Copenhagen Business School en London School of Economicsquote:Op zondag 4 oktober 2015 12:56 schreef Sloth7 het volgende:
Welke landen of universiteiten heb je op het oog?
LSE vereist een 7.5 gemiddeld. Dat is wel een minimumeis, dus de rest van je aanmelding moet steengoed zijn om aangenomen te worden, enigszins afhankelijk van welke opleiding je wil doen.quote:
Waarom wil je zo graag een buitenlandse master doen?quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:55 schreef JVHJ het volgende:
Ik voel me zo schuldig. Ik heb een goed stel hersenen en kon echt makkelijk een 8+ staan. Maar ik had heel weinig energie en motivatie om mijn best te doen, ben lange periodes ziek geweest wat achteraf pfeiffer bleek te zijn.
Je kunt inderdaad beter een master in het buitenland gaan doen (maar niet in Vlaanderen), dan valt het tenminste niet zo op dat je ondanks een universitaire studie niet eens in staat bent correct Nederlands te schrijven.quote:Op maandag 5 oktober 2015 01:45 schreef JVHJ het volgende:
Bedankt voor je reactie.
Heb gemerkt dat buitenlandse ervaring toch wel erg verlangd wordt van door bedrijven.
Dat is dan ook de reden.
In dit geval is 'van' echt fout. Er worden namelijk geen eisen gesteld aan het bedrijf, maar aan de sollicant.quote:Op maandag 5 oktober 2015 12:57 schreef Harunobu het volgende:
'Verlangen van' is gewoon correct Nederlands geworden. 'Verlangen door' is nog net geen anachronisme.
Ok. Zie mijn reactie hierboven. Eventueel meld je je dit jaar aan bij die twee opleidingen. Lukt het niet, dan doe je eerst een master in NL en probeer je het daarna nog een keer.quote:Op maandag 5 oktober 2015 01:45 schreef JVHJ het volgende:
Bedankt voor je reactie.
Heb gemerkt dat buitenlandse ervaring toch wel erg verlangt wordt van bedrijven.
Dat is dan ook de reden.
Ik gok eerder 50e. Bij mijn eerste studie was dat 25%-50% en bij de tweede was een 7,5 >50% (wel op rond de grens)quote:Op maandag 5 oktober 2015 13:31 schreef Sokz het volgende:
Als ik moet schatten +/- 25-30 percentiel.
Ik zou mij focussen op CBS.quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:22 schreef JVHJ het volgende:
[..]
Copenhagen Business School en London School of Economics
Weet niet welke studie jij gedaan hebt, maar in mijn jaarlaag zit je met een 7.5 al in het hoogste 25 percentiel.quote:Op maandag 5 oktober 2015 19:27 schreef miro86 het volgende:
[..]
Ik gok eerder 50e. Bij mijn eerste studie was dat 25%-50% en bij de tweede was een 7,5 >50% (wel op rond de grens)
Bij E&BE zat je tussen de 25 en 50%. Qua studie is het vrij vergelijkbaar met TS.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:12 schreef Census het volgende:
[..]
Weet niet welke studie jij gedaan hebt, maar in mijn jaarlaag zit je met een 7.5 al in het hoogste 25 percentiel.
Niet in Duitsland, vrees ik.quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:03 schreef JVHJ het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuke master in het buitenland. Maak ik uberhaubt wel kans?
quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:03 schreef JVHJ het volgende:
Hey,
Zit echt een beetje in de shit hier.
Ik heb studie vertraging opgelopen en zit nu in mijn 4e jaar Economie. Ik sta momenteel een 7.25 gemiddeld, plan is om dit naar een 7.5 te krijgen.
Nu is mijn vraag wat vinden jullie van dit profiel:
7.5 gemiddeld (8+ voor scriptie), 1 jaar vertraging (maar wel meer vakken daardoor gevolgd)
Geen buitenland studie ervaring, maar wel in buitenland gewerkt, gereisd en vrijwilligers werk gedaan
Geen bestuur gedaan, wel lid van studievereniging en beleggingsvereniging
Ik ben op zoek naar een leuke master in het buitenland. Maak ik uberhaubt wel kans? Zit in een depressie voor paar maanden nu al, en dit maakt het echt niet beter.
Kan ik mijn kansen vergroten door te recommandaties te krijgen voor professoren?
Voor prestigieuze unis als cambridge/oxford niet goed genoeg, voor normale unis wel.quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:03 schreef JVHJ het volgende:
Hey,
Ik heb studie vertraging opgelopen en zit nu in mijn 4e jaar Economie. Ik sta momenteel een 7.25 gemiddeld, plan is om dit naar een 7.5 te krijgen.
7.5 gemiddeld (8+ voor scriptie), 1 jaar vertraging (maar wel meer vakken daardoor gevolgd)
Geen buitenland studie ervaring, maar wel in buitenland gewerkt, gereisd en vrijwilligers werk gedaan
Ik ben op zoek naar een leuke master in het buitenland. Maak ik uberhaubt wel kans? Zit in een depressie voor paar maanden nu al, en dit maakt het echt niet beter.
Kan ik mijn kansen vergroten door te recommandaties te krijgen voor professoren?
Als je een goed verhaal hebt kun je je ook met lagere cijfers wel bij hnrs naar binnen kletsen hoor.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:31 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
[..]
Voor prestigieuze unis als cambridge/oxford niet goed genoeg, voor normale unis wel.
Ook voor 'honours' achtige opleidingen neit goed genoeg, of 'university college' achtig gedoe.
Dit dus, wat sneu zeg TSquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:55 schreef BVAM het volgende:
Gast, stel je niet zo aan met je despressieJaartje studievertraging, nou woopdiedoo. Je hebt goede cijfers, zoek gewoon wat en je ziet wel wat er komt. Ik heb met heel wat vertraging ook toegang tot een 'prestigieus' bedrijf (stage) en het buitenland gekregen. En dat is dan 'pas' HBO.
Met een 7.5 zit je op een 2.1, upper second class, hmm ja, je kunt hiermee masters doen, maar het is moeilijker om binnen te komen als er veel competitie is en je geen first hebt. Topuniversiteiten kun je met een 7.5 of upper second class wel vergeten.quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:03 schreef JVHJ het volgende:
Hey,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |