abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156635219
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 08:46 schreef HSG het volgende:

[..]

Je bedoelt dat in het begin ben je daar vrij in en ineens gaan zij dat bepalen?
Omdat je voornamelijk computertentamens aflegt in het begin kan je zelf de tentamendata bepalen. Dit was één van hun grote reclamepunten. Maar dit verandert als je verder vordert en tentamens met open vragen moet afleggen.

Dan zit je vast aan tentamenweken waarin alle tentamens worden afgelegd van een groot aantal verschillende modules. Dus als je twee modules hebt en als de daarbij behorende tentamens op dezelfde dag vallen in de tentamenweek dan moet je wachten tot de volgende tentamendatum. Wat soms een half jaar verder ligt.

Afwijkingen komen bij hun niet voor. Dus studievertraging.

En zelfs als ze niet op dezelfde dag vallen, maar op verschillende dagen in de tentamenweek. De enorme hoeveelheid stof die zij verplicht stellen is zo belastend, dat het een enorme inspanning zal vereisen om meerdere tentamens in een enkele week met succes af te ronden. Zelfs voor fulltime studenten.
pi_156635720
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:00 schreef NarcistischeCynicus het volgende:

[..]

Omdat je voornamelijk computertentamens aflegt in het begin kan je zelf de tentamendata bepalen. Dit was één van hun grote reclamepunten. Maar dit verandert als je verder vordert en tentamens met open vragen moet afleggen.

Dan zit je vast aan tentamenweken waarin alle tentamens worden afgelegd van een groot aantal verschillende modules. Dus als je twee modules hebt en als de daarbij behorende tentamens op dezelfde dag vallen in de tentamenweek dan moet je wachten tot de volgende tentamendatum. Wat soms een half jaar verder ligt.

Afwijkingen komen bij hun niet voor. Dus studievertraging.

En zelfs als ze niet op dezelfde dag vallen, maar op verschillende dagen in de tentamenweek. De enorme hoeveelheid stof die zij verplicht stellen is zo belastend, dat het een enorme inspanning zal vereisen om meerdere tentamens in een enkele week met succes af te ronden. Zelfs voor fulltime studenten.
Maar je kunt toch ook van te voren kijken welke modules op welke data vallen daarmee een planning maken?

Betreft de studiebelasting kan ik me voorstellen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_156662060
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 10:39 schreef HSG het volgende:

[..]

Maar je kunt toch ook van te voren kijken welke modules op welke data vallen daarmee een planning maken?

Betreft de studiebelasting kan ik me voorstellen.
Dat is ook de bedoeling. Van tevoren alles uitplannen, waaronder rekening houden met herexamens, een onverwachte hoge studielast en het feit dat je modulekeuze afhankelijk is van een tentamenschema dat gericht is op langstudeerders.

Hoe dan ook zal je vertraging oplopen.

De Open Universiteit staat synoniem voor langstuderen. Een kortere weg wordt vrijwel onmogelijk gemaakt. Het wordt ook al snel duidelijk door hun houding dat snelstuderen geen optie is.
pi_156662443
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 19:09 schreef NarcistischeCynicus het volgende:

- De studielast van de modules is vanaf dag één onredelijk. Ze willen al gauw dat je een heel studieboek uit je hoofd leert - verbatim. Dat is dus een studieboek van 300+ bladzijdes, een werkboek, aanvullende teksten en wat voor verplichte materie ze nog meer hebben bedacht. (Dus veel meer dan reguliere universitaire studenten.) Dit moet je dan niet alleen allemaal kennen, maar ook kunnen toepassen. Meestal richt je je maar op het werkboek en hoop je dat dit voldoende is.
Dit vind ik eigenlijk vrij normaal. Heb tijdens mijn studie vakken gehad waarbij je veel meer moest doen (bijv 100 pagina's per week per vak). Het is een universitaire studie en het hoort uitdagend te zijn. Bij de OU studeer je meestal part time, dus heb je minder vakken of doe je lager over per vak. Prima, maar de werkdruk lijkt mij prima.
quote:
Maakt niet uit als je tot nu toe alles perfect hebt kunnen regelen, weinig tot geen aanspraak hebt gemaakt op hun voorzieningen en een goede student bent. Het standaardantwoord is: zoek het maar uit. (Al dan niet in deze woorden.) Dus reken op vertraging, vertraging en nog meer vertraging.
Wat maakt het uit of je een goede student bent of niet, of of je gebruik maakt van de voorzieneningen of niet? Ze horen iedereen gelijk te behandelen. Wel jammer als ze niet behulpzaam zijn.
quote:
- Andere behandeling als je een masterstudent bent? Mocht je denken dat dit anders wordt als je langer hebt gestudeerd en note bene aan het einde van je masteropleiding staat. Je loopt maar die studievertraging op, of betaald extra/dubbel, want je zoekt het maar uit. _O-
Zie hierboven. masterstudent of bachelor, dat hoort niets uit te maken.
quote:
Het begrip 'coulance' komt schijnbaar in hun lexicon niet voor, en ze zijn heilig overtuigd van hun eigen gelijk. Dus als je verwacht dat deze zogenaamde 'flexibele' opleidingen inderdaad flexibel van aard zijn, dan zal je worden teleurgesteld. Jouw individuele studiebehoeften zijn niet meer dan een bijkomstigheid.
Coulance moet je nergens verwachten. Dat geeft aan dat jij iets verkeerd hebt gedaan en verwacht dat iemand anders het voor je gaat oplossen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_156664732
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 10:33 schreef miro86 het volgende:

[..]

Dit vind ik eigenlijk vrij normaal. Heb tijdens mijn studie vakken gehad waarbij je veel meer moest doen (bijv 100 pagina's per week per vak). Het is een universitaire studie en het hoort uitdagend te zijn. Bij de OU studeer je meestal part time, dus heb je minder vakken of doe je lager over per vak. Prima, maar de werkdruk lijkt mij prima.
Reguliere universitaire studenten klagen over de studielast van OU modules, gezien tentamenvragen over de meest obscure feitjes kunnen gaan. Je wordt geacht het hele boek uit je hoofd te kennen, plus al de aanvullende materie. Dus je alleen richten op de kernpunten is niet genoeg.

Normaal gesproken zal een vak gericht zijn op de kernpunten, die telkens worden benadrukt, om dit vervolgens uit te bouwen. Dit gebeurd niet in OU cursussen.

quote:
[..]

Wat maakt het uit of je een goede student bent of niet, of of je gebruik maakt van de voorzieneningen of niet? Ze horen iedereen gelijk te behandelen. Wel jammer als ze niet behulpzaam zijn.
Er zit een groot verschil in. Een goede student die zich aan de regels houdt zal een redelijke verwachting van een fatsoenlijke behandeling hebben. Als de universiteit vervolgens steken laat vallen in de vorm van slecht samengestelde modules, gebrekkig materiaal, slecht georganiseerde bijeenkomsten, vertraging-uitlokkende tentamen- en bijeenkomstendata, twijfelachtige tentamenvragen, enz. dan heeft deze student van zijn kant heel wat coulance getoond. Om dan gezien zijn persoonlijke omstandigheden een kleine wijziging te vragen aan de universiteit - om nog meer studievertraging te voorkomen - en dat hierop wordt gereageerd met botheid en onwil laat zien dat deze universiteit op een zekere manier met haar studenten omgaat.

quote:
Zie hierboven. masterstudent of bachelor, dat hoort niets uit te maken.
Toch zit er een verschil tussen een student die net begonnen is met zijn studie en één die zijn studie wilt afronden, na het hele traject te hebben afgerond. Dat dit inzicht niet wordt getoond door de OU laat wederom zien dat het op een zekere manier met haar studenten omgaat.

quote:
Coulance moet je nergens verwachten. Dat geeft aan dat jij iets verkeerd hebt gedaan en verwacht dat iemand anders het voor je gaat oplossen.
Nee, het betreft coulance om studievertraging te voorkomen, die veroorzaakt wordt door verplichte bijeenkomstendata en ongeïnteresseerde docenten. De verwachting van een zekere mate van flexibiliteit is niet onredelijk als zij er constant mee adverteren dat de opleiding flexibel van opzet is. Het tegendeel blijkt de waarheid te zijn.
pi_156878723
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 00:59 schreef Staaf het volgende:
Combineren met werk is goed te doen. Nadeel van zelfstudie is dat ik de neiging heb de studie uit te stellen, er zit immers toch geen druk op. Doe daarom nu al 5 jaar over m'n master. Hoop volgend jaar af te studeren. Sinds dit jaar bieden ze trouwens begeleidingsprogramma's aan om mensen sneller aan een diploma te helpen.

Wil je een bachelor of master gaan doen?
Vijf jaar? 8)7 |:(
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_157065055
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:08 schreef laforest het volgende:

[..]

Vijf jaar? 8)7 |:(
Is niet heel gek hoor aan de OU.. Naast een fulltime baan is het best pittig. Je bent dan aangewezen op avonden en weekenden. Ik had periodes dat ik drukker was op mijn werk of meer tijd besteedde aan hobby's waardoor de studie soms maanden bleef liggen. Dat is ook het idee van de OU; studeren wanneer het jou uitkomt.
Sue Me
pi_157069467
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 17:33 schreef Staaf het volgende:

[..]

Is niet heel gek hoor aan de OU.. Naast een fulltime baan is het best pittig. Je bent dan aangewezen op avonden en weekenden. Ik had periodes dat ik drukker was op mijn werk of meer tijd besteedde aan hobby's waardoor de studie soms maanden bleef liggen. Dat is ook het idee van de OU; studeren wanneer het jou uitkomt.
Eem masters is hooguit 2 jaar. Als je vijf jaar over een masters doet dan is dat gewoon erg traag (leuk op je CV), OU of niet. Ik kijk net even op de website van de OU en daar geven ze gemiddeld drie jaar aan (nog steeds erg lang, maar goed, geen vijf jaar).
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:45:34 #34
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_157099675
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 20:58 schreef laforest het volgende:

[..]

Eem masters is hooguit 2 jaar. Als je vijf jaar over een masters doet dan is dat gewoon erg traag (leuk op je CV), OU of niet. Ik kijk net even op de website van de OU en daar geven ze gemiddeld drie jaar aan (nog steeds erg lang, maar goed, geen vijf jaar).
Wtf doe je nou arrogant? Studeer je zelf aan de OU? Ik leg het toch uit, het is zelfstudie en je studeert modulair, dus niet per collegejaar. Alsof iedereen naast een fulltime baan even een master aftikt in twee jaar. Als je andere prioriteit hebt duurt het gewoon langer, en er zijn heel veel OU studenten die langer studeren dan wat de OU adviseert. Dat is het hele idee vd OU. Ik ben er straks gewoon trots op dat ik naast een fulltime baan een master heb gehaald. Een werkgever kan dit ook waarderen. Als ik in 1 jaar m'n master had willen doen was ik wel naar een reguliere universiteit gegaan.
Sue Me
pi_157117019
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:45 schreef Staaf het volgende:

[..]

Wtf doe je nou arrogant? Studeer je zelf aan de OU? Ik leg het toch uit, het is zelfstudie en je studeert modulair, dus niet per collegejaar. Alsof iedereen naast een fulltime baan even een master aftikt in twee jaar. Als je andere prioriteit hebt duurt het gewoon langer, en er zijn heel veel OU studenten die langer studeren dan wat de OU adviseert. Dat is het hele idee vd OU. Ik ben er straks gewoon trots op dat ik naast een fulltime baan een master heb gehaald. Een werkgever kan dit ook waarderen. Als ik in 1 jaar m'n master had willen doen was ik wel naar een reguliere universiteit gegaan.
Nee, ik studeer niet aan de OU. :D
pi_157637399
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 17:33 schreef Staaf het volgende:

[..]

Daar is natuurlijk helemaal niets van waar. Het is studeren wanneer het de OU uitkomt en niet andersom. Want dan zal je weer een aantal maanden moeten wachten. Of krijg je één of andere ongeïnteresseerde docent die ook nog tientallen andere functies/banen heeft.

Echt een waardeloze 'universiteit'.

En je kan ook niet overstappen naar een reguliere universiteit in de masterfase, want dan moet je al je punten opnieuw behalen. Echt een nachtmerrie-universiteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')