Inclusief clip.....*zwijmel*....
1. Merry Christmas Everybody - Slade
2. Christmas Was A Friend of Mine - Fay Lovsky
3. Do They Know It's Christmas Time - Band Aid
4. 2000 Miles - The Pretenders
5. I Have A Dream - ABBA
Verder heb ik niet zoveel met kerst-muziek, denk ik.
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 05-11-2000 23:28]
quote:Aah...met die kikkers lief hé?
Op 05 november 2000 23:28 schreef Zanderrr het volgende:
- 'We all stand together', van Paul McCartney. Misschien niet echt een kerst-nummer, maar die clip was vroeger áltijd met Kerst op tv.
Was idd altijd rond de kerstdagen op de tv.
Niet echt een kerstnummer, maar wel over vrede op aarde, betere wereld, enz...dat mag wel tijdens kerst
Once upon a-long ago...
Ook met getekende clip, van een huisje in de sneeuw. Stil, mooi.
En vanzelfsprekend Happy X-mas (War is Over) van John & Yoko.
Verder hoort Slade ook zeker in mijn rijtje thuis. En wat dacht je van Jona Lewie met Stop the Cavalry? En dan als laatste maar Do they know it's Christmas? van Band Aid. (Alhoewel ik Fay Lovesky ook erg mooi vind)
Overigens mogen de 'nog oudere lullen' met Kerst van mij ook wel aan bod komen. Winter Wonderland van Dean Martin of gewoon White Christmas van Bing Crosby. Lekker sentimenteel .
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 06-11-2000 00:24]
ennuh, jingle bells natuurlijk
Tokus
quote:Ow je bedoelt dat nummer dat je straks onafgebroken op Sky Radio HOORT en continue op RTLx ziet? Blech!
Op 05 november 2000 23:19 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Ik heb niet echt een top 5, maar de ultieme x-mas plaat is toch wel: Last Christmas van Wham!
Uiteraard ook "Dead Christmas" van Monster Magnet in mijn rijtje, en "Rudolf the Rednosed reindeer" (welke uitvoering maakt me weinig uit ).
Ook erg mooi "Redding" van Trockener Kecks!
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 06-11-2000 09:47]
quote:Lekker nummer.
Op 06 november 2000 10:04 schreef SunChaser het volgende:
Christmas in Hollis - Run DMC
Op die LP ook een mooi kerstnummer van Bruce Springsteen.
Otis Redding heeft ook een paar aardige kerst nummers op zijn naam staan.
Maar ook:
- It's gonna be a cold cold christmas without you (Dana?)
- Driving home for christmas (Chris Rea)
- Santaclause is coming to town (Bing crosby)
1 Run DMC - Christmas in Hollis. Dit is echt mijn ultieme kerstplaat gewoon. Die clip ook als die gasten met kerst nieuwe ADIDASjes krijgen, een nieuwe vette ketting etc
2 Dead Christmas - Monster Magnet
3 Driving home for christmas - Chris Rea
Verder egen echte kerstplaten, alhoewel in de genoemde nummers van Paul McCartney wel errug mooi vind.
Van 'Last Christmas' van Wham zakt mijn broer onderhand in recordtijd af, zo afgezaagd, zo kapotgedraaid, zo gek word je er van.
O en ik heb ook nog wel een leuke bootleg liggen met een versie van 'Jingle Bell's' uitgevoerd door Grip Inc. Das ook wel lekker
quote:Waar gaat je broer naartoe dan?
Op 06 november 2000 12:47 schreef DIGGER het volgende:
Van 'Last Christmas' van Wham zakt mijn broer onderhand in recordtijd af
Broek dus...
Zo zie je maar, ik irriteer me dusdanig aan dat pokkuh nummer dat ik er meteen typfouten van maken ga...
En verder vinnik bijna alle bekende liedjes wel leuk, het is de sfeer hè?
Moet wel sneeuw vallen! Dan is het samen met de muziek pas echt Kerst. Hier in de Randstad valt alleen van die vieze smurrie dat officieel natte sneeuw heet.
* Dr_Crouton mist de metershoge sneeuw van vroeger in Drenthe toen hij nog een kleine Croutonneke was. Of leek het zo hoog omdat ie klein was?
quote:Moet je toch eens de versie van Benjamin B. beluisteren: die is namelijk wel leuk...
Op 06 november 2000 14:48 schreef DIGGER het volgende:
*schaam*Broek dus...
Zo zie je maar, ik irriteer me dusdanig aan dat pokkuh nummer dat ik er meteen typfouten van maken ga...
Op het zelfde CDtje: een nummer van Ceasar, met refrein regels "I'm gonna hang myself from the chrismas tree" (ook een cover, ben vergeten van wie)
quote:Ja, dat was een leuk cdtje! Ik herinner ook nog een punkrock-nummertje, "Hang myself from the tree"...
Op 06 november 2000 09:46 schreef Doc het volgende:
Zo'n drie (of was het twee) jaar geleden zat bij de VPRO gids een kerts CDtje. Errug leuk. Met onder andere (mijn favoriet) "Last Christmas" (Wham-cover) door Benjamin B. Zeer geslaagd. Of ook mooi: "The river" (Joni Mitchel cover) door Betty Serveert. En nog meer erg leuke nummers.!
[edit: , niet goed gelezen, Doc noemt 'm zelf ook hierboven. Was dat Caesar? Toch het schijfje weer eens zoeken.
Verder vind ik Christmas in Hollis ook lachen, vooral die clip...]
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 10-11-2000 09:24]
quote:Pretenders
Op 06 november 2000 14:49 schreef Dr_Crouton het volgende:
Lekker eenzaam nummer:
"Have Yourself a Merry Little Christmas" gezongen door een zangeres,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |