Ik kan er nog weinig mee als wat ik al als antwoord gegeven had. Maar als we toch gaan mierenneuken; we hebben het wel over de Maan (met hoofletter) en niet over een maan van Jupiter o.i.d.?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:21 schreef starla het volgende:
Het goede antwoord nog niet gehoord.
Hint 1: 'som'
Hint 2: 'MASSA'
je geeft dus al zelf het antwoord....quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:29 schreef starla het volgende:
Massa verandert niet oiv zwaartekracht, alleen het gewicht
119. Heb ik nu ¤ 1.000 gewonnen?quote:
Dat klopt, het zijn evenveel "deeltjes" maar het is het GEWICHT wat ze kan optillen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:31 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
je geeft dus al zelf het antwoord....
massa van 50 op aarde is hetzelfde als een massa van 50 op de maan.
Dat zekerquote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:32 schreef kl1172 het volgende:
Basta was wel een bazenprogramma destijds.
ja dat antwoord had ik ook al gegeven......quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:10 schreef Toga het volgende:
[..]
Dat klopt, het zijn evenveel "deeltjes" maar het is het GEWICHT wat ze kan optillen.
Massa x zwaartekracht = gewicht
Ze kan dus overal in het heelal een opwaartse kracht van 50kg x 10m/s² = 500N leveren.
Als ze diezelfde kracht uitoefent op de Maan kan ze een massa van: (500N / 1,6 m/s² =) 310 kg torsen.
kom eens met dat antwoordquote:
Lees dan nog eens goed mijn antwoord; ze kan op de Maan een MASSA van 310kg optillen met diezelfde 500N kracht die ze heeft.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:47 schreef Martijn137 het volgende:
ja dat antwoord had ik ook al gegeven......
bovendien vraagt ze niet om het gewicht wat ze kan tillen maar om welke massa ze kan tillen.....
buiten dat je nogal grof afrond is dat exact hetzelfde antwoord enige wat jij er nog bij verteld is hoeveel Newton ze aan kracht er voor nodig heeft.......quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 07:51 schreef Toga het volgende:
[..]
Lees dan nog eens goed mijn antwoord; ze kan op de Maan een MASSA van 310kg 312,5Kg optillen met diezelfde 500N kracht die ze heeft.
dus op aarde:quote:De formule voor zwaartekracht (gewicht dus) is:
Fz = m x g,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stom paard
Ik was anders de eerste met 300 kgquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 09:21 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
buiten dat je nogal grof afrond is dat exact hetzelfde antwoord enige wat jij er nog bij verteld is hoeveel Newton ze aan kracht er voor nodig heeft.......
en de laatste keer was dat nog steeds niet correct.
als je het namelijk om wilt rekenen;
[..]
dus op aarde:
m=50Kg
g=9.83m/s2
Fz= 491,5N
wat resulteerd voor op de maan naar hetvolgende:
F=491,5N
g=1,62m/s2
m=303,40Kg
dus dat antwoord wat je nu geeft is gelijk aan mijn antwoord...... wat niet correct was.....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |