abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_158648515
Ik vind het wel ff wennen met al die Vazallen. Toen ik met ierland begomn had ik daar veel minder problemen mee. M'n Crown Authority is nu Medium, maar mn vazallemn blijven plotten en claims verzamelen....
Children of the night. What music they make.
pi_158649442
Aardige kerel, die paus :Y

Children of the night. What music they make.
pi_158658565
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:57 schreef DeHovenier het volgende:
En m'n vrouw haat me (-200 mening) omdat ik een Unfaithful Leecher ben :?

Zal wel met Way of life te maken hebben, heb 'n net geinstalleerd.
Scheiden! Nieuw jong ding zoeken.
pi_158662536
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:49 schreef DeHovenier het volgende:
Ik vind het wel ff wennen met al die Vazallen. Toen ik met ierland begomn had ik daar veel minder problemen mee. M'n Crown Authority is nu Medium, maar mn vazallemn blijven plotten en claims verzamelen....
Zorg dat je ruler brave, honest etc is. Dat helft zo veel met opinion.
En legistation oid geloof ik (voor de short reign penalty)
pi_158689727
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 00:05 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Scheiden! Nieuw jong ding zoeken.
Ze is alweer bijgedraaid :P

quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 03:22 schreef Krediax het volgende:

[..]

Zorg dat je ruler brave, honest etc is. Dat helft zo veel met opinion.
En legistation oid geloof ik (voor de short reign penalty)
Mja, maar die traits krijg je ook niet in je schoot geworpen.
Children of the night. What music they make.
pi_158904611

Nieuwe uitbreiding voor CK2:

quote:
Conclave, the newest expansion for the game, will give your vassals some bite to go along with your bark, as the council that governs your realm will now demand some say in how you rule. Powerful dukes, regardless of competence, will require a seat at the table, and those left on the outside will be more likely to plot against you.
Keep your council happy, and the mighty vassals will resist the pull of faction and civil war. Dismiss their interests, though, and you may find yourself trying to hold together a council at war with itself.
Balance councillor skill and power to keep your dynasty safe and strong. Ignore powerful underlings at your peril, or simply buy their loyalty with favors. Conclave makes the royal council a force unto itself.
Other features of Conclave will include: - Councils can now vote on changes to realm laws – or you can try to limit their power and influence - Revised education system for royal children, with new traits and events designed for childhood - New diplomatic system that prioritizes marital alliances and non-aggression pacts, as well as the possibility of coalitions - Improved military combat model with a greater emphasis on morale, as well as new rules for mercenary companies - And many more smaller changes including the usual tweaks to how the AI prioritizes its decisions. So the choice will be yours; do you dare to challenge your vassals on their council at the risk of challenging them on the battlefield? Can you move your nation towards greater centralization and power without your advisors realizing how much they are losing in the deal?
"begin 2016", dus tamelijk snel :)
Conscience do cost.
pi_158915048
trekt de game nog wel op iets sinds ze daar aggressive expansion hebben ingestoken?
pi_158916079
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 17:18 schreef ems. het volgende:

Nieuwe uitbreiding voor CK2:

[..]

"begin 2016", dus tamelijk snel :)
Die sla ik nog ff over :P
Children of the night. What music they make.
pi_158931822
Voor de kenners hier een vraag

onlangs geupgrade naar the Cossacks met EU4.
Mijn laptop kan het spel aan (6GB RAM en GT560M).
Echter valt het me op dat de laatste tijd het spel langzaam is geworden (niet meer vloeiend).
Ik start net mn laptop op en nu gaat t weer vloeiend.

Zijn dit tekenen dat mijn videokaart KO is? ook andere spellen maak ik dit mee.
Zie!
pi_158998913
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:25 schreef johnson555 het volgende:
Voor de kenners hier een vraag

onlangs geupgrade naar the Cossacks met EU4.
Mijn laptop kan het spel aan (6GB RAM en GT560M).
Echter valt het me op dat de laatste tijd het spel langzaam is geworden (niet meer vloeiend).
Ik start net mn laptop op en nu gaat t weer vloeiend.

Zijn dit tekenen dat mijn videokaart KO is? ook andere spellen maak ik dit mee.
Geen idee.....
Children of the night. What music they make.
pi_159002761
Hebben ze de muziek van CKII nou geremixt? Sommige nummers klinken anders.
Children of the night. What music they make.
pi_159033145
Waarom kan ik niet bouwen wat niet groen is :?

Children of the night. What music they make.
pi_159033388
:')

Bijna heel Schotland is in opstand, de Paus heeft net een kruistocht uitgeroepen, m'n mannetje ging dood en nu speel ik met zn zoon. Die heeft een broertje en is nu King of the Isles, en heeft enkele provincies van Ierland in bezit. Als de koning van Schotland op oorlogspad is in Jeruzalem, verklaar ik hem de oorlog en ga ik proberen om heel ierland in te nemen. En ik probeer al tijden de Succession Law te veranderen naar Primogeniture, want ik haat het als mn gebied weer wordt opgedeeld door mn broers/ooms/neven. Ik wil een paar provincies waarin ik n kastelen kan upgraden en daardoor een betrouwbaar leger heb zonder dat ik de legers van mn vazallen hoef in te schakelen, want die zeiken al als hun legers 1 maand weg zijn van huis.

Doel is om heel Ierland te veroveren, en daarna Schotland. Ik speel nog altijd met een Schotse familie.

Children of the night. What music they make.
pi_159034427
kutplaag :r
Children of the night. What music they make.
pi_159171213
Heb CK2 na een half jaartje nog eens opgestart om wat achievements binnen te halen. Conclusies:

-Grote rijken zijn nog altijd veel te stabiel en vallen haast nooit uiteen.
-adventurers zijn nog altijd geen toegevoegde waarde, alleen maar irritant. hier, een random dude die je koninkrijk wilt
- zelfde voor college van kardinalen. Je sponsort een kandidaat, en net voor er een plaatsje vrijkomt schiet de AI je voorbij, geld kwijt.
-Way of life dlc voegt ook weinig toe, gwn wat meer events die bijna altijd hetzelfde zijn.
-En AI cheat nog altijd gigantisch: ga ik mee op crusade, en een duchy wint de crusade omdat het 200% meer man op de been kan brengen, zonder mercenaries of holy orders....
-Ironman is nog altijd pokketraag.

Hierna nog wat met hordes prutsen, maar denk niet dat de nieuwe dlc iets aan het voorgaande gaat doen
pi_159244239
Oh, en aan het bovenstaande kan je toevoegen dat decadence nog altijd broken shit is. Ik kan niet stoppen met mijn eigen character dat decadent is, dus ik kan mijn familieleden ook niet stoppen. En dus komt er een jaar later een leger op mijn deur kloppen. Ik versla het, maar omdat decadence zo broken is en ondertussen is blijven doortellen, staat er 6 maanden later een nieuw leger. |:(

Moesten ze nu dingen fixen ipv steeds maar dlc uit te brengen....
pi_159245000
Ik mis CKII een beetje dus ik deel mijn ervaringen met de bovenstaande irritaties.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_159245227
quote:
-Grote rijken zijn nog altijd veel te stabiel en vallen haast nooit uiteen.
De hordes en islamitische rijken vallen dan weer wel betrekkelijk snel uit elkaar. De grotere christelijke koninkrijken en keizerrijken zijn dan weer wel betrekkelijk stabiel vooral als ze binnen hun de jure gebied zijn en moet je altijd onderuit helpen.
quote:
-adventurers zijn nog altijd geen toegevoegde waarde, alleen maar irritant. hier, een random dude die je koninkrijk wilt
Mijn probleem met ze is ook wel dat ze soms oorlogen aan gaan die ze onmogelijk kunnen winnen. Het is vaak wel goed te voorspellen welke van jouw couriers een eigen landje gaat claimen en er dus goed voor te zorgen dat je ze in hun oorlog kunt helpen.
quote:
- zelfde voor college van kardinalen. Je sponsort een kandidaat, en net voor er een plaatsje vrijkomt schiet de AI je voorbij, geld kwijt.
Ik bemoei me daar werkelijk alleen mee als ik een van de machtigste christelijke mogendheden ben of als ik Italiaans ben. Anders heb je er niet veel mee te winnen.
quote:
-Way of life dlc voegt ook weinig toe, gwn wat meer events die bijna altijd hetzelfde zijn.
Nee. Stelt niet zo veel voor maar goed ik speel het voor de politiek, oorlogen en geschiedenis niet voor het rollenspel-element.
quote:
-En AI cheat nog altijd gigantisch: ga ik mee op crusade, en een duchy wint de crusade omdat het 200% meer man op de been kan brengen, zonder mercenaries of holy orders....
Als je jouw 'krijkje een beetje goed inricht en de juiste traits hebt kun je zelf ook veel meer troepen optrommelen. Misschien heeft het daar mee te maken.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_159326168
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:55 schreef Repelsteeltju het volgende:

De hordes en islamitische rijken vallen dan weer wel betrekkelijk snel uit elkaar. De grotere christelijke koninkrijken en keizerrijken zijn dan weer wel betrekkelijk stabiel vooral als ze binnen hun de jure gebied zijn en moet je altijd onderuit helpen.

[..]

Als je jouw 'krijkje een beetje goed inricht en de juiste traits hebt kun je zelf ook veel meer troepen optrommelen. Misschien heeft het daar mee te maken.
-absoluut niet, als er 1 iemand blobt, dan zijn het wel de moslims en de abbasids

- Ik was het koninkrijk sicily met heel zuid italie, Bohemen had amper 5 county's in oost duitsland. En in een latere crusade was de bijdrage van Venetie 200K, oftewel 60%.Dat ligt echt niet aan "goed inrichten"

Dan probeer ik Saxony eens: dood na 4 jaar omdat AI charlemagne absoluut geen zier geeft om attirition.

Ik speel veel strategy games, dus ben het gewend dat de AI bonussen krijgt. Maar als ze gewoon de spelregels flagrant breken door AI te laten ontsnappen aan mechanics waar de speler wel mee te maken heeft, dan is dat gewoon lui programmeren.

Dat zou zijn alsof gelijkaardige AI units in TW dubbel zo snel bewegen, of dat de AI in civilization 50 technologieen mag overslaan en direct nukes krijgt....
pi_159326227
In civilization is het voordeel dat de computer krijgt imo nog veel meer storend :P
Conscience do cost.
pi_159327006
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:49 schreef ems. het volgende:
In civilization is het voordeel dat de computer krijgt imo nog veel meer storend :P
Nee, ze krijgen gewoon een voorsprong bij het starten. Echt verstorend zou zijn als de AI drie units op 1 tile mochten plaatsen, en hun tanks kunnen vliegen ofzo

Ze zitten gwn dlc op hun game te gooien zonder te kijken wat het doet met het origineel...
pi_159327042
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:45 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

-absoluut niet, als er 1 iemand blobt, dan zijn het wel de moslims en de abbasids

- Ik was het koninkrijk sicily met heel zuid italie, Bohemen had amper 5 county's in oost duitsland. En in een latere crusade was de bijdrage van Venetie 200K, oftewel 60%.Dat ligt echt niet aan "goed inrichten"

Dan probeer ik Saxony eens: dood na 4 jaar omdat AI charlemagne absoluut geen zier geeft om attirition.

Ik speel veel strategy games, dus ben het gewend dat de AI bonussen krijgt. Maar als ze gewoon de spelregels flagrant breken door AI te laten ontsnappen aan mechanics waar de speler wel mee te maken heeft, dan is dat gewoon lui programmeren.

Dat zou zijn alsof gelijkaardige AI units in TW dubbel zo snel bewegen, of dat de AI in civilization 50 technologieen mag overslaan en direct nukes krijgt....
De ai cheat niet.
Hoe venetie aan 200k komt geen idee want ik speel nooit merchant republics gok dat de families heel veel trade post hebben ofzo?

Saxony is echt moeilijk om te spelen in charlemagne, ze vallen je altijd aan en hebben gewoon veel meer troepen dan jou. Als ze dan schijt hebben aan attrition en je land gewoon assaulten ben je zo weg.

Probeer eens in west francia te spelen als een duke ofzo, ben je veilig voor invasies kan je rustig groeien tot je onafhankelijk wilt worden.

en 5 counties volledig geupgrade is beter dan 15 zonder grote extra holdings, buildings etc. Bovendien geven je vassalen troepen op basis van hoeveel ze je mogen, en als hij zelf een hoge martial score heeft scheelt dat ook echt veel.
pi_159327224
Kan je eens lezen misschien? En nadenken voor je iets typt?

-Ik sprak over zuid italie en oost duitsland. Als je een beetje geschiedenis kent, dan weet je dat zuid italie veel ontwikkelder was dan de bohemen in die tijd.... Dat verschil van 30k troepen verklaar je echt niet door wat vazallen die blij zijn en hier en daar een barrack extra....

-En de AI die niet cheat? Google maar eens op cheating ai voor ck2, en je hebt genoeg voorbeelden. Bijvoorbeeld mercenaries die blijven vechten voor de AI, ondanks dat die -150 goud heeft: https://www.reddit.com/r/(...)mr/ai_bloody_cheats/

-Ik wil characters spelen die ik heb unlockt met dlc (pagan in dit geval). En jouw oplossing is: "speel een frankish katholieke duke", wat je al drie jaar kan......Echt goeie tip man....


Ze hebben gewoon weer niet op de balans in de game gelet toen ze horse lords uitbrachten, en ze gaan hetzelfde doen met de nieuwe dlc.
pi_159329484
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:45 schreef AntiChrist7 het volgende:
-absoluut niet, als er 1 iemand blobt, dan zijn het wel de moslims en de abbasids

- Ik was het koninkrijk sicily met heel zuid italie, Bohemen had amper 5 county's in oost duitsland. En in een latere crusade was de bijdrage van Venetie 200K, oftewel 60%.Dat ligt echt niet aan "goed inrichten"

Dan probeer ik Saxony eens: dood na 4 jaar omdat AI charlemagne absoluut geen zier geeft om attirition.

Ik speel veel strategy games, dus ben het gewend dat de AI bonussen krijgt. Maar als ze gewoon de spelregels flagrant breken door AI te laten ontsnappen aan mechanics waar de speler wel mee te maken heeft, dan is dat gewoon lui programmeren.

Dat zou zijn alsof gelijkaardige AI units in TW dubbel zo snel bewegen, of dat de AI in civilization 50 technologieen mag overslaan en direct nukes krijgt....
Grote moslimrijken hebben om de zoveel jaar wel een grote opstand die de huidige regering er uit trapt.

Wat betreft scheve verhoudingen tussen jouw en je tegenstanders troepentotalen verwijs ik je naar de Wiki. (http://www.ckiiwiki.com/Levies)

Dat Venetie 200K kan oproepen als het Byzantium vervangen heeft en de dominante macht in de Middellandse Zee heeft is niets dan natuurlijk afhankelijk van welke fase in het spel je verkeert. Het zullen vooral huurlingen zijn echter. Je moet in dat geval ook vaak letten op de onderdanen van de doge die op dat punt vaak zelf sterk genoeg zijn om oorlogen te voeren en spontaan 50K aan huurlingen of iets dergelijks optrommen om ergens een stad in te nemen. Die zullen niet perse mee gaan met de troepen van de doge hoewel ze dat vaak wel doen.

Dus: vermijd strijd met de Patricians van Venetie die onder de Doge staan en ook met eventuele andere onderdanen. Prioriteer sackings en het molesteren van trade posts boven het leveren van directe strijd met de huurlingen. Let op de financiele reserves van de doge en probeer jouw aanvallen op zijn troepen te timen met het moment dat de huurlingen in opstand komen.

Wat betreft Saxony: sommige posities zijn gewoon onhoudbaar. Om tussen grote vijandige mogendheden te overleven moet je compromissen sluiten ook dat is een onderdeel van het spel. Je kunt gemakkelijk jaren lang een populatie pagans in je hof laten bestaan, gewoon zelf je courtiers kweken. Ze zullen je misschien niet heel aardig vinden omdat je een andere religie hebt, maar zo kun je na een tijdje wel weer overstappen op je gedroomde geloof.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_159331659
No offense, maar fuck off met je onnozele wiki links. Ik heb een paar honderd uur op ck2, ik weet best hoe ik mijn vazallen tevreden moest houden. Meerderheid had 100 relations. Dat weet ik nog goed, want ondanks die 100 wouden er nog een hele hoop niet voor mijn heir stemmen. Evenals met je gezever over compromissen sluiten en jarenlang coutiers kweken: Charlermagne valt je standaard aan na 4 jaar, probeer je "strategie" eerst eens voor je ze neertypt.

En ik heb het helemaal niet over strijd met venetie. Ik heb het erover dat venetie 60% van een crusade voor zich nam, met een territorium dat nog niet eens een tiende was wat de empires in Europa hadden= onrealistisch en enorm gamebreakend om jerusalem te zien in de handen van een handelsrepubliek....

Begrijpend lezen hoort duidelijk niet meer bij het curriculum...
pi_159331748
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 17:25 schreef AntiChrist7 het volgende:
No offense
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 17:25 schreef AntiChrist7 het volgende:
fuck off met je onnozele wiki links
:D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159332196
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:48 schreef AntiChrist7 het volgende:
Kan je eens lezen misschien? En nadenken voor je iets typt?
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 17:25 schreef AntiChrist7 het volgende:
No offense, maar fuck off met je onnozele wiki links.
quote:
Begrijpend lezen hoort duidelijk niet meer bij het curriculum...
:') druktemakertje.
Conscience do cost.
pi_159333094
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:48 schreef AntiChrist7 het volgende:
Kan je eens lezen misschien? En nadenken voor je iets typt?
Lol, slechte dag?
quote:
-Ik sprak over zuid italie en oost duitsland. Als je een beetje geschiedenis kent, dan weet je dat zuid italie veel ontwikkelder was dan de bohemen in die tijd.... Dat verschil van 30k troepen verklaar je echt niet door wat vazallen die blij zijn en hier en daar een barrack extra....
Zuid italie wat echt constant in oorlog was tussen de moslims, byzantijnen en Lombardije? Zijn vast niet veel mensen dood gegaan.
Event spawn troops dan? Er hoeft niet één oplossing te zin voor al de troepen, kan ook een combinatie van alels zijn.
quote:
-En de AI die niet cheat? Google maar eens op cheating ai voor ck2, en je hebt genoeg voorbeelden. Bijvoorbeeld mercenaries die blijven vechten voor de AI, ondanks dat die -150 goud heeft: https://www.reddit.com/r/(...)mr/ai_bloody_cheats/
De AI cheat altijd volgens alles en iedereen als ze niet weten hoe het komt. De AI heeft bepaalde voordelen puur omdat ze niet zo slim zijn als mensen, maar ze krijgen niet zomaar 10k goud zonder reden, krijgen wel gewoon attrition en krijgen niet 200k troepen zonder reden.
Over de mercs, volgens mij is een een kans dat ze hostile worden als je niet betaald. En zoals altijd met kans als iets vaak genoeg gebeurd gebeurd het onwaarschijnlijke.
quote:
-Ik wil characters spelen die ik heb unlockt met dlc (pagan in dit geval). En jouw oplossing is: "speel een frankish katholieke duke", wat je al drie jaar kan......Echt goeie tip man....
Juist en dat kon ik weten uit jouw tirade omdat? Speel in pommerania heb ik wel een paar leuke spellen gehad, je bent ook vrij veilig aangezien dat neit zo vaak word aangevallen. Saxony is scripted of een event weet niet meer precies zeker.
quote:
Ze hebben gewoon weer niet op de balans in de game gelet toen ze horse lords uitbrachten, en ze gaan hetzelfde doen met de nieuwe dlc.
Ik zou het niet weten, het horse lords niet gekocht, soms is de DLC wel kut bij uitbrengen (eigenlijk zit er altijd wel een paar bugs in) maar die fixen ze vaak vrij snel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 17:25 schreef AntiChrist7 het volgende:
No offense, maar fuck off met je onnozele wiki links. Ik heb een paar honderd uur op ck2, ik weet best hoe ik mijn vazallen tevreden moest houden. Meerderheid had 100 relations. Dat weet ik nog goed, want ondanks die 100 wouden er nog een hele hoop niet voor mijn heir stemmen. Evenals met je gezever over compromissen sluiten en jarenlang coutiers kweken: Charlermagne valt je standaard aan na 4 jaar, probeer je "strategie" eerst eens voor je ze neertypt.

Over niet stemmen voor jouw heir heb ik ook gemerkt, ik vermoed dat het te maken heeft met de jure land maar weet het niet zeker.
quote:
En ik heb het helemaal niet over strijd met venetie. Ik heb het erover dat venetie 60% van een crusade voor zich nam, met een territorium dat nog niet eens een tiende was wat de empires in Europa hadden= onrealistisch en enorm gamebreakend om jerusalem te zien in de handen van een handelsrepubliek....

Begrijpend lezen hoort duidelijk niet meer bij het curriculum...
Zo onrealistisch is at niet, vooral als de grote landen niet zo veel deden. Venetie is historisch gezien juist rijk en echt een grootmacht ondanks niet veel land.
pi_159334961
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 17:25 schreef AntiChrist7 het volgende:
No offense, maar fuck off met je onnozele wiki links. Ik heb een paar honderd uur op ck2, ik weet best hoe ik mijn vazallen tevreden moest houden.
Tevredenheid is dus niet alles, maar goed, het spijt me als dat niet duidelijk of zelfs betweterig over kwam
.
quote:
Evenals met je gezever over compromissen sluiten en jarenlang coutiers kweken: Charlermagne valt je standaard aan na 4 jaar, probeer je "strategie" eerst eens voor je ze neertypt.
Het idee is dat je een vassal wordt van een van je buren en -hopelijk tijdelijk- zijn religie aan neemt om zo erger te voorkomen. Ik kan niet uitproberen of het werkt want ik heb CKII niet op deze computer staan dat is ook waarom ik nu over het spel lul in plaats van het te spelen. Maar het is wel een beetje de standaardtactiek in zulk soort situaties.
quote:
onrealistisch en enorm gamebreakend om jerusalem te zien in de handen van een handelsrepubliek....

Venetie nam 3/8 van het Byzantijnse Rijk in na de Vierde Kruistocht.

https://en.wikipedia.org/wiki/Republic_of_Venice#High_Middle_Ages
“An interesting thing is a good thing.”
pi_159335951
Want een byzantium dat op zijn laatste poten liep en waar niemand naar omkeek omdat ze als enige orthodox waren is heel goed te vergelijken met de heilige stad in 100% moslimgebied....

Ook kan je geen vazal worden omdat Saxony een titular Empire is en dus dezelfde rank heeft als Charlemagne, en je kan niet converten omdat je er geen katholieke vrouwen/concubines zijn, en er zijn ook geen katholieke gebieden in je rijk waar je je hoofdstad kan zetten (ja, ik ken wel degelijk de trucs).

Oh, en letterlijk van de wiki Krediax:

Be sure that you have plenty of money to pay them. Mercenaries who do not get paid will at best stand down, and will at worst defect to the enemy or declare war on you (which can even happen in the middle of a battle).

Dus idd, ze moeten niet rebelleren als ze geen geld krijgen. Dat zei ik ook niet. Dat ze echter nog altijd voor de AI vechten zonder geld= cheat. Dat mag je nog zo mooi verwoorden als je wilt, het is zo.

Oh, en als je had gelezen kon je wel degelijk weten dat ik geen katholiek duke wou spelen

"Dan probeer ik Saxony eens: dood na 4 jaar omdat AI charlemagne absoluut geen zier geeft om attirition"

Maarj,a het zijn die kleine letters hier op fok he....
pi_159337462
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:50 schreef AntiChrist7 het volgende:
Want een byzantium dat op zijn laatste poten liep en waar niemand naar omkeek omdat ze als enige orthodox waren is heel goed te vergelijken met de heilige stad in 100% moslimgebied....

Ook kan je geen vazal worden omdat Saxony een titular Empire is en dus dezelfde rank heeft als Charlemagne, en je kan niet converten omdat je er geen katholieke vrouwen/concubines zijn, en er zijn ook geen katholieke gebieden in je rijk waar je je hoofdstad kan zetten (ja, ik ken wel degelijk de trucs).

Oh, en letterlijk van de wiki Krediax:

Be sure that you have plenty of money to pay them. Mercenaries who do not get paid will at best stand down, and will at worst defect to the enemy or declare war on you (which can even happen in the middle of a battle).

Dus idd, ze moeten niet rebelleren als ze geen geld krijgen. Dat zei ik ook niet. Dat ze echter nog altijd voor de AI vechten zonder geld= cheat. Dat mag je nog zo mooi verwoorden als je wilt, het is zo.

Oh, en als je had gelezen kon je wel degelijk weten dat ik geen katholiek duke wou spelen

"Dan probeer ik Saxony eens: dood na 4 jaar omdat AI charlemagne absoluut geen zier geeft om attirition"

Maarj,a het zijn die kleine letters hier op fok he....
En volgens mij is er dus een kans dat gebeurt, heb volgens mij ook wel eens min gestaan maar dat ze niet meteen weg gingen. En als wr dan een event is waardoor je opeens -150 hebt noem ik dat geen cheat. Kan ook de speler overkomen.

Dus omdat jij saxony gaat proberen moet ik weten dat jij pagen wilt spelen omdat je de dlc hebt gekocht die daar bij hoort? Okay.

Dus als jij nou daadwerkelijk schrijft wat je bedoeld, kan ik het ook lezen, want ik heb je post gelezen :)

En wat wil je nou horen over venetie? Het gebeurde in het echt, ze verdedigde zelfs jeruzalem tegen de moslims in het echt. Ze bestuurde jeruzalem zo'n beetje in het echt. Maar het is onrealistisch dat het ze in een spel lukt waar het moeilijk om een stabiel moslim rijk te hebben door decadence (volgens jou).
Venetie is gewoon historisch gezien best sterk.
pi_159347310
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 17:25 schreef AntiChrist7 het volgende:
En ik heb het helemaal niet over strijd met venetie. Ik heb het erover dat venetie 60% van een crusade voor zich nam, met een territorium dat nog niet eens een tiende was wat de empires in Europa hadden= onrealistisch en enorm gamebreakend om jerusalem te zien in de handen van een handelsrepubliek....
Ja want handelsrepublieken zijn niet historisch en konden niet mercs huren alsof ze geld kakten. Man man man dat is gewoon prima realistisch, Venetië op zijn hoogtepunt behandelde Byzantium als zijn bitch en ontboste halve landen voor zijn vloot.

Dr is genoeg aan te merken op de paradox games maar dat is er echt niet eentje van.
pi_159376358
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 12:45 schreef AntiChrist7 het volgende:
- Ik was het koninkrijk sicily met heel zuid italie, Bohemen had amper 5 county's in oost duitsland. En in een latere crusade was de bijdrage van Venetie 200K, oftewel 60%.Dat ligt echt niet aan "goed inrichten"

Dat komt omdat de 'winnaar' meer aanspraak heeft op de titel 'koninkrijk van Jeruzalem' dan dat jij waarschijnlijk had.

Als jij geen claim hebt en de ander heeft een strong claim op Jeruzalem....
dan kun je vechten wat je wilt, maar jij zal het land niet krijgen.

en voor de goede orde; tot een jaar geleden ofzo had in jouw voorbeeld Venetie wél Jeruzalem gekregen. Dat is sindsdien aangepast.
pi_159397989
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dat komt omdat de 'winnaar' meer aanspraak heeft op de titel 'koninkrijk van Jeruzalem' dan dat jij waarschijnlijk had.

Als jij geen claim hebt en de ander heeft een strong claim op Jeruzalem....
dan kun je vechten wat je wilt, maar jij zal het land niet krijgen.

en voor de goede orde; tot een jaar geleden ofzo had in jouw voorbeeld Venetie wél Jeruzalem gekregen. Dat is sindsdien aangepast.
Allemal waar in theorie, maar niemand had een claim op jeruzalem. Het land zou gaan naar degene die het meest bijdroeg (default regel voor crusades. Dat ging ik niet zijn als een flutduchy dubbel zoveel man kan opvoeren.

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 20:31 schreef Krediax het volgende:

[..]

En volgens mij is er dus een kans dat gebeurt, heb volgens mij ook wel eens min gestaan maar dat ze niet meteen weg gingen. En als wr dan een event is waardoor je opeens -150 hebt noem ik dat geen cheat. Kan ook de speler overkomen.
.
Het staat er letterlijk: at the best. Dus ze stoppen altijd met voor je te vechten. Maar dus niet als je AI bent...

In hoeveel bochten ga je dat nog wringen om te ontkennen.... Ik ben het beu dingen te quoten. En het enige Saxony dat er is, is pagan. Echt niet zo moeilijk om te weten. Ga eens bij iemand anders om je handje vast te houden omdat je er niet tegen kan als ze iets aanmerken op je lievelingsgame
pi_159400031
-Iets ging fout-

[ Bericht 98% gewijzigd door Krediax op 26-01-2016 04:33:50 ]
pi_159400183
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 23:50 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Allemal waar in theorie, maar niemand had een claim op jeruzalem. Het land zou gaan naar degene die het meest bijdroeg (default regel voor crusades. Dat ging ik niet zijn als een flutduchy dubbel zoveel man kan opvoeren.

Nog steeds geen reden waarom Venetie geen grotere bijdrage aan een crusede zou kunnen hebben dan Sicilie. Als je denkt dat Venetie een flutduchy is raad ik je aan om je er eens in te gaan verdiepen.
quote:
[..]

Het staat er letterlijk: at the best. Dus ze stoppen altijd met voor je te vechten. Maar dus niet als je AI bent...

In hoeveel bochten ga je dat nog wringen om te ontkennen.... Ik ben het beu dingen te quoten. En het enige Saxony dat er is, is pagan. Echt niet zo moeilijk om te weten. Ga eens bij iemand anders om je handje vast te houden omdat je er niet tegen kan als ze iets aanmerken op je lievelingsgame
Ik ga de events niet op zoeken, volgens mij heeft het een MTTH. zoals ik ook zeg ik mijn post.

Zal mezelf nog even voor je quoten mbt saxony:

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 20:31 schreef Krediax het volgende:

Dus omdat jij (pagan) saxony gaat proberen moet ik weten dat jij pagen wilt spelen omdat je de dlc hebt gekocht die daar bij hoort? Okay.

Dus als jij nou daadwerkelijk schrijft wat je bedoeld, kan ik het ook lezen, want ik heb je post gelezen :)

Jouw logica: "East Francia is moeilijk!" "spel west Francia" "ga het eens lezen! Ik wil toch in duitsland spelen!"
Zie je waar het krom gaat?

Maar blijf het vooral op de man spelen! Dan komt je punt veel sterker over! ^O^
pi_159819789
Leuk lappendeken :P

Children of the night. What music they make.
pi_159820525
Waarom verrast het me niet dat ie Gluttonous is :D

Children of the night. What music they make.
pi_159838269
Heuj, ben Emperor of Byzantiumn geworden omdat m'n vrouw Empress is. Heb al 3 kinderen die Purpleborn zijn :7
Children of the night. What music they make.
pi_159923826
M'n eerste uitgespeelde game op Ironmode *O*

Children of the night. What music they make.
pi_159924160
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:49 schreef DeHovenier het volgende:
M'n eerste uitgespeelde game op Ironmode *O*

[ afbeelding ]
Nette score, van waar ga je nu de wereld veroveren?
“An interesting thing is a good thing.”
pi_159926532
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:58 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Nette score, van waar ga je nu de wereld veroveren?
Geen idee. Ik ben met deze save gestopt en ben opnieuw begonnen als Count van Connacht in 776, als tribe. Heb ik nog nooit gedaan, dus ik zie wel hoe t gaat :P

In die game heb ik Ierland in bezit, een stukje van Wales en Jeruzalem.
Naja, niet heel Ierland, want die blauwe provincie is van de King of the Isles, en er is nog een andere zelfstandige provindie.

Maar wat is Gavelkind kut zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeHovenier op 15-02-2016 00:52:06 ]
Children of the night. What music they make.
pi_161415369

Niet te geloven dat ik uiteindelijk bijna twintig uur naar iemand heb zitten kijken naar iemand die slechter is in dit spelletje dan ik. Toch best wel leuk, kankeren op verkeerde keuzes die iemand anders maakt, is minder vermoeiend dan zelf een geestdodende blob beheren of zelf een leven op dood campagne voeren.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_161891277
Wie gaat ook Stellaris kopen?

Ik kwam deze game gisteren pas tegen. Maar dit is echt precies wat ik wil. _O_

Paradox O+



[ Bericht 68% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2016 09:33:20 ]
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:27:51 #245
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_161893062
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:23 schreef Typisch het volgende:
Wie gaat ook Stellaris kopen?

Ik kwam deze game gisteren pas tegen. Maar dit is echt precies wat ik wil. _O_

Paradox O+

Ja, ik ga 'm ook t.z.t. kopen. Voorlopig nog druk met andere spellen bezig.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:27:18 #246
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161894226
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:50 schreef AntiChrist7 het volgende:
Want een byzantium dat op zijn laatste poten liep en waar niemand naar omkeek omdat ze als enige orthodox waren is heel goed te vergelijken met de heilige stad in 100% moslimgebied....

Ook kan je geen vazal worden omdat Saxony een titular Empire is en dus dezelfde rank heeft als Charlemagne, en je kan niet converten omdat je er geen katholieke vrouwen/concubines zijn, en er zijn ook geen katholieke gebieden in je rijk waar je je hoofdstad kan zetten (ja, ik ken wel degelijk de trucs).

Oh, en letterlijk van de wiki Krediax:

Be sure that you have plenty of money to pay them. Mercenaries who do not get paid will at best stand down, and will at worst defect to the enemy or declare war on you (which can even happen in the middle of a battle).

Dus idd, ze moeten niet rebelleren als ze geen geld krijgen. Dat zei ik ook niet. Dat ze echter nog altijd voor de AI vechten zonder geld= cheat. Dat mag je nog zo mooi verwoorden als je wilt, het is zo.

Oh, en als je had gelezen kon je wel degelijk weten dat ik geen katholiek duke wou spelen

"Dan probeer ik Saxony eens: dood na 4 jaar omdat AI charlemagne absoluut geen zier geeft om attirition"

Maarj,a het zijn die kleine letters hier op fok he....
Antichrist. Er is een vrij standaard manier om met Saxony te spelen. Bij oorlog gelijk tax verhogen en je allies oproepen en terugtrekken achter de Elbe. Attrition doet echt wel wat. Geduld hebben.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_161894580
www.twitch.tv/paradoxinteractive

is nu bezig met een multiplayer stream

ik wil het

als eer meerdere mensen zijn die geïnteresseerd zijn in deze game is een multiplayer game wel een goed idee denk ik

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2016 12:48:22 ]
  dinsdag 3 mei 2016 @ 16:11:11 #248
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_161898492
Ik moet wel zeggen dat ik EU 3 op een of andere manier leuker vind dan EU 4. Tuurlijk is het allemaal wat handiger en gelikter en gebruiksvriendelijker maar in EU 3 had je veel meer vrijheid ofzo. Zoveel gescripte events in 4. Lastig te duiden
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 3 mei 2016 @ 22:16:44 #249
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_161908781
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:23 schreef Typisch het volgende:
Wie gaat ook Stellaris kopen?

Ik kwam deze game gisteren pas tegen. Maar dit is echt precies wat ik wil. _O_

Paradox O+

Ik had al een topic aangemaakt voor Stellaris. Wel blijven opletten he. ;)

Maar ik ga Stellaris zeker halen!!
pi_161917281
Ben begonnen met EU 4. Tutorial gedaan, maar snap er nog verdomd weinig van :P

Frankrijk _O_
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')