Je kan nu eenmaal pech hebben. Dus zo raar is het niet.quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:19 schreef ieniminimuis het volgende:
Mensen maken altijd gelijk een wereldramp van 1 tekenbeet
Dat kan ja. Je kan ook pech hebben als je op de fiets stapt en een auto stopt niet bij het kruispunt.quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:22 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Je kan nu eenmaal pech hebben. Dus zo raar is het niet.
Compleet manke vergelijking.quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dat kan ja. Je kan ook pech hebben als je op de fiets stapt en een auto stopt niet bij het kruispunt.
Maar de mensheid doet zo langzamerhand of je gelijk dood ziek wordt van 1 tekenbeet.
Ook een tekenbeet kan je voor een groot deel zien aankomen en voorkomen. En tuurlijk kan je er goed ziek van worden. Maar om er nou gelijk te doen alsof je van elke tekenbeet dood gaat...quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:25 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Compleet manke vergelijking.
Het een zie je aankomen en het ander niet.
Van een tekenbeet kun je wel degelijk goed ziek worden.
Juist doordat men er niet voldoende mee bekend is, is het een probleem.quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:35 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ook een tekenbeet kan je voor een groot deel zien aankomen en voorkomen. En tuurlijk kan je er goed ziek van worden. Maar om er nou gelijk te doen alsof je van elke tekenbeet dood gaat...
De kans dat je Lyme krijgt is kleiner dan 10% van 1 tekenbeet in Nederland.
Ik vind dat er in de media een beetje over gereageerd wordt. Ik ben uitgebreid voorgelicht op de uni omdat we lang en veel in bos zaten. We behoorden tot de risicogroepen, maar niemand deed er zo hysterisch over. Een tekenbeet zo nu en dan hoorde er eenmaal bij en je moest jezelf gewoon goed controleren en op tijd teken verwijderen.
Lyme krijgen is gewoon pech hebben en mss ook deels te verwijten aan onwetendheid bij zowel het 'slachtoffer' als de arts.
Helemaal eens dat er meer voorlichting moet komen en op de risico's gewezen moet worden, maar er hoeft niet gelijk bij elke berichtgeving een verhaal van een Lyme patient die verteld hoe ziek hij/zij wel niet is.quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:40 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Juist doordat men er niet voldoende mee bekend is, is het een probleem.
Vrijwel niemand controleert zichzelf op teken na een bosbezoek omdat men simpelweg de risico's niet weet. Met als gevolg dat teken langer blijven zitten dan bij iemand die wel beter is voorgelicht. Daardoor heeft het virus de tijd zichzelf te ontwikkelen.
Hierdoor neemt de kans op dat je het virus krijgt dus aanzienlijk toe.
En is het dus zeker geen te onderschatten gevaar.
Tel daarbij nog even op dat het aantal teken in Nederland sterk toeneemt.
Sowieso, open schoenenquote:Op maandag 5 oktober 2015 13:48 schreef ieniminimuis het volgende:
En tot zover mijn betoog over de risk society. Ik ga wat doen met de middag.
Tips om teken te voorkomen:
- Of dichte schoenen aan en broek in de sokken of sandalen en korte broek
- Eventueel DEET gebruiken
- Op de paden blijven lopen
- Overal controleren (ook in je schaamstreek)
Teken lopen over van lage begroeiing naar hun gastheer en vallen niet uit bomen/struiken.
Ik controleer jouw schaamstreek wel.quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:48 schreef ieniminimuis het volgende:
En tot zover mijn betoog over de risk society. Ik ga wat doen met de middag.
Tips om teken te voorkomen:
- Of dichte schoenen aan en broek in de sokken of sandalen en korte broek
- Eventueel DEET gebruiken
- Op de paden blijven lopen
- Overal controleren (ook in je schaamstreek)
Teken lopen over van lage begroeiing naar hun gastheer en vallen niet uit bomen/struiken.
Ik heb (bijna) nooit tekenquote:Op maandag 5 oktober 2015 13:57 schreef Bronson het volgende:
[..]
Ik controleer jouw schaamstreek wel.
Heeft ze een streepje voor bij je?quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:57 schreef Bronson het volgende:
[..]
Misschien is het een teken....quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:58 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik heb (bijna) nooit teken
Teken vinden mij niet lekker
quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:57 schreef Bronson het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:58 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Heeft ze een streepje voor bij je?
..........quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:00 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik had een studiegenoot daarvan zat zijn penis en omstreken elke avond vol met teken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
Hoe weet jij dat?quote:Op maandag 5 oktober 2015 14:00 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik had een studiegenoot daarvan zat zijn penis en omstreken elke avond vol met teken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |