SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:14 schreef Stormqueen het volgende:
Thanks allemaal! Een jaar mauwtje, en wat een jaar
Zal vanavond wat uitgebreider reageren! Hier alvast een jaaroverzicht!
[ afbeelding ]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Stippelrientje op 09-10-2015 10:21:13 ]Schudden voor gebruik
leuk!quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:14 schreef Stormqueen het volgende:
Thanks allemaal! Een jaar mauwtje, en wat een jaar
Zal vanavond wat uitgebreider reageren! Hier alvast een jaaroverzicht!
[ afbeelding ]
slapenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 10:14 schreef ingee het volgende:
Malteser, je verwoord het zo goed in je spoiler. Kan je die tekst niet gebruiken?
En vraag je ouders of mensen die dichtbij staan gewoon eens om wat vriezervoer of een pan soep omdat je overloopt.
En ik zit hier aan het verlate ontbijt met harde broodjes, koffie van verse bonen en versgeperste sinaasappelsap.
Eerste keer dat ik vrij ben en R heel bewust toch naar de GO is. Wat een rust!
Wat zal ik doen wat zal ik doen?
Mijn moeder vertelde dat ze dertig jaar geleden bij mij ook voor en na welke voeding moest wegen. Wat en stress lijkt dat me zeg...quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:52 schreef SaskiaR het volgende:
Ik vond het babyboekje van mijn moeder uit 1951 terug - daar kon je van tevoren in een voorgedrukt schema invullen hoeveel het kind per voeding gedronken had. Precies iedere 3 uur moest je borstvoeding geven, maar niet 's nachts (!!). En daarvoor en daarna moest je het kind wegen om te zien hoeveel het gedronken had.
Ze kreeg ook met 10 weken al de eerste bijvoeding, verkruimelde beschuit en een lepel geprakte appel
Hm, eens even liga's kopen dan, N. is bijna 10 wekenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat wij ook wel met tien weken onze eerste hapjes kregen, Saskia. Verpulverde liga met sinaasappelsap
Malteser, fijn dat jullie voor jezelf zijn opgekomendat wordt óók makkelijker
Toen ik geboren werd 35 jaar geleden hoefde mijn moeder dat gelukkig niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Mijn moeder vertelde dat ze dertig jaar geleden bij mij ook voor en na welke voeding moest wegen. Wat en stress lijkt dat me zeg...
jup, erg he. Mijn moeder heeft wekenlang de hele nacht naar een huilende baby liggen luisterenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:59 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Toen ik geboren werd 35 jaar geleden hoefde mijn moeder dat gelukkig niet.
Ik was vooral geschokt dat de laatste voeding om 22 uur was en dan weer om 7. in de kraamweek al!!
Slagroom van kokosmelk zonder suiker mag ik hopen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
Mauw heeft net citroenkwarktaart met slagroom en bastogne op, ik ben sowieso geen goed voorbeeld
ik heb dat ook een tijd gedaan, uit eigen vrije wil, want ik vond het juist heel prettig om zeker te weten of ze genoeg binnen gekregen had (omdat we bij mijn oudste er na een tijdje achter kwamen dat hij te weinig binnenkreeg, was ik daar extra alert op). dat wegen voorkwam juist stress bij mij.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Mijn moeder vertelde dat ze dertig jaar geleden bij mij ook voor en na welke voeding moest wegen. Wat en stress lijkt dat me zeg...
Wel goed voor de longetjes!!!quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jup, erg he. Mijn moeder heeft wekenlang de hele nacht naar een huilende baby liggen luisteren
Ja dat, of ze vragen of het je eerste kind is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:55 schreef Selvaria het volgende:
Dat laatste inderdaad, vreselijk! N. krijste de hele boel bij elkaar de eerste weken door krampjes en refluxklachten door haar allergie. Ik was echt ten einde raad op een gegeven moment en mensen bleven maar zeggen dat baby's nou eenmaal huilen.Echt, er is een verschil tussen huilen / jengelen / een halve avond gillen door kramp en hele dagen alleen maar krijsen tot je daar 's nachts uitgeput van in slaap valt.
Bijvoedingstopicquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:57 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh, en hebben jullie linkjes met goede info over bijvoeden? Over een paar weken weer naar het bureau, wil me alvast wat ingelezen hebben als ze er naar vragen. Mijn bedoeling is om in ieder geval tot 6 maanden BV te geven, mocht het een beetje lekker lopen op het werk dan misschien nog wel langer, maar dat zie ik dan wel weer.
Dit ja. "Alle baby's spugen" Ja, dat klopt. Maar je hebt spugen en SPUGEN. Groot verschil. Niet alles valt te bagitaliseren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:55 schreef Selvaria het volgende:
Dat laatste inderdaad, vreselijk! N. krijste de hele boel bij elkaar de eerste weken door krampjes en refluxklachten door haar allergie. Ik was echt ten einde raad op een gegeven moment en mensen bleven maar zeggen dat baby's nou eenmaal huilen.Echt, er is een verschil tussen huilen / jengelen / een halve avond gillen door kramp en hele dagen alleen maar krijsen tot je daar 's nachts uitgeput van in slaap valt.
Die wil ik wel van je overnemen!quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
IMA, mocht je Easy Peasy willen, heb ik 'm nog wel voor je.
Dat. Precies. Ik heb er na het cb-advies nog eens goed over nagedacht en besloten er voorlopig nog mee te wachten. R. is nog zo'n spartelende melklarf. Het voelt hartstikke onnatuurlijk om r nu rechtop te dwingen en er gepureerd voedsel in te frotten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:48 schreef Stormqueen het volgende:
ik geloof een beetje in de gedachte dat je een kind geen eten moet geven wat het nog niet zelf kan eten. Er is namelijk, denk ik, ook een reden dat kinderen niet met tanden geboren worden. Met vier maanden kon mauw echt alleen nog op dr rug liggen spartelen en met zes maanden had ze al wat tanden verzameld en kon ze rechtop blijven zitten en eten naar dr mond brengen. Dus, ja. Voelde voor mij toch natuurlijker dan er met vier maanden al gepureerde wortel in te scheppen.
Die van ons mag weg als je wiltquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:18 schreef DJMO het volgende:
melklarf![]()
Ik ben omwille van zijn gewicht met vijf maanden gestart met fruitsmoothies met afgekolfde bv. Nu iets meer dan een maand verder eet meneer (weliswaar zittend in een MC) gewoon een prak bloemkool mee, een rijstwafel is zo op, maisboogjes vind hij maar zo-zo (ene keer valt hij er uitgehongerd op aan, andere keer gooit hij ze jankend weg (omdat mijn bord interessanter). Ik heb contact met de fysio gehad, de gewone kinderstoel kan michael nog niet in, dus nu ben ik op zoek naar een bumboseat waar hij voorlopig in kan zitten af en toe.
Wow Inge! Wat een snellerd is ze toch weer he. Dat is bijna niet leuk meer...quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:25 schreef ingee het volgende:
Nou ik heb geen melklarf meer hoor!
En hop, daar ging ze!
http://vid300.photobucket(...)_Pro_zpsnbgx2pxd.mp4
wat zou je er voor willen hebben ?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Die van ons mag weg als je wiltMet playtray. Het is een grijze.
Neequote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:50 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wow Inge! Wat een snellerd is ze toch weer he. Dat is bijna niet leuk meer...
Wtf!quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:25 schreef ingee het volgende:
En hop, daar ging ze!
Shut the front doorquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:25 schreef ingee het volgende:
En hop, daar ging ze!
een paar keer met verwondering zitten kijken. Michael en R. schelen nog geen twee weken, en hij vind het op z'n rug wel best. Op z'n buik inmiddels ook wel, maar als hij het zat is, draait hij op z'n rug.. zelf naar buik draaien vertikt hij gewoonweg. Hij is er in principe sterk genoeg voor .. maar liever lui dan moequote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:25 schreef ingee het volgende:
En hop, daar ging ze!
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
SQ, voor mij ben je zeker wel eens de geruststellende 'oudere' babymama geweest! Ik vond het ook leuk dat we toch nog even 'samen' hier hebben gezeten.nou, dat is precies waarom ik nooit meer droevig ben om wat er vóór mauwtje allemaal gebeurd is! En ik ben zó blij dat jij nu ook zo'n prachtige dochter hebt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Jij bent ook voor mij zo'n 'komt wel goed schatjequote:Op zaterdag 10 oktober 2015 00:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou het gewoon goed rekenen, gevalletjekei cute
Sjaak is ook zo. Die denkt: "ik heb laten zien dat ik kan rollen, dus dat hebben ze opgeschreven in mijn boekje. Hoef ik dat voorlopig niet meer te doen." Hetzelfde met tijgerenquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
een paar keer met verwondering zitten kijken. Michael en R. schelen nog geen twee weken, en hij vind het op z'n rug wel best. Op z'n buik inmiddels ook wel, maar als hij het zat is, draait hij op z'n rug.. zelf naar buik draaien vertikt hij gewoonweg. Hij is er in principe sterk genoeg voor .. maar liever lui dan moe
Ja, wat zij zegt!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 07:30 schreef JufMariska het volgende:
SQWat een heerlijke foto's en filmpjes! L en ik hebben ze net samen gekeken
En het familiekaarsje
En dat je moeder erbij is
![]()
En jouw mooie woorden
![]()
En lopende REcht bizar snel!
Veel plezier & succes! Nog even snel inspiratie opdoen op pinterest en mijn fb?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 07:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, wat zij zegt!.
Ik ga zo kijken of ze een jurk hebben die past bij mijn wallen..
Dank je! Ik weet precies wat ik wil en toen ik Baard gisteren nog even liet kijken op de website van de winkel wees hij exact dezelfde jurken aan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 07:58 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Veel plezier & succes! Nog even snel inspiratie opdoen op pinterest en mijn fb?
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 08:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dank je! Ik weet precies wat ik wil en toen ik Baard gisteren nog even liet kijken op de website van de winkel wees hij exact dezelfde jurken aan..
Dus ik kies waarschijnlijk uiteindelijk iets heel anders.
Ja, 2 lachende koppies als ik de slaapkamer in kom en ze ga aankleden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:15 schreef LuDann het volgende:
Ik hoop dat je nog wel af en toe tijd vindt om hier mee te lezen, SQ. Voor wijze adviezen en zulks.![]()
DaD, veel plezier!
Knuffel voor de slapeloze nachten...
Mijn baby is rond aan het worstelen op haar speelkleed. Ik leg haar neer aan 1 kant en dan wriemelt ze, al kwijlend, haar weg naar de andere kant. Daar zit een verhoging en dus dan komt ze niet meer verder, dus dan gaat ze hard huilen met haar hoofd in de stof. Klinkt best grappig, zo helemaal gedempt.![]()
Oh, nu is ze in slaap aan het vallen geloof ik.![]()
Worden jullie baby's ook altijd zo blij wakker? Is dat echt zo'n baby ding? Ze is echt op haar allervrolijkst in de ochtend.
Ik had dat niet beter kunnen zeggenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:38 schreef Malteser het volgende:
SQ, prachtige spam. Jij bedankt voor jouw inbreng, goede adviezen, wijze woorden en bovenal je humor hier in het babytopic!
En de foto met je ouders!
Wat een rijkdom, 2 keer zulke blije hoofdjes.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:30 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Ja, 2 lachende koppies als ik de slaapkamer in kom en ze ga aankleden.
Overdag, als hij op een van ons slaapt is het geen probleem. Maar, ik vnid het niet zo vertrouwd voelen om hem snachts op mij te laten slapen, ik ben bang dat hij van me af valt ofzo...quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:47 schreef SaskiaR het volgende:
Zielig is dat he... het zou na de 8 weken al veel beter moeten worden, en hier was dat ook zo. Maarja, tot die tijd is het wel heel naar voor hem en zwaar voor jullie. Heeft ie er overdag ook last van?
Wolk heeft lang op mij geslapen 's nachts, want anders lukte het niet. Wat ik deed was op mijn rug liggen en dan zo'n groot voedingskussen (met van die harde korrels erin, niet zo'n zacht kussen-achtig ding) over mijn dijbenen, met de lange kanten onder mijn okels. Daar legde ik dan mijn armen op. Op die manier lag ik muurvast en kon Wolk ook niet zomaar van me afrollen. Het kostte zo dan ook geen energie om haar vast te houden omdat je dan helemaal ondersteund wordt door dat kussen. Op die manier konden we beiden slapen (ik sliep wel heel licht).quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Overdag, als hij op een van ons slaapt is het geen probleem. Maar, ik vnid het niet zo vertrouwd voelen om hem snachts op mij te laten slapen, ik ben bang dat hij van me af valt ofzo...
Volgens mij werkt dat niet op die manier, anders zou ik een mega dikke baby moeten hebbenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:55 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, bijna vergeten. Wolk had vanochtend voor de allereerste keer sinds haar geboorte een luier zonder poep!Alleen maar plas.
![]()
Man zei laatst nog dat als ze minder zou poepen, ze misschien ook meer aan zou komen. Ik heb geen idee of dat eigenlijk verschil zou maken, maar het klinkt logisch dat een baby die 2 keer per week poept meer aankomt dan eentje die 7 poepluiers per dag heeft.
Sab semplex/ sab simplex in Duitsland. Werkt volgensmij beter dan infacol zelfs!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:25 schreef FlyingFish het volgende:
Jagar, gebruiken jullie iets van infacol ofzo? Ik kan bij ons vaak merken wanneer ik het weer eens vergeten ben te geven (mag voor elke maaltijd, maakt van vele kleine luchtbelletjes een grote ofzo waardoor het er beter uit komt). Hij heeft met dat spul veel minder last van krampjes en dwarszittende scheten. Misschien het proberen waard? Ze hebben vast wel iets vergelijkbaars in Duitsland. Hoofdbestanddeel is Simeticon.
Het klinkt ook wel logisch, maar ik zie het niet terug in mijn baby (gelukkig, anders had ik een michelinmannetjequote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:28 schreef LuDann het volgende:
Ik ben niet gehinderd door enige kennis hoor, wat betreft dat poepen en aankomen in gewicht. Maar waar ik op doelde is zeg maar de onderliggende reden dat de ene baby wel heel veel poept en de andere niet, dat dat misschien ook invloed heeft op de gewichtstoename.
Nee, gebruiken we niet. Ik ga eens op onderzoek uit. Bedankt!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:42 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Sab semplex/ sab simplex in Duitsland. Werkt volgensmij beter dan infacol zelfs!
N. drinkt veel en poept veel (1 tot 5 volle luiers per dag). En ze groeit gemiddeld 350 gram per week! Dus een heel duidelijk verband zie ik niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:51 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Het klinkt ook wel logisch, maar ik zie het niet terug in mijn baby (gelukkig, anders had ik een michelinmannetje). Al denk ik wel dat O zomaar een halve kilo zwaarder kan zijn vlak voor zijn poepluier. Maar ik denk dat de ene baby melk meer tot plas verwerkt, en de ander meer tot poep, afhankelijk ook van de samenstelling van de borstvoeding.
En O was tussen 1 en 4 weken iets van 350 gram aangekomen. Gezien zijn geboortegewicht (4580) niet veel, en volgens mij wijkt hij daarmee qua toename niet veel af van Wolk. Maandag gaat hij weer op de weegschaal.
Nadat ik me hierin verdiept had ben ik begonnen met probiotica in plaats van Infacol. Heb ook wel het idee dat dat hielp.quote:
Had het CB bij jou nog aanmerkingen dan? En ik ben benieuwd morgen!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:51 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Het klinkt ook wel logisch, maar ik zie het niet terug in mijn baby (gelukkig, anders had ik een michelinmannetje). Al denk ik wel dat O zomaar een halve kilo zwaarder kan zijn vlak voor zijn poepluier. Maar ik denk dat de ene baby melk meer tot plas verwerkt, en de ander meer tot poep, afhankelijk ook van de samenstelling van de borstvoeding.
En O was tussen 1 en 4 weken iets van 350 gram aangekomen. Gezien zijn geboortegewicht (4580) niet veel, en volgens mij wijkt hij daarmee qua toename niet veel af van Wolk. Maandag gaat hij weer op de weegschaal.
Dat moet je niet verklappen natuurlijk, een placebo werkt alleen als je niet weet dat het een placebo is!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:56 schreef Mariposas het volgende:
Ipv simeticon kan je ook een placebo gebruiken, dat is net zo effectief.verschillende studies hebben uitgewezen dat simeticon niet beter werkt dan een placebo bij darmkrampjes.
Hier had het dan ook geen effect. L heeft nog steeds wel last van z'n darmpjes (het houdt niet op, niet vanzelf...), maar het echte krijsen en gillen is gelukkig voorbij.
Maar dat weet de baby toch ook niet?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:52 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat moet je niet verklappen natuurlijk, een placebo werkt alleen als je niet weet dat het een placebo is!
Nee, ze zei dat iedere baby zijn eigen curve volgt, dus als O zijn eigen curve gaat volgen is het prima zolang het maar een opwaartse curve is. Maar met twee metingen heb je nog geen echte curve natuurlijk. En hij was wel goed gegroeid in de lengte en erg actief, dus allemaal prima!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:15 schreef LuDann het volgende:
[..]
Had het CB bij jou nog aanmerkingen dan? En ik ben benieuwd morgen!
Tja verder, gewichttoename enzo is natuurlijk een ingewikkeld samenspel van factoren waar ik verder geen inzicht in heb. Ook het feit dat Wolk niet clustert kan misschien invloed hebben. Kan me zo voorstellen dat een baby die elke avond een paar uur lang aan de borst ligt meer binnenkrijgt dan eentje die elke paar uur 5 tot 10 minuten drinkt.
Welkomquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:55 schreef pinquit het volgende:
Ik moest me hier maar eens melden!
We zijn de kraamweek voorbij en we genieten van ons kleine kereltjeMet A. is alles goed! Hij groeit als kool
Ik geef BV en KV samen, vanwege laag geboortegewicht en borstoperatie bij mij in t verleden, maar het lijkt erop dat hij er nog flink wat uit haalt
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:49 schreef Fuente het volgende:
Even een minispam van BWat een mooi meisjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Hier met 3 maanden. Hele strengen tegelijk, nu nog steeds.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 15:12 schreef pinquit het volgende:
Wanneer begint die postnatale haaruitval eigenlijk?ik ben er zo bang voor, mn haar is nog nooit zo mooi geweest
quote:
Het was leuk, maar wel moeilijker dan ik dacht! M'n entourage vond alles mooi, dat hielp ook niet. Maar ik ben wel heel blij met de jurk die het geworden is!quote:
Eerst eigenlijk niet eens, ik had al best wel veel jurken aangehad en ze hadden allemaal iets moois! Uiteindelijk was het down to three en toen ik de jurk voor de tweede keer aantrok wist ik het zeker.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:27 schreef ingee het volgende:
Jurk jurk jurk!
Had je het 'dit is hem!![]()
![]()
' gevoel?
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 12:49 schreef Fuente het volgende:
Even een minispam van BPretletterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik las nog herstwandelingen en een eerste rondje buiten.![]()
Jarretels?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Eerst eigenlijk niet eens, ik had al best wel veel jurken aangehad en ze hadden allemaal iets moois! Uiteindelijk was het down to three en toen ik de jurk voor de tweede keer aantrok wist ik het zeker.
Heb ook al schoenen en lingerie..
Zitten aan het torselet.quote:
Het string?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lidwoorden van veel te duur ondergoed zijn niet mijn sterkste kant.
beidequote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:18 schreef ingee het volgende:
Zitten daar nou al boventanden of is dat een stukje rijstwafel?
Beterschaap!
Dat wordt niet beter vrees ikquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 19:11 schreef Gevalletje het volgende:
Las dat paar rond Q's leeftijd liever op hun rug liggen. Q vond op z'n buik liggen echt helemaal niks, tot ie zelf ging rollen. Nu ligt ie vaak maar even op z'n rug en rolt dan naar z'n buik en kan een behoorlijke tijd zo blijven liggen en spelen! En overal op z'n buik willen draaien..
Poepluier verschonen gaat dus nu zo:
ik leg hem op z'n aankleedkussen, trek z'n broek en sokken uit en *hop* hij is alweer op z'n buik gedraaid.. Frummel de drukknoopjes van z'n romper los terwijl ie wat met het zakje speelt waar zo de luier in moet. Ik wacht heel even in de hoop dat ie zo z'n interesse verliest, draai hem dan maar terug, haal het zakje uit z'n hand met daarna even een klein, boos huiltje. Ik maak de plakkers van z'n luier los, hou hem gauw tegen want daar rolde ie al bijna weer op z'n zij.. Als de luier eenmaal af is en z'n benen omhoog, rolt ie niet meer. Dan komt de uitdaging z'n handen bij z'n poepbillen weg te houden tot ze weer schoon zijn. Z'n liesjes schoonmaken en soms het zakje met inmiddels de poepluier erin weer gauw uit z'n handen trekken..
Dan pak ik de schone luier en zit hij regelmatig met z'n handje even op z'n piem0l, want die heeft ie vorige week ontdekt. Ik schuif de luier onder hem "nee niet met je voetjes bij je mond!" want zo krijg ik die luier niet dicht. Voetjes weer omlaag, 1 plakker dicht en *hop* ineens ligt ie weer op z'n buik
. Terugrollen, gauw luier rechttrekken en andere plakker dicht, sokken en broek aantrekken (dat laatste al dan niet terwijl ie weer op z'n buik is gerold)
Gelukkig heb ik meestal de tijd en kan ik er wel om lachen. En soms blijft ie ook gewoon braaf liggen!
Ik droog haar af op de commode hè. Meestal krijg ik het bakje met wattenstaafjes op mn hoofd gekletterd, een lepel of flesje vit. D in m'n oogquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 20:39 schreef Crumpette het volgende:
Ja die van jou staat los! Die van mij staat zich vasthoudend aan mijn haar
Boks. Of aan mijn tiet. Liefst een stuk vel in de pincetgreep geklemdquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 20:39 schreef Crumpette het volgende:
Ja die van jou staat los! Die van mij staat zich vasthoudend aan mijn haar
Alvast gefelciteerd!!!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 20:34 schreef Hilmo het volgende:
Hihi ja, op aankleedkussen rustig liggen is er allang niet meer bij.
Net met man de bevallingsvideo teruggekeken. Rond deze tijd was ik volop thuis in het bevalbad aan het puffen en ging ik over een paar uur naar het ziekenhuis. Toch wel schokkende stukjes in die dvd. En het grappige dat ik na de bevalling vertel aan de gyn van ja en toen voelde ik wat glibberigs hahahaha. Maar hoe de baby op mijn buik lag, was bijna levensloos. En het beademen daarna heeft man gefilmd en dan voel ik echt een steek in mijn hart van hij had bij mij moeten liggen op dat moment. Hij lag daar helemaal in paniek te zijn
Ik ben ook wel superblij met de beelden trouwens. En het meeste was echt heel mooi en verhelderend om te zien. Beetje jammer dat mijn moeder vol met haar billen in beeld gaat staan zodra R op me wordt gelegd haha. En het moment dat er wordt gezegd: het bed moet er af en dat ik vraag: moet ik dat doen
![]()
Nou en nu ballonnen opblazen en slingers ophangen (en afwassen) Voor volgend jaar koop ik zo'n ballonnen opblaaspomp. Nergens kunnen vinden tot nu toe...
Dat hadden we dus wel moeten doen, bedenk ik me nu..quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 20:56 schreef Risu het volgende:
Film van de bevalling heb ik niet, was ks. Foto's wel, en een filmpje van een uur later, dat ze bij me lag. Ik wist niet dat man filmde, dus ik zie dat een maand of twee later terug bij ordenen van de camera foto's/filmpjes. Ja dan zit je niet droog.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh bijzonder Hilmo! Ik weet niet of ik het terug zou willen zien. Ik denk dat het in m'n hoofd een iets geromantiseerde versie is (waarbij ik vooral mezelf ook niet zo zie), dat vind ik wel prettig
Kijk nou hoeveel lol je kunt hebben in een maxicosi(sorry ingee
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een gave foto zo. Lekker ding.
Ah MauW. Niks geen mauwtje meer. Wat een machtig mooi jaar.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:06 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, ik doe nog even een verjaardagsspam en dan verhuizen wij naar de dreumesjes!
Ik vond het fijn hier mee te posten... ik ben in een jaar zo ontzettend gegroeid! En wat was het fijn om soms de geruststellende woorden van de iets oudere baby-mama's te lezen! Ik hoop dat ik dat ook soms voor anderen heb kunnen zijn!
Mauw had een heerlijke vermoeiende dag! Ze sliep om 18:00En blei en ik hebben een flesje Moët gedronken om ons jaar ouderschap te vieren
Wat een jaar! En het wordt nog steeds elk dag leuker!
Duplo bouwen met papa voor het ontbijt:
[ afbeelding ]
Taart! Het kaarsje stond al op mijn moeders en op mijn eerste verjaardagstaart
[ afbeelding ]
Who needs spoons anyway?
[ afbeelding ]
Hoe groot? ZOOO groot!
[ afbeelding ]
Met opa en oma(mijn moeders gezicht is wat opgezet door de prednison, dus niet schrikken
)
[ afbeelding ]
Mijn kleine grote kind
[ afbeelding ]
Gewoon Mauwtje
[ afbeelding ]
filmpjes:
Kaarsje uitblazen?
Taart eten
Doe even normaaaaaaaal! Wat knap!quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:25 schreef ingee het volgende:
En hop, daar ging ze!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh envoor haaruitval. Het uitvallen an such, oke, maar dat het echt óveral ligt vind ik irritant
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat vingers langs tong herken ik! Dat is nu pfffrrrt met vingers langs de lippen, vast opgepikt bij GO of schoonouders.
En bubbeltjesfolie voor Ro nodig zie ik.Onze buren hadden vorig jaar ook een van het bed val incident met hun -toen- baby. Ambulance erbij en alles, uiteindelijk niks aan de hand, maar ik weet nog hoe ik me toen niet kon voorstellen dat je dat kon laten gebeuren en nu maar al te goed!
Met 14 maanden zouden ze alweer voor de volgende inentingen moeten, toch?quote:Op zondag 11 oktober 2015 08:28 schreef Skittles het volgende:
Lou heeft ook pas haar 11 maanden afspraak als ze 12,5 maand is Kwak. Wat vind je daar zo erg aan?
De lk vertelde me dat Dr. Brown beter was icm bv omdat de speen langer is, ze moeten er iets harder voor werken dan bij Avent flessen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 09:33 schreef pinquit het volgende:
Hilmo gefeliciteeeerd!
Mijn baby drinkt zijn fles belachelijk snel leeg, en daardoor lijkt hij best heel gulzig steeds wat lucht mee te happen. Ik heb een avent newborspeen. Het loopt vaak helemaal langs zn kin zo zn nek in.
Iemand tips? Hij krijgt ook BV en moet daar natuurlijk veel harder voor werken. Misschien is er een fles die beter is voor combinatie fles/borst.
Hij geeft direct na voeding ook flink wat terug
Dat was in den haag ook, maar ik ben natuurlijk nieuw hier.quote:Op zondag 11 oktober 2015 09:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Wel suf inderdaad Kwak! Hier doen ze niet aan oproepen, ik maak bij elke afspraak alvast zelf de volgende afspraak. En als daar iets tussenkomt (buikgriep, KDVaids) dan kan ik ze gewoon bellen om het te verzetten. Het klinkt nogal log bij jouw CB.
Wanneer wordt Toastje ook alweer 1, ook al snel toch?
In theorie gaat het hier ook zo. In praktijk ben je vijf terugbelafspraken en acht gemiste oproepen (want als iemand niet opneemt is het heel logisch om drie minuten later gewoon weer te bellen) verder voor je een afspraak hebt voor over twee maanden.quote:Op zondag 11 oktober 2015 09:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Wel suf inderdaad Kwak! Hier doen ze niet aan oproepen, ik maak bij elke afspraak alvast zelf de volgende afspraak. En als daar iets tussenkomt (buikgriep, KDVaids) dan kan ik ze gewoon bellen om het te verzetten. Het klinkt nogal log bij jouw CB.
Wanneer wordt Toastje ook alweer 1, ook al snel toch?
Wij gebruikten de medela calma speen, die schijnt te lijken op drinken aan de borst en daar moeten ze wat meer moeite voor doen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 09:33 schreef pinquit het volgende:
Hilmo gefeliciteeeerd!
Mijn baby drinkt zijn fles belachelijk snel leeg, en daardoor lijkt hij best heel gulzig steeds wat lucht mee te happen. Ik heb een avent newborspeen. Het loopt vaak helemaal langs zn kin zo zn nek in.
Iemand tips? Hij krijgt ook BV en moet daar natuurlijk veel harder voor werken. Misschien is er een fles die beter is voor combinatie fles/borst.
Hij geeft direct na voeding ook flink wat terug
Je hebt ook een brede fles van Dr. Browns. Die lijken wat meer op de borst dus misschien is dat iets om naar te kijken? Ik weet niet of die ook een prematuur-speen hebben.quote:Op zondag 11 oktober 2015 09:39 schreef pinquit het volgende:
Op deze fles kunnen alleen die brede spenen van avent, maar ik vind t niet erg om een nieuwe fles aan te schaffendr browns dus!
begin k gewoon met de prematuurspeen
Hier 2 bijna 7 maanders die nog steeds de nummer 2 gebruiken. Drinken in 10-15 minuten de fles er mee leeg. Papfles wel met nr 4.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:40 schreef LuDann het volgende:
Jeetje kazy, wat is dat snel gegaan. Gecondoleerd.
Hilmo, gefeliciteerd met je dreumes!
Wij gebruiken de nummer 3 speen van Dr. Brown. Zijn met de nummer 2 begonnen toen maar daarmee deed ze alsnog een uur over 1 voeding. Met de nummer 3 speen doet ze er een kwartier over. In mijn geval simuleert dat de borst beter want ik heb nogal een sterke toeschietreflex. Aan de borst drinkt ze heel effectief en is meestal in 5 - 10 minuten klaar en voldaan. Ik zou dus even kijken hoe dat bij jullie gaat, Pinq. De nummer 3 speen die wij gebruiken is eigenlijk voor 6 maanders geloof ik, maar Wolk is nu 9 weken.
Mijn baby slaapt gewoon nog steeds!Misschien wat in te halen van het nietslapennie van gisteren. Gelukkig doet ze dat vandaag, want zou het maandag geweest zijn dan had ik haar wakker moeten maken omdat ze dan naar mijn moeder gaat.
quote:
ik gnorktequote:
Die houding werd al meteen aangeleerd hier door de kraamhulpquote:Op zondag 11 oktober 2015 12:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik gnorkte![]()
er zijn wel mensen die ervaring hebben met whisky in de fles. Was niet zo'n succes geloof ik![]()
![]()
OT... Ela heeft toch ervaring met dat droomritme boek? Of haal ik iemand door de war? Anders je vraag even in het dreumestopic slingeren?
@pinq, breastflow en medela calma zijn spenen die vaak aangeraden worden bij combinatie van borst en fles omdat die de borstvoeding zoveel mogelijk nabootsen.
Ik heb persoonlijk prima ervaring met de flessen (en spenen) van tommee tippee. Bij de newborn moest ik daar zelf een gaatje in prikken met een naald, precies groot genoegVerder ja lastig, weet ajb dat je een ibclc lactatiekundige óók kunt bellen voor advies over dit soort zaken hè! Flessen en spenen en zulks.
Overigens bedenk ik me net, het schijnt met voeding uit een fles ook nog wel eens een truuk te zijn om baby's in een andere houding te voeden bij gulzige/slordige drinkers. De Schwester Liselotte houding. Weet niet of je daar wel ns van gehoord hebt? Komt er op neer dat je de fles geeft zoals je hem op je laatste foto op fb hebt, als je googlet kom je wel plaatjes tegen.
Zo: [ afbeelding ]
misschien kun je daar nog wat mee?
quote:Op zondag 11 oktober 2015 10:01 schreef kazy het volgende:
Bedankt allemaal
Hij heeft M. inderdaad vrijdagmiddag nog gezien. Alsof hij daar op heeft gewacht.Wat enorm snel gegaan kazySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heel fijn dat hij nog even met zijn kleinkind heeft kunnen knuffelen. Gecondoleerd en veel sterkte voor jullie
![]()
Dat is inderdaad prut als je zo lang moet wachten, Kwak. Hier gaat het gelukkig net als bij Razz en hebben nog nooit af hoeven bellen *klopt af*. Of ze bij 14 maanden weer een prik krijgen weet ik niet, maar ach als dat zo is.. tegen die tijd kan haar immuunsysteem er wel weer tegenaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gecondoleerd Kazy!![]()
Ik belde twee weken voor de zes maanden afspraak het cb of het op een andere dag kon. Dat kon, zes weken later.![]()
Over twee weken mogen we weer.
Oh wat goed van de kraam! Maar jammer dat t niet helptquote:Op zondag 11 oktober 2015 14:33 schreef pinquit het volgende:
[..]
Die houding werd al meteen aangeleerd hier door de kraamhulpDus dat helpt eigenlijk niet genoeg
![]()
Maar ik ga gewoon morgen een andere fles proberen, Alex is heul flexibel tot nu toe![]()
Je kunt dit ook nog proberen waarbij je baby op zijn zij legt. Dan werkt de zwaartekracht minder hard mee. Werkte hier goed.quote:Op zondag 11 oktober 2015 14:33 schreef pinquit het volgende:
[..]
Die houding werd al meteen aangeleerd hier door de kraamhulpDus dat helpt eigenlijk niet genoeg
![]()
Maar ik ga gewoon morgen een andere fles proberen, Alex is heul flexibel tot nu toe![]()
Ik heb het gelezen en wat ik eraan over heb gehouden is dat er niet één methode is, maar dat je eruit haalt wat je wilt gebruiken en dat ook blijft gebruiken. Dat gaf ons vooral veel meer rust.quote:Op zondag 11 oktober 2015 12:00 schreef Mariposas het volgende:
Heeft iemand ervaring met de methode in het boek Baby in een droomritme?
Nee, want het simpele in huis hebben van dat boek deed de truc alquote:Op zondag 11 oktober 2015 12:00 schreef Mariposas het volgende:
Heeft iemand ervaring met de methode in het boek Baby in een droomritme?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |