abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:54:04 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156572266
quote:
Deel vluchtelingen ontevreden over tentenkamp

Zeker negentien vluchtelingen hebben noodopvang Heumensoord bij Nijmegen vrijdagmiddag kort na aankomst weer verlaten, omdat ze ontevreden waren over de geboden voorzieningen. Dat heeft een woordvoerster van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) vrijdagavond tegen het ANP gezegd. Vrijdagmiddag repte het COA nog over een kleine veertig vluchtelingen die waren vertrokken. Ongeveer tien zijn in de avond toch weer teruggekeerd.

Met name de inrichting van de slaappaviljoens schoot hen in het verkeerde keelgat. In de paviljoens zijn lange rijen slaapkamers voor acht personen. Sommige vluchtelingen vrezen dat ze niet genoeg privacy hebben.

Het COA zegt dat Heumensoord nog volop in opbouw is. "Maar het is tijdelijk, de meeste mensen zijn hier met een paar dagen of weken weer weg. Niemand blijft langer dan vijftien weken."

De mannen en vrouwen vertrokken om terug te gaan naar het aanmeldcentrum in Ter Apel. Volgens het COA kan dat niet en was vrijdagavond de helft van de groep weer terug in Heumensoord. Waar de andere helft van de groep is gebleven, kon een woordvoerster niet zeggen. "Misschien hebben zij familie of vrienden hier in de omgeving."
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:55:07 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156572287
Nederlandse politiek faalt toch wel redelijk. Het is ook wel roeien met de riemen natuurlijk, maar beter organiseren ze dit strak en goed en geven ze alle vluchtelingen gewoon een normaal onderkomen en vooral duidelijkheid. Dat heen en weer gesleep met vluchtelingen is echt te bizar voor woorden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_156572572
Zelfs de vluchtelingen willen straks dat de grenzen dichtgaan, zodat ze hun favoriete AZC niet hoeven af te staan aan nieuwkomers.
pi_156572649
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:09 schreef Nintex het volgende:
Zelfs de vluchtelingen willen straks dat de grenzen dichtgaan, zodat ze hun favoriete AZC niet hoeven af te staan aan nieuwkomers.
_O-

Noemen we dat dan ook xenofobie?
pi_156572731
Ze hadden daar in Syrie zulke praatjes moeten hebben ipv hier
pi_156572903
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:55 schreef Falco het volgende:
Nederlandse politiek faalt toch wel redelijk. Het is ook wel roeien met de riemen natuurlijk, maar beter organiseren ze dit strak en goed en geven ze alle vluchtelingen gewoon een normaal onderkomen en vooral duidelijkheid. Dat heen en weer gesleep met vluchtelingen is echt te bizar voor woorden.
Je geeft zelf al het antwoord met "is het roeien met de riemen die je hebt". Je stampt niet even in een maand tijd permanente bewoning uit de grond voor duizenden mensen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:26:30 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156572977
quote:
het zijn 19 man hè, de rest zit er blijkbaar prima
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156573014
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:26 schreef Re het volgende:

[..]

het zijn 19 man hè, de rest zit er blijkbaar prima
Nee er zaten er gisteren pas 100, de andere 2900 dobberen nog ergens rond
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:29:55 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156573070
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:27 schreef hoas het volgende:

[..]

Nee er zaten er gisteren pas 100, de andere 2900 dobberen nog ergens rond
die hebben het op voorhand al afgewezen :Y
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156573222
Wat verwachten ze dan, een hotel?

Sorry hoor, als je vluchteling bent ben je vluchteling. Normaal slaap je dan in de sloot.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:49:28 #11
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156573476
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:37 schreef Sigaartje het volgende:
Wat verwachten ze dan, een hotel?

Sorry hoor, als je vluchteling bent ben je vluchteling. Normaal slaap je dan in de sloot.
Dat jij denkt dat dat de normale gang van zaken hoort te zijn zegt al voldoende over jouw inlevingsvermogen. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156573502
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat jij denkt dat dat de normale gang van zaken hoort te zijn zegt al voldoende over jouw inlevingsvermogen. :')
Als hier een bom valt en je gaat op de vlucht, wat denk je dan wat je te wachten staat?
(Ik heb het niet over de verantwoordelijkheid van de opvanger)
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:52:28 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156573539
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:50 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Als hier een bom valt en je gaat op de vlucht, wat denk je dan wat je te wachten staat?
(Ik heb het niet over de verantwoordelijkheid van de opvanger)
Dan hoop ik (en verwacht ik) dat er andere landen zijn die ons opvangen en van onderdak voorzien, net als ze hebben gedaan in de 2de wereldoorlog.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156573588
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan hoop ik (en verwacht ik) dat er andere landen zijn die ons opvangen, net als ze hebben gedaan in de 2de wereldoorlog.
Ik heb het over de toestand waar je in terecht komt.
Er is opvang en er is opvang.

Ik zeg je eerlijk, als ik hier moet vertrekken omdat er verkrachters en pistooltrekkers bij mij op de deur bonzen en ik moet een veilig heenkomen zoeken, verwacht ik geen bed in een kamer alleen met een gezellig nachtlampje en nachtkastje met een leuk boek.
Dan interesseert het me niet als ik in een sporthal moet slapen met 200 man op een rij bedden. Dan ben ik allang blij als ik een kom eten krijg en water.

Misschien klink ik hard.

edit: taalfouten
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:56:54 #15
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156573613
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:55 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik heb het over de toestand waar je in terecht komt.
Er is opvang en er is opvang.

Ik zeg je eerlijk, als ik hier moet vertrekken omdat er verkrachters en pistooltrekkers bij mij op de deur bonzen en ik moet een veilig heenkomen zoeken, verwacht ik geen bed in een kamer alleen met een gezellig nachtlampje en nachtkastje met een leuk boek.
Dan interesseert het me niet als ik in een sporthal moet slapen met 200 man op een rij bedden. Dan ben ik allang blij als ik een kom eten krijg en water.

Misschien klink ik hard.

edit: taalfouten
Dan zit ik blijkbaar anders in elkaar (net zoals vele anderen) en zou ik sowieso de Atlantische plas overstreken en daar streven naar allereerst een goed onderkomen. Een sporthal met rijen stretchers reken ik daar niet onder.
pi_156573624
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:16 schreef pvdplanet het volgende:
Ze hadden daar in Syrie zulke praatjes moeten hebben ipv hier
Of we maken Assad minister van vreemdelingenzaken
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 16:59:37 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156573669
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Dan zit ik blijkbaar anders in elkaar (net zoals vele anderen) en zou ik sowieso de Atlantische plas overstreken en daar streven naar allereerst een goed onderkomen. Een sporthal met rijen stretchers reken ik daar niet onder.
Hier dus hetzelfde! Zeker met kinderen.
pi_156573701
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 15:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat het een interview is met iemand? Je bent normaal altijd van de nuance maar zodra er in een bron iets instaat waar je het niet mee eens bent wil je gelijk de hele bron invalideren, hoe gemakkelijk :D als we die lijn doortrekken naar de Koran en de Bijbel kunnen we die twee boekjes ook direct de prullenbak ingooien, dus ik neem aan dat je bij deze ook atheïst bent geworden?
Dat was ik al. En het RD preekt voor eigen parochie, zolang dit nergens anders bevestigd wordt neem ik dit soort artikelen niet serieus.
pi_156573730
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik denk dat ik meer meegemaakt heb dan jullie.
pi_156573759
quote:
Er wordt erg ad hoc gehandeld. Het lijkt wel of ze dit niet aan hadden zien komen, ofschoon dit zich toch enkele maanden overduidelijk aankondigt.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:05:46 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156573761
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 16:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan hoop ik (en verwacht ik) dat er andere landen zijn die ons opvangen en van onderdak voorzien, net als ze hebben gedaan in de 2de wereldoorlog.
Wie wat wanneer is er opgevangen in de 2e wereldoorlog? Alleen de keuningin en haar familie toch!
The End Times are wild
pi_156573787
De situatie die in Nederland heerst, hoe het leven is, wordt door de meeste mensen gezien als vanzelfsprekend. Dat je een goed huis hebt, dat je te eten hebt, dat je onderwijs krijgt en dat er naar je geluisterd wordt.

Ik kan je zeggen. Dat is het absoluut niet. Het is niet vanzelfsprekend. Het is een situatie zoals die wel HOORT te zijn, maar het is absoluut niet vanzelfsprekend. Wat wij hier meemaken is zeer bijzonder. Uitermate uitzonderlijk. Wat Nederland is, is niet normaal.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:08:45 #23
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156573813
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:03 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ja en?
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:09:23 #24
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156573829
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:03 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken en daar kan jij geen uitspraken over doen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:09:42 #25
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_156573840
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 17:07 schreef Sigaartje het volgende:
De situatie die in Nederland heerst, hoe het leven is, wordt door de meeste mensen gezien als vanzelfsprekend. Dat je een goed huis hebt, dat je te eten hebt, dat je onderwijs krijgt en dat er naar je geluisterd wordt.

Ik kan je zeggen. Dat is het absoluut niet. Het is niet vanzelfsprekend. Het is een situatie zoals die wel HOORT te zijn, maar het is absoluut niet vanzelfsprekend. Wat wij hier meemaken is zeer bijzonder. Uitermate uitzonderlijk. Wat Nederland is, is niet normaal.
Niet zo dramatisch doen. Eind jaren '90 kwamen nog meer asielzoekers naar Nederland en ook dat hebben we prima overleefd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')