PostNL zegt op verzoek van de afzender.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 03:01 schreef Kenzi het volgende:
Wat PostNL gezegd heeft is dat het op verzoek van de 'klant' was, niet de 'seller'. In dit geval is de klant China Post. Met de shops heeft PostNL geen direct contact. Andersom ook niet. Winkels zijn hier dus ook niet in gekend.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 07:41 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
PostNL zegt op verzoek van de afzender.
succesquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 07:43 schreef hiddit het volgende:
Misschien een idee om China Post er is naar te vragen?
Dat kunnen we dan denk ik wel vergeten jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 07:46 schreef Kenzi het volgende:
[..]
succesChinese overheids instanties staan niet echt bekend om hun doorzichtige en snelle communicatie
Ja, daar gaat dit topic overquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:16 schreef eddepetfokt het volgende:
https://twitter.com/PostNL/status/653555855485440000
Jup, meer aangetekende zendingen komen er namelijk niet uit China.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:34 schreef eddepetfokt het volgende:
Ja dat weet ik, daarom even deze twitter link geplaatst voor nog wat meer leesvoer over het onderwerp.
Overigens volgens RobertNL:Alleen Rx....CN codes vallen onder de nieuwe regeling
Theoretisch zou je een brief moeten krijgen met de mededeling dat er een pakket voor je ligt te wachten op het postkantoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:44 schreef d4v1d het volgende:
Word je wel op de hoogte genracht dat je pakket daarzo ligt?
Maar als ik een untracked pakket heb vanuit china?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 03:34 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Theoretisch zou je een brief moeten krijgen met de mededeling dat er een pakket voor je ligt te wachten op het postkantoor.
(en het zou in je 'mijnpakket' online moeten staan)
die zou nog gewoon aan de deur bezorgd moeten wordenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:12 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Maar als ik een untracked pakket heb vanuit china?
Dus pakketten die verstuurd zijn via HongKong post (HK) zouden in principe gewoon bezorgd moeten worden?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 15:12 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Jup, meer aangetekende zendingen komen er namelijk niet uit China.
De rest gaat allemaal via een ander land naar NL toe (al is het wellicht op papier), Singapore post is natuurlijk geen Chinees bedrijf
Tenminste dat is hoe ik het zie, pakketjes die niet op CN eindigen komen niet uit China (al is de werkelijkheid anders natuurlijk).
Misschien zijn wij consumenten jarenlang verwend door PostNL. Postnl bezorgde alles bij de consument thuis terwijl PostNL er misschien niet het geld voor kreeg van de afzender. De webshops hebben wel degelijk de keuze, daarom dat het tot nu toe alleen China (China post) betreft maar dit is pas de eerste stap (lijkt het, zoals ik op klachtcompas oid las)quote:Op zondag 25 oktober 2015 09:41 schreef piglet het volgende:
Knip
Ik vind het met droge ogen beweren dat de chinese webshops hier bewust voor kiezen wel echt bizar. Het zou PostNL sieren als ze gewoon eerlijk zijn over de reden dat ze dit ingevoerd hebben. Ik zie het als bezuinigingsmaatregel. Of het is omdat ze van een deel van de bezorgers af willen of omdat ze de stroom pakketjes niet meer aankunnen en er niet meer bezorgers bij willen inhuren dat is nog even afwachten.
Echt hè? Nou, hij is vandaag niet thuis om 13:00. Laat ik het morgen nog eens proberen om 13:00quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:51 schreef CafeRoker het volgende:
Ik vind het wel handig. Hadden ze veel eerder moeten doen, ook voor niet-chinees spul.
ik snap je reactie wel hoor en ik vind het goed als je als consument keuze hebt om het af te halen.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:58 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Echt hè? Nou, hij is vandaag niet thuis om 13:00. Laat ik het morgen nog eens proberen om 13:00. Ga weg met die tijdverspilling en breng het direct naar waar ik het kan afhalen.
Ik denk niet dat het een kwestie van verwennen is hoor, ik ken eigenlijk geen landen waar pakketjes niet thuis bezorgd worden. Wel snap ik heel goed dat door het stijgende volume aan pakketjes uit landen waar de vergoeding voor het bezorgen aan de lage kant is (als wij niks of een paar dollar aan verzendkosten betalen, zal PostNL vast ook geen 7 euro krijgen om het pakketje te bezorgen), er iets moet veranderen.quote:Op zondag 25 oktober 2015 18:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien zijn wij consumenten jarenlang verwend door PostNL. Postnl bezorgde alles bij de consument thuis terwijl PostNL er misschien niet het geld voor kreeg van de afzender. De webshops hebben wel degelijk de keuze, daarom dat het tot nu toe alleen China (China post) betreft maar dit is pas de eerste stap (lijkt het, zoals ik op klachtcompas oid las)
Net zoals de banken. De banken werden gedwongen om het tarief van pinnen binnen de EU gelijk te trekken met pinnen binnen Nederland. Want een inwoner in bijvoorbeeld Maastricht, diende vijf km van huis (net in Duitsland) wel te betalen om te pinnen maar driehonderd km van huis in Groningen was het gratis. Dat was niet eerlijk, ondanks de werkelijke kosten van de bank dus pinnen moest altijd hetzelfde kosten. En laat de consument hogere kosten niet accepteren...
Ik denk dat wij jarenlang verwend zijn door PostNL en dat PostNL bovenstaande theorie tussen de regels door vermeldt maar niet direct durft te verwoorden. Dat zou niemand in Nederland accepteren.
Dat is echt balen zeg! Heb je het wel op kunnen halen? Bij mijn postagentschap zeiden ze dat sommige mensen het afhaalbriefje hadden aangezien voor reclame en direct bij het oud papier hadden gemiktquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:31 schreef G-NiLES het volgende:
Nou de eerste ellende is een feit;
geen afleverbewijs gehad (op werk), tracking deed alsmaar niet.
Net even door de PostNL tracking heen gehaald, en ja hoor, ligt al een week bij de Primera.
quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:51 schreef defokkingfoker het volgende:
Wacht nu al 3 weken op een pakketje... Nog nooit duurde het bij mij zo lang![]()
Denk dat het al in Nederland is aangekomen en bij een ophaalpunt ligt, maar heb nog geen bericht gehad![]()
En het kutte is dat binnen een straal van 2 KM er 5 ophaalpunten van postNL zijn, dat wordt leuk om ff langs ze allemaal te gaan
Ja via Twitter een berichtje naar de PostNL sturen, kunnen ze het omzetten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:27 schreef Tokus het volgende:
is er tegenwoordig al een manier om van het chinese trackingnummer het Nederlandse te achterhalen?
Nee, dan zou je het je klant eens makkelijk maken hequote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:37 schreef Starm het volgende:
[..]
Ja via Twitter een berichtje naar de PostNL sturen, kunnen ze het omzetten.
Snap eigenlijk niet dat ze dat niet gewoon automatiseren door middel van een website of zoiets degelijks.
Jij bent dan ook niet hun klant. China Post is hun klant, die betaald voor de service. En daar zal PostNL wel afspraken over hebben gemaakt.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 01:16 schreef badschaap het volgende:
Kan nog leuk worden, nu PostNL gewoon keihard service weigert te leveren aan klanten.
https://www.internationalparceltracking.com//Default.aspx#/searchquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:37 schreef Starm het volgende:
[..]
Ja via Twitter een berichtje naar de PostNL sturen, kunnen ze het omzetten.
Snap eigenlijk niet dat ze dat niet gewoon automatiseren door middel van een website of zoiets degelijks.
Ja 5 van de 10 keer kan je hem daar tracken.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:57 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
https://www.internationalparceltracking.com//Default.aspx#/search
zoiets? Vul daar maar eens een china code in, die bijna af te leveren is is of al afgeleverd.
bij mij Allemaal tot nu toe.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 10:19 schreef Starm het volgende:
[..]
Ja 5 van de 10 keer kan je hem daar tracken.
5 van de 10 keer ook niet omdat ze de China Post code niet als referentie bij de 3S code zetten.
Bedankt voor de tip! Ik kon zien dat naast het pakketje wat nog op me ligt te wachten (vorige week woensdag aangekomen, afgelopen zaterdag pas een bericht op de matquote:Op woensdag 28 oktober 2015 08:57 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
https://www.internationalparceltracking.com//Default.aspx#/search
zoiets? Vul daar maar eens een china code in, die bijna af te leveren is is of al afgeleverd.
Pas 1 a 2 dagen voor bezorgen is die pas bekend. Ik haal alles er om de 2 dagen ff doorheen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 15:43 schreef Tokus het volgende:
ik kan de mijne er in ieder geval nog niet mee vinden. Een week geleden zou die al China verlaten hebben, volgens de chinese track&trace.
en dan krijg je niets mee omdat je geen afhaalbericht hebtquote:Op zondag 1 november 2015 22:31 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Nou, ik wacht inmiddels ook al eventjes op 4 pakketjes. Van allemaal geen T&T nummer, morgen ook maar eens langs de Bruna hier en hopen dat ze daar liggen.
Ja de marketing afdeling van postnl heeft ze dat netjes ingefluisterdquote:Op zondag 24 januari 2016 13:55 schreef Allyo het volgende:
Het meisje van het postkantoor zei trouwens dat deze manier voor de chinezen goedkoper was en ze daarom kiezen voor afleveren bij PostNL punt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |