Dat verklaart een hoop.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Een kip heeft bruin vlees en wit vlees. Kippen zijn niet zo heel erg bedreven in vliegen, dus die borstspieren hebben weinig te doen. Die vormen zich tot mals wit vlees. Lopen doen ze daarom des te meer, en die poten worden flink gebruikt en vormen donkerder en steviger vlees, dat tevens smaakvoller is.
Volgens mij is dat niet anders dan bij rund, waar de spieren die het minste te doen hebben de meest malse en dure stukken vormen, zoals de ossenhaas, terwijl de drukste spier de staart is, en die dan ook het langst moet stoven om eetbaar te zijn. Maar daar zit dan ook weer heel erg veel smaak aan.
Dit inderdaad! Kijk maar eens naar de kleur van bijvoorbeeld kippendijen en de kleur van kipfilet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Een kip heeft bruin vlees en wit vlees. Kippen zijn niet zo heel erg bedreven in vliegen, dus die borstspieren hebben weinig te doen. Die vormen zich tot mals wit vlees. Lopen doen ze daarom des te meer, en die poten worden flink gebruikt en vormen donkerder en steviger vlees, dat tevens smaakvoller is.
Volgens mij is dat niet anders dan bij rund, waar de spieren die het minste te doen hebben de meest malse en dure stukken vormen, zoals de ossenhaas, terwijl de drukste spier de staart is, en die dan ook het langst moet stoven om eetbaar te zijn. Maar daar zit dan ook weer heel erg veel smaak aan.
Levend zien die beesten er vet mooi uit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:25 schreef RobinOok het volgende:
Zag het er zo uit?
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Alsof plofkippen lopenquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Een vriendin was een keer kip aan het aansnijden, die vroeg ik wit of bruin vlees wilde. Ik zei 'huh?". Zij helemaal verbaasd dat ik dat niet kende, dat een poot heel anders smaakt dan een filet wist ik natuurlijk wel. Maar blijkbaar is het onderscheid in wit en bruin in bepaalde kringen/families dus heel normaal.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:20 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Dit inderdaad! Kijk maar eens naar de kleur van bijvoorbeeld kippendijen en de kleur van kipfilet.
Met staan zijn die poten ook al drukker dan de rudimentaire borst. Maar het blijft een loopvogel natuurlijk, geef de plofkip vele generaties zonder sturing van fokkers, en het pootvlees zal witter worden en de borst dunner lijkt me.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |