Wat vinden jullie van het referendum?
Ik wilde het aan me voorbij laten gaan, maar las net de volgende info, van rainbowtour:
quote:
Ondanks haar imperfecties heeft Europa een flink trackrecord op het gebied van non-discriminatie en gelijke berechtiging. Wil Oekraïne haar relatie met Europa tot wasdom brengen, dan zal ze er niet aan ontkomen om ook bescherming en gelijke kansen te bieden aan de LHBTI-gemeenschap in Oekraïne. Het associatieverdrag biedt daartoe de instrumenten. Een eerste goede stap werd november vorig jaar gezet, toen na een aantal rondes eindelijk een wet werd aangenomen die discriminatie op basis van seksuele oriëntatie verbiedt op de werkvloer. Het was een van de voorwaarden voor toekomstig visumvrij reizen voor Oekraïners binnen de EU.
In het associatieverdrag zijn onder meer afspraken gemaakt over het intensiveren van de samenwerking op het vlak van justitie en veiligheid, het versterken van de rechtsstaat, democratie en het respect voor fundamentele rechten en vrijheden. En het zijn juist deze uitgangspunten die de Oekraïense LHBTI-gemeenschap nodig heeft om haar strijd te voeren voor een betere samenleving. Daarbij helpt het de Europese homobeweging om Europa bij de les te houden. Geen overbodige luxe, zo is gebleken.
Nu twijfel ik om misschien toch te gaan stemmen, maar ik heb me er TOTAAL niet in verdiept (en eerlijk gezegd ook geen zin in) en heb geen idee waar ik voor of tegen stem
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors