zit je tenminste nog wel bij een Nederlanderquote:Op woensdag 30 september 2015 19:25 schreef Sapstengel het volgende:
Ik zou ook even uitzoeken of je er wel in Peru mee op het vliegtuig mag stappen, lijkt me minder fijn als je daar de cel in moet.
Heb je wel alvast ruilmateriaal.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:25 schreef Sapstengel het volgende:
Ik zou ook even uitzoeken of je er wel in Peru mee op het vliegtuig mag stappen, lijkt me minder fijn als je daar de cel in moet.
Ik meende maximaal een kilo bladeren voor uitvoer vanuit Peru volgens hun wetten, maar hij mag ze niet naar Nederland halen/brengen noch hier in bezit hebben.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:25 schreef Sapstengel het volgende:
http://wetten.overheid.nl(...)um_30-09-2015#LijstIquote:cocablad
bladeren van planten van het geslacht Erythroxylon
Maar natuurlijk heb ik die voor jou mijn beste Spijkerbroek en natuurlijk ook voor de TSquote:
En dit zegt de wet over lijst 1quote:cocablad - bladeren van planten van het geslacht Erythroxylon
Nou dat is toch mooi verzorgd, dacht ik zoquote:Artikel 2
Het is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst I dan wel aangewezen krachtens artikel 3a, vijfde lid:
A. binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;
B. te telen te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;
C. aanwezig te hebben;
D. te vervaardigen.
Je hebt ook geen geduld, volgende keer plemp ik beter lomp een linkje neer dan was ik wel eerderquote:Op woensdag 30 september 2015 19:45 schreef spijkerbroek het volgende:
Heb je een linkje, hottentot?
[..]
http://wetten.overheid.nl(...)um_30-09-2015#LijstI
Ja, nou had ik 'm net zelf opgezocht...quote:Op woensdag 30 september 2015 19:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar natuurlijk heb ik die voor jou mijn beste Spijkerbroek en natuurlijk ook voor de TS
http://wetten.overheid.nl(...)um_30-09-2015#LijstI
Van lijst 1:
[..]
En dit zegt de wet over lijst 1
[..]
Nou dat is toch mooi verzorgd, dacht ik zo
Overtreding opiumwet, reken maar op het laatste, je kunt vreselijk veel geluk hebben dat je gematst word, maar feit is dat je 100gram van iets hebt wat in Nederland op de lijst van harddrugs staat.quote:Op woensdag 30 september 2015 21:55 schreef Poolbal het volgende:
Vraag 2: hoe groot is het probleem als ze het in je tas vinden? Berisping of strafblad?
Dat zal er ook aan liggen waar ze het vinden, in Peru of in Nederland. Want je hebt best kans dat ze het in Peru ook niet grappig vinden als je die cocabladeren exporteert, en de straffen daar zijn waarschijnlijk hoger dan die hier.quote:Op woensdag 30 september 2015 21:55 schreef Poolbal het volgende:
Vraag 2: hoe groot is het probleem als ze het in je tas vinden? Berisping of strafblad?
quote:Op woensdag 30 september 2015 21:55 schreef Poolbal het volgende:
Take your pickquote:Artikel 10
3. Hij die opzettelijk handelt in strijd met het in artikel 2 onder C, gegeven verbod wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.
4. Hij die opzettelijk handelt in strijd met het in artikel 2 onder B of D, gegeven verbod, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.
5. Hij die opzettelijk handelt in strijd met een in artikel 2 onder A, gegeven verbod, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
6. Indien het feit, bedoeld in het tweede, derde onderscheidenlijk vijfde lid, betrekking heeft op een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik, wordt gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie opgelegd.
Ahjoh, kom op zeg. De politie gaat helemaal niet over de straffen.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:23 schreef Poolbal het volgende:
Ik had een kennis bij de politie geappt en die zei alleen "2jr cel". Ik doe t maar niet.
Volgens mij is het banged up abroad maar dat kan aan ziggo liggen.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ahjoh, kom op zeg. De politie gaat helemaal niet over de straffen.
YOLO!
Misschien krijg je ook nog een rolletje in Locked Up Abroad!
Dat is bakpoeder/ zuiveringszout, gewoon te koop in NL. Andere namen: E500, natriumbicarbonaat, bicarbonaat, zuiveringszout, maagzout, bakpoeder.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:08 schreef Poolbal het volgende:
En sodium bicarbonate? Een alkaline die je bij het kauwen gebruikt. Op zich geen psychoactieve stof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |