abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156525088
quote:
Timmermans wil islamofobie tegengaan

Het "eeuwenoude monster" antisemitisme steekt de afgelopen jaren weer de kop op, zei Timmermans. Islamofobie is een recenter verschijnsel, maar heeft ook een "verwoestend" effect. Volgens Timmermans zijn mensen geneigd in crisistijd op zoek te gaan naar een zondebok.

De coördinatoren krijgen de opdracht te zoeken naar manieren om discriminatie op grond van religie te bestrijden. Iedereen moet het gevoel krijgen welkom te zijn in Europa en daar een veilig bestaan op te kunnen bouwen, aldus Timmermans.
Bron: Telegraaf
Beetje dubbel praatje van Timmermans natuurlijk.
Wil antisemitisme én islamofobie tegengaan. Okee.

Maar dat het antisemitisme weer de kop op steekt is vooral op conto van de islam bij te schrijven.
En mede daardoor ontstaat islamofobie en soms moslimhaat.

Niettemin moslims komen met honderdduizenden tegelijk de EU binnen hobbelen en dus zal het antisemitisme vergroot worden.
Iedereen moet zich echter thuis voelen en dus zou hij antisemitisme bij moslims juist moeten toestaan.

Daardoor weer ontstaan islamofobie en moslimhaat bij de bestaande bevolking, waardoor de moslims zich niet thuis voelen.

Hoe je het wendt of keert, ik zie een enorme tegenstrijdigheid ontstaan in wat Timmermans probeert te bewerkstelligen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 01-10-2015 18:11:43 ]
I´m back.
pi_156525136
Een goede portie islamofobie is gezond ^O^
  donderdag 1 oktober 2015 @ 17:02:11 #3
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156525171
"Islamofobie". :')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156525174
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beetje dubbel praatje van Timmermans natuurlijk.
Wil antisemitisme én islamofobie tegengaan. Okee.

Maar dat het antisemitisme weer de kop op steekt is vooral op conto van de islam bij te schrijven.

Niettemin moslims komen met honderdduizenden tegelijk de EU binnen hobbelen en dus zal het antisemitisme vergroot worden.
Iedereen moet zich echter thuis voelen en dus zou hij antisemitisme bij moslims juist moeten toestaan.

Daardoor weer ontstaan islamofobie en moslimhaat bij de bestaande bevolking, waardoor de moslims zich niet thuis voelen.

Hoe je het wendt of keert, ik zie een enorme tegenstrijdigheid ontstaan in wat Timmermans probeert te bewerkstelligen.

(PS TT -b graag, thx).
Dus eigenlijk wil Timmermans haat tegengaan. Een nobel streven.
pi_156525176
Ik wil Timmermans met zijn dikke rotkop tegengaan.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_156525224
Tsja, dat zal een reden hebben.

Als je in de grote steden bent waar ze met z'n alle een andere taal spreken, klinkt dat niet bepaald als een veilige omgeving.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_156525244
Pleur op met je fobie. Het is gewoon afkeer wat mensen hebben, dat is heel iets anders dan angst hebben.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 17:07:08 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_156525259
Timmerfrans moet ophouden onze samenleving in hokjes te duwen.
pi_156525298
Islamfobie is iets dat voortkomt uit de islam zelf. Om dat aan te pakken moet je de invloed daarvan zoveel mogelijk beperken.
Conscience do cost.
pi_156525299
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dus eigenlijk wil Timmermans haat tegengaan. Een nobel streven.
Ik denk niet dat Timmermens specifiek zich meteen richt op antisemitisme. Hij is bang dat mensen islamofobie krijgen doordat er nu veel moslims opgevangen worden en zullen worden in de EU.
I´m back.
pi_156525322
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Timmermens specifiek zich meteen richt op antisemitisme. Hij is bang dat mensen islamofobie krijgen doordat er nu veel moslims opgevangen worden en zullen worden in de EU.
Dus eigenlijk heeft hij een islamofobie-fobie :D
  donderdag 1 oktober 2015 @ 17:10:19 #12
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_156525347
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:06 schreef RobbieRonald het volgende:
Pleur op met je fobie. Het is gewoon afkeer wat mensen hebben, dat is heel iets anders dan angst hebben.
Want als een oppervlakte hydrofoob is betekent het eigenlijk dat het bang is voor water :')
pi_156525410
Eeehm, antisemitisme en islamofobie? Ik denk dat een "semiet" heel terecht islamofoob is. De Koran/Islam is niet echt een religie die erg openstaat voor andersdenkenden. En al helemaal niet voor Joden. Je kan niet antisemitisme tegengaan en de Koran/Islam blijven verdedigen. Snapt TimmerFrans het wel helemaal?
pi_156525462
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:02 schreef Mani89 het volgende:
"Islamofobie". :')
Is dat het nieuwe toverwoord dat je kunt gebruiken om een discussie uit de weg te gaan?
pi_156525504
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:10 schreef watisdezen het volgende:

[..]

Want als een oppervlakte hydrofoob is betekent het eigenlijk dat het bang is voor water :')
Nee. Wanneer je hydrofobie hebt wel.
pi_156525516
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:13 schreef HongKongPhoey het volgende:
Eeehm, antisemitisme en islamofobie? Ik denk dat een "semiet" heel terecht islamofoob is. De Koran/Islam is niet echt een religie die erg openstaat voor andersdenkenden. En al helemaal niet voor Joden. Je kan niet antisemitisme tegengaan en de Koran/Islam blijven verdedigen. Snapt TimmerFrans het wel helemaal?
Dat is idd een tegenstrijdigheid. Nu kun je moslims die bijv. hier binnenkomen wel meteen een pamfletje in hun eigen taal in de hand drukken waarop staat dat men in de EU niet gediend is van antisemitisme. Maar zal dat veel helpen?
I´m back.
pi_156525525
Ik wil kinderarbeid en kinderwerkloosheid tegengaan. Tevens ben ik van plan om de twee grootste ergernissen in mijn leven aan te pakken: racisme en negers.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_156525527
Wat een mongool.
pi_156525533
Misschien moeten we Timmerfrans maar eens tegengaan. Achterlijke linkse jankert. :r
pi_156525557
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:18 schreef Ryan3 het volgende:
Dat is idd een tegenstrijdigheid. Nu kun je moslims die bijv. hier binnenkomen wel meteen een pamfletje in hun eigen taal in de hand drukken waarop staat dat men in de EU niet gediend is van antisemitisme. Maar zal dat veel helpen?
Natuurlijk helpt dat niet. De Koran is waar voor de Moslim, al het andere is ondergeschikt en het werk van Satan,
  donderdag 1 oktober 2015 @ 17:20:48 #21
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156525566
quote:
Islamofobie is per definitie irrationeel. Bovendien zit er een groot verschil tussen het kritiek op de islam en moslimhaat.
pi_156525606
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Islamofobie is per definitie irrationeel. Bovendien zit er een groot verschil tussen het kritiek op de islam en moslimhaat.
Kunnen allebei o.m. veroorzaakt worden door standpunten van de islam waaronder antisemitisme.
I´m back.
pi_156525612
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zo groot is dat verschil niet. Als je een gruwelijke hekel hebt aan een geloof, zul je niet zo snel kunnen opschieten met aanhangers van dat geloof. Als je een hekel hebt aan het nazisme, zul je al snel ook een hekel hebben aan een neonazi.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 17:24:07 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156525637
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kunnen allebei o.m. veroorzaakt worden door standpunten van de islam waaronder antisemitisme.
Zolang het irrationeel is, kun je dat de moslims moeilijk aanwrijven. Het is dan precies de irrationele haat die ook bij antisemitisme het probleem vormt.
pi_156525643
En wanneer wordt er iets gedaan aan de Christenfobie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')