bron Met filmpje.quote:BREKEND: Huisbezoeken AZC-nee Enschede krijgen vervolg in Baarn - Veren Of Lood
Na eerdere intimiderende huisbezoeken door politieteams in Enschedé, blijken vandaag ook leden van het AZC-alert-comité in Baarn door de politie te zijn bezocht.
Vrijdagavond hier al een berichtje over de wijze waarop de politie op bezoek kwam bij leden van AZC-alert in Enschede. RTV Oost pikte het vandaag op, interviewde een van de mensen in Enschede (zie hieronder) en kreeg van de politie te horen:
“De mensen hebben het recht om op democratische wijze uiting te geven aan hun mening of gevoel. Maar wat we hen wilden meegeven was informatie over wanneer bij protestacties de grens wordt overschreden, er al snel sprake kan zijn van strafbare feiten. Dat willen we voorkomen. In die zin was het huisbezoek van de agenten bedoeld als een bewuste preventieve actie.”
Een bewuste preventieve actie. Juist. Er zijn vanzelfsprekend preventieve acties in maten en soorten. Wat is de volgende stap, vraag je je dan af. Preventieve detentie? Bezoekjes aan werkgevers om hun te waarschuwen tegen wat werknemers al niet doen in hun eigen tijd? De rest verzint U zelf maar, maar dit is, zoals eerder gezegd, niet de manier waarop de Nederlandse autoriteiten met hun burgers zouden mogen omgaan.
Copyright AZC-alert Baarn
Je mag politieagenten niet mishandelen, hoe dom ze zich ook gedragen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Jammer dat die kneuzen niet preventief geknuppeld zijn.
Oh, dus nu is generalisatie en voorbarige conclusies opeens wel goed.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
prima. ALs je de schorriemorrie ziet in Enschede die tegen het AZC is, dan gaan die gegarandeerd de wet overtreden.
Prima actie dus
Toch apart dat een tokkie Nederlander beter in de hand te houden is dan een hoogopgeleide vluchteling.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het onrustbarend.... Op mij komt het over als een vorm van intimidatie. Ik krijg ook het akelige gevoel dat de politie vreest voor grote problemen en denkt dat het gemakkelijker is om de gewone burger in de hand te houden dan de migrant.
Het is ook bedoeld als intimidatie. De politie is er om wetten te handhaven, hier worden geen wetten overtreden. Daar waar de politie wel zou moeten handhaven geven ze niet thuis. Het is niet voor het eerst dat de politie het belangrijker vindt om een politiek standpunt te maken en politieke tegenstanders van de korpsschef, regio-coördinator of burgemeester te zieken dan hun eigenlijke werk te doen. Een gevaarlijke zaak.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het onrustbarend.... Op mij komt het over als een vorm van intimidatie. Ik krijg ook het akelige gevoel dat de politie vreest voor grote problemen en denkt dat het gemakkelijker is om de gewone burger in de hand te houden dan de migrant.
Toen mijn autoruit een aantal jaar geleden was ingeslagen kwam de politie niet langs. Geen tijd, geen prioriteit. Terwijl het wel een misdaad is. Als mensen een van de staat afwijkende mening hebben is er opeens wel tijd en prioriteit. Terwijl het officieel nog steeds is toegestaan in Nederland om een ander mening dan de regering te hebben.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:22 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het is ook bedoeld als intimidatie. De politie is er om wetten te handhaven, hier worden geen wetten overtreden. Daar waar de politie wel zou moeten handhaven geven ze niet thuis. Het is niet voor het eerst dat de politie het belangrijker vindt om een politiek standpunt te maken en politieke tegenstanders van de korpsschef, regio-coördinator of burgemeester te zieken dan hun eigenlijke werk te doen. Een gevaarlijke zaak.
Het gaat niet om die afwijkende meningen, maar om de angst dat er spanningen ontstaan. Dat ze daar bezorgd over zijn, en preventief over in gesprek gaan vind ik nog niet zo vreemd, zolang er maar niet repressief opgetreden wordt.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen mijn autoruit een aantal jaar geleden was ingeslagen kwam de politie niet langs. Geen tijd, geen prioriteit. Terwijl het wel een misdaad is. Als mensen een van de staat afwijkende mening hebben is er opeens wel tijd en prioriteit. Terwijl het officieel nog steeds is toegestaan in Nederland om een ander mening dan de regering te hebben.
Hoogopgeleide vluchtelingquote:Op maandag 5 oktober 2015 20:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Toch apart dat een tokkie Nederlander beter in de hand te houden is dan een hoogopgeleide vluchteling.
Allemaal agenten die huisbezoekjes doen.quote:
Dat is de grap!quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:35 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Hoogopgeleide vluchteling
Droom lekker verder jochie
Waar baseer jij dit op?quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:21 schreef LXIV het volgende:
Mensen die bezwaren hebben tegen de Volksverhuizing uit de Derde Wereld zijn over het algemeen gezagsgetrouwe mensen die nog nooit met de politie in aanraking zijn geweest.
Ik quote:quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:35 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Hoogopgeleide vluchteling
Droom lekker verder jochie
Dat is juist wel vreemd, het is hun taak niet. En zeker niet doormiddel van het brengen van huisbezoeken.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het gaat niet om die afwijkende meningen, maar om de angst dat er spanningen ontstaan. Dat ze daar bezorgd over zijn, en preventief over in gesprek gaan vind ik nog niet zo vreemd, zolang er maar niet repressief opgetreden wordt.
Dus uit het feit dat er vechtpartijen en andere rottigheden plaatsvinden, concludeer jij dat die bewering onjuist is?quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:38 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik quote:
Bakker zegt vrijdag tegen NRC Handelsblad dat veel asielzoekers die naar ons land komen hoogopgeleid zijn.
'Eenderde van de mensen die nu binnenkomt, is grosso modo, academisch opgeleid, eenderde op hbo/ mbo-niveau, en eenderde lageropgeleid,' zegt Bakker, sinds vorig jaar topman van het COA, na het bestuderen van de huidige stroom asielzoekers.
Allemaal kansparels
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |