quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
Alleen in Groningen kun je wat het Noorden betreft een beetje leuk uitgaan. Leeuwarden is vrij saai. Tenminste, de keren dat ik er was.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:27 schreef Harunobu het volgende:
Leeuwarden heeft de hoogste dichtheid studenten die op kamers wonen. Dat zijn allemaal hbo'ers of zelfs mbo'ers. Ben er nooit geweest dus weet niet of daar wat te beleven valt. Maar theorie dat studentendichtheid hoger is als er een uni is klopt dus gewoon niet.
Veel hbo'ers zullen natuurlijk vooral uitgaan in de buurt van hun ouders ipv hun school. Dat is een gegeven.
Maar juist in de Randstad wonen meer studenten thuis. Te duur, ouders toch al relatief dichtbij, beter openbaar vervoer, etc.
Andere uni's in de provincies, ja daar is het percentage op kamer wonende erg hoog, maar ja dat is weer suf met uitgaan, zegt men.
Al die leuke clubs in Utrecht, Amsterdam, etc, zitten vast stiekem allemaal niet-wo'ers in.
Volgens mij zijn Groningen en Utrecht de steden met de grootste (relatieve) studentenpopulatie maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:27 schreef Harunobu het volgende:
Leeuwarden heeft de hoogste dichtheid studenten die op kamers wonen. Dat zijn allemaal hbo'ers of zelfs mbo'ers. Ben er nooit geweest dus weet niet of daar wat te beleven valt. Maar theorie dat studentendichtheid hoger is als er een uni is klopt dus gewoon niet.
Veel hbo'ers zullen natuurlijk vooral uitgaan in de buurt van hun ouders ipv hun school. Dat is een gegeven.
Maar juist in de Randstad wonen meer studenten thuis. Te duur, ouders toch al relatief dichtbij, beter openbaar vervoer, etc.
Andere uni's in de provincies, ja daar is het percentage op kamer wonende erg hoog, maar ja dat is weer suf met uitgaan, zegt men.
Al die leuke clubs in Utrecht, Amsterdam, etc, zitten vast stiekem allemaal niet-wo'ers in.
Het gaat dan ook over het studentenleven en studentensteden.quote:Op maandag 19 oktober 2015 19:49 schreef Harunobu het volgende:
Lijstje mist de niet-uni steden. Plus, gezever over statistiek.
Ik heb het niet over 'beleving'.
Ben jij een hbo klant?quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:25 schreef Harunobu het volgende:
HBO'ers zijn tegenwoordig ook studenten.
Net als de studenten-enclave in Rotterdamquote:Op maandag 19 oktober 2015 19:33 schreef Ryon het volgende:
Behalve dan dat die statistieken:
http://www.dub.uu.nl/plus(...)volking-student.html
[ afbeelding ]
Niet zoveel zeggen. Studenten wonen veelal in het centrum van een stad. Daardoor ligt de dichtheid in Delft, Leiden en Utrecht erg hoog zowel per vierkante meter als absoluut. 64.000 studenten binnen de grachtengordel proppen is nou eenmaal een flinke klus. Dat Utrecht (als vierde stad van het land) ook nog allemaal buitenwijken en geannexeerde dorpen heeft waar wat bejaarden en Marokkanen wonen verneukt de statistieken, maar dat doet er voor de beleving verder weinig toe. Die buitenwijken kent men alleen van tv als er weer eens wat gereld wordt.
Niet iedere stad met een onderwijsinstelling is een studentenstad.quote:Op maandag 19 oktober 2015 19:49 schreef Harunobu het volgende:
Lijstje mist de niet-uni steden. Plus, gezever over statistiek.
Ik heb het niet over 'beleving'.
Er zullen in Leeuwarden ook best wat mensen op kamers zitten die een vervolgopleiding doen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:49 schreef Harunobu het volgende:
Als je ze niet meetelt kan er inderdaad uit dat lijstje niet blijken hoeveel procent studenten er wonen.
Niet eens, veel studenten snappen die bazen toch niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 03:14 schreef Geerd het volgende:
Kerstens Van Binsbergen en Kamphuijs kunnen jou dat wel uitleggen
Veel studenten snappen het studentenleven dan ook niet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 01:08 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Niet eens, veel studenten snappen die bazen toch niet.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 02:38 schreef Scuidward het volgende:
- Maandag t/m vrijdag studeren.
- Donderdagavond zuipen.
- Tussendoor misschien een borrel.
- Weekend treinen naar je ouders.
- Eventueel op kamers.
- Verenigingen.
Dat is het ongeveer.
"kut" is anders een belangrijk ingredient van het studentenleven.quote:
Maandag t/m zondag op stapquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 02:38 schreef Scuidward het volgende:
- Maandag t/m vrijdag studeren.
- Donderdagavond zuipen.
- Tussendoor misschien een borrel.
- Weekend treinen naar je ouders.
- Eventueel op kamers.
- Verenigingen.
Dat is het ongeveer.
Wat was ik toch een brave student als ik het zo hoor. Ik dronk en blowde thuis.quote:
Doen studenten dat?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 01:28 schreef zhe-devilll het volgende:
-Stoer doen t.o vrienden
-Showen wat je allemaal wel niet hebt enzo
-Kijk mij eens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |