Gebruik zelf ook geen boter, begrijp niet goed wat de toegevoegde waarde is. Maar aan de woordkeuze van Becel zou je kunnen afleiden dat het wellicht beter is wel boter te gebruiken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:35 schreef Dingflofbips het volgende:
Geen boter uiteraard. Vette smaakloze drap
Maar dan alsnog: gaat het hier om mensen die sowieso al boter gebruiken of worden er ook mensen die dit niet doen meegenomen?quote:Op zondag 4 oktober 2015 00:09 schreef Rezania het volgende:
Je doet dan ook geen steekproef. Je neemt mensen, vraagt welke boter ze gebruiken, meet hun cholesterol, geeft ze Becel, wacht een paar weken, meet dan weer hun cholosterol.
Tja, dat gaan ze niet zeggen, zal wel geen goed resultaat opleveren.quote:Op zondag 4 oktober 2015 00:10 schreef NeuNeu het volgende:
[..]
Maar dan alsnog: gaat het hier om mensen die sowieso al boter gebruiken of worden er ook mensen die dit niet doen meegenomen?
Natuurlijk had ik dit onderbuikgevoel ook, maar ik hoop dat er iemand is met verstand van zaken die dit kan bevestigenquote:Op zondag 4 oktober 2015 00:13 schreef Rezania het volgende:
[..]
Tja, dat gaan ze niet zeggen, zal wel geen goed resultaat opleveren.
Geloof geen statistiek die je zelf niet vervalst hebtquote:Op zondag 4 oktober 2015 00:19 schreef NeuNeu het volgende:
Natuurlijk had ik dit onderbuikgevoel ook, maar ik hoop dat er iemand is met verstand van zaken die dit kan bevestigen
En dan nog: Is er ooit in een onderzoek aangetoond dat je met een verhoogd cholesterolgehalte meer kans hebt op hart en vaatziekten?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:45 schreef kELAL het volgende:
Het is zo simpel: Is door middel van een bloedonderzoek een verhoogde cholesterolspiegel vastgesteld?
Nee? Dan heb je geen becel-meuk nodig!
Je gaat toch ook geen paracetamol slikken als je geen pijn hebt![]()
Vanquote:Op maandag 5 oktober 2015 13:43 schreef Skeletor. het volgende:
Roomboter wel, maar dan alleen de echte. Minimaal 82% melkvet.
Goede bronnen! Goed geschreven ookquote:Op zondag 4 oktober 2015 00:26 schreef budvar het volgende:
Ik geloof best dat die Becel troep je cholesterol verlaagd, alleen een beetje jammer dat een te laag cholesterol ongezonder is dan een te hoge waarde.
http://www.optimalegezond(...)hart-en-vaatziekten/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24406106
http://www.gezondbeterwor(...)lesterol-leugen.html
Dus als je gezond oud wil worden zou ik maar van die Becel troep afblijven en gewoon boter(geen margarine dus)gebruiken.
Zullen vast betere zijn maar alles komt op het zelfde neer: een laag cholesterol is funest voor je gezondheid.quote:
Hdl en ldl zijn niet positief of negatief, het gaat namelijk om de verhouding tussen hdl/ldl die goed of slecht kan zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:34 schreef Zith het volgende:
Zal ik dan maar de eerste zijn die aangeeft dat er verschillende soorten cholesterol zijn, en dat de ene versie positief is, de andere negatief bij hoge waardes?
http://www.zuiverzuivel.n(...)ter-pakje-250-g.aspxquote:
Als er makkelijk smeerbaar op staat, gaan bij mij wat alarmbellen rinkelen over rare toevoegingenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:07 schreef FANN het volgende:
[..]
http://www.zuiverzuivel.n(...)ter-pakje-250-g.aspx
[ afbeelding ]
dan weet je tenminste waar het vandaan komt...
Als je deze in de koelkast legt is hij ook niet makkelijk smeerbaar hoorquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:16 schreef Skeletor. het volgende:
[..]
Als er makkelijk smeerbaar op staat, gaan bij mij wat alarmbellen rinkelen over rare toevoegingen. Roomboter voor op brood bewaar ik in een kuipje buiten de koelkast. Altijd makkelijk smeerbaar! Roomboter die ik gebruik om te koken, staat dan wel weer in de koelkast.
Die zou ik dan weer niet teveel weten want stampvol transvetquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Idd! Binnenkort maar weer eens een kuipje halen lekker opp krosantjes
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:01 schreef budvar het volgende:
[..]
En dan nog: Is er ooit in een onderzoek aangetoond dat je met een verhoogd cholesterolgehalte meer kans hebt op hart en vaatziekten?
Nee dat is er dus niet, integendeel zelfs, mensen met een verlaagd cholesterolgehalte hebben juist meer kans op hart en vaatziekten.
Nuchter gemeten?quote:Op zondag 11 oktober 2015 22:31 schreef qwerty89 het volgende:
Dus deze vaatlaborant gelooft wel in de relatie tussen een te hoog cholesterolgehalte en hart en vaat ziekten.
Dat het je cholesterol verlaagd geloof ik wel, dat een laag cholesterol gezonder en helpt tegen hart en vaatziekten niet.quote:Op zondag 11 oktober 2015 22:31 schreef qwerty89 het volgende:
Mijn cholesterol was wel te hoog.
Toen heb ik mijn eetpatroon (heel) iets aangepast en ben ik cholesterol verlagende boter gaan gebruiken.
Daarna was mijn cholesterol een stuk lager, nog net boven de normaalwaarde.
Dus voor mijn gevoel werkt het wel.
En cholesterol zorgt voor afzettingen in de slagaders -> vaatziekten.
Dus deze vaatlaborant gelooft wel in de relatie tussen een te hoog cholesterolgehalte en hart en vaat ziekten.
Anno 2015 wordt juist 'cholesterol is helemaal zo slecht nog niet, misschien zelfs goed' mainstream. Jij hecht dus waarde aan mainstream van een decennium terug...maar boeien, knabbel jij lekker op een worteltje, eet ik een pond kippenlevertjes, jammie!quote:Op zondag 11 oktober 2015 22:47 schreef qwerty89 het volgende:
Ik assisteer bij onderzoeken/behandelingen als dotteren en stentplaatsing, geen wetenschap dus.
Het klinkt ongelofelijk logisch dat cholesterol gehalte invloed heeft, of je dat nuchter zou moeten meten is wat anders.
Op alle congressen en symposia wordt het gebracht als een voldongen feit, maar dat heb ik altijd aangenomen en me er zelf nooit verder in verdiept.
Er zijn over alle onderwerpen wetenschappelijke artikelen te vinden die van alles beweren, en artikelen die het tegenovergestelde beweren. Dus heel persoonlijk hecht ik meestal de meeste waarde aan de mainstream theorie.
In Amerika is het nu net sinds een paar maanden mainstream.quote:Op zondag 11 oktober 2015 22:47 schreef qwerty89 het volgende:
Ik assisteer bij onderzoeken/behandelingen als dotteren en stentplaatsing, geen wetenschap dus.
Het klinkt ongelofelijk logisch dat cholesterol gehalte invloed heeft, of je dat nuchter zou moeten meten is wat anders.
Op alle congressen en symposia wordt het gebracht als een voldongen feit, maar dat heb ik altijd aangenomen en me er zelf nooit verder in verdiept.
Er zijn over alle onderwerpen wetenschappelijke artikelen te vinden die van alles beweren, en artikelen die het tegenovergestelde beweren. Dus heel persoonlijk hecht ik meestal de meeste waarde aan de mainstream theorie.
Je kunt ook natuurlijk een paar artikelen lezen...quote:Op zondag 11 oktober 2015 22:58 schreef qwerty89 het volgende:
Maar de denkwijze dat je door een hoog cholesterolgehalte je meer afzettingen tegen de slagader wand hebt doordat je bloed meer 'vettigheid' bevat, hoe zou dat juist andersom werken?
Een hoog cholesterol zegt sowieso niks, je moet de verhouding weten tussen hdl/ldl en die moet ongeveer 4:1 zijn. Een cholesterolgehalte van 8 kan dus veel gezonder dan 6 zolang de verhouding maar goed is. Maar 1 ding is echt zeker na al die jaren onderzoek; hoe lager, hoe meer ziektes en aandoeningen je krijgt.quote:Op zondag 11 oktober 2015 22:58 schreef qwerty89 het volgende:
Ik ben ook nog steeds niet overtuigd van 'brood is slecht'![]()
En wetenschappelijke artikelen over hoe slecht vaccinaties (deze die al jaaaaren gebruikt worden) wel niet zijn, hecht ik ook geen waarde aan.
Waar de grens voor een gezond cholesterolgehalte zou moeten liggen, ja ehhh geen idee.
Maar de denkwijze dat je door een hoog cholesterolgehalte je meer afzettingen tegen de slagader wand hebt doordat je bloed meer 'vettigheid' bevat, hoe zou dat juist andersom werken?
Ik kan mij wel voorstellen dat extreem laag voor problemen kan zorgen, dat wel.
Misschien denk ik dan wel veel te simpel hoor.
Ja cholesterol beide keren nuchter gemeten.
Bah kippenlevertjes, doe mij maar een stukje zalm of noten in plaats van die worteltjes![]()
Ledigheid is des duivels oorkussenquote:Op zondag 11 oktober 2015 23:06 schreef qwerty89 het volgende:
Of je kunt het me kort uitleggen, scheelt mij tijd en moeite.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |