Zoals jij het zegt, met een komma, bedoelt hij dat het eten voor vrouwen is en dat dat een probleem is want wat moeten de mannen dan eten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:19 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hij zegt inderdaad, "This for women, problem." Oftewel, dit is voor de vrouwen een probleem.
Weer lekker tendentieus artikel dus.
Misschien is het een probleem omdat de vrouwen niet weten hoe ze rijst moeten klaarmaken. Het is geen couscous, natuurlijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:21 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zoals jij het zegt, met een komma, bedoelt hij dat het eten voor vrouwen is en dat dat een probleem is want wat moeten de mannen dan eten.
Het is in zo'n tent niet koud. En je vergist je over dat weinig beweging in zo'n tent met militairen, daar is altijd beweging.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 02:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Er zullen vast een paar grote straalkachels staan, ja, maar dat neemt niet weg dat er ook constant koude lucht binnen komt, zeker overdag als de mensen in beweging zijn. Het is wat dat aangaat gewoon niet te vergelijken, militairen op missie zijn samen op pad en komen samen weer 'thuis', over het algemeen bekaf dus weinig beweging, terwijl de tientallen vluchtelingen in zo'n giga-tent (hoeveel mensen zitten er eigenlijk in een zo'n tent?) wel constant in beweging zijn. Maar ja, het is gewoon een feit dat er even niets anders is, ze zullen het daarmee moeten doen of weer op pad gaan richting de warmte.
Ik denk dat Achja dat kamp beter kent dan jijquote:Op woensdag 14 oktober 2015 02:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je werkt er? je bent er opgevangen?
Het is toch wel mooi dat de mensen die over 't algemeen tegen de opvang zijn, ook meteen ervaringsdeskundigen zijn.
Dat is mooi of niet dan?
Ik vind dat mooi.
Nou, ik hoor toch echt wat anders. Maar goed.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:21 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zoals jij het zegt, met een komma, bedoelt hij dat het eten voor vrouwen is en dat dat een probleem is want wat moeten de mannen dan eten.
dat vind jij. Wat is het probleem dat mensen zich niet comfortabel mogen voelen, waarom zouden kinderen bijvoorbeeld moeten blauwbekken?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:14 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Als je een echte vluchteling bent, dan ben je blij dat je veilig bent. Dan doet wel of geen luxe er niet toe.
Het probleem is dat er zo snel geen andere oplossing is. Ze moeten roeien met de riemen die ze hebben. Hoe meer je klaagt, hoe kouder je het krijgt, omdat je er dan iedere keer aan denkt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:10 schreef Re het volgende:
Wat is het probleem dat mensen zich niet comfortabel mogen voelen, waarom zouden kinderen bijvoorbeeld moeten blauwbekken?
ja maar waar haalt iemand het vandaan dat je maar je bek moet houden. ander ben je geen vluchtelingquote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Het probleem is dat er zo snel geen andere oplossing is. Ze moeten roeien met de riemen die ze hebben. Hoe meer je klaagt, hoe kouder je het krijgt, omdat je er dan iedere keer aan denkt.
Waarom mogen ze in hun handjes klappen? Omdat jij vindt dat ze hier zijn? Moeten ze elke dag de grond onder jouw voeten kussen omdat jij in het land woont waar ze opgevangen worden? Die onvoorstelbare arrogantie die waar te nemen is... bizar... Ik denk dat mensen die dit soort opmerkingen maken voor mij buiten de hele discussie mogen vallen: continue weerstand tegen vluchtelingenstromen naar nederland, roepen dat ze op mogelijk zouten als het ze niet zint, niet kunnen nuanceren, op sommige gebieden die mensen tweederangs willen behandelen en dan wel eisen dat ze in hun handjes mogen klappen voor je 'barmhartige opvang"...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:38 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Het is in zo'n tent niet koud. En je vergist je over dat weinig beweging in zo'n tent met militairen, daar is altijd beweging.
Ja er zijn leukere opties zoals een eigen huis. Maar dit zijn vluchtelingen en die mogen in hun handjes knijpen, er had ook een boogtentenkamp kunnen staan.... of ze hadden in land van herkomst kunnen blijven, lekker klagen over t weinige eten of al dat geweld om hun heen.
Maar he! Dan is t tenminste warm en lekker je eigen taal!
Ik heb hierboven al de quotes gepost waaruit blijkt dat het een gebrek aan match is tussen verwachtingspatroon en realiteit. Er is hun door smokkelaars en eerdere migranten een beeld voorgespiegeld dat niet blijkt te kloppen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:18 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar waar haalt iemand het vandaan dat je maar je bek moet houden. ander ben je geen vluchteling
Dat het niet direct op te lossen is is een tweede maar men stelt dus dat het niet opgelost hoeft te worden want je hebt geen recht op klagen dus is er geen probleem om op te lossen
Man, dan spreek je toch af dat dat gezin een uurtje opbokt en daarna wissel je om? Erg creatief is die klager niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:20 schreef deedeetee het volgende:
In de krant beklaagd een man zich dat ze met 2 gezinnen op 1 kamer zitten en hij geen seks met zijn vrouw kan hebben. Dat vind hij een groot probleem.
En sneller internetquote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:38 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Het is in zo'n tent niet koud. En je vergist je over dat weinig beweging in zo'n tent met militairen, daar is altijd beweging.
Ja er zijn leukere opties zoals een eigen huis. Maar dit zijn vluchtelingen en die mogen in hun handjes knijpen, er had ook een boogtentenkamp kunnen staan.... of ze hadden in land van herkomst kunnen blijven, lekker klagen over t weinige eten of al dat geweld om hun heen.
Maar he! Dan is t tenminste warm en lekker je eigen taal!
Ja, da's natuurlijk onzin. Er is wél een probleem en een steeds groter wordend probleem ook nog es. Die mensen hebben direct woonruimte nodig en krijgen urgentie.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:18 schreef Re het volgende:
[..]
ja maar waar haalt iemand het vandaan dat je maar je bek moet houden. ander ben je geen vluchteling
Dat het niet direct op te lossen is is een tweede maar men stelt dus dat het niet opgelost hoeft te worden want je hebt geen recht op klagen dus is er geen probleem om op te lossen
Jij draaft wel heel erg ver door naar de andere kant. Als je onverwacht bezoek krijgt die komt logeren, waarbij je veel moeite doet om ze toch nog onderdak te geven voor de nacht verwacht je ook niet dat ze 's morgens tegen je gaan klagen dat de slaapbank niet comfortabel was. Het lijkt me redelijk normaal om cynisch te kijken naar het geklaag van allerhande vluchtelingen. Het is uiteindelijk ongevraagd bezoek waarvoor moet worden geïmproviseerd en waarvoor de rekening door ons allemaal moet worden betaald.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:21 schreef Jerruh het volgende:
Ik denk dat mensen die dit soort opmerkingen maken voor mij buiten de hele discussie mogen vallen: continue weerstand tegen vluchtelingenstromen naar nederland, roepen dat ze op mogelijk zouten als het ze niet zint, niet kunnen nuanceren, op sommige gebieden die mensen tweederangs willen behandelen en dan wel eisen dat ze in hun handjes mogen klappen voor je 'barmhartige opvang"...
Meh...
Dat is het hele eiereten: we zien het als bezoek. We denken dat het gezellige logees zijn met daarbij komende dankbaarheid. Het zijn vluchtelingen en dan heb ik het even niet over diegenen die we gaan uitfilteren als economische vluchtelingen. Kijk, ik ben ook niet zo'n fan van geklaag en we doen ons best als land om ze op te vangen, maar dat geeft ons niet het recht om te oordelen dat ze mogen klagen of niet... net zo min dat het ons het recht geeft om te zeggen dat iemand geen echte vluchteling is als ze hier worden opgevangen of als ze een telefoon hebben of als het jonge mannen zijn. Vergeet gewoon niet in je achterhoofd te houden dat voor wat ze wel meehebben of meedragen ze tig keer zoveel hebben moeten achterlaten (familie, bezittingen, veiligheid, een leven...)quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:26 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Jij draaft wel heel erg ver door naar de andere kant. Als je onverwacht bezoek krijgt die komt logeren, waarbij je veel moeite doet om ze toch nog onderdak te geven voor de nacht verwacht je ook niet dat ze 's morgens tegen je gaan klagen dat de slaapbank niet comfortabel was. Het lijkt me redelijk normaal om cynisch te kijken naar het geklaag van allerhande vluchtelingen. Het is uiteindelijk ongevraagd bezoek waarvoor moet worden geïmproviseerd en waarvoor de rekening door ons allemaal moet worden betaald.
Door wegkijkers als jij gaat Nederland kapot.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:37 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Dat is het hele eiereten: we zien het als bezoek. We denken dat het gezellige logees zijn met daarbij komende dankbaarheid. Het zijn vluchtelingen en dan heb ik het even niet over diegenen die we gaan uitfilteren als economische vluchtelingen. Kijk, ik ben ook niet zo'n fan van geklaag en we doen ons best als land om ze op te vangen, maar dat geeft ons niet het recht om te oordelen dat ze mogen klagen of niet... net zo min dat het ons het recht geeft om te zeggen dat iemand geen echte vluchteling is als ze hier worden opgevangen of als ze een telefoon hebben of als het jonge mannen zijn. Vergeet gewoon niet in je achterhoofd te houden dat voor wat ze wel meehebben of meedragen ze tig keer zoveel hebben moeten achterlaten (familie, bezittingen, veiligheid, een leven...)
en @ Gia: is dat dan de schuld van de vluchtelingen? Die bijstandsmoeder had net zoveel problemen met huisvestiging als voor dit probleem. De vluchtelingenkwestie toont alleen maar aan hoe laks en intolerant onze overheid voor onze samenleving is geweest, op alle fronten... Het legt alleen maar problemen bloot die al lang bestonden, alleen is het schijnbaar gemakkelijk om het te steken op mensen die van buitenaf komen, omdat die niet in die samenleving vallen...
Het is jammer dat je je eigen dubbele moraal niet ziet. De vluchtelingen mogen klagen, al ben je daar niet blij mee. Maar Nederlanders mogen daar weer niet over klagen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:37 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Kijk, ik ben ook niet zo'n fan van geklaag en we doen ons best als land om ze op te vangen, maar dat geeft ons niet het recht om te oordelen dat ze mogen klagen of niet...
Vertel, hoe kijk ik weg?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:42 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Door wegkijkers als jij gaat Nederland kapot.
Van mij mag men klagen wat men wilt, inclusief mezelf. Maar de manier waarop en de argumenten waarom mogen wel eens beter bekeken worden... Vooral diegenen die de afgelopen jaren op hun gat hebben gezeten en nu alles op vluchtelingen steken, terwijl die problemen al lang door onze overheid veroorzaakt zijn en aanwezig zijn...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 10:53 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het is jammer dat je je eigen dubbele moraal niet ziet. De vluchtelingen mogen klagen, al ben je daar niet blij mee. Maar Nederlanders mogen daar weer niet over klagen.
Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Ik heb nergens geschreven dat het gezellige logees zijn, ik heb het over onverwacht bezoek. En dat is precies wat het is. En dan is het ook nog eens bezoek dat denkt dat het zonder uitnodiging permanent bij jou mag blijven wonen. Ik kan me goed voorstellen dat je daar al helemaal geen geklaag van wil horen.
Dit is wel een mooie typering voor de situatiequote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:20 schreef Loekie1 het volgende:
Nederland heeft prima reclame gemaakt, zoals een loterij reclame maakt en de winnaars in de publiciteit brengt. Met de boodschap: dat is er misschien ook voor jou als je een lot koopt! Nu hebben miljoenen Afrikanen een lot gekocht voor een huis en uitkering in Europa en nu moet Loterij Nederland bekendmaken dat het niet iedereen de hoofdprijs kan geven huis en inrichting in Amsterdam centrum, en ook geen tweede, derde en vierde prijs en misschien zelfs helemaal geen prijs. Dat is natuurlijk flink balen.
Vergeet niet dat er al talloze prijswinnaars zijn. Van de dienstplichtontduikers uit Eritrea krijgt meer dan 70 procent een verblijfsvergunning voor Nederland met alles wat daarbij hoort. Die mensen hebben ook gewoon Facebook, WhatsApp en andere social media om het thuisfront te laten weten dat ze een winnend lot hadden.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:20 schreef Loekie1 het volgende:
Nederland heeft prima reclame gemaakt, zoals een loterij reclame maakt en de winnaars in de publiciteit brengt. Met de boodschap: dat is er misschien ook voor jou als je een lot koopt!
Inderdaad, we hebben dan ook veel politici die Loterij Nederland in de uitverkoop willen doen en oneindig lang prijzen willen weggeven.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:28 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er al talloze prijswinnaars zijn. Van de dienstplichtontduikers uit Eritrea krijgt meer dan 70 procent een verblijfsvergunning voor Nederland met alles wat daarbij hoort. Die mensen hebben ook gewoon Facebook, WhatsApp en andere social media om het thuisfront te laten weten dat ze een winnend lot hadden.
Ik denk niet dat dat de waarheid is. Ik denk dat vrijwel alle politici wel weten dat er ergens een grens zit aan wat Nederland kan opvangen. De vraag is waar die grens ligt en of er mainstream politici zijn die die boodschap ook durven uit te venten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:29 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Inderdaad, we hebben dan ook veel politici die Loterij Nederland in de uitverkoop willen doen en oneindig lang prijzen willen weggeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |