quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:25 schreef Godtje het volgende:
Wat staat er in hun voorwaarde (waar ze vermoedelijk naar verwijzen)?
quote:Vergoedingen van waterschade
Univé vergoedt de volgende schade aan de woning:
Water
Als er onvoorzien water, stoom of blusmiddel uit leidingen, (sanitaire) toestellen, centrale verwarming of airconditioning komt, als gevolg van:
het springen door vorst
breuk
verstopping
een plotseling optredend defect.
TS Weer ook niet of t laminaat of parket isquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:15 schreef Basp1 het volgende:
Dan moet de TS dus zeggen dat de slang eruit geschoten is door een verstopping, maar omdat de melding al gedaan is zal het wel wat moeilijker worden.
de pest is dat het hok al tig keer onder water heeft gestaan omdat de afvoer verstopt was en toen bleef het laminaat steeds buiten schot omdat ik er steeds snel bij was met dweilen en er niet zo veel water vrij kwam tijdens het wegpompen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:15 schreef Basp1 het volgende:
Dan moet de TS dus zeggen dat de slang eruit geschoten is door een verstopping, maar omdat de melding al gedaan is zal het wel wat moeilijker worden.
het is toch ook een ongeluk? ik zet niet voor de lol mijn halve huiskamer onder waterquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:22 schreef MichelWuyts het volgende:
Je kunt het toch op een andere verzekering gooien? Dat het gebeurd is als ongeluk.
die vat ik niet?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:51 schreef Chinless het volgende:
[..]
TS Weer ook niet of t laminaat of parket is
TT --> Parketquote:
Ai, dat bovenstaande moet je nooit aan je verzekering gaan vertellen want nu is het gewoon nalatig. Je weet dat het allemaal slecht werkt en toch ga je het niet (laten) herstellen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:02 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
de pest is dat het hok al tig keer onder water heeft gestaan omdat de afvoer verstopt was en toen bleef het laminaat steeds buiten schot omdat ik er steeds snel bij was met dweilen en er niet zo veel water vrij kwam tijdens het wegpompen.
Ironisch genoeg was je in die situaties juist wél verzekerd geweest voor de schade aan je laminaat, aangezien verstopping de oorzaak was van het uitstromen van het water.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:02 schreef lady-wrb het volgende:
de pest is dat het hok al tig keer onder water heeft gestaan omdat de afvoer verstopt was en toen bleef het laminaat steeds buiten schot omdat ik er steeds snel bij was met dweilen en er niet zo veel water vrij kwam tijdens het wegpompen.
Aan die belading kun je vaak niet veel doen, de machine zelf stopt even als deze teveel uit balans is, dus misschien zou TS het wel een een defect in de uitbalanceer regeling van de wasmachine kunnen gooien als de machine nog nooit gedanst heeft en nu opeens wel is dat toch ook niet normaal.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:26 schreef Leshy het volgende:
In dit geval is de schade ontstaan door het niet goed beladen van de wasmachine,
het is al een half jaar geleden gemaakt en ik durfde juist eindelijk de machine weer eens te laten draaien zonder dat ik met dweilen en handdoeken in de aanslag klaarzat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:20 schreef noutie het volgende:
[..]
Ai, dat bovenstaande moet je nooit aan je verzekering gaan vertellen want nu is het gewoon nalatig. Je weet dat het allemaal slecht werkt en toch ga je het niet (laten) herstellen.
Staat je machine wel netjes waterpas? Transportbeveiliging eruit?
Sterkte ermee en laminaat is gelukkig heel wat goedkoper dan parket.
pffff ik heb ook nog een lekkende cv ketel in dat hok gehad, die onlangs is vervangen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:26 schreef Leshy het volgende:
[..]
Ironisch genoeg was je in die situaties juist wél verzekerd geweest voor de schade aan je laminaat, aangezien verstopping de oorzaak was van het uitstromen van het water.
In dit geval is de schade ontstaan door het niet goed beladen van de wasmachine, het niet goed aansluiten van de afvoerslang en/of het niet goed afstellen van de wasmachine, waardoor deze aan de wandel kon gaan; en daar ben je dus niet voor verzekerd.
Het enige dat je kunt doen is nieuw laminaat neerleggen en zorgen dat je wasmachine niet meer gaat wandelen. Je kunt eventueel ook kijken of je de dorpel tussen je washok en woonkamer waterdicht kunt maken.
Dan zal ik even de TT aanpassenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:05 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ah nu snap ik m.
het is dus laminaat
Je hebt ook van die bakken waar je je wasmachine in kunt zetten, dan voorkom je in ieder geval schade bij de eerste litersquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:26 schreef Leshy het volgende:
Het enige dat je kunt doen is nieuw laminaat neerleggen en zorgen dat je wasmachine niet meer gaat wandelen. Je kunt eventueel ook kijken of je de dorpel tussen je washok en woonkamer waterdicht kunt maken.
Niet als de bak ook niet onder de afvoer staat en de afvoer slang eruit schiet en buiten die bak terecht komt.quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:35 schreef Mark het volgende:
[..]
Dan zal ik even de TT aanpassen
[..]
Je hebt ook van die bakken waar je je wasmachine in kunt zetten, dan voorkom je in ieder geval schade bij de eerste liters
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |