abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 september 2015 @ 13:53:13 #1
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156496684
Hallo hallo,

Ik zou graag mijn motor rijbewijs halen (geen probleem) en een motor kopen.

Nu ben ik een liefhebber van het SuperMotard type. Een crosmotor met kenteken en weg-banden dus.

Nou staat in mijn ogen dé motor, te koop. Deze heeft op het kenteken 15 kW. Geen probleem dus. Echter is deze in werkelijkheid ontgrenst en heeft 77 pk op het achterwiel. Leuk, het schrikt mij niet af en zou het zelf ook zo doen.

Nu rest me de vraag; hoe zit het daarmee. De motor heeft op kenteken 15 kW maar wordt dit ook gecontroleerd? Zijn er net als scooters rollenbanken voor motoren die onder de 35kw grens zitten?

Iemand enig idee?
Mvg
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_156496792
De motor is anders dan op je kentekenbewijs staat vermeld... daar kan je problemen mee krijgen. In theorie kunnen ze je op een rollenbank zetten en het vermogen testen.

Of dat ook echt gaat gebeuren is de vraag. Maar als ik jou zou zien rijden en je trekt toevallig een keer het gas open dan zie ik wel of je een 15kw fiets heb of niet... Dus dan zou ik je controleren..

Enne, als je een ongeluk krijgt heb en ze gaan op onderzoek uit, komen ze er achter dat je hebt gereden op een voertuig waar je geen rijbewijs voor hebt. Zeg dan maar dag tegen je dekking :W
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_156498251
77pk op het achterwiel? Dan ben ik wel erg benieuwd wat voor omgebouwde crosser dat moet zijn.

Mijn KTM's hadden beide veel minder vermogen op het kenteken dan in het echt. En dat zullen alle van crossmotoren afgeleide motoren hebben. Die worden vanwege emissie-eisen extreem geknepen om te voldoen en door de keuring te komen.

Mijn 11pk (op kenteken) KTM had meer dan 50pk op het wiel. Ik kreeg er een andere sproeier en naald bij en er wordt vermeldt dat als je met de keuringsinstellingen blijft rijden, het motorblok schade zal oplopen.

Persoonlijk ken ik geen verhalen van mensen waarbij die na een ongeval de motorfiets een technische keuring onderging, om te zien of deze nog aan de kenteken-eisen voldoet. Ook op bijvoorbeeld het motor-forum ben ik nog geen voorbeelden tegengekomen.

En er zijn geen rollenbanken bij de politie die meten of je aan het vermogen voldoet. In het ergste geval zal de RDW een machine op een dynobank zetten, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_156498920
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
77pk op het achterwiel? Dan ben ik wel erg benieuwd wat voor omgebouwde crosser dat moet zijn.

Mijn KTM's hadden beide veel minder vermogen op het kenteken dan in het echt. En dat zullen alle van crossmotoren afgeleide motoren hebben. Die worden vanwege emissie-eisen extreem geknepen om te voldoen en door de keuring te komen.

Mijn 11pk (op kenteken) KTM had meer dan 50pk op het wiel. Ik kreeg er een andere sproeier en naald bij en er wordt vermeldt dat als je met de keuringsinstellingen blijft rijden, het motorblok schade zal oplopen.
Bij VW gaat dat nog tenminste nog automatisch. VW crosser kopen ts!
pi_156501360
Wat ga je met je supermoto doen dan? Ook een beetje bij mensen in de tuin rossen ofzo :') Maar ik volg er een paar op youtube met zon supermoto en het is wel grappig hoe ze daar in de vs door de bossen rijden etc etc :P Alleen jammer dat dat niet kan in nederland :'(
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 30 september 2015 @ 17:45:50 #6
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156501770
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:59 schreef craftyvirus het volgende:
De motor is anders dan op je kentekenbewijs staat vermeld... daar kan je problemen mee krijgen. In theorie kunnen ze je op een rollenbank zetten en het vermogen testen.

Of dat ook echt gaat gebeuren is de vraag. Maar als ik jou zou zien rijden en je trekt toevallig een keer het gas open dan zie ik wel of je een 15kw fiets heb of niet... Dus dan zou ik je controleren..

Enne, als je een ongeluk krijgt heb en ze gaan op onderzoek uit, komen ze er achter dat je hebt gereden op een voertuig waar je geen rijbewijs voor hebt. Zeg dan maar dag tegen je dekking :W
Thanks voor je reactie! :D

quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
77pk op het achterwiel? Dan ben ik wel erg benieuwd wat voor omgebouwde crosser dat moet zijn.

Mijn KTM's hadden beide veel minder vermogen op het kenteken dan in het echt. En dat zullen alle van crossmotoren afgeleide motoren hebben. Die worden vanwege emissie-eisen extreem geknepen om te voldoen en door de keuring te komen.

Mijn 11pk (op kenteken) KTM had meer dan 50pk op het wiel. Ik kreeg er een andere sproeier en naald bij en er wordt vermeldt dat als je met de keuringsinstellingen blijft rijden, het motorblok schade zal oplopen.

Persoonlijk ken ik geen verhalen van mensen waarbij die na een ongeval de motorfiets een technische keuring onderging, om te zien of deze nog aan de kenteken-eisen voldoet. Ook op bijvoorbeeld het motor-forum ben ik nog geen voorbeelden tegengekomen.

En er zijn geen rollenbanken bij de politie die meten of je aan het vermogen voldoet. In het ergste geval zal de RDW een machine op een dynobank zetten, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
Geen KTM, Aprilia SXV 550.
Vind het een fantastische machine om te zien en te horen. Het rijden zal niet anders zijn vermoed ik. Ik heb 2 rechter handen en ervaring met blokrevisie's van tot nu toe schakelbrommers en scooters. Een SXV is best onderhouds gevoelig maar dat is elke crosser.
Belangrijk bij de SXV is dat hij alle update's heeft gekregen.

quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2015 17:25 schreef DieselTank het volgende:
Wat ga je met je supermoto doen dan? Ook een beetje bij mensen in de tuin rossen ofzo :') Maar ik volg er een paar op youtube met zon supermoto en het is wel grappig hoe ze daar in de vs door de bossen rijden etc etc :P Alleen jammer dat dat niet kan in nederland :'(
Gewoon recreatie en woon-werk in de zomer. Woon 17 km van het werk af dus dat is prima. Ik ga niet zoals Superretards rijden :').
Wel leuk om te zien, maar betwijfel echt heel erg of ik dat zou doen. Voorlopig te bang om iets te slopen zegmaar :).

[ Bericht 3% gewijzigd door -Richard- op 30-09-2015 17:52:48 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_156501998
quote:
Op woensdag 30 september 2015 17:45 schreef -Richard- het volgende:
(...)
Ik heb 2 rechterhanden
(...)
Dat lijkt me best lastig met (ont)koppelen. 11.gif
  woensdag 30 september 2015 @ 18:16:20 #8
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156502315
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2015 17:58 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dat lijkt me best lastig met (ont)koppelen. [ afbeelding ]
Wen je aan :+
Weet van alles een beetje maar net niets.
  woensdag 30 september 2015 @ 22:04:33 #9
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_156509327
Een sm is leuk maar daar ga je niet lekker even een dagje mee toeren etc. Mijn ervaring is dat je er niet normaal mee kunt rijden. Wheelies / driften / stoppies... Spelen dus maakt het leuk. Een lange 80 weg of door de weilanden toeren is gewoon doodsaai.

Maar terugkomend op je vraag: je bent officieel illegaal bezig en rijdt dan onverzekerd. Maar als dit je droom machine is en hij nu geknepen is naar 11kw. Dan moet hij hoogstwaarschijnlijk ook te knijpen zijn naar 35kw. Duik hier eens in, heb je alsnog je droom SM en rijdt het nog best leuk ook (zeker omdat je weet dat het op papier allemaal klopt, een zorg minder).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_156509996
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2015 17:45 schreef -Richard- het volgende:

Gewoon recreatie en woon-werk in de zomer. Woon 17 km van het werk af dus dat is prima. Ik ga niet zoals Superretards rijden :').
Wel leuk om te zien, maar betwijfel echt heel erg of ik dat zou doen. Voorlopig te bang om iets te slopen zegmaar :).
Als je een supermotard koopt hoef je niet bang te zijn om iets te slopen hoor, als hij valt heb je bijna geen schade :P

Ik kijk vooral jake the gardensnake en zijn vriendjes een beetje.... Maar verder is het niet verstandiger om op een DRZ 400 van suzuki te beginnen? Ik heb vernomen dat die dingen oerbetrouwbaar zijn... En dat weet ik zo 123 van aprilia niet.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_156510083
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:04 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Een sm is leuk maar daar ga je niet lekker even een dagje mee toeren etc. Mijn ervaring is dat je er niet normaal mee kunt rijden. Wheelies / driften / stoppies... Spelen dus maakt het leuk. Een lange 80 weg of door de weilanden toeren is gewoon doodsaai.

Maar terugkomend op je vraag: je bent officieel illegaal bezig en rijdt dan onverzekerd. Maar als dit je droom machine is en hij nu geknepen is naar 11kw. Dan moet hij hoogstwaarschijnlijk ook te knijpen zijn naar 35kw. Duik hier eens in, heb je alsnog je droom SM en rijdt het nog best leuk ook (zeker omdat je weet dat het op papier allemaal klopt, een zorg minder).
Ligt eraan welke zadel je hebt :D Sommige krijg je een zere kont van.

Verder ligt het er ook aan wat je leuk vind, 80 wegen gaan nog wel maar polderwegen bijvoorbeeld kunnen heel mooi wezen. Snelweg is alleen voor mensen die levensmoe zijn.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_156517912
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2015 17:25 schreef DieselTank het volgende:
Wat ga je met je supermoto doen dan? Ook een beetje bij mensen in de tuin rossen ofzo :') Maar ik volg er een paar op youtube met zon supermoto en het is wel grappig hoe ze daar in de vs door de bossen rijden etc etc :P Alleen jammer dat dat niet kan in nederland :'(
Je kan je in Nederland prima vermaken op een supermotard :Y

quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2015 17:45 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Geen KTM, Aprilia SXV 550.
Vind het een fantastische machine om te zien en te horen. Het rijden zal niet anders zijn vermoed ik. Ik heb 2 rechter handen en ervaring met blokrevisie's van tot nu toe schakelbrommers en scooters. Een SXV is best onderhouds gevoelig maar dat is elke crosser.
Belangrijk bij de SXV is dat hij alle update's heeft gekregen.

Ah, een SXV. Die 77pk heb ik dan serieuze twijfels over. Mocht de machine dit wel hebben, dan vraag ik mij af hoe geschikt dit nog voor de openbare weg is.

En de Aprilia's vragen veel onderhoud. Erg veel. Kijk maar op het motor-forum. Kortgezegd is het aanhouden van de intervallen van Aprilia risicovol. Zeker met een flink aangepaste SXV, zoals die jij op het oog hebt.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_156518687
waarom niet voor deze motorfiets gaan; V&A / [TK] Kawasaki KLX650 Supermotard / Supermoto. Zeer uniek!

is als het goed is standaard 35kw, geen gezeik eromheen dus ;)

http://www.motorcyclespec(...)aki_klx650r%2096.htm

en denk niet dat je er minder plezier op hebt in vergelijking met de Aprilia..... :)
  donderdag 1 oktober 2015 @ 15:26:32 #14
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156523147
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:08 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Je kan je in Nederland prima vermaken op een supermotard :Y

[..]

Ah, een SXV. Die 77pk heb ik dan serieuze twijfels over. Mocht de machine dit wel hebben, dan vraag ik mij af hoe geschikt dit nog voor de openbare weg is.

En de Aprilia's vragen veel onderhoud. Erg veel. Kijk maar op het motor-forum. Kortgezegd is het aanhouden van de intervallen van Aprilia risicovol. Zeker met een flink aangepaste SXV, zoals die jij op het oog hebt.
Heb inderdaad gisteren nog even verder gekeken. De belevenis op de motor zelf is kort gezegd fantastisch. Maar het onderhoud is inderdaad erg intensief en risicovol. Ik ga het niet doen, hoe mooi die machine ook is.. Jullie hebben gelijk :)

quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:56 schreef Martijn137 het volgende:
waarom niet voor deze motorfiets gaan; V&A / [TK] Kawasaki KLX650 Supermotard / Supermoto. Zeer uniek!

is als het goed is standaard 35kw, geen gezeik eromheen dus ;)

http://www.motorcyclespec(...)aki_klx650r%2096.htm

en denk niet dat je er minder plezier op hebt in vergelijking met de Aprilia..... :)
Best een mooie machine, origineel echt spuug lelijk haha.
Misschien eens over na denken :D
Quick search levert me op dat er wel eens kop problemen mee zijn, mij kennende ga ik dat ervaren, no problemo maar 2e hand natuurlijk geen onderdeel meer te vinden...

Wat vind men van een KTM 525 EXC (4takt) dan?
Het is voor een ritje van 17 km en hoofdzakelijk recreatie, 15/20 minuten rijden
(w/w dan).

[ Bericht 2% gewijzigd door -Richard- op 01-10-2015 16:11:36 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_156526057
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:26 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Heb inderdaad gisteren nog even verder gekeken. De belevenis op de motor zelf is kort gezegd fantastisch. Maar het onderhoud is inderdaad erg intensief en risicovol. Ik ga het niet doen, hoe mooi die machine ook is.. Jullie hebben gelijk :)

[..]

Best een mooie machine, origineel echt spuug lelijk haha.
Misschien eens over na denken :D
Quick search levert me op dat er wel eens kop problemen mee zijn, mij kennende ga ik dat ervaren, no problemo maar 2e hand natuurlijk geen onderdeel meer te vinden...

Wat vind men van een KTM 525 EXC (4takt) dan?
Het is voor een ritje van 17 km en hoofdzakelijk recreatie, 15/20 minuten rijden
(w/w dan).
nouja, als je leest dat hij het motorblok al uit elkaar heeft gehad verwacht ik binnen kort weinig problemen ermee. mits alles goed is uitgevoerd natuurlijk.....

anders gewoon ff contact leggen met de aanbieder en vragen waarom het blok gereviseerd is ? ;)
  donderdag 1 oktober 2015 @ 17:47:04 #16
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156526095
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:45 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

nouja, als je leest dat hij het motorblok al uit elkaar heeft gehad verwacht ik binnen kort weinig problemen ermee. mits alles goed is uitgevoerd natuurlijk.....

anders gewoon ff contact leggen met de aanbieder en vragen waarom het blok gereviseerd is ? ;)
Heb het niet zo met voertuigen waarvoor je niet fatsoenlijk onderdelen kan krijgen. :D
Lijkt me wel een motor met weinig onderhoud inderaad. Eerst maar eens het rijbewijs natuurlijk, maar mag me graag van te voren verdiepen haha.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_156529035
Kijk eens naar de Yamaha XT660X. Leuke dingen en vergen niet belachelijk veel onderhoud. Standaard hebben ze 35kw. Trust me: vlot zat en dik geluid. :9
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_156544343
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:26 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Wat vind men van een KTM 525 EXC (4takt) dan?
Het is voor een ritje van 17 km en hoofdzakelijk recreatie, 15/20 minuten rijden
(w/w dan).
KTM heeft wat supermoto's betreft wel mijn voorkeur. En de LC4 blokken zijn hierbij verreweg het betrouwbaarste. Dus dat zijn de KTM 690SM en de Duke bijvoorbeeld.

De 525EXC vraagt meer onderhoudt, maar is ook de fellere machine. Lichter qua gewicht en meer vermogen. Het is een competitieblok.

De LC4's blijven in dat opzicht iets achter, maar die lenen zich wel beter voor woon-werk. Het is gewoon comfortabeler.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:05:24 #19
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156550358
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:54 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

KTM heeft wat supermoto's betreft wel mijn voorkeur. En de LC4 blokken zijn hierbij verreweg het betrouwbaarste. Dus dat zijn de KTM 690SM en de Duke bijvoorbeeld.

De 525EXC vraagt meer onderhoudt, maar is ook de fellere machine. Lichter qua gewicht en meer vermogen. Het is een competitieblok.

De LC4's blijven in dat opzicht iets achter, maar die lenen zich wel beter voor woon-werk. Het is gewoon comfortabeler.
Makes sense. LC4 blokken zijn betrouwbaar, dat geloof ik meteen. Maar de fietsen waar die op geleverd zitten zien er in mijn ogen niet mooi uit. Een Duke is een ding appart natuurlijk, trekt me voorkeur niet echt :D.

525 dus, kan ik nu nog beginnen met het rijbewijs of is wachten tot volgend seizoen verstandiger? Als ik nu begin heb ik begin volgend jaar het pasje, maar heb ik evt wel winter sneeuw problemen ? Kwa temp maakt het me niet echt uit natuurlijk (bikkel ftw).
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_156550535
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:05 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Makes sense. LC4 blokken zijn betrouwbaar, dat geloof ik meteen. Maar de fietsen waar die op geleverd zitten zien er in mijn ogen niet mooi uit. Een Duke is een ding appart natuurlijk, trekt me voorkeur niet echt :D.

525 dus, kan ik nu nog beginnen met het rijbewijs of is wachten tot volgend seizoen verstandiger? Als ik nu begin heb ik begin volgend jaar het pasje, maar heb ik evt wel winter sneeuw problemen ? Kwa temp maakt het me niet echt uit natuurlijk (bikkel ftw).
als temperatuur je niet uitmaakt, gewoon gaan lessen dan, de rijschool zal het zelf wel afzeggen als er sneeuw en of ijzel ligt :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn137 op 02-10-2015 16:21:54 ]
pi_156550586
Ik heb in januari gelest, en omdat het weer gewoon goed was had ik binnen 4 weken mijn rijbewijs.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_156552522
in december afrijden ging ook prima :P
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:19:39 #23
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156554301
Mooi mooi :)
Morgen even theorie boek lenen en theorie plannen

Thanks mensen *)
Weet van alles een beetje maar net niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')