abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156498966
quote:
Rusland heeft woensdag luchtaanvallen uitgevoerd op posities van Islamitische Staat (IS) in Syrië. Dat maakt het ministerie van Defensie in Moskou woensdag bekend.

Rusland vroeg de Verenigde Staten onmiddellijk het luchtruim van Syrië te verlaten en op te houden met de aanvallen.

Dit meldt de Amerikaanse nieuwszender Fox News. De zender bericht dat Amerikaanse militaire bronnen hebben gezegd dat ze deze eis naast zich neerleggen.

Volgens Syrische waarnemers waren de Russische aanvallen onder meer op de plaatsen al-Rastan en Talbisah, beide ten noorden van de stad Homs. Er zouden vele tientallen slachtoffers zijn gevallen. De doelwitten waren volgens een Amerikaanse zegsman kennelijk niet posities van terreurgroep Islamitische Staat (IS).
Toestemming

De aanvallen begonnen nadat het Russische parlement in Moskou daar woensdag toestemming voor had gegeven. Het Russische ingrijpen is op verzoek van de Syrische president Bashar al-Assad.

Assad en zijn voorganger en vader Hafez al-Assad (1930-2000) zijn altijd trouwe bondgenoten van het Kremlin geweest. De door Washington geleide coalitie tegen IS opereert niet op verzoek van Assad.

De Russische president Vladimir Poetin beklemtoonde woensdag dat Rusland tijdelijk de regering van Assad militair bijstaat en dat enkel vanuit de lucht doet. Poetin zei dat Rusland in Syrië terrorisme bestrijdt en bereid is dat ook in een coalitie met anderen te doen
Bron.

Rusland doet eindelijk mee. *O* Hoewel IS niet in Homs zit.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_156499008
Respect. Enigste land dat tenminste nog eens wat doet.
pi_156499040
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:39 schreef wbeco het volgende:
:') Zoals Assad meehelpen met het beschieten van alles wat beweegt zolang het maar niet IS is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_156499047
quote:
Schattig ja.
Ja doei.
pi_156499077
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

:') Zoals Assad meehelpen met het beschieten van alles wat beweegt zolang het maar niet IS is.
Mwah, ze zijn ook begonnen met het bombarderen van IS:

Rusland bombardeert eerste 'IS-doelen' in Syrië

http://www.volkskrant.nl/(...)n-in-syrie~a4153172/
pi_156499078
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Klopt, het bombarderen van andere extremisten.
pi_156499106
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:44 schreef Infection het volgende:

[..]

Mwah, ze zijn ook begonnen met het bombarderen van IS:

Rusland bombardeert eerste 'IS-doelen' in Syrië

http://www.volkskrant.nl/(...)n-in-syrie~a4153172/
Iets verder lezen en het is duidelijk waarom er 'Is-doelen' staat, en niet: IS-doelen. 1 Van de 2 waarheden zijn ongetwijfeld juist.
pi_156499120
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:42 schreef wbeco het volgende:

[..]

Inderdaad, goed genuanceerd en toegelicht ook.
Alsof IS in Talbiseh zit.

Hoppa, dat is al meer toelichting dan jouw leugen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Frutsel op 30-09-2015 15:49:10 ]
pi_156499125
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Iets verder lezen en het is duidelijk waarom er 'Is-doelen' staat, en niet: IS-doelen.
Omdat de VS zegt van niet? De VS is ook nooit te vertrouwen geweest.
pi_156499140
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:47 schreef Infection het volgende:

[..]

Omdat de VS zegt van niet? De VS is ook nooit te vertrouwen geweest.
Nu heb je me. Ik ben overtuigd.
pi_156499161
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:48 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nu heb je me. Ik ben overtuigd.
Het is inderdaad nog niet bevestigd. Maar waarom zou Rusland liegen over zoiets? Dat Rusland Assad steunt en dus vecht tegen FSA is al duidelijk. Waarom dan liegen over het aanvallen van IS?
pi_156499166
JulianRoepcke twitterde op woensdag 30-09-2015 om 11:59:01 #BREAKINGREPORTSINTENSE RUSSIAN AIR STRIKES ON #HOMS PROVINCE. At least 50 dead civilians.https://t.co/XvRD4vcRJA http://t.co/zyeMaWIH6u reageer retweet
Binnenkort zal er wel een bommetje in een metro ontploffen in Moskou.
pi_156499171
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:44 schreef HSG het volgende:

[..]

Klopt, het bombarderen van andere extremisten.
Na zoveel jaar barrelbombs op je kop word je vanzelf extremist.
pi_156499194
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:49 schreef Infection het volgende:

[..]

Het is inderdaad nog niet bevestigd. Maar waarom zou Rusland liegen over zoiets? Dat Rusland Assad steunt en dus vecht tegen FSA is al duidelijk. Waarom dan liegen over het aanvallen van IS?
Waarom liegen over een neergeschoten burgervliegtuig? Aard van het beestje?
pi_156499211
quote:
Oja joh, de VS heeft IS niet afgeslacht? Deze beelden zijn natuurlijk in scene gezet :D

http://www.dumpert.nl/med(...)erikaanse_bazen.html
blablablabla
pi_156499224
Ik zie Rusland nog wel grondtroepen inzetten ook op Den duur.
Zonder wrijving geen glans
pi_156499226
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Waarom liegen over een neergeschoten burgervliegtuig? Aard van het beestje?
Is overigens ook nooit bevestigd.
pi_156499227
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

Na zoveel jaar barrelbombs op je kop word je vanzelf extremist.
Oorlog is nooit eerlijk geweest.
pi_156499250
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik zie Rusland nog wel grondtroepen inzetten ook op Den duur.
Die zijn er waarschijnlijk allang.
blablablabla
pi_156499282
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:52 schreef Infection het volgende:

[..]

Is overigens ook nooit bevestigd.
Als er geen tribunaal mag komen omdat Rusland als enige land een Veto uitspreekt wordt het ook lastig he. Verwerpelijk land is het.
pi_156499323
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als er geen tribunaal mag komen omdat Rusland als enige land een Veto uitspreekt wordt het ook lastig he. Verwerpelijk land is het.
Klopt, het is uiterst verdacht. Maar helaas niet bevestigd. Het aanvallen van IS-doelen is ook niet bevestigd, maar ik zie niet in waarom ze het niet zouden doen. Rusland heeft net zo'n hekel aan IS als ons.
pi_156499391
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:56 schreef Infection het volgende:

[..]

Klopt, het is uiterst verdacht. Maar helaas niet bevestigd. Het aanvallen van IS-doelen is ook niet bevestigd, maar ik zie niet in waarom ze het niet zouden doen. Rusland heeft net zo'n hekel aan IS als ons.
Nou ja, laten we elkaar ook maar niet in de haren vliegen en hopen dat men met dit militaire ingrijpen weet wat het doet. En niet weer een nieuw rampzalig scenario in werking zet.
pi_156499437
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou ja, laten we elkaar ook maar niet in de haren vliegen en hopen dat men met dit militaire ingrijpen weet wat het doet. En niet weer een nieuw rampzalig scenario in werking zet.
Inderdaad. Ik had gehoopt dat ze samen zouden werking tegen IS, maar dit blijkt toch weer een andere wending te krijgen. Overigens vind ik het wel terecht dat Rusland aan USA heeft gevraagd om het luchtruim vrij te maken. Je wilt natuurlijk niet de verkeerde raken tijdens het bombarderen. Wel weer jammer dat de VS weigert, maarja wat wil je als je bondgenoot gebombardeerd wordt.
pi_156499463
Wat is eigenlijk precies het belang van Rusland in Syrië?

Lees steeds dat Assad vanuit Kremlin-perspectief een "middle east key-ally" zou zijn vanuit welk (strategisch) belang zou dit dan moeten gelden?

Overigens zond de staatstelevisie van Syrië ( i know :') ) weken geleden al beelden uit van Russen vechtend aan de zijde van het staatsleger van Assad.
blablablabla
pi_156499499
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:02 schreef Infection het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik had gehoopt dat ze samen zouden werking tegen IS, maar dit blijkt toch weer een andere wending te krijgen. Overigens vind ik het wel terecht dat Rusland aan USA heeft gevraagd om het luchtruim vrij te maken. Je wilt natuurlijk niet de verkeerde raken tijdens het bombarderen...
1 Verkeerd bombardement en we hebben teringzooi. Dat idee vind ik niet echt heel comfortabel. Goede samenwerking is nu cruciaal inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')