Er wordt gevraagd of je het oké zou vinden als jouw partner weg zou gaan. Jouw antwoord klopt op die vraag niet echt volgens mij, of ik lees het verkeerd. Volgens mij las jij of jij er moeite mee zal hebben of zelf incidenteel 2-3 weken weg te gaan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:55 schreef rival het volgende:
[..]
100% zeker als mijn partner alleen haar eigen vakanties wilt houden en dus totaal niet open staat voor mijn wensen en dromen.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er wordt gevraagd of je het oké zou vinden als jouw partner weg zou gaan. Jouw antwoord klopt op die vraag niet echt volgens mij, of ik lees het verkeerd. Volgens mij las jij of jij er moeite mee zal hebben of zelf incidenteel 2-3 weken weg te gaan.
Moet kunnen. Mijn vriend gaat volgend jaar misschien weer een paar weken naar Japan samen met een vriend. Ik heb geen geld voor zo'n reis en hij wel dus moet ie dat vooral doen.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:37 schreef Travel1982 het volgende:
Zouden jullie het accepteren als jullie partner zonder jou incidenteel max 2-3 weken op reis gaat?
TS heeft zijn vrijheid verloren toen hij relatie met deze dame kreegquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:03 schreef Steef121 het volgende:
Wat haal je in je bol dat je denkt vakantie te kunnen vieren zonder haar? Moet je niet willen, is ze grijs door gepieker als je terug bent.
Onthoud deze dag TS, dinsdag 6 oktober 2015, als de dag dat jij je vrijheid verloren bent!
Dit dus, ik snap niet dat hij zo van reizen houdt en dat dit in de voorgaande jaren geen gespreksonderwerp was.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 06:40 schreef avotar het volgende:
Poeh, wat een onzinnige reacties allemaal.
Je zit in een langdurige relatie en compromissen horen daar nu eenmaal bij.
Dat is de standaardreactie op fok. Als je iets niet 'mag' of de partner iets liever niet heeft, dan is het allemaal jaloezie en moeten diegene de vrijheid maar gegund worden. Je moet twee losstaande individuen met volledige vrijheid kunnen blijven, anders gun je elkaar niks. Dat er vervolgens vaak een probleem ontstaat omdat die behoefte maar van één kant komt zoals bij TS, dat boeit niemand.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 06:40 schreef avotar het volgende:
Sommige dingen gaan gewoon niet meer, hoe graag je ze ook wil.
Je hebt nu een punt gevonden waar je significant mee verschilt met je partner. En dus zul je moeten kiezen: hoe belangrijk is het voor je? Belangrijk genoeg om het te laten klappen?
Zie het anders, stel ze wil graag PVV gaan stemmen. Hoe belangrijk is het voor je dat je vriendin geen tokkie is? Zou je het laten klappen?
Ik vind het helemaal geen standaard reactie op Fok.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:58 schreef alors het volgende:
[..]
Dat is de standaardreactie op fok. Als je iets niet 'mag' of de partner iets liever niet heeft, dan is het allemaal jaloezie en moeten diegene de vrijheid maar gegund worden. Je moet twee losstaande individuen met volledige vrijheid kunnen blijven, anders gun je elkaar niks. Dat er vervolgens vaak een probleem ontstaat omdat die behoefte maar van één kant komt zoals bij TS, dat boeit niemand.
Gros van de reacties is toch dat het zonder meer moet kunnen? Soms zelfs dat de vriendin maar een zeikwijf is.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal geen standaard reactie op Fok.
Als het hebben van een relatie inhoudt dat ik alleen maar dingen mag doen samen met partner en alleen mag eten wat partner lekker vind omdat de behoefte aan pizza alleen van mijn kant komt dan hoef ik geen relatie.
In mijn optiek blijf je twee individuen, bij jou merge je tot een geheel.
Ja, en wat is daar mis mee?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 10:32 schreef alors het volgende:
[..]
Gros van de reacties is toch dat het zonder meer moet kunnen?
Compromissen horen er inderdaad bij, er wordt nu alleen geen compromis gesloten. TS moet zich schikken aan de wens van zijn vriendin. Dit is vergelijkbaar met een situatie waarin TS zijn vriendin zou dwingen om mee te gaan op vakantie terwijl zij niet wil.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 06:40 schreef avotar het volgende:
Sommige dingen gaan gewoon niet meer, hoe graag je ze ook wil.
Je hebt nu een punt gevonden waar je significant mee verschilt met je partner. En dus zul je moeten kiezen: hoe belangrijk is het voor je? Belangrijk genoeg om het te laten klappen?
Zie het anders, stel ze wil graag PVV gaan stemmen. Hoe belangrijk is het voor je dat je vriendin geen tokkie is? Zou je het laten klappen?
Nee, een compromis komt niet altijd in het midden uit, dan kan je altijd een extreme standpunt uitnemen en naar jouw wenselijke midden toewerken als je weet wat de ander denkt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:07 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Compromissen horen er inderdaad bij, er wordt nu alleen geen compromis gesloten. TS moet zich schikken aan de wens van zijn vriendin. Dit is vergelijkbaar met een situatie waarin TS zijn vriendin zou dwingen om mee te gaan op vakantie terwijl zij niet wil.
Zoals ik eerder al zei; een compromis is één keer per jaar met en één keer per jaar zonder elkaar op vakantie.
Aangezien TS zich niet kan vinden in de huidige situatie is dit dus geen compromis. Precies wat ik zeg in mijn post.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:14 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Nee, een compromis komt niet altijd in het midden uit, dan kan je altijd een extreme standpunt uitnemen en naar jouw wenselijke midden toewerken als je weet wat de ander denkt.
Een compromis is iets waar jullie het beiden binnen de relatie mee kunnen vinden. Kan zij het nooit vinden met dat hij alleen gaat, en kan TS zich daar niet in vinden dan is er geen compromis mogelijk. Maar als TS dat wel prima kan vinden is ook dat een compromis. Net zoals nooit meer samen op vakantie een compromis kan zijn.
Die is goed!quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:31 schreef AgLarrr het volgende:
Lekker dan, al het initiatief kwijt omdat je vriendin onzeker is. Maak daar eens gebruik van man:
"Schatje, een paar weken alleen weg lijkt mij de ultieme test voor onze relatie. Als wij (lees: jij) die drie weken overleven dan denk ik dat we kunnen werken naar een huwelijk. Lukt die paar weken alleen niet, dan is er in onze relatie in mijn ogen nog geen sprake van voldoende vertrouwen en stabiliteit, om op korte termijn een huwelijk te overwegen."
Als ze dan toch niet wilt dat je gaat kun je met een teleurgestelde blik vragen: "maar wil je niet met me trouwen dan?"
Maar dat is niet echt een compromis..alleen TS krijgt alle voordelen in die situatie. En een verre vakantie, terwijl vriendin thuis zit, omdat zij die wens niet heeft (en misschien niet eens de financiën heeft voor twee vakanties, who knows) en vervolgens ook nog een leuke vakantie (want kom op, die vakanties zullen ook echt niet verschrikkelijk zijn..) met vriendin. Vriendin gaat er dan niks op vooruit...want TS liet blijken sowieso nog wel samen op vakantie te willen (al wordt die vakantie dan veel korter, omdat hij zijn vrije dagen liever uitgeeft aan een vakantie met vrienden). Dus dat compromis is eigenlijk de huidige mening van TS. Een compromis is iets waarbij je beiden iets op moet geven om de ander tegemoet te komen. Ik zou dan eerder denken aan...laat vriend eens in de 3 jaar drie/vier weekjes weg gaan in z'n eentje (en dat jaar geen gezamenlijke vakanties, enkel weekendjes weg) en doe de andere twee jaar gewoon gezamenlijke vakanties. Dat is wel een compromis. Als TS dat niet wilt...tja, maak het dan maar uit. Je moet wel Iets over hebben voor je relatie. En niet alleen: ja, ik heb vier jaar rekening gehouden met haar (want ja, die vakanties waren verschrikkelijk hoor) , dus nu is zij een zeikwijf omdat ik vrij vaak alleen op vakantie ga. Het is niet dat die vier jaar hem een vrijbrief geeftquote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:07 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Compromissen horen er inderdaad bij, er wordt nu alleen geen compromis gesloten. TS moet zich schikken aan de wens van zijn vriendin. Dit is vergelijkbaar met een situatie waarin TS zijn vriendin zou dwingen om mee te gaan op vakantie terwijl zij niet wil.
Zoals ik eerder al zei; een compromis is één keer per jaar met en één keer per jaar zonder elkaar op vakantie.
maar waar haal jij dat vrij vaak vandaan? Ik lees incidenteel. Dat is in mijn boekje niet meerdere keren per jaar en niet eens jaarlijks, maar eens in de paar jaar ofzo.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dat is niet echt een compromis..alleen TS krijgt alle voordelen in die situatie. En een verre vakantie, terwijl vriendin thuis zit, omdat zij die wens niet heeft (en misschien niet eens de financiën heeft voor twee vakanties, who knows) en vervolgens ook nog een leuke vakantie (want kom op, die vakanties zullen ook echt niet verschrikkelijk zijn..) met vriendin. Vriendin gaat er dan niks op vooruit...want TS liet blijken sowieso nog wel samen op vakantie te willen (al wordt die vakantie dan veel korter, omdat hij zijn vrije dagen liever uitgeeft aan een vakantie met vrienden). Dus dat compromis is eigenlijk de huidige mening van TS. Een compromis is iets waarbij je beiden iets op moet geven om de ander tegemoet te komen. Ik zou dan eerder denken aan...laat vriend eens in de 3 jaar drie/vier weekjes weg gaan in z'n eentje (en dat jaar geen gezamenlijke vakanties, enkel weekendjes weg) en doe de andere twee jaar gewoon gezamenlijke vakanties. Dat is wel een compromis. Als TS dat niet wilt...tja, maak het dan maar uit. Je moet wel Iets over hebben voor je relatie. En niet alleen: ja, ik heb vier jaar rekening gehouden met haar (want ja, die vakanties waren verschrikkelijk hoor) , dus nu is zij een zeikwijf omdat ik vrij vaak alleen op vakantie ga. Het is niet dat die vier jaar hem een vrijbrief geeft
Zou handig zijn als TS dat op zou klaren inderdaad, want incidenteel is wat vaag. Wellicht las ik het dan verkeerd.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
maar waar haal jij dat vrij vaak vandaan? Ik lees incidenteel. Dat is in mijn boekje niet meerdere keren per jaar en niet eens jaarlijks, maar eens in de paar jaar ofzo.
TS heeft last van het fok syndroom, topic openen en dan een paar keer reageren om vervolgens niks meer van zichzelf te laten horenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou handig zijn als TS dat op zou klaren inderdaad, want incidenteel is wat vaag. Wellicht las ik het dan verkeerd.
Nee natuurlijk niet. Je hoeft niet op elk vlak in het midden uit te komen. Een compromis is iets waar je het uiteindelijk het over eens bent, maar dan hoef je het nog niet leuk te vinden.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:07 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Of ze reageert: "blijkbaar wil jij niet met mij trouwen als je het je niet eens kunt voorstellen dat ik echt niet zo ver weg wil op vakantie. Als jij per se zo lang en zo ver bij vandaan wil zijn om voor jezelf te bepalen of onze relatie wel sterk genoeg is, vraag ik me af of je daar het antwoord al wel niet op weet?"quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:31 schreef AgLarrr het volgende:
Lekker dan, al het initiatief kwijt omdat je vriendin onzeker is. Maak daar eens gebruik van man:
"Schatje, een paar weken alleen weg lijkt mij de ultieme test voor onze relatie. Als wij (lees: jij) die drie weken overleven dan denk ik dat we kunnen werken naar een huwelijk. Lukt die paar weken alleen niet, dan is er in onze relatie in mijn ogen nog geen sprake van voldoende vertrouwen en stabiliteit, om op korte termijn een huwelijk te overwegen."
Als ze dan toch niet wilt dat je gaat kun je met een teleurgestelde blik vragen: "maar wil je niet met me trouwen dan?"
"Schatje, het gaat hier niet om of jij wel of niet ver weg wilt. Dat respecteer ik. Het gaat om het vertrouwen in elkaar, dat we elkaar ook na een korte tijd van afstand, weer vinden. Ik gun het jou en onze relatie om dit te ontdekken. Aangezien ik weet dat jij niet van reizen houdt, offer ik mezelf op voor onze relatie en zal drie weken vertrekken. Ik zal er voor zorgen dat ik dermate ver ben, dat ook jij de ruimte krijgt om deze ervaring optimaal te kunnen beleven, zodat we als ik terug ben, dichter bij elkaar zullen zijn dan ooit."quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:27 schreef avotar het volgende:
[..]
Of ze reageert: "blijkbaar wil jij niet met mij trouwen als je het je niet eens kunt voorstellen dat ik echt niet zo ver weg wil op vakantie. Als jij per se zo lang en zo ver bij vandaan wil zijn om voor jezelf te bepalen of onze relatie wel sterk genoeg is, vraag ik me af of je daar het antwoord al wel niet op weet?"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |