen hun nummer laatst.
pi_156821712
Deze historisch schandalige kwalificatiereeks mag gewoon best consequenties hebben voor alle betrokkenen... Bedank Van Persie, met Sneijder en Robben kun je nog wel vooruit en flikker Bert en Blind buiten
pi_156821725
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

Absoluut met je eens. Maar ik begrijp hieruit dat jij ook vindt dat het probleem niet per se aan kwaliteit ligt? Ja, met elf Messi's zou het vast beter gaan, maar dat is mijn punt niet.
Nee, dat zeg ik niet. Het heeft a. met je tactiek te maken: hoe speel je in op de traagheid van je verdediging? Het heeft b. met kwaliteit te maken. In hoeverre kunnen de spelers met hun traagheid omgaan? Het heeft c. met selectiebeleid te maken. Het heeft d. met de matige generatie verdedigers at the moment te maken. Buiten De Vrij zijn er geen andere goede verdedigers.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 00:13:02 #25
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_156821735
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:11 schreef Maartenfr12 het volgende:
Zou Robin trouwens stoppen? Ik vond zijn afscheidsronde en de blik op zijn gezicht heel apart. Ik had echt het idee dat hij nog voor die 50ste goal ging en dat hij het nu wel mooi geweest vindt, hij maakte ook nog even een vreugdesprong na die goal.
het lijkt er wel op....jammer maar misschien wel beter. Dost lijkt me alleszins een goede opvolger, een echte teamspeler i.p.v. een echte voetbalster, wellicht wel een keer goed.
pi_156821753
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:12 schreef TheVulture het volgende:
Deze historisch schandalige kwalificatiereeks mag gewoon best consequenties hebben voor alle betrokkenen... Bedank Van Persie, met Sneijder en Robben kun je nog wel vooruit en flikker Bert en Blind buiten
Ben echt benieuwd waarom RVP eruit zou moeten. Ondanks de lachwekkende eigen goal, ging het eindelijk weer een beetje lopen met hem in het team. Ik heb echt een bloedhekel aan al het gezeik op Van Persie de laatste 3 jaar, ik zou hem nog steeds altijd opstellen.
pi_156821759
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:11 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Sommige groepen hebben 5 landen, sommige 6. Om te kunnen berekenen wie de beste #3 is, worden de resultaten tegen de #6 uit elke groep weggestreept. En dan is Turkije beter dan Oekraïne.
Die tegen de nummer 6 wordt weggestreept. Aha. Dacht dat als het tussen twee poules met 6 landen ging welke de beste nummer 3 wordt niet zou worden toegepast.
Soaves ne vent, smurges absent.
pi_156821771
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:13 schreef geertp het volgende:

[..]

Die tegen de nummer 6 wordt weggestreept. Aha. Dacht dat als het tussen twee poules met 6 landen ging welke de beste nummer 3 wordt niet zou worden toegepast.
Het gaat niet tussen twee poules, het gaat tussen alle nummers drie ;)
pi_156821796
Een coach wordt aangesteld om wedstrijden te winnen. Begint Danny Blind over een strafschop, rode kaart en blessures. Allemaal waar, maar als je drie keer verliest, van vrij matige tegenstanders. Moet je gewoon kijken naar de achterliggende factoren, de strategie en het plan. En dan niet achteraf zeggen dat je misschien van de Hollandse school af moet, dat had je dan eerder moeten bedenken.

Van Oostveen vond ik nog stuitender. Ligt het opeens aan het Nederlandse voetbal, waar hij al eerder voor gewaarschuwd had. O, wat is het toch een visionair. En dan beginnen over een fucking symposium. Echt, wat een arrogante kwal.
pi_156821802
Zoet is me trouwens ook een kutkeeper zeg. Die eerste 2 goals waren typische voorbeelden van ballen die een echt goede keeper pakt. Het zijn geen blunders, maar het zijn ballen die écht goede keepers tegenhouden.
pi_156821822
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:15 schreef Maartenfr12 het volgende:
Zoet is me trouwens ook een kutkeeper zeg. Die eerste 2 goals waren typische voorbeelden van ballen die een echt goede keeper pakt. Het zijn geen blunders, maar het zijn ballen die écht goede keepers tegenhouden.
In 100 minuten in het Nederlands Elftal heeft hij er 4 om de oren. Elke 25 minuten dat in Oranje heeft gespeeld heeft hij een goal tegen gekregen. Goed gemiddelde wel :P
pi_156821825
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:15 schreef Maartenfr12 het volgende:
Matige keeper idd. Het verschil met Cech aan de overkant was stuitend.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  woensdag 14 oktober 2015 @ 00:17:23 #33
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156821845
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:16 schreef Polacco het volgende:

[..]

Cech liep ook 2 keer te grabbelen bij de tegengoals
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_156821850
quote:

[..]

Virgin van Dijk mag ook wel genoemd worden. Iedereen roept al 2 jaar dat hij in Oranje moet en vervolgens speelt hij vandaag als een zak stront.
pi_156821853
quote:

[..]

Cech deed veel goed. Maar ook de Tsjechen waren een grote rommelbende eind eerste helft en groot deel tweede helft. Als we strategisch hadden gespeeld, hadden we gewoon gewonnen, net als zoveel wedstrijden deze kwalificatieronde.
pi_156821859
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:17 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Virgin van Dijk mag ook wel genoemd worden. Iedereen roept al 2 jaar dat hij in Oranje moet en vervolgens speelt hij vandaag als een zak stront.
Ze speelden allemaal als een zak stront met cholera.
pi_156821871
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:15 schreef luxerobots het volgende:
Van Oostveen vond ik nog stuitender. Ligt het opeens aan het Nederlandse voetbal, waar hij al eerder voor gewaarschuwd had. O, wat is het toch een visionair. Makkelijk lullen achteraf en dan beginnen over een fucking symposium. Echt, wat een arrogante kwal.
Dat was echt verschrikkelijk. Dat hij het lef heeft om dat überhaupt uit te spreken op zo'n moment zegt wat mij betreft genoeg.

Hier een goed stuk over dat fucking symposium (wat overigens inmiddels al tien maanden geleden is zonder dat er concrete besluiten uit voort zijn gekomen, want die worden pas over een paar maanden genomen).

http://www.catenaccio.nl/(...)nederlandse-voetbal/
  woensdag 14 oktober 2015 @ 00:18:56 #38
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_156821877
quote:

[..]

Sowieso roepen om een speler die in de schotse competitie speelt....nog een stap erger dan de Nederlandse competitie. Zet dan gewoon Rekik er neer.
pi_156821882
quote:

[..]

Van Dijk was vandaag uitermate ongelukkig inderdaad. Ik vind nog steeds dat hij een goede keuze is voor Oranje.
pi_156821890
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:18 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Sowieso roepen om een speler die in de schotse competitie speelt....nog een stap erger dan de Nederlandse competitie. Zet dan gewoon Rekik er neer.
Speelt sinds de zomer voor Southampton en presteert daar naar verluidt prima.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 00:20:04 #41
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_156821898
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Enkele wedstrijden pas gespeeld...
pi_156821900
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Sinds een maand wil ik geen zomer noemen.
pi_156821921
1 dingetje waar ik me dan nog wel kapot aan erger in die slotfase is die niet gegeven pingel en rode kaart, die er absoluut voor gezorgd had dat we die pot met 4-3 gewonnen hadden. 11 tegen 9 in de laatste 8 minuten.

Ik weet, het maakt geen reet uit voor de kwalificatie, maar dan had iedereen tenminste nog geroepen dat er verkracht getoond was.
pi_156821922
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:13 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Ben echt benieuwd waarom RVP eruit zou moeten. Ondanks de lachwekkende eigen goal, ging het eindelijk weer een beetje lopen met hem in het team. Ik heb echt een bloedhekel aan al het gezeik op Van Persie de laatste 3 jaar, ik zou hem nog steeds altijd opstellen.
Hij is 32,33 als ik me niet vergis, daar kun je in Rusland 2018 echt niet meer mee aan komen. Bij Sneijder, Robben en Huntelaar is dat ook nog maar de vraag
pi_156821927
quote:

[..]

Met deze matige selectie kan je gewoon niet anders dan verdedigend, op de counter loeren. 5 verdedigers, de boel dichttimmeren en gokken op de klasse van Robben, Sneijder, van Persie en Huntelaar. Werkte in 2010 en in 2014.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_156821947
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Hij is 32,33 als ik me niet vergis, daar kun je in Rusland 2018 echt niet meer mee aan komen. Bij Sneijder, Robben en Huntelaar is dat ook nog maar de vraag
Sneijder zie ik nog wel goed komen. Pirlo is dan uiteraard het lichtend voorbeeld.
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 00:22:50 #47
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156821958
Nooit meer met de punt naar achteren spelen mag ik hopen. En zeker niet met een speler die het niet kan belopen. Bij Feyenoord gebeurt precies hetzelfde met Vejinovic :') Onze trainers :')
pi_156821984
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:22 schreef Slobeend het volgende:
Nooit meer met de punt naar achteren spelen mag ik hopen. En zeker niet met een speler die het niet kan belopen. Bij Feyenoord gebeurd precies hetzelfde met Vejinovic :') Onze trainers :')
Het woord 'proces' is wel enorm hip tegenwoordig.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 00:23:59 #49
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_156821990
Wat een dramatische pot zeg. Tete de enige die goed speelde imo.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_156821995
Ik denk dat Robben en Van Persie binnenkort hun schoenen aan de wilgen gaan hangen, en dat zou de situatie alleen nog maar dramatischer maken. Wat moet je met een multiculti elftal zonder enige structuur, zonder enige leiding, zonder enige bezieling? Je houdt echt helemaal niets over.
pi_156821998
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:22 schreef Slobeend het volgende:
Nooit meer met de punt naar achteren spelen mag ik hopen. En zeker niet met een speler die het niet kan belopen. Bij Feyenoord gebeurd precies hetzelfde met Vejinovic :') Onze trainers :')
4-3-3 mag in de prullenbak, het moet 4-2-3-1 of 5-3-2 worden
  woensdag 14 oktober 2015 @ 00:25:17 #52
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_156822022
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:23 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Het woord 'proces' is wel enorm hip tegenwoordig.
Bouwen voor het WK 2026 in Australie.
pi_156822023
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:24 schreef TheVulture het volgende:

[..]

4-3-3 mag in de prullenbak, het moet 4-2-3-1 of 5-3-2 worden
4-2-3-1 is in feite hetzelfde als 4-3-3 punt naar voren.
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 00:25:47 #54
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156822029
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:23 schreef GotenSSJ het volgende:
Wat een dramatische pot zeg. Tete de enige die goed speelde imo.
Mwah, wel oké. Bij de 0-2 zag het er niet geweldig uit. En aanvallend doet/deed ie helemaal geen reet.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 00:26:29 #55
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_156822046
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:24 schreef Maartenfr12 het volgende:
Ik denk dat Robben en Van Persie binnenkort hun schoenen aan de wilgen gaan hangen, en dat zou de situatie alleen nog maar dramatischer maken. Wat moet je met een multiculti elftal zonder enige structuur, zonder enige leiding, zonder enige bezieling? Je houdt echt helemaal niets over.
Robben wil nog steeds zijn persoonlijk "dramaatje" op de wk finale goedmaken :P
pi_156822050
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:25 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Mwah, wel oké. Bij de 0-2 zag het er niet geweldig uit. En aanvallend doet/deed ie helemaal geen reet.
Beide backs kwamen helemaal niet mee op. Weet niet of dat beleid van de coach is of gewoon schijterds die veel te bang zijn om achter zich ruimte weg te geven.
pi_156822061
quote:

[..]

Spelers zoals Tete schijnen enorm belangrijk te zijn voor je elftal... Kutspeler.
pi_156822064
Elftal moet verjongen, luuk de jong in de spits. Ballen vasthouden en aansluiten. Leren op de counter te spelen. 5 man verdediging. Bazoer en hendrix erin.

Blind optyven en koeman aanstellen of van gaal!
Nothing to see here, carry on
  woensdag 14 oktober 2015 @ 00:27:38 #59
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_156822075
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Beide backs kwamen helemaal niet mee op. Weet niet of dat beleid van de coach is of gewoon schijterds die veel te bang zijn om achter zich ruimte weg te geven.
Gewoon jonge jongens.... Verhaegh, Pieters hadden misschien beter gepast.
pi_156822081
quote:

[..]

Hij kan moeilijk van achteren ingrijpen, had wel eerder over moeten/kunnen pakken.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 00:27:52 #61
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_156822083
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:24 schreef Maartenfr12 het volgende:
Grootste probleem is dat je tussen de WK finale generatie (Robben, Sneijder, Van Persie, de Jong, van Bommel, wellicht VDV daarvoor nog) en de nieuwe generatie (Depay, Tete, Bazoer, Willems) eigenlijk een generatie hebt die totaal geflopt is. De Vrij, Strootman en wellicht Cillessen zijn de enige die mee kunnen komen in de WK finale generatie. Opzich geen schande voor een land als Nederland, maar dat je met deze spelers niet eens kunt kwalificeren in deze poule is natuurlijk wel schandalig.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  woensdag 14 oktober 2015 @ 00:27:55 #62
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_156822084
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:27 schreef RijstNatie het volgende:
Elftal moet verjongen, luuk de jong in de spits. Ballen vasthouden en aansluiten. Leren op de counter te spelen. 5 man verdediging. Bazoer en hendrix erin.

Gewoon Dost, speelde vandaag ook weer in dienst van het team. Mooi om te zien.
pi_156822085
quote:

Koeman en Van Gaal zijn allebei geen realistische opties. Dat gaat gewoon niet gebeuren, zeker niet zolang Van Oostveen er zit.

Advocaat is dan nog een realistischere optie. Ook geen goed idee wat mij betreft.
pi_156822090
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:26 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Spelers zoals Tete schijnen enorm belangrijk te zijn voor je elftal... Kutspeler.
Waarom is het nou een kutspeler? Vertel dat eens.
pi_156822102
quote:

Wat een onzin. Er moet absoluut niet verjongd worden omdat de jongere spelers totaal niet goed zijn. Als je de oude spelers ervan af haalt hou je helemaal niets over.
pi_156822122
Ik vind Tete trouwens echt een baas hoor. Hij wordt nu compleet in het diepe gepleurd in een hopeloze situatie en hij maakt daarin fouten. Over het algemeen is het een uitstekende verdediger en ik kan nu al blij worden van hoe lang we met hem kunnen doen in Oranje (aangenomen dat hij niet gruwelijk geblesseerd raakt of zijn carrière vergooit ergens ver weg).
pi_156822138
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:28 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Er moet absoluut niet verjongd worden omdat de jongere spelers totaal niet goed zijn. Als je de oude spelers ervan af haalt hou je helemaal niets over.
"Verjongen" is ook zo lekker begrip dat iedereen maar nablèrt. Dit team hoeft absoluut niet jonger te worden. Er zaten geloof ik 8 spelers bij deze selectie die nog voor Jong Oranje uit mochten komen :')
pi_156822141
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:28 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Waarom is het nou een kutspeler? Vertel dat eens.
Ach het valt wel mee, maar wat ik bedoel te zeggen is dat talent voor een rechtsbackpositie naar mijn mening niet zo heel belangrijk is. Je hebt talent nodig in de as van je elftal. (Centrale verdedigers, nummer 10, nummer 9) Dat ontbreekt echt totaal op dit moment. Rechtsbackjes of linksbackjes zijn veel minder belangrijk voor je elftal.
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 00:31:07 #69
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156822154
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:27 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Hij kan moeilijk van achteren ingrijpen, had wel eerder over moeten/kunnen pakken.
In een 3-5-2 systeem lijkt hij mij de ideale rechterverdediger.
pi_156822157
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:30 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Ach het valt wel mee, maar wat ik bedoel te zeggen is dat talent voor een rechtsbackpositie naar mijn mening niet zo heel belangrijk is. Je hebt talent nodig in de as van je elftal. (Centrale verdedigers, nummer 10, nummer 9) Dat ontbreekt echt totaal op dit moment. Rechtsbackjes of linksbackjes zijn veel minder belangrijk voor je elftal.
Maar je hebt net zo goed een goede back nodig, en Tete is een goede back. Ik snap echt niet waarom je iemand een kutspeler noemt omdat je kwaliteit niet relevant vindt op zijn positie.
pi_156822170
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:30 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Waarom schreeuw je dan lukraak maar dat het een kutspeler is?
pi_156822174
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:31 schreef Slobeend het volgende:

[..]

In een 3-5-2 systeem lijkt hij mij de ideale rechterverdediger.
Als een van de drie?
pi_156822178
Bazoer mag van mij ook wel spelen ja
pi_156822188
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

"Verjongen" is ook zo lekker begrip dat iedereen maar nablèrt. Dit team hoeft absoluut niet jonger te worden. Er zaten geloof ik 8 spelers bij deze selectie die nog voor Jong Oranje uit mochten komen :')
Er moet verjongd worden als spelers uit die jongere categorieën beter zijn. Dat is absoluut niet het geval, Memphis is overhyped, net als El Ghazi. Verder is het niet veel. Zou op dit moment dus helemaal dom zijn om de oude spelers (die ik nog steeds als mijn jeugdhelden beschouw) te dumpen.
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 00:33:13 #75
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156822193
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:32 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Als een van de drie?
Ja, vind het meer een verdediger die uitstekend kan tackelen.
pi_156822196
Tete heeft alleen nog wat moeite met spelers die veel naar binnentrekken of met hun verkeerde been op de flank spelen.
pi_156822220
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar je hebt net zo goed een goede back nodig, en Tete is een goede back. Ik snap echt niet waarom je iemand een kutspeler noemt omdat je kwaliteit niet relevant vindt op zijn positie.
Sorry, was even een momentje van frustratie. Heb Tete de laatste tijd eerlijk gezegd niet genoeg gevolgd om daar een eerlijk oordeel over te geven. Mijn fout.
pi_156822227
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:33 schreef Ajacied422 het volgende:
Tete heeft alleen nog wat moeite met spelers die veel naar binnentrekken of met hun verkeerde been op de flank spelen.
Dat is nou typisch iets waar je ervaring voor moet kweken. Komt wel goed met die knul.
  Forum Admin woensdag 14 oktober 2015 @ 00:35:40 #79
pi_156822242
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is nou typisch iets waar je ervaring voor moet kweken. Komt wel goed met die knul.
.. maar op het moment geen materiaal voor het nl elftal.
pi_156822250
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik zou het met je eens zijn als Tete Ron Beton op de bank hield maar helaas is dat niet zo.
pi_156822253
quote:

[..]

Waarom niet?
pi_156822262
quote:

[..]

Daar ken ik wel meerdere van
pi_156822264
Ik had graag nog even een interview met Robin van milkshake perzik gezien. Zit er niet meer in vrees ik.
  Forum Admin woensdag 14 oktober 2015 @ 00:38:12 #84
pi_156822272
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:36 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Waarom niet?
Dat zie je. Hij heeft het niveau gewoon nog niet. Het is geen pilot ofzo.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zou het met je eens zijn als Tete Ron Beton op de bank hield maar helaas is dat niet zo.
Dat snap ik ook niet.
pi_156822283
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat zie je. Hij heeft het niveau gewoon nog niet. Het is geen pilot ofzo.
Ik ben niet overtuigd. Elke andere rechtsback behalve Verhaegh want die zie ik nooit, maakt er een groot drama van.
pi_156822293
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:39 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik ben niet overtuigd. Elke andere rechtsback behalve Verhaegh want die zie ik nooit, maakt er een groot drama van.
En wat we van Verhaegh hebben gezien in een Oranje shirt word je ook niet heel vrolijk van.
pi_156822294
quote:

[..]

BACUNAGOD
  Forum Admin woensdag 14 oktober 2015 @ 00:40:21 #88
pi_156822301
quote:

[..]

Man.. zet er Leerdam neer, die heeft meer ervaring. Alles beter dan wat Tete heeft laten zien.
pi_156822308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

En wat we van Verhaegh hebben gezien in een Oranje shirt word je ook niet heel vrolijk van.
Ik zou me niet kunnen herinneren wanneer hij voor het laatst in Oranje gespeeld heeft.
pi_156822328
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Man.. zet er Leerdam neer, die heeft meer ervaring. Alles beter dan wat Tete heeft laten zien.
Leerdam :D.

Ervaring om het ervaring hebben, godskolere.
pi_156822329
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Te weinig om daar wat van te zeggen. Ik lees wel overal dat ie bij Augsburg (één van) de beste is en zat volgens mij in het elftal van het jaar vorig jaar van Kicker.

Maar goed, ik zie hem ook nooit dus ik moet het hiermee doen.
pi_156822340
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:40 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik zou me niet kunnen herinneren wanneer hij voor het laatst in Oranje gespeeld heeft.
Nederland - Mexico op het WK. Daar speelde hij een belabberde pot en werd binnen een uur gewisseld.
  Forum Admin woensdag 14 oktober 2015 @ 00:42:44 #93
pi_156822347
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:41 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Leerdam :D.

Ervaring om het ervaring hebben, godskolere.
Die doet het toch heel wat beter over het algemeen gezien. ''maar hij moet nog groeien''
pi_156822351
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:41 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Te weinig om daar wat van te zeggen. Ik lees wel overal dat ie bij Augsburg (één van) de beste is en zat volgens mij in het elftal van het jaar vorig jaar van Kicker.

Maar goed, ik zie hem ook nooit dus ik moet het hiermee doen.
Ik volg Ausburg ook totaal niet, geen idee hoe zijn vorm is. Deze rustige zomer zou natuurlijk wel ideaal zijn om wat dingen uit te testen lijkt me.
pi_156822353
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:40 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

WK

z'n debuut was volgens mij tegen Ronaldo, genot
pi_156822358
Ik ga pitten, morgen gelukkig vrij. Kan ik nog even m'n frustraties uiten op deze schandalige (maar dan ook echt schandalige) wanprestatie van Oranje.
pi_156822375
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:43 schreef Maartenfr12 het volgende:
Ik ga pitten, morgen gelukkig vrij. Kan ik nog even m'n frustraties uiten op deze schandalige (maar dan ook echt schandalige) wanprestatie van Oranje.
Ik heb dit dus totaal niet. Erg jammer dat Oranje het niet gehaald heeft natuurlijk, een toernooi met Oranje is veel leuker, maar desondanks lig ik hier echt niet wakker van. Het EK gaat gewoon door en ik kijk er zeker naar uit.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 00:45:59 #98
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_156822392
Johan Derksen moet directeur van de KNVB worden en Hansie als bondscoach. _O_
Bedankt Hans.
pi_156822396
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:44 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Ik heb dit dus totaal niet. Erg jammer dat Oranje het niet gehaald heeft natuurlijk, een toernooi met Oranje is veel leuker, maar desondanks lig ik hier echt niet wakker van. Het EK gaat gewoon door en ik kijk er zeker naar uit.
Mensen die niet uitkijken naar de zomer van 2016 zijn gek. Dat wordt genot.
pi_156822410
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:46 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Precies. Ik ga gewoon alle wedstrijden kijken, kan me niet schelen of het Noord-Ierland vs Albanië is.
pi_156822421
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:47 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Precies. Ik ga gewoon alle wedstrijden kijken, kan me niet schelen of het Noord-Ierland vs Albanië is.
En ook Olympische Spelen met de voetbaljeugdteams _O_.
pi_156822425
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:46 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Een EK is altijd leuk. Ik geniet elke twee jaar intens van de grote toernooien.

Alleen de wedstrijden met Nederland zijn toch wel altijd een hoogtepunt. Echt zonde dat we dat nu moeten missen.
pi_156822463
Ach, op naar het komende voetbalweekend.

Zin an, clubvoetbal O+.
pi_156822473
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:50 schreef Ajacied422 het volgende:
Ach, op naar het komende voetbalweekend.

Zin an, clubvoetbal O+.
Het niveau van de meeste Eredivisieteams is wel oprecht hoger dan wat Oranje vandaag liet zien, dus dat is een positief puntje.
pi_156822491
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het niveau van de meeste Eredivisieteams is wel oprecht hoger dan wat Oranje vandaag liet zien, dus dat is een positief puntje.
Niet alleen de Eredivisie bestaat.

Klöpp voor het eerst bij Liverpool op de bank _O_.
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 00:53:08 #106
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156822500
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zie bij Ajax en Feyenoord precies dezelfde problemen. Tactisch zwak, niet creatief, Hollandse School ziekte.
pi_156822504
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:52 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Niet alleen de Eredivisie bestaat.

Klöpp voor het eerst bij Liverpool op de bank _O_.
Ja, ach. Leuk. Klopp is een toffe coach en Liverpool een toffe club maar wat de eerste wedstrijd wordt kan me niet echt boeien.
pi_156822509
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:53 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik zie bij Ajax en Feyenoord precies dezelfde problemen. Tactisch zwak, niet creatief, Hollandse School ziekte.
Ook niet gek, want bij Ajax en Feyenoord worden veel van dezelfde spelers in teams die op dezelfde manier te jong zijn geleid door coaches van dezelfde generatie die ongeveer dezelfde filosofie aanhangen.
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 00:54:57 #109
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156822519
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ook niet gek, want bij Ajax en Feyenoord worden veel van dezelfde spelers in teams die op dezelfde manier te jong zijn geleid door coaches van dezelfde generatie die ongeveer dezelfde filosofie aanhangen.
Ja precies. Die hele kut filosofie heeft de spelers van de jaren 90 gebrainwasht.
pi_156822531
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:54 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ja precies. Die hele kut filosofie heeft de spelers van de jaren 90 gebrainwasht.
De teksten van De Boer na een slechte pot zijn ook echt identiek aan wat Blind uitbazelt. Alles maar op de tegenstander gooien, of op randfactoren (wind/veld/geblesseerden/pech/gebrek aan geluk/scheidsrechter) en als dat alles echt niet meer vol te houden is noem je het een 'individuele fout' en daarmee is de kous af.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 00:56:16 #111
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_156822532
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:45 schreef bascross het volgende:
Johan Derksen moet directeur van de KNVB worden en Hansie als bondscoach. _O_
^O^ En dan maken we Gijp hoofd dames voetbal :P
pi_156822535
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:53 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ajax zit niet in een Hollandse School ziekte.
pi_156822543
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:56 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Waarom niet volgens jou?
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 00:57:17 #114
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156822544
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:56 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Welke ziekte dan? Ik had af en toe het gevoel dat ik naar Ajax zat te kijken vanavond.
pi_156822546
Stel dat er landen afvallen vanwege oorlog, hebben we dan nog kans?
pi_156822554
#hetkannog
pi_156822564
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom niet volgens jou?
Omdat daar het probleem zit in de manier van opbouwen of in ieder geval tot een aanval komen. Bij Nederland is dat niet het grootste probleem.
pi_156822576
Die prutsers bakken er ook niks van, helft van het salaris af om te beginnen.
Do what you love, love what you do!
pi_156822582
Vorige week zondag was er geen greintje voetbal te bespeuren. Ik ben niet snel ziek van verliespartijen maar het deed me pijn dat er geen enkele keer normaal over de grond werd opgebouwd. Alleen maar hoge ballen naar voren, letterlijk. Kopduelletje verliezen, weer bal kwijt en terugrennen uit angst voor de counter. Hoe verspil je energie...

:'(.
pi_156822586
Dit gaat dus over #AJAPSV
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 01:03:25 #121
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156822598
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:59 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Omdat daar het probleem zit in de manier van opbouwen of in ieder geval tot een aanval komen. Bij Nederland is dat niet het grootste probleem.
Aanvallend heeft Nederland ook heel weinig creativiteit en amper patronen meer. Ja, naar de vleugelspelers spelen die vervolgens niks beslissend doen. Dat gebeurt ook bij Ajax toch? Met z'n allen druk zetten, ook zoiets. Zie je amper.
pi_156822607
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:59 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik zie wel degelijk parallellen. Niet per se bij het Ajax in de competitie, omdat simpelweg de tegenstanders daar in de regel niet goed genoeg zijn om echt te profiteren van de fouten van Ajax. Daardoor wordt het zo traag en stroperig.

Maar het internationale Ajax is vrijwel hetzelfde als Oranje. De meest domme doelpunten worden weggegeven omdat verdedigers niet in durven te grijpen, omdat ze niet worden gecoacht vanaf de kant en door medespelers en omdat er niet wordt doorgedekt. Ajax laat, net als Oranje, zien grotendeels afhankelijk te zijn van een opvlieging van individuele kwaliteit, en als die ontbreekt kan er niet worden gewonnen.

Daarbij zijn wedstrijden tegen Excelsior en alle clubs van die statuur uiteraard niet relevant. Die wedstrijden bedoel ik ook niet.
pi_156822616
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zie wel degelijk parallellen. Niet per se bij het Ajax in de competitie, omdat simpelweg de tegenstanders daar in de regel niet goed genoeg zijn om echt te profiteren van de fouten van Ajax. Daardoor wordt het zo traag en stroperig.

Maar het internationale Ajax is vrijwel hetzelfde als Oranje. De meest domme doelpunten worden weggegeven omdat verdedigers niet in durven te grijpen, omdat ze niet worden gecoacht vanaf de kant en door medespelers en omdat er niet wordt doorgedekt. Ajax laat, net als Oranje, zien grotendeels afhankelijk te zijn van een opvlieging van individuele kwaliteit, en als die ontbreekt kan er niet worden gewonnen.

Daarbij zijn wedstrijden tegen Excelsior en alle clubs van die statuur uiteraard niet relevant. Die wedstrijden bedoel ik ook niet.
Dat ben ik zeker met je eens.
pi_156822632
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:05 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Dat ben ik zeker met je eens.
Hoe moet dat dan omgekeerd worden, Stijn? ;( Het lijkt er op alsof we met een hele generatie beleidsmakers zitten - van Van Oostveen tot Cocu tot Van Bronckhorst tot De Boer tot Blind - die allemaal dezelfde verouderde, niet-functionerende voetbalfilosofie volgen.

Waarbij ik trouwens bij Cocu nog het idee heb dat hij alleen maar volgt om het volgen, niet omdat hij het er mee eens is. Bij hem zie je wel dat een team voor resultaat kan gaan als het moet, al speelt hij ook liever mooi.
pi_156822660
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:03 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Aanvallend heeft Nederland ook heel weinig creativiteit en amper patronen meer. Ja, naar de vleugelspelers spelen die vervolgens niks beslissend doen. Dat gebeurt ook bij Ajax toch? Met z'n allen druk zetten, ook zoiets. Zie je amper.
Aanvallend zit het probleem hem in het feit dat de ''10'' Ajax niet verder helpt en het opstellen van Gudelj alleen maar problemen oplevert buiten de standaardsituaties. Gudelj kan alles behalve creatief zijn. Ik zie in hem meer de rol vervullen die een Wijnaldum had bij PSV vorig seizoen. Dat is denk ik ook een beetje wat ik hem regelmatig bij AZ zag doen.

Ook wordt een spits veel te zwaar gewogen in het voetballende aspect, althans ik zie Milik dingen doen bij Polen die ik hem nooit bij Ajax zie doen. Daar word ik zo enorm droevig van. Veel spelers verliezen flair of expressie bij Ajax. Ook El Ghazi begint in een fase te komen waar het droevig wordt maar je hem alleen er nog inlaat in de hoop op de bevlieging.

Verder zag je vorige week zondag dat niemand de wil toonde om de verdedigers te ondersteunen in de opbouw maar dat werd niet gedaan. Al mag je wat mij betreft ook aan de bal wat meer bereidheid en lef tonen.
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 01:10:31 #126
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156822664
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe moet dat dan omgekeerd worden, Stijn? ;( Het lijkt er op alsof we met een hele generatie beleidsmakers zitten - van Van Oostveen tot Cocu tot Van Bronckhorst tot De Boer tot Blind - die allemaal dezelfde verouderde, niet-functionerende voetbalfilosofie volgen.

Waarbij ik trouwens bij Cocu nog het idee heb dat hij alleen maar volgt om het volgen, niet omdat hij het er mee eens is. Bij hem zie je wel dat een team voor resultaat kan gaan als het moet, al speelt hij ook liever mooi.
Cocu heeft het redelijk goed begrepen, alleen z'n keuzes voor bepaalde spelers is niet altijd te volgen. Tactisch moderner dan De Boer. Gio is nog wat te vroeg om al te beoordelen, maar lijkt tot nu toe tactisch ook niet sterk.
pi_156822688
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:10 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Cocu heeft het redelijk goed begrepen, alleen z'n keuzes voor bepaalde spelers is niet altijd te volgen. Tactisch moderner dan De Boer. Gio is nog wat te vroeg om al te beoordelen, maar lijkt tot nu toe tactisch ook niet sterk.
Helemaal mee eens.
pi_156822776
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe het omgekeerd moet worden? De volgende generatie moet wat ouder worden en wat meer ervaring op doen. Dan heb je gewoon weer een elftal die wel kan winnen van een IJsland, Tsjechië en Turkije. Daarnaast hadden we 15 a 16 geblesseerde spelers die misschien wel bij de selectie hoorde/konde zitten. Met een Willems, De Vrij en Robben gaat het toch allemaal wat makkelijker. Met Vlaar en Strootman daarnaast die als ze altijd fit waren geweest ook onbetewist basisspelers zouden zijn.

Dat het schandalig is dat we niet naar het EK gaan is duidelijk, maar we hoeven niet te doen alsof het materiaal er kutter op gaat worden. Wat we nu hebben kan alleen nog maar beter worden, hoe cliché ook. :+

Neemt niet weg dat er binnen de KNVB wel eens goed gekeken moet worden naar waar het mis is gegaan, de afgeopen kwalificaties zijn we bijna allemaal ongeslagen doorgekomen zelfs in sterkere groepen.

Gio, De Boer en Cocu doen mijn inziens alle drie andere dingen. Gio hanteert het spel dat hij wil, speelt met een lange spits met een soort van tweede spits op de rechtsbuiten positie. Cocu speelt het liefst in de omschakeling, de kwaliteiten van zijn selectie sturen daar ook op aan, dat gaat hem tot nu toe prima af. En De Boer wil graag dat zijn spel het ''ajax spel'' genoemd wordt, terwijl dat ook maar gewoon een 4-3-3 is. Dus wat bedoel je met een niet functionerende voetbalfilosofie?

Gio en De Boer spelen zelfs soms in een verkapte 442/424 al noemen ze dat zelf niet zo.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 01:23:28 #129
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_156822784
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:10 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Cocu begint mij ook steeds meer te overtuigen, tactisch zie je dat ie zich niet laat meesleuren met de hopeloze Hollandse School. Al heeft PSV ook een erg goed inkoopbeleid en daardoor de beste selectie van de eredivisie, dat maakt het voor een coach natuurlijk makkelijker,

Ik keek trouwens vandaag in de pub met een Noor en een Engelsman en ze begrepen er helemaal niets van. Hoe kon Nederland zo slecht spelen? Ik heb me echt zitten schamen voor m'n land vanavond.

Toch kan je het niet op kwaliteit gooien van de individuele spelers. Ik ben er 100% zeker van dat elke speler (met een paar uitzonderingen uiteraard) in de basis zou staan en niet uit de toon zou vallen bij Tsjechië, IJsland of Turkije. Wat ik wel miste deze kwalificatie zijn kwaliteiten van een team. Goed samenspel, strijden voor en met elkaar, als een eenheid opereren, die kwaliteiten zijn minstens net zo belangrijk, kijk maar naar een team als IJsland. Ik mis de chemie tussen de spelers, op en naast het veld, en de wil om voor je land te strijden. Daarnaast ligt het natuurlijk ook aan de tactiek en het belachelijke beleid van van Oostveen. Maar deze spelers zijn op zichzelf allemaal goed genoeg om je mee te kwalificeren.
pi_156823657
Wie had dat gedacht na de supervoorronde van het EK in 2008 dat de wedstrijd tegen Roemenie (2-0) voorlopig de laatste gewonnen wedstrijd van Oranje zou worden en dat je eventueel moest wachten tot een volgende winst tijdens een EK tot 2020 ???!!!
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_156824272
quote:
3s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:57 schreef Joezi het volgende:
Stel dat er landen afvallen vanwege oorlog, hebben we dan nog kans?
Ja, als er oorlog binnen de EU uitbreekt.
pi_156824351
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, als er oorlog binnen de EU uitbreekt.
Laten we daar maar op hopen dan
pi_156824379
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 01:23 schreef hhh38 het volgende:
Wat ik wel miste deze kwalificatie zijn kwaliteiten van een team. Goed samenspel, strijden voor en met elkaar, als een eenheid opereren, die kwaliteiten zijn minstens net zo belangrijk, kijk maar naar een team als IJsland. Ik mis de chemie tussen de spelers, op en naast het veld, en de wil om voor je land te strijden. Daarnaast ligt het natuurlijk ook aan de tactiek en het belachelijke beleid van van Oostveen. Maar deze spelers zijn op zichzelf allemaal goed genoeg om je mee te kwalificeren.
Kortom: je mist een fatsoenlijke bondscoach.
pi_156824381
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:50 schreef byah het volgende:

[..]

Laten we daar maar op hopen dan
Mja, ik denk dat het EK dan helemaal niet doorgaat.
Of het wordt verplaatst naar Azerbaidjan omdat het daar wél veilig is.
pi_156824457
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Kortom: je mist een fatsoenlijke bondscoach.
Ik heb zelden meegemaakt dat een coach 9 minuten voor tijd niet juicht om een aansluitingstreffer. Dat moment zei alles over de chemie tussen de staf en elftal en de mentaliteit van de coach.
Ik hoorde van Oostveen zeggen dat ze aan het bouwen waren? Maar welke spelers zou je dan selecteren behalve die er dan nu opstaan + de geblesseerde Strootman (die nooit meer op niveau terug komt), Robben, Vlaar, Willems?
pi_156824794
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:01 schreef reddevil1408 het volgende:

[..]

Ik heb zelden meegemaakt dat een coach 9 minuten voor tijd niet juicht om een aansluitingstreffer. Dat moment zei alles over de chemie tussen de staf en elftal en de mentaliteit van de coach.
Ik hoorde van Oostveen zeggen dat ze aan het bouwen waren? Maar welke spelers zou je dan selecteren behalve die er dan nu opstaan + de geblesseerde Strootman (die nooit meer op niveau terug komt), Robben, Vlaar, Willems?
Even relativeren:

Ik heb weinig vertrouwen in Blind op basis van zijn staat van dienst en eerder gemaakte keuzes.

Maar. Van de spelers die er vandaag (en ook een groot deel van de kwalificatiereeks) niet bij waren kan je een leuk elftal opstellen:

Cillesen / Krul

Janmaat - Vlaar - De Vrij - Willems

Clasie - Strootman - De Guzman

Robben - ? - ?

Dat je het dan lastig krijgt tegen landen als Tsjechië, IJsland en Turkije is niet eens zo'n schande.
pi_156825090
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Even relativeren:

Ik heb weinig vertrouwen in Blind op basis van zijn staat van dienst en eerder gemaakte keuzes.

Maar. Van de spelers die er vandaag (en ook een groot deel van de kwalificatiereeks) niet bij waren kan je een leuk elftal opstellen:

Cillesen / Krul

Janmaat - Vlaar - De Vrij - Willems

Clasie - Strootman - De Guzman

Robben - ? - ?

Dat je het dan lastig krijgt tegen landen als Tsjechië, IJsland en Turkije is niet eens zo'n schande.
Met de huidige spelers had dat ook gekund, maar door gebrek aan mentaliteit, vertrouwen en chemie van de spelers en het tactische inzicht van Blind.

Sorry hoor maar zoet opstellen ipv Stekelenburg of Vermeer, beide hebben veel meer ervaring
Spelers als Memphis en van Persie beide uitvorm en een enorme ego opstellen of inbrengen?
Hij had ook i.p.v Memphis Elia kunnen opstellen.
En i.p.v. van Persie Bas Dost kunnen inbrengen.
Sneijder had veel eerder met de punt naar achter moeten spelen en Daley Blind...... wisselen.
Of ...... de wissel van Dijk Dost was ook vreemd, beter had Bruma gewisseld kunnen worden.
Van Dijk heeft een veel betere pass over 30 meter
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
pi_156825262
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:51 schreef Snackman het volgende:
Of ...... de wissel van Dijk Dost was ook vreemd, beter had Bruma gewisseld kunnen worden.
Heel vreemd ja, Van Dijk verdedigde nog slechter dan de laatste man van Bal op 't Dak 19....

Kan mij het verder rotten dat ie een goede lange pass heeft.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:08:36 #139
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156825334
Jongens maak je niet zo druk. We zijn aan het bouwen volgens van Oostveen!
pi_156825355
individueel allemaal topspelers, zet ze in 1 team 1 groot drama, verwende kut ventjes! :(

pi_156825379
Kan Nederland niet gewoon gaan shoppen in andere landen? Buitenlandse talenten een Nederlands paspoort aanbieden met een zak geld.
pi_156825387
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:51 schreef Snackman het volgende:

[..]

Met de huidige spelers had dat ook gekund, maar door gebrek aan mentaliteit, vertrouwen en chemie van de spelers en het tactische inzicht van Blind.

Sorry hoor maar zoet opstellen ipv Stekelenburg of Vermeer, beide hebben veel meer ervaring
Spelers als Memphis en van Persie beide uitvorm en een enorme ego opstellen of inbrengen?
Hij had ook i.p.v Memphis Elia kunnen opstellen.
En i.p.v. van Persie Bas Dost kunnen inbrengen.
Sneijder had veel eerder met de punt naar achter moeten spelen en Daley Blind...... wisselen.
Zoet had inderdaad niet moeten spelen. Ik weet niet welke pot jij hebt gezien, maar met Van Persie (en Sneijder op de plek van Blind) kwam er veel meer lijn in het spel en werd Nederland eindelijk gevaarlijk.

Van Dijk / Bruma is lood om oud ijzer in zo'n fase, daar verlies je 'm niet op.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:17:52 #143
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156825465
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:08 schreef Sunri5e het volgende:
Jongens maak je niet zo druk. We zijn aan het bouwen volgens van Oostveen!
Slopen, eerder.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:18:18 #144
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156825472
Blind zegt dat we moeten gaan analyseren!
pi_156825477
Natuurlijk had Zoet wel moeten spelen. Hij had nooit derde keeper van Oranje mogen zijn maar als je dat eenmaal bepaald hebt kun je bij het uitvallen van keeper 1 en 2 toch niet iemand anders neerzetten?
pi_156825517
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:18 schreef Tchock het volgende:
Natuurlijk had Zoet wel moeten spelen. Hij had nooit derde keeper van Oranje mogen zijn maar als je dat eenmaal bepaald hebt kun je bij het uitvallen van keeper 1 en 2 toch niet iemand anders neerzetten?
Tuurlijk wel. Alles kan. Zoet zou dan boos zijn. Tough. Deal with it.
pi_156825539
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Alles kan. Zoet zou dan boos zijn. Tough. Deal with it.
Waarom zat hij dan überhaupt bij de selectie eigenlijk?
pi_156825550
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom zat hij dan überhaupt bij de selectie eigenlijk?
Bank warmhouden en de keepers warmschieten.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:24:52 #149
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_156825573
Alles is gewoon mis gegaan wat mis kon gaan; inclusief de eigen doelpunten.
pi_156825698
http://www.foxsports.nl/v(...)nlijke-weg-naar-het/

http://nos.nl/video/20629(...)ar-de-realiteit.html

Van Persie was de enige man met goede teksten na de wedstrijd. Maar goed, volgens veel mensen is het een enorme lul en een enorme idioot die nooit meer voor oranje moet spelen. Ondertussen is hij topscorer allertijden en was hij de enige die nog een ereronde wilde lopen.
pi_156825791
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Kan Nederland niet gewoon gaan shoppen in andere landen? Buitenlandse talenten een Nederlands paspoort aanbieden met een zak geld.
Genoeg vluchtelingen in de aanbieding ;) misschien zit daar wat tussen.

Maar wat ik nou niet begrijp waarvoor staat er niet een type Kuyt/Davids op het veld, een pitbull! Nigel de Jong bijvoorbeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door WhateverWhatever op 14-10-2015 10:43:46 ]
pi_156825990
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:33 schreef Maartenfr12 het volgende:
http://www.foxsports.nl/v(...)nlijke-weg-naar-het/

http://nos.nl/video/20629(...)ar-de-realiteit.html

Van Persie was de enige man met goede teksten na de wedstrijd. Maar goed, volgens veel mensen is het een enorme lul en een enorme idioot die nooit meer voor oranje moet spelen. Ondertussen is hij topscorer allertijden en was hij de enige die nog een ereronde wilde lopen.
Ondertussen is het ook een speler van wie ik geen enkel eindtoernooi kan opnoemen waarin hij ons elftal eens bij de hand heeft genomen of zich heeft onderscheiden. Hij heeft wel heel nare trekjes en is zowat bij elke 'rel' betrokken. Bovendien vond ik de teksten van Huntelaar en Sneijder ook helemaal niet verkeerd.
pi_156826058
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:50 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ondertussen is het ook een speler van wie ik geen enkel eindtoernooi kan opnoemen waarin hij ons elftal eens bij de hand heeft genomen of zich heeft onderscheiden. Hij heeft wel heel nare trekjes en is zowat bij elke 'rel' betrokken. Bovendien vond ik de teksten van Huntelaar en Sneijder ook helemaal niet verkeerd.
Hij heeft wel 5 toernooien op rij gescoord. Als je volgens die logica redeneert heeft alleen Sneijder zich onderscheiden, want Robben was ook alleen maar beslissend in de groepsfase van het vorige WK en miste ook vaak op cruciale momenten.Hij had meer kunnen brengen, ben ik met je eens, maar voor mij zal het altijd een jeugdheld blijven. Niemand heeft zoveel wereldgoals gemaakt als Van Persie, ook Bergkamp niet.
pi_156826108
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:38 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Genoeg vluchtelingen in de aanbieding ;) misschien zit daar wat tussen.

Maar wat ik nou niet begrijp waarvoor staat er niet een type Kuyt/Davids op het veld, een pitbull! Nigel de Jong bijvoorbeeld.

Kuijt en De Jong hadden absoluut gewoon in de basis van dit team moeten staan, had voor veel meer teamgeist gezorgd.
pi_156826125
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:53 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Hij heeft wel 5 toernooien op rij gescoord. Als je volgens die logica redeneert heeft alleen Sneijder zich onderscheiden, want Robben was ook alleen maar beslissend in de groepsfase van het vorige WK en miste ook vaak op cruciale momenten.Hij had meer kunnen brengen, ben ik met je eens, maar voor mij zal het altijd een jeugdheld blijven. Niemand heeft zoveel wereldgoals gemaakt als Van Persie, ook Bergkamp niet.
Het WK van vorig jaar was hét WK van Robben juist. Misschien wel de beste speler van het toernooi. Dát is bij de hand nemen en onderscheiden. Ja, daar hoort missen ook bij. Dat reken ik Van Persie ook niet aan. Wel zijn gebrek aan mentaliteit en teamspirit. Zo'n rol als Robben vorige zomer zou Persie nooit hebben geaccepteerd.

En die opmerking over Bergkamp laat ik verder dan maar even achterwege... Jezus, ben je 20 of wat? Heb je Bergkamp nooit zien spelen?
pi_156826169
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:57 schreef Fargo het volgende:
Het WK van vorig jaar was hét WK van Robben juist. Misschien wel de beste speler van het toernooi. Dát is bij de hand nemen en onderscheiden. Ja, daar hoort missen ook bij. Dat reken ik Van Persie ook niet aan. Wel zijn gebrek aan mentaliteit en teamspirit. Zo'n rol als Robben vorige zomer zou Persie nooit hebben geaccepteerd.

Ik heb thuis alle dvd's met Bergkamp's goals liggen. Heb elke goal die hij ooit gemaakt heeft, gezien. En ook elke goal die Van Persie ooit gemaakt heeft. En geloof mij, Bergkamp heeft veel wereldgoals gescoord, maar Van Persie nog meer. Vooral in zijn Ajaxtijd scoorde Bergkamp stapels intikkertjes.
pi_156826185
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:59 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Ik heb thuis alle dvd's met Bergkamp's goals liggen. Heb elke goal die hij ooit gemaakt heeft, gezien. En ook elke goal die Van Persie ooit gemaakt heeft. En geloof mij, Bergkamp heeft veel wereldgoals gescoord, maar Van Persie nog meer. Vooral in zijn Ajaxtijd scoorde Bergkamp stapels intikkertjes.
Oké, ik ben er klaar mee.
pi_156826196
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:50 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik vind dat Van Persie altijd verkeerd gebruikt is. Hij is helemaal geen diepe spits, hij moet lekker om een spits heen voetballen. In die rol was hij gisteren ook als een van de weinigen dreigend.

Maar ja, zo voetbalt Oranje niet, want Oranje speelt altijd 4-3-3 :').

(Of met een verdedigend blok en dan komt 'ie nog niet in die rol)
pi_156826205
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:00 schreef Fargo het volgende:

[..]

Oké, ik ben er klaar mee.
In plaats van inhoudelijk te reageren ben je er klaar mee. Oké.
pi_156826248
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:01 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

In plaats van inhoudelijk te reageren ben je er klaar mee. Oké.
Het moge duidelijk zijn wat mijn mening is. Ik vind dat Persie nog niet in de buurt komt bij Bergkamp (en dan heb ik het niet alleen over zijn instelling en belang voor het nationale elftal). Jij vindt dat Van Persie veel meer wereldgoals heeft gemaakt dan Bergkamp. Ik niet. Welke discussie kunnen we verder nog voeren? Elk doelpunt gaan analyseren?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:04:26 #161
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_156826256
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 10:59 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

:')
pi_156826282
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:00 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik vind dat Van Persie altijd verkeerd gebruikt is. Hij is helemaal geen diepe spits, hij moet lekker om een spits heen voetballen. In die rol was hij gisteren ook als een van de weinigen dreigend.

Maar ja, zo voetbalt Oranje niet, want Oranje speelt altijd 4-3-3 :').

(Of met een verdedigend blok en dan komt 'ie nog niet in die rol)
Klopt wel ja. We hadden jarenlang met een tweespitsensysteem moeten spelen met the hunter als diepe spits en Van Persie kort erachter. Maar vergeet niet dat deze 2 spitsen voor oranje nog steeds topscorers aller tijden zijn, ondanks dat ze niet altijd goed gebruikt zijn. En het argument dat ze alleen tegen kleine landen gescoord hebben is ook niet waar, want Van Basten, Kluivert en Van Nistelrooy maakten er ook veel tegen de kleintjes.
pi_156826309
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:03 schreef Fargo het volgende:

[..]

Het moge duidelijk zijn wat mijn mening is. Ik vind dat Persie nog niet in de buurt komt bij Bergkamp (en dan heb ik het niet alleen over zijn instelling en belang voor het nationale elftal). Jij vindt dat Van Persie veel meer wereldgoals heeft gemaakt dan Bergkamp. Ik niet. Welke discussie kunnen we verder nog voeren? Elk doelpunt gaan analyseren?
Dat wordt lastig, maar heb jij zelf al zijn ajaxgoals gezien dan? Bij Ajax was Bergkamp gewoon een pure spits, tuurlijk stifte hij er af en toe een goal prachtig in, maar veel voorbereidend werk werd ook gedaan door Petterson.
pi_156826334
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:06 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

[b]Klopt wel ja. We hadden jarenlang met een tweespitsensysteem moeten spelen met the hunter als diepe spits en Van Persie kort erachter.[/b] Maar vergeet niet dat deze 2 spitsen voor oranje nog steeds topscorers aller tijden zijn, ondanks dat ze niet altijd goed gebruikt zijn. En het argument dat ze alleen tegen kleine landen gescoord hebben is ook niet waar, want Van Basten, Kluivert en Van Nistelrooy maakten er ook veel tegen de kleintjes.
En dan Robben niet meer selecteren zeker?
pi_156826341
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:09 schreef Fargo het volgende:

[..]

En dan Robben niet meer selecteren zeker?
? Robben kan toch gewoon in een vrije rol aan de zijkant?
pi_156826360
Dus Van Persie in een vrije rol en Robben ook? Zullen we Bruma dan ook eens een vrije rol geven?
pi_156826405
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:11 schreef Fargo het volgende:
Dus Van Persie in een vrije rol en Robben ook? Zullen we Bruma dan ook eens een vrije rol geven?
Nee want dat is een verdediger. Maar kijk voor de gein is de wedstrijd Nederland-Hongarije (8-1) terug uit het tijdperk Van Gaal. Zowel Robben als Van Persie speelden die wedstrijd in een vrije rol en het liep fantastisch.
pi_156826454
Vriend, dat was dus wel even een heel ander elftal, met volgens mij nog De Jong, Strootman en Van der Vaart. En Robben dus blijkbaar en dat scheelt ook een slok op een borrel. En we mogen ook niet vergeten dat Van Persie niet meer de speler is die hij twee jaar terug was. Hij is echt weggezakt...
pi_156826478
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:17 schreef Fargo het volgende:
Vriend, dat was dus wel even een heel ander elftal, met volgens mij nog De Jong, Strootman en Van der Vaart. En Robben dus blijkbaar en dat scheelt ook een slok op een borrel. En we mogen ook niet vergeten dat Van Persie niet meer de speler is die hij twee jaar terug was. Hij is echt weggezakt...
Ik bedoel ook niet per se dat het nu nog moet. Ik bedoelde dat dit jarenlang zo had gemoeten. Maar goed, dat is allemaal achteraf praten.

Ik vind het trouwens meer tijd om terug te kijken dan vooruit te blikken. De komende jaren bieden geen enkele houvast.
pi_156826708
Nu ik nuchter terugkijk vind ik het ook wel tekenend dat de scheids die pingel en rode kaart 5 minuten voor tijd niet gaf. Geeft ie die, dan win je de wedstrijd waarschijnlijk nog met 4-3 en beweert iedereen hier op het forum dat de spelers gestreden hebben tot de laatste seconde. Dus dat zat ook niet echt mee.
pi_156827040
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:33 schreef Maartenfr12 het volgende:
Nu ik nuchter terugkijk vind ik het ook wel tekenend dat de scheids die pingel en rode kaart 5 minuten voor tijd niet gaf. Geeft ie die, dan win je de wedstrijd waarschijnlijk nog met 4-3 en beweert iedereen hier op het forum dat de spelers gestreden hebben tot de laatste seconde. Dus dat zat ook niet echt mee.
Bedoel je fase met Van Persie ? Die verdediger speelt gewoon de bal.
pi_156827092
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:53 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Bedoel je fase met Van Persie ? Die verdediger speelt gewoon de bal.
Ja die bal 5 minuten voor tijd. Vond jij het geen penalty nee? Commentator riep keihard dat het een pingel was maar ik dacht inderdaad dat de verdediger de bal nog wel raakte met de punt van zijn schoen. Discutabel geval dus.
pi_156827189
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:56 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Ja die bal 5 minuten voor tijd. Vond jij het geen penalty nee? Commentator riep keihard dat het een pingel was maar ik dacht inderdaad dat de verdediger de bal nog wel raakte met de punt van zijn schoen. Discutabel geval dus.
Lijkt op eerste zicht strafschop, maar id herhaling zie je duidelijk dat de verdediger de bal wegtikt voor Van Persie.
pi_156827231
Het verbaast me echt dat er niet meteen een crisisberaad bij de KNVB wordt belegd maar dat je volgende maand wel een keer gaat evalueren. Niet dat je de komende maanden belangrijke wedstrijden hebt, maar die hele lamgeslagen en totaal niet schuldbewuste houding na het grootste kwalificatie-echec in de geschiedenis is echt tekenend. :r

Maar gelukkig vinden Bert en Danny dat hen niks te verwijten valt. "We hebben een jonge ploeg en we misten 15(!) spelers" :')

Van die 15 zijn alleen Robben, Strootman en De Vrij substantieel beter dan de spelers die nu opgeroepen zijn. En vorig jaar toen ze nog jonger waren werden ze 3e van de wereld. _O-
pi_156827255
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:01 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Lijkt op eerste zicht strafschop, maar id herhaling zie je duidelijk dat de verdediger de bal wegtikt voor Van Persie.
Klopt denk ik wel ja. Maar wat ik dan wel tekenend vind is dat in de wedstrijd tegen IJsland wij zo'n bal dan wel tegenkrijgen. Van der Wiel raakte daar ook nog net de bal, wat in de herhaling te zien is, en vervolgens het been van de tegenstander. Leek me een identiek geval, maar op dat moment kregen we hem wél tegen.

Minuut 04:25.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:17:11 #176
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156827486
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:03 schreef TheVulture het volgende:
Het verbaast me echt dat er niet meteen een crisisberaad bij de KNVB wordt belegd maar dat je volgende maand wel een keer gaat evalueren. Niet dat je de komende maanden belangrijke wedstrijden hebt, maar die hele lamgeslagen en totaal niet schuldbewuste houding na het grootste kwalificatie-echec in de geschiedenis is echt tekenend. :r

Maar gelukkig vinden Bert en Danny dat hen niks te verwijten valt. "We hebben een jonge ploeg en we misten 15(!) spelers" :')

Van die 15 zijn alleen Robben, Strootman en De Vrij substantieel beter dan de spelers die nu opgeroepen zijn. En vorig jaar toen ze nog jonger waren werden ze 3e van de wereld. _O-
Hij miste er wel meer zoals de Guzman, Nigel de Jong en Janmaat. Maar die heeft hij zelf niet opgeroepen...
pi_156827510
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:04 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Klopt denk ik wel ja. Maar wat ik dan wel tekenend vind is dat in de wedstrijd tegen IJsland wij zo'n bal dan wel tegenkrijgen. Van der Wiel raakte daar ook nog net de bal, wat in de herhaling te zien is, en vervolgens het been van de tegenstander. Leek me een identiek geval, maar op dat moment kregen we hem wél tegen.

Minuut 04:25.
Het is nou eenmaal geen exacte wetenschap, dat fluiten. Al die lullige doelpunten die we weggegeven hebben tellen 100x zo zwaar dan 1 of 2 al dan niet gegeven pingels in deze dramatische reeks...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156827534
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:17 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Hij miste er wel meer zoals de Guzman, Nigel de Jong en Janmaat. Maar die heeft hij zelf niet opgeroepen...
Die 3 zouden ook gewoon mee verzopen zijn in de algehele malaise vrees ik.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156827574
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is nou eenmaal geen exacte wetenschap, dat fluiten. Al die lullige doelpunten die we weggegeven hebben tellen 100x zo zwaar dan 1 of 2 al dan niet gegeven pingels in deze dramatische reeks...
Ach dat is waar ja. Alle mazzel van het tijdperk van Louis hebben we de afgelopen maanden als één grote karma over ons heen gekregen. En toch heeft Louis dat zelf afgedwongen, hij zal voorlopig de bondscoach zijn die het Nederlands elftal voor het laatst met de wereldtop liet meedoen, en daar verdient hij absoluut alle credits voor.

Want geloof mij nou maar, de eerste 5 jaar hebben wij echt helemaal niets op een groot toernooi te zoeken.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:22:45 #180
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156827577
Lekker tijdens de belangrijkste wedstrijden van het jaar prutsen met spelers uit de eredivisie die nog helemaal niet gepresteerd hebben.

Was gewoon zo begonnen ipv die gekut met die overhypte eredivisiespelers.

--------------------------Krul---------------------------
Janmaat------Blind----van Dijk---van Aanholt
-----------------------de Jong--------------------------
----------Wijnaldum-----------Sneijder-------------
Lens---------------Huntelaar----------------Depay
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:24:06 #181
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156827609
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die 3 zouden ook gewoon mee verzopen zijn in de algehele malaise vrees ik.
De Jong heb ik zelden zien verzuipen. Nee lekker aan de slag gaan met die zogenaamde Eredivisietoppers. We weten toch al jaren dat die competitie niets meer voorstelt en dat iedereen daar in uit kan blinken?
pi_156827658
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:24 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

De Jong heb ik zelden zien verzuipen. Nee lekker aan de slag gaan met die zogenaamde Eredivisietoppers. We weten toch al jaren dat die competitie niets meer voorstelt en dat iedereen daar in uit kan blinken?
Dat is helaas de realiteit van vandaag ja. Het niveau is zo laag geworden dat op basis van prestaties in de ED er nog maar weinig te zeggen valt over hoe zo'n 'uitblinker' het op ook maar één niveautje hoger zal gaan doen.
pi_156827696
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:22 schreef Sunri5e het volgende:
Lekker tijdens de belangrijkste wedstrijden van het jaar prutsen met spelers uit de eredivisie die nog helemaal niet gepresteerd hebben.

Janmaat is toch geblesseerd? Of is hij gewoon niet opgeroepen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2015 12:34:44 ]
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:29:14 #184
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156827697
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:22 schreef Sunri5e het volgende:

Wat een kut selectie man. Janmaat? Balletje breed de Jong? Depay weer basis?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_156827746
Haha Sunri5e.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:34:11 #186
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156827796
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Wat een kut selectie man. Janmaat? Balletje breed de Jong? Depay weer basis?
Nee wie dan? De falende Tete en El Dwazi die 10x per wedstrijd door zijn tegenstander heen wilt lopen? Die 2 zitten bij een first division club in Engeland nog niet eens zeker zijn van een basisplaats. Dat ze het af en toe leuk doen in de ED wil tegenwoordig niet meer zeggen dat je klaar bent voor het NL elftal. Dan moet je spelers opstellen die wekelijks speen in een grote competitie.
pi_156827855
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:34 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Nee wie dan? De falende Tete en El Dwazi die 10x per wedstrijd door zijn tegenstander heen wilt lopen? Die 2 zitten bij een first division club in Engeland nog niet eens zeker zijn van een basisplaats.
Wat vind je precies slecht aan Tete, ome Sunri5e.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:38:34 #188
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156827891
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:36 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Kijk de wedstrijd eens terug van gister. Hij valt toch volledig door de mand. Dat het ooit wat kan worden met hem geloof ik best wel maar hij is er nog lang niet klaar voor.
pi_156827897
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:36 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Stond te slapen bij de 2-0, bracht aanvallend helemaal niets, al kan dat ook aan zijn opdracht hebben gelegen. Verder wel een paar aardige verdedigende acties, vooral dankzij zijn snelheid en een goede tackle.
pi_156827997
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:38 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Kijk de wedstrijd eens terug van gister. Hij valt toch volledig door de mand. Dat het ooit wat kan worden met hem geloof ik best wel maar hij is er nog lang niet klaar voor.
Ik heb één (kleine) fout gezien en dat was bij de 0-2.

Laten we het dan even hebben over je geprezen spelers die in het buitenland spelen. Blind heeft gewoon te weinig snelheid om in een 4-3-3 systeem als centrale verdediger te fungeren, al helemaal in de zeepbel die de Hollandse School heet.

Virgil van Dijk viel nog harder door de mand dan elke andere speler. Door het overvolle centrum uitverdedigen, verantwoordelijk zijn voor tegentreffers. Oh jesus, wat een briljante speler. Als je die nog in je elftal durft op te nemen, ben je de weg kwijt.

Nigel de Jong als enige controleur gaat ook niet werken. Dan garandeer ik je iedere wedstrijd een rode kaart nadat hij gefrustreerd gaat rondhakken omdat hij het niet kan belopen. Nederland moet af van de illusie dat ze het met de Hollandse School kunnen bolwerken.

Dan Lens, die heeft in alle voorgaande wedstrijden bewezen dat hij helemaal niet thuishoort in het elftal. Buitenspel lopen, idioot grote kansen missen, kan op cruciale momenten moeilijk de afweging maken: afgeven of zelf gaan. Bij Sunderland maakt hij ook de meest gare fouten. In een cruciale wedstrijd bij 2-0 voor rood pakken. Wie doet dat?

Ik hoop dat je iets van mijn kritiek begrijpt, maar ik denk het niet.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:44:26 #191
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_156828004
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:22 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Want geloof mij nou maar, de eerste 5 jaar hebben wij echt helemaal niets op een groot toernooi te zoeken.
Dit is zo'n onzin altijd. Kwaliteit speelt echt geen grote rol in dit drama. Als je je plaatst heb je iets te zoeken op een eindtoernooi en met Koeman hadden we ons gewoon geplaatst deze kwalificatie, daar ben ik van overtuigd. Deze selectie heeft een strakke hand nodig zoals Van Gaal en Koeman (in mindere mate) dat hebben. Onder Hiddink is dit team los zand geworden en Blind heeft dat doorgezet.
pi_156828019
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

bracht aanvallend helemaal niets,
Oe, dat is dus wat hij ook bij Ajax doet. Aanvallend brengt hij vrij weinig maar houdt hij het goed bij zijn verdedigende taken.
pi_156828035
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:44 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Nigel de Jong als enige controleur gaat ook niet werken. Dan garandeer ik je iedere wedstrijd een rode kaart nadat hij gefrustreerd gaat rondhakken omdat hij het niet kan belopen. Nederland moet af van de illusie dat ze het met de Hollandse School kunnen bolwerken.
Dat besef is er toch al lang? Van Basten, Van Marwijk, Van Gaal, allemaal speelden ze een ander systeem dan het klassieke 4-3-3.
pi_156828076
quote:
7s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat besef is er toch al lang? Van Basten, Van Marwijk, Van Gaal, allemaal speelden ze een ander systeem dan het klassieke 4-3-3.
De KNVB heeft dat besef niet, bedoel ik. Sinds Van Gaal weg is, gaan ze weer filosoferen over de Hollandse School en dat het allemaal heel aantrekkelijk moet. Dertien maanden puinhoop, maar we zitten volgens Bert van Oostveen in een proces. We moeten bouwen met spelers die het niet kunnen belopen, behalve Stefan de Vrij. Die zal op zijn kamer in Rome met plaatsvervangende schaamte hebben gekeken.
pi_156828162
We speelden jarenlang met twee controleurs en dat ging gewoon prima, we haalden er zelfs een WK-finale mee in 2010, maar blijkbaar is iedereen dat vergeten vanaf het moment dat Louis voor 5-3-2 koos omdat Strootman weg viel.

Nu zijn er zat gasten in opkomst die die rol van controleur kunnen voldoen dus waarom in hemelsnaam niet weer terugpakken op de 4-2-3-1 variant, waarbij je de ploeg als geheel afhankelijk van de tegenstander laat inzakken of meer naar de voorkant druk laat zetten. Eventueel kun je tegen de dwerglanden dan een van de twee controleurs nog opofferen voor een meer offensieve speler.
pi_156828183
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:44 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dit is zo'n onzin altijd. Kwaliteit speelt echt geen grote rol in dit drama. Als je je plaatst heb je iets te zoeken op een eindtoernooi en met Koeman hadden we ons gewoon geplaatst deze kwalificatie, daar ben ik van overtuigd. Deze selectie heeft een strakke hand nodig zoals Van Gaal en Koeman (in mindere mate) dat hebben. Onder Hiddink is dit team los zand geworden en Blind heeft dat doorgezet.
We hadden ons inderdaad absoluut moeten plaatsten met de kwaliteit die we hebben, maar die kwaliteit is aanwezig in de 'oude' spelers, die nog één laatste toernooi hadden moeten spelen. Nu we ons niet geplaatst hebben gaan veel spelers afhaken binnen een jaar, wat betekent dat we een multicultigroepje aan jonge 'supertalenten' overhebben. Spelers als Depay, El Ghazi, Tete, Riedewald, allemaal gehyped door de media. Stelt allemaal weinig voor en bovendien zijn het allemaal niet echt 'Nederlandse' talenten (verschillende culturele achtergronden) wat de teamgeist in het team ook niet echt zal bevorderen. Iets wat gisteren maar weer eens pijnlijk duidelijk werd, een 'oerhollands' team met spelers als Kuijt, Huntelaar, Robben, Van Bommel en Sneijder werkt gewoon beter.

En ga alsjeblieft niet zeggen dat dat racistisch is, want het is helaas de realiteit.
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 12:55:42 #197
274204 crew  Mexicanobakker
pi_156828187
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als je je zo duidelijk niet kwalificeert door een verkeerde strafschop vind ik dat toch vreemd
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_156828248
https://decorrespondent.n(...)lt/89269290-6fd9b93f

Op naar een buitenlandse bondscoach.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:02:47 #199
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_156828323
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:55 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

We hadden ons inderdaad absoluut moeten plaatsten met de kwaliteit die we hebben, maar die kwaliteit is aanwezig in de 'oude' spelers, die nog één laatste toernooi hadden moeten spelen. Nu we ons niet geplaatst hebben gaan veel spelers afhaken binnen een jaar, wat betekent dat we een multicultigroepje aan jonge 'supertalenten' overhebben. Spelers als Depay, El Ghazi, Tete, Riedewald, allemaal gehyped door de media. Stelt allemaal weinig voor en bovendien zijn het allemaal niet echt 'Nederlandse' talenten (verschillende culturele achtergronden) wat de teamgeist in het team ook niet echt zal bevorderen. Iets wat gisteren maar weer eens pijnlijk duidelijk werd, een 'oerhollands' team met spelers als Kuijt, Huntelaar, Robben, Van Bommel en Sneijder werkt gewoon beter.

En ga alsjeblieft niet zeggen dat dat racistisch is, want het is helaas de realiteit.
Stem je ook PVV?
pi_156828347
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:59 schreef PBateman1978 het volgende:
https://decorrespondent.n(...)lt/89269290-6fd9b93f

Op naar een buitenlandse bondscoach.
Wat een geweldig artikel _O_
pi_156828357
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Wat een geweldig artikel _O_
Zeker weten!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:07:36 #202
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156828409
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:45 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Oe, dat is dus wat hij ook bij Ajax doet. Aanvallend brengt hij vrij weinig maar houdt hij het goed bij zijn verdedigende taken.
Tegen de linksbuiten van NEC en de graafschap ja....
pi_156828444
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Stem je ook PVV?
Was al bang voor dit soort reacties. Ik zou liever willen dat je er inhoudelijk op ingaat. Dat spelers met een andere culturele achtergrond minder belang hechten aan Oranje, is opzich prima te begrijpen, iemand met Nederlandse achtergrond die bijvoorbeeld voor Rusland zou moeten spelen, zou daar waarschijnlijk ook minder mee hebben. Neemt niet weg dat we de komende jaren nauwelijks autochtoon talent hebben, en dat een van de gevolgen zal zijn dat het een multiculti team wordt. Kunnen die jongens daar wat aan doen? Nee. Heeft het gevolgen voor de teamspirit van Oranje: Jazeker.

De vraag is natuurlijk vooral ook waarom we nauwelijks echt goede 'autochtone' jongens meer opleiden. Ik ben bang dat dat toch het gevolg is van onze welvaartscultuur. Ik ken weinig van mijn vrienden die opgegroeid zijn op de straat, ook niet in de steden. Iedereen zit steeds meer binnen en leert de pure techniek dus niet. Marokkaanse of Turkse jongens hebben dat nog wel.
  Moderator / Redactie FP woensdag 14 oktober 2015 @ 13:10:15 #204
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_156828449
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Stem je ook PVV?
:')
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_156828470
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:07 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Tegen de linksbuiten van NEC en de graafschap ja....
En Janmaat, Van Dijk en Blind doen het natuurlijk fantastisch!11!11!11!!!!
pi_156828496
Uithuilen en maar aan een toekomstig elftal gaan bouwen.

Huntelaar en RvP bedanken voor hun bewezen diensten en ze niet meer oproepen. Robben en evt. Sneijder kunnen als ervaren rotten natuurlijk nog een rol spelen op een volgend eindtoernooi. Verder denk ik dat we Dost dan maar een kans in de spits moeten geven, veel alternatieven hebben we helaas niet.

Verder een nieuwe bondscoach natuurlijk (geen idee wie) en een grondige opschoning in Zeist. Volgend WK wordt ook niks natuurlijk, maar wie weet stroomt er in de generatie daarna weer wat leuk voetbaltalent rond, i.p.v. droeftoeters als Depay.
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:15:26 #207
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_156828558
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:10 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Was al bang voor dit soort reacties. Ik zou liever willen dat je er inhoudelijk op ingaat. Dat spelers met een andere culturele achtergrond minder belang hechten aan Oranje, is opzich prima te begrijpen, iemand met Nederlandse achtergrond die bijvoorbeeld voor Rusland zou moeten spelen, zou daar waarschijnlijk ook minder mee hebben. Neemt niet weg dat we de komende jaren nauwelijks autochtoon talent hebben, en dat een van de gevolgen zal zijn dat het een multiculti team wordt. Kunnen die jongens daar wat aan doen? Nee. Heeft het gevolgen voor de teamspirit van Oranje: Jazeker.

De vraag is natuurlijk vooral ook waarom we nauwelijks echt goede 'autochtone' jongens meer opleiden. Ik ben bang dat dat toch het gevolg is van onze welvaartscultuur. Ik ken weinig van mijn vrienden die opgegroeid zijn op de straat, ook niet in de steden. Iedereen zit steeds meer binnen en leert de pure techniek dus niet. Marokkaanse of Turkse jongens hebben dat nog wel.
Dat gezeik op diverse achtergronden is echt van alle tijden. In de jaren '90 was er nog de kabel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_156828616
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:15 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat gezeik op diverse achtergronden is echt van alle tijden. In de jaren '90 was er nog de kabel.
Ik denk zelfs dat als we geen multicultureel land waren geweest we nu nog over '74 en '78 praatten ipv over '88, '98, '10 en '14...
pi_156828630
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:15 schreef Caland het volgende:

[..]

Klopt ja. Maar het is toch ook gewoon een feit dat het niet werkt? Heeft niets te maken met wiens schuld het is, het werkt gewoon niet in een team.
pi_156828661
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:18 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Klopt ja. Maar het is toch ook gewoon een feit dat het niet werkt? Heeft niets te maken met wiens schuld het is, het werkt gewoon niet in een team.
Een feit? Verre van...
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:20:07 #211
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156828668
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:11 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

En Janmaat, Van Dijk en Blind doen het natuurlijk fantastisch!11!11!11!!!!
In ieder geval spelen die tegen wereldtoppers en Tete en El Ghazi tegen Ted van de Pavert en Limbombe.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:20:43 #212
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_156828683
quote:

[..]

Gaat om kwaliteit, niet om achtergrond. Of viel Zidane bij Frankrijk ook buiten de boot.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_156828711
quote:

[..]

Het werkt best in een dergelijk team zolang je er een coach op hebt zitten die duidelijke regels en basisafspraken voor iedereen opstelt, ongeacht afkomst of leeftijd. Het lijkt dat Hiddink voor de tweede keer in zijn bondscoachhistorie (eerste keer was in 1996) dat aspect totaal onderschatte en het wel dacht te redden met de rol van vriendelijke oom. Zijn neefje Danny Blind kreeg dat vervolgens niet meer gekanteld.

Van Gaal weet als geen ander wat een jonge groep nodig heeft, en die aanpak werkt dan weer minder bij een groep gearriveerde vedetten (zie 2002)
pi_156828726
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:20 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

In ieder geval spelen die tegen wereldtoppers en Tete en El Ghazi tegen Ted van de Pavert en Limbombe.
Allemaal leuk dat ze tegen wereldtoppers spelen, maar die spelers Van Dijk, Depay en Blind zakten gisteren toch echt gruwelijk hard door het ijs. Dan kan je wel tegen die spelers uit de almachtige Premier League (die trouwens in Europa keihard falen maar dat mag niet gezegd worden) spelen, maar ik ben niet overtuigd.

Ik snap ook niet echt waarom je keer op keer El Ghazi erbij blijft halen, ik heb al duizenden malen gezegd dat ik het een kutspeler vind, wat wil je dat ik zeg?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:26:54 #215
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156828818
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:22 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Allemaal leuk dat ze tegen wereldtoppers spelen, maar die spelers Van Dijk, Depay en Blind zakten gisteren toch echt gruwelijk hard door het ijs. Dan kan je wel tegen die spelers uit de almachtige Premier League (die trouwens in Europa keihard falen maar dat mag niet gezegd worden) spelen, maar ik ben niet overtuigd.

Ik snap ook niet echt waarom je keer op keer El Ghazi erbij blijft halen, ik heb al duizenden malen gezegd dat ik het een kutspeler vind, wat wil je dat ik zeg?
Jij bent toch niet de enige hier op het forum of wel? Ik mag toch uitspreken wat ik denk en tegen wie ik wil?
pi_156828831
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het werkt best in een dergelijk team zolang je er een coach op hebt zitten die duidelijke regels en basisafspraken voor iedereen opstelt, ongeacht afkomst of leeftijd. Het lijkt dat Hiddink voor de tweede keer in zijn bondscoachhistorie (eerste keer was in 1996) dat aspect totaal onderschatte en het wel dacht te redden met de rol van vriendelijke oom. Zijn neefje Danny Blind kreeg dat vervolgens niet meer gekanteld.

Van Gaal weet als geen ander wat een jonge groep nodig heeft, en die aanpak werkt dan weer minder bij een groep gearriveerde vedetten (zie 2002)
Zit wel wat in ja. Bij Frankrijk werkte het in 98 bijvoorbeeld wel en in 2002 en 2010 totaal niet. In 2012 waren er ook ruzietjes in het team, ook toen was Bart van Merwijk niet streng genoeg. Maar zoals gisteren zie ik 7 van de 11 man het Wilhelmus niet meezingen, alle donkere jongens. Sorry, maar dan geef je toch een signaal af dat je het allemaal niet zoveel lijkt te schelen.

Is overigens nog steeds een van de redenen dat ik België geen toernooi zie winnen. Ze doen het op dit moment niet slecht (nummer 1, ik weet het) en winnen de wedstrijden die Nederland jarenlang ook op z'n klompen won. Maar het is wel echt een verzameling van alle culturen ter wereld, kan me niet voorstellen dat dat een grote eenheid gaat vormen op het EK. Maar misschien zit ik er naast.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2015 13:27:32 ]
pi_156828860
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:26 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Jij bent toch niet de enige hier op het forum of wel? Ik mag toch uitspreken wat ik denk en tegen wie ik wil?
Je citeert mij, dus dan ga ik er vanuit dat je het tegen mij hebt.
pi_156828897
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:27 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Zit wel wat in ja. Bij Frankrijk werkte het in 98 bijvoorbeeld wel en in 2002 en 2010 totaal niet. In 2012 waren er ook ruzietjes in het team, ook toen was Bart van Merwijk niet streng genoeg. Maar zoals gisteren zie ik 7 van de 11 man het Wilhelmus niet meezingen, alle donkere jongens. Sorry, maar dan geef je toch een signaal af dat je het allemaal niet zoveel lijkt te schelen.

Is overigens nog steeds een van de redenen dat ik België geen toernooi zie winnen. Ze doen het op dit moment niet slecht (nummer 1, ik weet het) en winnen de wedstrijden die Nederland jarenlang ook op z'n klompen won. Maar het is wel echt een verzameling van alle culturen ter wereld, kan me niet voorstellen dat dat een grote eenheid gaat vormen op het EK. Maar misschien zit ik er naast.
Een aspect van die afspraken kan dan ook zijn dat je het volkslied meezingt, dat je niet 6 uur per dag op je kamer op je playstation gaat zitten pielen maar dat je deelneemt aan het groepsproces en dat je als coach er kort op zit om kliekjesvorming in de kiem te smoren.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:32:01 #219
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156828926
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:29 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Je citeert mij, dus dan ga ik er vanuit dat je het tegen mij hebt.
Ik sprak in het algemeen. Daarnaast ga ik niet al jouw posts lezen en bijhouden of je die Marokkaanse malloot wel of niet goed vindt.
pi_156828940
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:32 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik sprak in het algemeen.
Citeer me dan niet.
pi_156828979
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:27 schreef Maartenfr12 het volgende:
Maar zoals gisteren zie ik 7 van de 11 man het Wilhelmus niet meezingen, alle donkere jongens. Sorry, maar dan geef je toch een signaal af dat je het allemaal niet zoveel lijkt te schelen.
Bij Spanje zingt er nooit iemand mee, schande man die lui....
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:35:10 #222
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156828992
Ach het gaat om en om met Nederland. De ene cyclus zijn we geen team en hebben we geen kwaliteit, en de andere cyclus stunten we weer en strijden we als een team. Om daarna weer terug te vallen in egootjes.
Oh.
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 13:35:36 #223
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156829005
quote:
12s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:34 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je begrijpt waarom dat is? :D
pi_156829018
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:12 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Uithuilen en maar aan een toekomstig elftal gaan bouwen.

Huntelaar en RvP bedanken voor hun bewezen diensten en ze niet meer oproepen. Robben en evt. Sneijder kunnen als ervaren rotten natuurlijk nog een rol spelen op een volgend eindtoernooi. Verder denk ik dat we Dost dan maar een kans in de spits moeten geven, veel alternatieven hebben we helaas niet.

Verder een nieuwe bondscoach natuurlijk (geen idee wie) en een grondige opschoning in Zeist. Volgend WK wordt ook niks natuurlijk, maar wie weet stroomt er in de generatie daarna weer wat leuk voetbaltalent rond, i.p.v. droeftoeters als Depay.
Hoop dat Robben ooit weer eens langer fit kan blijven, want momenteel heb je er helaas niks aan.. telkens die kut blessures
pi_156829031
quote:
12s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:34 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

:( Dat volkslied heeft geen tekst.
pi_156829041
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:36 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

:( Dat volkslied heeft geen tekst.
Bedankt Hans
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:37:06 #227
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829044
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:36 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Hoop dat Robben ooit weer eens langer fit kan blijven, want momenteel heb je er helaas niks aan.. telkens die kut blessures
Alsof Robben ons nog veel gaat helpen. Er moet gewoon een vervanger opstaan, en die loopt nu nog niet rond.

Depay denkt dat hij heel wat is maar 0 goals en 0 assists in deze kwalificatiereeks als aanvaller is gewoon schandalig.
Oh.
pi_156829058
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:35 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je begrijpt waarom dat is? :D
Knipoog icoontje bij mijn post gezien? :P
pi_156829061
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:37 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Alsof Robben ons nog veel gaat helpen. Er moet gewoon een vervanger opstaan, en die loopt nu nog niet rond.

Depay denkt dat hij heel wat is maar 0 goals en 0 assists in deze kwalificatiereeks als aanvaller is gewoon schandalig.
Promes langer een kans geven op rechts. En nee, geen 45 minuten.
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 13:38:18 #230
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156829066
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:37 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Knipoog icoontje bij mijn post gezien? :P
Nu wel ja :P
pi_156829087
Je moet gasten als Depay ook gewoon eens niet op durven te roepen als ze bij hun club kut spelen (want feitelijk speelt Depay behoudens die twee goals in de CL tegen Brugge verre van goed). Wat dat betreft deed van Van Gaal dat in zijn tweede periode ook prima, niemand was zeker van zijn plek, alles was van ondergeschikt belang aan het team en het eindresultaat.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:39:32 #232
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829091
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:38 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Promes langer een kans geven op rechts. En nee, geen 45 minuten.
Promes gaat toch ook bij lange na niet het niveau Robben halen. Is echt zo'n speler van het niveau Lens.
Oh.
pi_156829109
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Promes gaat toch ook bij lange na niet het niveau Robben halen. Is echt zo'n speler van het niveau Lens.
Dat zeg ik ook niet. Men heeft het vaak over 'nieuwe' spelers een kans geven.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:40:31 #234
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829115
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:39 schreef TheVulture het volgende:
Je moet gasten als Depay ook gewoon eens niet op durven te roepen als ze bij hun club kut spelen (want feitelijk speelt Depay behoudens die twee goals in de CL tegen Brugge verre van goed). Wat dat betreft deed van Van Gaal dat in zijn tweede periode ook prima, niemand was zeker van zijn plek, alles was van ondergeschikt belang aan het team en het eindresultaat.
Ik zat net even die uitslagen te bekijken van Nederland onder van Gaal in de WK kwalificatie en ik schrok ervan hoe goed dat eigenlijk was. Gewoon redelijk simpel winnen van al die kutlanden.
Oh.
pi_156829116
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:39 schreef TheVulture het volgende:
Jammer dat we eigenlijk geen alternatieven voor Depay op links hebben. Zou niet weten wie we er anders neer moeten zetten.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:41:32 #236
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829149
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:40 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Men heeft het vaak over 'nieuwe' spelers een kans geven.
Ja het zal wel moeten als Sneijder, Robben, van Persie en Huntelaar gaan afzwaaien.

Dan Bas Dost als eerste spits? Maar wie moet Robben opvolgen? En Sneijder als creatieve middenvelder? Ik denk dat we nog wel wat jaren moeten overbruggen voor er misschien wat uit de jeugd komt.
Oh.
pi_156829150
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:40 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik zat net even die uitslagen te bekijken van Nederland onder van Gaal in de WK kwalificatie en ik schrok ervan hoe goed dat eigenlijk was. Gewoon redelijk simpel winnen van al die kutlanden.
Wat dacht je van 8-1 tegen Hongarije en 4-0 tegen Roemenië. Uit winnen met 1-4 bij Hongarije en Roemenië, zonder Robben! Landen die echt niet veel slechter zijn dan het zooitje waar we nu tegen gespeeld hebben.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:41:47 #238
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829156
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:40 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Jammer dat we eigenlijk geen alternatieven voor Depay op links hebben. Zou niet weten wie we er anders neer moeten zetten.
Kishna?

Weet niet hoe vaak hij speelt bij Lazio
Oh.
pi_156829165
quote:

[..]

Eliagod
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:42:36 #240
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829175
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:41 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Wat dacht je van 8-1 tegen Hongarije en 4-0 tegen Roemenië. Uit winnen met 1-4 bij Hongarije en Roemenië, zonder Robben! Landen die echt niet veel slechter zijn dan het zooitje waar we nu tegen gespeeld hebben.
Roemenië, Hongarije, Turkije. Allemaal verslagen en die gaan nu allemaal naar het EK (Hongarije nog play-offs maar oké)
Oh.
pi_156829177
quote:

[..]

Depay zelf weet dat helaas ook, dus die denkt zich er makkelijk vanaf te kunnen maken...
pi_156829187
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja het zal wel moeten als Sneijder, Robben, van Persie en Huntelaar gaan afzwaaien.

Dan Bas Dost als eerste spits? Maar wie moet Robben opvolgen? En Sneijder als creatieve middenvelder? Ik denk dat we nog wel wat jaren moeten overbruggen voor er misschien wat uit de jeugd komt.
Dost tsja.. je hebt weinig keuze in de spits, Robben opvolgen doet niemand, dat niveau zie ik niemand halen voorlopig. En over Sneijder zal weer het gejank over Ziyech beginnen.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:43:57 #243
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829204
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:42 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Dost tsja.. je hebt weinig keuze in de spits, Robben opvolgen doet voorlopig niemand, dat niveau zie ik niemand halen voorlopig. En over Sneijder zal weer het gejank over Ziyech beginnen.
Ja Ziyech is nu officieel van Marokko, dus hoef je niet verder over na te denken.

We hebben opzich wel wat talentvolle middenvelders, maar geen echte creatieveling. Ik hoop dat Sinkgraven het weet op te pakken,
Oh.
pi_156829209
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:40 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dat was volgens mij allemaal nog met een 4-2-3-1 variant, waarbij dat middenblok precies wist wat zijn verdedigende en aanvallende taken waren, nu speel je 4-3-3 met zo ongeveer 10 rondrennende kippen zonder kop :')
pi_156829217
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:38 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Nu wel ja :P
Maar ik vind dat allemaal onzin hoor, dat gelul over multiculti of het volkslied niet meezingen....

Dat artikel wat ik eerder postte over ongevaarlijk balbezit, daar zit wat mij betreft het grote probleem. Daarom zou ook ik gaan voor een nieuwe buitenlandse bondscoach, eentje die niks heeft met dat eeuwige tikkie breed en tikkie terug.
pi_156829229
Misschien moeten ze Ancelotti eens bellen :D
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:44:58 #247
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829232
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat was volgens mij allemaal nog met een 4-2-3-1 variant, waarbij dat middenblok precies wist wat zijn verdedigende en aanvallende taken waren, nu speel je 4-3-3 met zo ongeveer 10 rondrennende kippen zonder kop :')
Van Gaal begon toen met 4-3-3 met de punt naar achteren tegen België dacht ik. Dat ging mis en toen ging hij weer met een 10 spelen ja.

Met Strootman en De Jong nog op het middenveld toch?
Oh.
pi_156829240
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:44 schreef TheVulture het volgende:
Misschien moeten ze Ancelotti eens bellen :D
Het is jammer dat Klopp niet meer beschikbaar is, maar ook een Ancelotti zou liever vandaag dan morgen als bondscoach zien hoor.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:45:47 #249
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829243
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:44 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Maar ik vind dat allemaal onzin hoor, dat gelul over multiculti of het volkslied niet meezingen....

Dat artikel wat ik eerder postte over ongevaarlijk balbezit, daar zit wat mij betreft het grote probleem. Daarom zou ook ik gaan voor een nieuwe buitenlandse bondscoach, eentje die niks heeft met dat eeuwige tikkie breed en tikkie terug.
Ja of je hervormt de hele KNVB en alle jeugdopleidingen net zoals de Duitsers en Belgen hebben gedaan. Dan heb je er op de lange termijn ook wat aan.
Oh.
pi_156829244
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:42 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Roemenië, Hongarije, Turkije. Allemaal verslagen en die gaan nu allemaal naar het EK (Hongarije nog play-offs maar oké)
Louis van Gaal verdient een standpunt voor zijn fenomenale prestaties tijdens zijn tweede periode. En dan te bedenken dat zelfs hij nog fikse kritiek vanuit de media kreeg, achteraf gezien volkomen belachelijk.

Toevoeging: Zeiken dat het voetbal onder Van Gaal ook niet goed was, is helemaal lachwekkend. Anders win je niet met 5-1 van Spanje, 3-0 van Brazilië en nog tal van andere grote uitslagen tegen landen waar we nu van verliezen.
pi_156829253
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:45 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja of je hervormt de hele KNVB en alle jeugdopleidingen net zoals de Duitsers en Belgen hebben gedaan. Dan heb je er op de lange termijn ook wat aan.
Een buitenlandse bondscoach kan daarin juist de eerste stap zijn imo.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:46:30 #252
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829262
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:45 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Het is jammer dat Klopp niet meer beschikbaar is, maar ook een Ancelotti zou liever vandaag dan morgen als bondscoach zien hoor.
Ik denk niet dat de KNVB zal beginnen aan een buitenlander als bondscoach.
Oh.
pi_156829274
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:46 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ze zullen toch iets moeten gaan doen, anders zit je over 2 jaar in exact hetzelfde schuitje.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:47:28 #254
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829279
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:45 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Louis van Gaal verdient een standpunt voor zijn fenomenale prestaties tijdens zijn tweede periode. En dan te bedenken dat zelfs hij nog fikse kritiek vanuit de media kreeg, achteraf gezien volkomen belachelijk.

Toevoeging: Zeiken dat het voetbal onder Van Gaal ook niet goed was, is helemaal lachwekkend. Anders win je niet met 5-1 van Spanje, 3-0 van Brazilië en nog tal van andere grote uitslagen tegen landen waar we nu van verliezen.
Wat voor standpunt? :D

Het voetbal op het WK was niet altijd heel sprankelend, maar wel effectief. En ze wonnen zelfs een penaltyreeks (dankzij van Gaal en zijn wissel natuurlijk).
Oh.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:49:16 #255
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829315
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:46 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Een buitenlandse bondscoach kan daarin juist de eerste stap zijn imo.
Ik hoop maar dat het dan geen coach is die denkt dat het aan de mentaliteit ligt en strijden voor het team enzo. (Natuurlijk moet dat, maar is echt niet het grootste probleem).

Het gaat voetballend namelijk structureel mis met alle Nederlandse ploegen. Veel te traag en tikkie terug. Nauwelijks goed druk zetten. Je ziet sowieso nauwelijks snelle driehoekjes meer op het middenveld, vleugelspelers met goede acties.
Oh.
pi_156829316
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:44 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Van Gaal begon toen met 4-3-3 met de punt naar achteren tegen België dacht ik. Dat ging mis en toen ging hij weer met een 10 spelen ja.

Met Strootman en De Jong nog op het middenveld toch?
Ja dat dacht ik ook, en toen Strootman wegviel en na de oefenpot tegen Frankrijk bedacht hij de 5-3-2 variant...
pi_156829349
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:46 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hebben we dat wel eens gehad eigenlijk?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:51:06 #258
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829354
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:47 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ze zullen toch iets moeten gaan doen, anders zit je over 2 jaar in exact hetzelfde schuitje.
Eerst aanpakken waar het structureel misgaat (namelijk de jeugdopleiding en dus de aanlevering van je talent en kwaliteit).

Verder ben ik nog steeds voor Koeman als bondscoach, maar die komt er niet meer onder de leiding van Bertje Oostveen
Oh.
pi_156829356
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:47 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wat voor standpunt? :D

Het voetbal op het WK was niet altijd heel sprankelend, maar wel effectief. En ze wonnen zelfs een penaltyreeks (dankzij van Gaal en zijn wissel natuurlijk).
Standbeeld haha.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:51:17 #260
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_156829360
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook, en toen Strootman wegviel en na de oefenpot tegen Frankrijk bedacht hij de 5-3-2 variant...
Precies. Omdat 4-3-3 zonder Strootman volgens van Gaal zelfmoord was. Ik vond dat hij Strootman daarmee wel heel erg op een voetstuk zette, maar misschien gebruikte hij het ook wel als excuus.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:52:16 #261
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829382
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Al moet ik zeggen dat het op het WK er ook vaak niet uitzag in 5-3-2 en het pas echt ging lopen toen we 4-3-3 gingen spelen. Tegen Australië, Chili, Mexico en Costa Rica speelden we op die manier.
Oh.
pi_156829386
Als Ajax-supporter zeg ik heel eerlijk, met een Frank de Boer ga je nu ook de oorlog niet winnen, die krijgt Ajax qua spel ook maar niet aan de praat en heeft ook de veilige-balbezitziekte...

Koeman is tactisch een stuk realistischer, maar van de andere Nederlandse trainers heb ik echt geen hoge pet op. Misschien is Cocu dan zo gek nog niet, al heb ik altijd het idee dat het hem allemaal maar overkomt zonder dat hij er zijn stempel op drukt. :') Of Ron Jans :D
  Moderator woensdag 14 oktober 2015 @ 13:52:21 #263
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156829388
Een type Roger Schmidt moeten we hebben. Of een Nederlandse trainer zonder groot voetbalverleden.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:52:31 #264
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_156829392
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:50 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Hebben we dat wel eens gehad eigenlijk?
Heeeel vaak. Maar sinds Happel (78) niet meer.

Moest even zoeken:
https://nl.wikipedia.org/(...)rlands_voetbalelftal
pi_156829416
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Heeeel vaak. Maar sinds Happel niet meer.
Ah, voor mijn tijd dus. Ik zie het nu ook ja: https://nl.wikipedia.org/(...)rlands_voetbalelftal
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:53:17 #266
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829417
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:52 schreef TheVulture het volgende:
Als Ajax-supporter zeg ik heel eerlijk, met een Frank de Boer ga je nu ook de oorlog niet winnen, die krijgt Ajax qua spel ook maar niet aan de praat en heeft ook de veilige-balbezitziekte...

Koeman is tactisch een stuk realistischer, maar van de andere Nederlandse trainers heb ik echt geen hoge pet op. Misschien is Cocu dan zo gek nog niet, al heb ik altijd het idee dat het hem allemaal maar overkomt zonder dat hij er zijn stempel op drukt. :') Of Ron Jans :D
Frank de Boer als bondscoach is ook niks nee.

Krijg je hetzelfde als met Blind. Wisselende opstellingen, saai stroperig voetbal en slappe excuses na afloop.
Oh.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:53:29 #267
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_156829420
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:53 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Ah, voor mijn tijd dus. Ik zie het nu ook ja: https://nl.wikipedia.org/(...)rlands_voetbalelftal
Net eerder dan mijn ninja.
pi_156829428
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Al moet ik zeggen dat het op het WK er ook vaak niet uitzag in 5-3-2 en het pas echt ging lopen toen we 4-3-3 gingen spelen. Tegen Australië, Chili, Mexico en Costa Rica speelden we op die manier.
5-3-2 kan in de praktijk ook makkelijk 3-5-2 zijn, maar het klopt dat je tegen ploegen waartegen je het spel moet maken te weinig creëert, dan is 4-2-3-1 een perfecte tussenoplossing.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:55:05 #269
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829463
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:53 schreef TheVulture het volgende:

[..]

5-3-2 kan in de praktijk ook makkelijk 3-5-2 zijn, maar het klopt dat je tegen ploegen waartegen je het spel moet maken te weinig creëert, dan is 4-2-3-1 een perfecte tussenoplossing.
Ligt er ook aan hoe je het invult. 4-2-3-1 is namelijk vaak gewoon 4-3-3 met punt naar voren.

Gaat er vooral om hoe je je controlerende middenvelders instrueert. En hoe zou jij dan gaan spelen als iedereen fit was?
Oh.
pi_156829505
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:52 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Tegen Spanje was het duidelijk 5-3-2. 5-3-2 is juist zo ideaal omdat je onmiddellijk kunt overschakelen op een aanvallender systeem als het niet loopt. Tegen alle tegenstanders die jij noemt gaven we overigens nauwelijks een kans weg, dat benadrukt wat mij betreft weer de effectiviteit van het systeem.
pi_156829508
Breed en terug spelen gewoon verbieden.

Doet een speler het toch, direct naar de kant halen.
Desnoods maken we een wedstrijd af met alleen nog de keeper op doel.
pi_156829514
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ligt er ook aan hoe je het invult. 4-2-3-1 is namelijk vaak gewoon 4-3-3 met punt naar voren.

Gaat er vooral om hoe je je controlerende middenvelders instrueert. En hoe zou jij dan gaan spelen als iedereen fit was?
4-2-3-1 met twee controleurs tegen toplanden, een controleur en een wat meer aanvallend ingestelde speler ernaast tegen de kleintjes, daarnaast laat je de 3 aanvallers achter de spits inzakken of juist meer naar voren spelen als blok met de controleurs afhankelijk van de tegenstanders.

Feitelijk gewoon het systeem dat Van Basten, Van Marwijk en ook Van Gaal in eerste instantie speelden. Ik snap ook werkelijk waar niet dat een Sneijder, Van Persie, Huntelaar en Robben een Hiddink of Blind niet hebben gewezen op het succes van die speelwijze :')
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:58:50 #273
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156829550
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:34 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Nee wie dan? De falende Tete en El Dwazi die 10x per wedstrijd door zijn tegenstander heen wilt lopen? Die 2 zitten bij een first division club in Engeland nog niet eens zeker zijn van een basisplaats. Dat ze het af en toe leuk doen in de ED wil tegenwoordig niet meer zeggen dat je klaar bent voor het NL elftal. Dan moet je spelers opstellen die wekelijks speen in een grote competitie.
Depay heeft meer fout gedaan dan Tete en El Ghazi bij elkaar.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:00:36 #274
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_156829586
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:56 schreef Maartenfr12 het volgende:

[..]

Tegen Spanje was het duidelijk 5-3-2. 5-3-2 is juist zo ideaal omdat je onmiddellijk kunt overschakelen op een aanvallender systeem als het niet loopt. Tegen alle tegenstanders die jij noemt gaven we overigens nauwelijks een kans weg, dat benadrukt wat mij betreft weer de effectiviteit van het systeem.
Nja tegen Mexico kwamen we 0-1 achter achter met het 5-3-2 systeem en moesten we overschakelen op het 4-3-3.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

4-2-3-1 met twee controleurs tegen toplanden, een controleur en een wat meer aanvallend ingestelde speler ernaast tegen de kleintjes, daarnaast laat je de 3 aanvallers achter de spits inzakken of juist meer naar voren spelen als blok met de controleurs afhankelijk van de tegenstanders.

Feitelijk gewoon het systeem dat Van Basten, Van Marwijk en ook Van Gaal in eerste instantie speelden. Ik snap ook werkelijk waar niet dat een Sneijder, Van Persie, Huntelaar en Robben een Hiddink of Blind niet hebben gewezen op het succes van die speelwijze :')
Kan wel. Al zal ik zelf tegen de echte toplanden 5-3-2 spelen denk ik.
Oh.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:00:59 #275
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_156829596
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:58 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Depay heeft meer fout gedaan dan Tete en El Ghazi bij elkaar.
Tete speelde ontzettend goed. Die gaat echt de vaste RB worden van Oranje. Maar je gefap op El Ghazi wordt wel wat vervelend. Die heeft niet één bruikbare voorzet afgeleverd. Die gozer kan echt letterlijk niets op dit niveau. Heeft niks te zoeken in Oranje en buiten jou en Blind ziet er hele wereld dat.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:01:49 #276
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156829615
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:00 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Tete speelde ontzettend goed. Die gaat echt de vaste RB worden van Oranje. Maar je gefap op El Ghazi wordt wel wat vervelend. Die heeft niet één bruikbare voorzet afgeleverd. Die gozer kan echt letterlijk niets op dit niveau. Heeft niks te zoeken in Oranje en buiten jou en Blind ziet er hele wereld dat.
Geen bruikbare voorzet? Die bal die sneijder hopeloos overschoot? Dat is dus al meer dan Lens en Narsingh in 3 potten.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:03:09 #277
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_156829653
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:01 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Geen bruikbare voorzet? Die bal die sneijder hopeloos overschoot? Dat is dus al meer dan Lens en Narsingh in 3 potten.
Ow wow. Hij heeft één voorzet gegeven waar de beste speler van het Nederlands elftal niets mee kon. Sorry. Hij is een held :')
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:04:40 #278
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156829680
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:03 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ow wow. Hij heeft één voorzet gegeven waar de beste speler van het Nederlands elftal niets mee kon. Sorry. Hij is een held :')
Die die had binnen moeten schieten bedoel je. Overigens gaf die tegen Kazachstan een prima assist dacht ik. Die knul is 20 man. Koester zijn talent en hoop dat hij zich door ontwikkelt. Haat eerder op Rvp, Sneijder of Huntelaar. Die hebben geen kut laten zien.
pi_156829685
Tete O+

Laten we ons maar aan dat lichtpunt vasthouden _O_
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:06:27 #280
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156829717
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:04 schreef TheVulture het volgende:
Tete O+

Kenny Reiziger
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:09:18 #281
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_156829779
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Die die had binnen moeten schieten bedoel je. Overigens gaf die tegen Kazachstan een prima assist dacht ik. Die knul is 20 man. Koester zijn talent en hoop dat hij zich door ontwikkelt. Haat eerder op Rvp, Sneijder of Huntelaar. Die hebben geen kut laten zien.
1 voorzet per wedstrijd is niet genoeg. Als dat komt door zijn leeftijd, prima, dan mag hij dat in > 21 gaan ontwikkelen. Zelfs Depay levert 3 panklare ballen af in dit dolende Oranje. Beweren dat El Ghazi gisteren beter speelde dan Depay kan gewoon niet als je ook maar een beetje kijk op het spel hebt. Het was allebei niet goed, maar Depay was absoluut minder slecht.

Sneijder was trouwens de beste speler aan Nederlandse kant. Het waren met namen van Persie en Huntelaar die om te janken waren.
pi_156829816
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:04 schreef TheVulture het volgende:
Tete O+

Lichtpuntje? Wat?
Omdat ie tegen de Kazakken aardig balde?

Jij of ik zouden daartegen nog aardig ballen op de rechtsbackpositie schat ik zo in. :+
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:10:47 #283
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156829818
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

1 voorzet per wedstrijd is niet genoeg. Als dat komt door zijn leeftijd, prima, dan mag hij dat in > 21 gaan ontwikkelen. Zelfs Depay levert 3 panklare ballen af in dit dolende Oranje. Beweren dat El Ghazi gisteren beter speelde dan Depay kan gewoon niet als je ook maar een beetje kijk op het spel hebt. Het was allebei niet goed, maar Depay was absoluut minder slecht.

Sneijder was trouwens de beste speler aan Nederlandse kant. Het waren met namen van Persie en Huntelaar die om te janken waren.
Flikker alsjeblieft op met je kut Depay man. :')

Allejezus dat was veruit de slechtste van het veld. El Ghazi heeft zelfkritiek. Depay niet. Dat is gewoon een rotte appel.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:11:19 #284
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_156829829
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Kenny Reiziger
Die vergelijking slaat echt zo nergens op dat het bijna gênant wordt. Totaal ander type back. Tete heeft verdedigend veel meer potentie dan Reiziger, waar Reiziger aanvallend beter was dan ik Tete ooit zie worden.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:11:56 #285
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156829844
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:11 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Die vergelijking slaat echt zo nergens op dat het bijna gênant wordt. Totaal ander type back. Tete heeft verdedigend veel meer potentie dan Reiziger, waar Reiziger aanvallend beter was dan ik Tete ooit zie worden.
Appearance en uitstraling nitwit
pi_156829847
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:10 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Lichtpuntje? Wat?
Omdat ie tegen de Kazakken aardig balde?

Jij of ik zouden daartegen nog aardig ballen op de rechtsbackpositie schat ik zo in. :+
Ik vond hem gisteren de enige die een voldoende scoorde, hij blijft verdedigend goed overeind. Het AD gaf hem de schuld van die tweede goal, maar dat was volgens mij toch meer Van Dijk die daar stond te baggeren.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:12:08 #287
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_156829850
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Flikker alsjeblieft op met je kut Depay man. :')

Allejezus dat was veruit de slechtste van het veld. El Ghazi heeft zelfkritiek. Depay niet. Dat is gewoon een rotte appel.
El Ghazi heeft dan ook nog meer reden dan kritiek op zichzelf te hebben dan Depay.
pi_156829852
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:09 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Volgens mij staan De Pers en De Hunter erin om doelpunten te maken. Dat deden ze, dus dan kun je moeilijk zeggen dat ze om te janken waren. Daarnaast verplaatste Robin het spel vrij snel, ik vond hem de tweede helft de beste man aan Nederlandse kant, ondanks het belachelijke eigen doelpunt waar Zoet ook schuld aan had.

Huntelaar was wel vrij statisch, maar goed wat wil je. Hij moet voorzetten krijgen, die krijgt hij niet.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:12:33 #289
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_156829862
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:11 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Appearance en uitstraling nitwit
Hahahahahaha, dan slaat het al helemaal nergens op. De 'uitstraling' van Reiziger.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:13:13 #290
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156829878
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:12 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

El Ghazi heeft dan ook nog meer reden dan kritiek op zichzelf te hebben dan Depay.
Ja Depay mag lekker eens gaan banken. Met zijn 60 grafvoorzetten per wedstrijd.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:13:54 #291
449013 JoseArcadio
Je wilt te graag
pi_156829895
Het grootste probleem ligt al jaren op het niet-bestaande middenveld wat we steeds opstellen. Die linie zou juist voor de balans moeten zorgen op het veld, maar juist dankzij het middenveld kunnen we geen vuist maken en worden we door het minste of geringste overlopen door een paar hardwerkende Tsjechen of IJslanders.
Het is beter dat je chillt vandaag
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:14:02 #292
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_156829901
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ja Depay mag lekker eens gaan banken. Met zijn 60 grafvoorzetten per wedstrijd.
Hij komt tenminste in de gelegenheid om een voorzet te geven. EL Ghazi heeft zichzelf dan al over de achterlijk gedribbeld.
pi_156829917
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:12 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik vond hem gisteren de enige die een voldoende scoorde, hij blijft verdedigend goed overeind. Het AD gaf hem de schuld van die tweede goal, maar dat was volgens mij toch meer Van Dijk die daar stond te baggeren.
Niemand scoorde gisteren een voldoende als je het mij vraagt, ook Tete niet.

Van Dijk ja... :') Mijn god wat stond ie daar voor lul he.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:15:56 #294
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156829940
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:14 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hij komt tenminste in de gelegenheid om een voorzet te geven. EL Ghazi heeft zichzelf dan al over de achterlijk gedribbeld.
Tjah of je de bal nu over de achterlijn dribbelt of trapt? Depay geeft een voorzet. Inworp.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:16:08 #295
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156829943
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:13 schreef JoseArcadio het volgende:
Het grootste probleem ligt al jaren op het niet-bestaande middenveld wat we steeds opstellen. Die linie zou juist voor de balans moeten zorgen op het veld, maar juist dankzij het middenveld kunnen we geen vuist maken en worden we door het minste of geringste overlopen door een paar hardwerkende Tsjechen of IJslanders.
Dat plus de zwakke bezetting op de vleugels. En de matige verdedigers die nauwelijks opkomen en nog teveel blunders maken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:17:02 #296
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_156829966
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:15 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Tjah of je de bal nu over de achterlijn dribbelt of trapt? Depay geeft een voorzet. Inworp.
(als de bal over de achterlijn gaat, is het geen inworp)

Ik vergeet steeds hoe weinig jij eigenlijk van voetbal begrijpt.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:18:06 #297
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156829987
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat plus de zwakke bezetting op de vleugels. En de matige verdedigers die nauwelijks opkomen en nog teveel blunders maken.
Het middenveld bestaat uit 1 man: Sneijder. Die wil altijd de bal. Sneijder moet pas rond de 16 tegenstander aan de bal komen niet in de middencirkel. Dan is die niets waard.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:20:12 #298
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156830020
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:17 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

(als de bal over de achterlijn gaat, is het geen inworp)

Ik vergeet steeds hoe weinig jij eigenlijk van voetbal begrijpt.
Sjonge wat ben jij beperkt als je zo'n bericht niet kunt verwerken.

Depay speelde gewoon hartstikke kut. Simpel houden kan die niet, dus bleef zichzelf voor lul zetten en vernederen met zijn 56e afzwaaier.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:21:01 #299
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_156830035
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Het middenveld bestaat uit 1 man: Sneijder. Die wil altijd de bal. Sneijder moet pas rond de 16 tegenstander aan de bal komen niet in de middencirkel. Dan is die niets waard.
Een moderne spelverdeler speelt veel verder naar achteren dan vroeger. Dat zie je momenteel overal in Europa. Sneijder is al lang geen '10' meer, die moet het spel verdelen vanuit de middencirkel. Alleen moet hij dan wel meer middenvelders om zich heen hebben zodat het spel ook sneller verplaatst kan worden.

Dat werkt niet met iemand als Wijnaldum (die veel te veel rondrent) of die slome lul van een Blind. Sneijder heeft middenvelders en buitenspelers nodig waar hij van op aan kan.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:21:58 #300
449013 JoseArcadio
Je wilt te graag
pi_156830056
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik denk dat de dingen die jij benoemt, die terecht zijn, verholpen kunnen worden met een solide middenveld. Het gaat niet eens om de namen, maar om de invulling. Elke speler die op de verdedigende mid. positie speelt, speelt afschuwelijk. Eerst Nigel, nu Blind. Spelers die op het allerhoogste niveau spelen of hebben gespeeld. Iedereen zou het loodzwaar hebben als je middenveld collega's bestaan uit Sneijder en Wijnaldum of Afellay.
Het is beter dat je chillt vandaag
  woensdag 14 oktober 2015 @ 14:22:28 #301
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_156830067
Dircht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')