Vijf jaar?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 00:59 schreef Staaf het volgende:
Combineren met werk is goed te doen. Nadeel van zelfstudie is dat ik de neiging heb de studie uit te stellen, er zit immers toch geen druk op. Doe daarom nu al 5 jaar over m'n master. Hoop volgend jaar af te studeren. Sinds dit jaar bieden ze trouwens begeleidingsprogramma's aan om mensen sneller aan een diploma te helpen.
Wil je een bachelor of master gaan doen?
Is niet heel gek hoor aan de OU.. Naast een fulltime baan is het best pittig. Je bent dan aangewezen op avonden en weekenden. Ik had periodes dat ik drukker was op mijn werk of meer tijd besteedde aan hobby's waardoor de studie soms maanden bleef liggen. Dat is ook het idee van de OU; studeren wanneer het jou uitkomt.quote:
Eem masters is hooguit 2 jaar. Als je vijf jaar over een masters doet dan is dat gewoon erg traag (leuk op je CV), OU of niet. Ik kijk net even op de website van de OU en daar geven ze gemiddeld drie jaar aan (nog steeds erg lang, maar goed, geen vijf jaar).quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:33 schreef Staaf het volgende:
[..]
Is niet heel gek hoor aan de OU.. Naast een fulltime baan is het best pittig. Je bent dan aangewezen op avonden en weekenden. Ik had periodes dat ik drukker was op mijn werk of meer tijd besteedde aan hobby's waardoor de studie soms maanden bleef liggen. Dat is ook het idee van de OU; studeren wanneer het jou uitkomt.
Wtf doe je nou arrogant? Studeer je zelf aan de OU? Ik leg het toch uit, het is zelfstudie en je studeert modulair, dus niet per collegejaar. Alsof iedereen naast een fulltime baan even een master aftikt in twee jaar. Als je andere prioriteit hebt duurt het gewoon langer, en er zijn heel veel OU studenten die langer studeren dan wat de OU adviseert. Dat is het hele idee vd OU. Ik ben er straks gewoon trots op dat ik naast een fulltime baan een master heb gehaald. Een werkgever kan dit ook waarderen. Als ik in 1 jaar m'n master had willen doen was ik wel naar een reguliere universiteit gegaan.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 20:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Eem masters is hooguit 2 jaar. Als je vijf jaar over een masters doet dan is dat gewoon erg traag (leuk op je CV), OU of niet. Ik kijk net even op de website van de OU en daar geven ze gemiddeld drie jaar aan (nog steeds erg lang, maar goed, geen vijf jaar).
Nee, ik studeer niet aan de OU.quote:Op zondag 25 oktober 2015 21:45 schreef Staaf het volgende:
[..]
Wtf doe je nou arrogant? Studeer je zelf aan de OU? Ik leg het toch uit, het is zelfstudie en je studeert modulair, dus niet per collegejaar. Alsof iedereen naast een fulltime baan even een master aftikt in twee jaar. Als je andere prioriteit hebt duurt het gewoon langer, en er zijn heel veel OU studenten die langer studeren dan wat de OU adviseert. Dat is het hele idee vd OU. Ik ben er straks gewoon trots op dat ik naast een fulltime baan een master heb gehaald. Een werkgever kan dit ook waarderen. Als ik in 1 jaar m'n master had willen doen was ik wel naar een reguliere universiteit gegaan.
Daar is natuurlijk helemaal niets van waar. Het is studeren wanneer het de OU uitkomt en niet andersom. Want dan zal je weer een aantal maanden moeten wachten. Of krijg je één of andere ongeïnteresseerde docent die ook nog tientallen andere functies/banen heeft.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:33 schreef Staaf het volgende:
[..]
Is niet heel gek hoor aan de OU.. Naast een fulltime baan is het best pittig. Je bent dan aangewezen op avonden en weekenden. Ik had periodes dat ik drukker was op mijn werk of meer tijd besteedde aan hobby's waardoor de studie soms maanden bleef liggen. Dat is ook het idee van de OU; studeren wanneer het jou uitkomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |