abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156803506
Heeft te maken met het voer wat de kippen krijgen, de ene kipfilet kan ook donkerder zijn dan een kipfilet van een andere boer.

Mais of graan kan al een behoorlijk verschil maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2015 15:04:41 ]
pi_156803755
Een kip heeft bruin vlees en wit vlees. Kippen zijn niet zo heel erg bedreven in vliegen, dus die borstspieren hebben weinig te doen. Die vormen zich tot mals wit vlees. Lopen doen ze daarom des te meer, en die poten worden flink gebruikt en vormen donkerder en steviger vlees, dat tevens smaakvoller is.

Volgens mij is dat niet anders dan bij rund, waar de spieren die het minste te doen hebben de meest malse en dure stukken vormen, zoals de ossenhaas, terwijl de drukste spier de staart is, en die dan ook het langst moet stoven om eetbaar te zijn. Maar daar zit dan ook weer heel erg veel smaak aan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:25:37 #28
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_156807492
Zag het er zo uit? :P

dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:56:50 #29
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_156809631
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Een kip heeft bruin vlees en wit vlees. Kippen zijn niet zo heel erg bedreven in vliegen, dus die borstspieren hebben weinig te doen. Die vormen zich tot mals wit vlees. Lopen doen ze daarom des te meer, en die poten worden flink gebruikt en vormen donkerder en steviger vlees, dat tevens smaakvoller is.

Volgens mij is dat niet anders dan bij rund, waar de spieren die het minste te doen hebben de meest malse en dure stukken vormen, zoals de ossenhaas, terwijl de drukste spier de staart is, en die dan ook het langst moet stoven om eetbaar te zijn. Maar daar zit dan ook weer heel erg veel smaak aan.
Dat verklaart een hoop.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_156810310
quote:

Dit inderdaad! Kijk maar eens naar de kleur van bijvoorbeeld kippendijen en de kleur van kipfilet.
pi_156810574
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 18:25 schreef RobinOok het volgende:
Zag het er zo uit? :P

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Levend zien die beesten er vet mooi uit.

https://commons.wikimedia(...)ile:Silky_bantam.jpg
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:37:24 #32
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_156814212
Ja, mooi he? Ze zijn ook heel lief.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:08:03 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156815852
quote:

Alsof plofkippen lopen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156822169
Ligt aan de voeding. Ik heb in een kippenslachterij gewerkt back in the day dus ik kan het weten.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_156828459
De eerste keer dat ik kipfilet kocht bij een slager, heb ik drie keer gevraagd of het echt kip was. Want in mijn ogen was het veel te roze en te donker, en ook minder glazig dan dat wat ik van de supermarkt gewend was. Bleek uiteindelijk een stuk smaakvoller dan supermarktkip!
pi_156829342
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:20 schreef Skeletor. het volgende:

[..]

Dit inderdaad! Kijk maar eens naar de kleur van bijvoorbeeld kippendijen en de kleur van kipfilet.
Een vriendin was een keer kip aan het aansnijden, die vroeg ik wit of bruin vlees wilde. Ik zei 'huh?". Zij helemaal verbaasd dat ik dat niet kende, dat een poot heel anders smaakt dan een filet wist ik natuurlijk wel. Maar blijkbaar is het onderscheid in wit en bruin in bepaalde kringen/families dus heel normaal.

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 22:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alsof plofkippen lopen
Met staan zijn die poten ook al drukker dan de rudimentaire borst. Maar het blijft een loopvogel natuurlijk, geef de plofkip vele generaties zonder sturing van fokkers, en het pootvlees zal witter worden en de borst dunner lijkt me.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156854211
Als je echt donker kippenvlees wilt, moet je kippenhartjes nemen. Da's gewoon rood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')