Bij VW gaat dat nog tenminste nog automatisch. VW crosser kopen ts!quote:Op woensdag 30 september 2015 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
77pk op het achterwiel? Dan ben ik wel erg benieuwd wat voor omgebouwde crosser dat moet zijn.
Mijn KTM's hadden beide veel minder vermogen op het kenteken dan in het echt. En dat zullen alle van crossmotoren afgeleide motoren hebben. Die worden vanwege emissie-eisen extreem geknepen om te voldoen en door de keuring te komen.
Mijn 11pk (op kenteken) KTM had meer dan 50pk op het wiel. Ik kreeg er een andere sproeier en naald bij en er wordt vermeldt dat als je met de keuringsinstellingen blijft rijden, het motorblok schade zal oplopen.
Thanks voor je reactie!quote:Op woensdag 30 september 2015 13:59 schreef craftyvirus het volgende:
De motor is anders dan op je kentekenbewijs staat vermeld... daar kan je problemen mee krijgen. In theorie kunnen ze je op een rollenbank zetten en het vermogen testen.
Of dat ook echt gaat gebeuren is de vraag. Maar als ik jou zou zien rijden en je trekt toevallig een keer het gas open dan zie ik wel of je een 15kw fiets heb of niet... Dus dan zou ik je controleren..
Enne, als je een ongeluk krijgt heb en ze gaan op onderzoek uit, komen ze er achter dat je hebt gereden op een voertuig waar je geen rijbewijs voor hebt. Zeg dan maar dag tegen je dekking
Geen KTM, Aprilia SXV 550.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:03 schreef PeeJay1980 het volgende:
77pk op het achterwiel? Dan ben ik wel erg benieuwd wat voor omgebouwde crosser dat moet zijn.
Mijn KTM's hadden beide veel minder vermogen op het kenteken dan in het echt. En dat zullen alle van crossmotoren afgeleide motoren hebben. Die worden vanwege emissie-eisen extreem geknepen om te voldoen en door de keuring te komen.
Mijn 11pk (op kenteken) KTM had meer dan 50pk op het wiel. Ik kreeg er een andere sproeier en naald bij en er wordt vermeldt dat als je met de keuringsinstellingen blijft rijden, het motorblok schade zal oplopen.
Persoonlijk ken ik geen verhalen van mensen waarbij die na een ongeval de motorfiets een technische keuring onderging, om te zien of deze nog aan de kenteken-eisen voldoet. Ook op bijvoorbeeld het motor-forum ben ik nog geen voorbeelden tegengekomen.
En er zijn geen rollenbanken bij de politie die meten of je aan het vermogen voldoet. In het ergste geval zal de RDW een machine op een dynobank zetten, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
Gewoon recreatie en woon-werk in de zomer. Woon 17 km van het werk af dus dat is prima. Ik ga niet zoals Superretards rijdenquote:Op woensdag 30 september 2015 17:25 schreef DieselTank het volgende:
Wat ga je met je supermoto doen dan? Ook een beetje bij mensen in de tuin rossen ofzoMaar ik volg er een paar op youtube met zon supermoto en het is wel grappig hoe ze daar in de vs door de bossen rijden etc etc
Alleen jammer dat dat niet kan in nederland
Dat lijkt me best lastig met (ont)koppelen.quote:Op woensdag 30 september 2015 17:45 schreef -Richard- het volgende:
(...)
Ik heb 2 rechterhanden
(...)
Wen je aanquote:Op woensdag 30 september 2015 17:58 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat lijkt me best lastig met (ont)koppelen. [ afbeelding ]
Als je een supermotard koopt hoef je niet bang te zijn om iets te slopen hoor, als hij valt heb je bijna geen schadequote:Op woensdag 30 september 2015 17:45 schreef -Richard- het volgende:
Gewoon recreatie en woon-werk in de zomer. Woon 17 km van het werk af dus dat is prima. Ik ga niet zoals Superretards rijden.
Wel leuk om te zien, maar betwijfel echt heel erg of ik dat zou doen. Voorlopig te bang om iets te slopen zegmaar.
Ligt eraan welke zadel je hebtquote:Op woensdag 30 september 2015 22:04 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Een sm is leuk maar daar ga je niet lekker even een dagje mee toeren etc. Mijn ervaring is dat je er niet normaal mee kunt rijden. Wheelies / driften / stoppies... Spelen dus maakt het leuk. Een lange 80 weg of door de weilanden toeren is gewoon doodsaai.
Maar terugkomend op je vraag: je bent officieel illegaal bezig en rijdt dan onverzekerd. Maar als dit je droom machine is en hij nu geknepen is naar 11kw. Dan moet hij hoogstwaarschijnlijk ook te knijpen zijn naar 35kw. Duik hier eens in, heb je alsnog je droom SM en rijdt het nog best leuk ook (zeker omdat je weet dat het op papier allemaal klopt, een zorg minder).
Je kan je in Nederland prima vermaken op een supermotardquote:Op woensdag 30 september 2015 17:25 schreef DieselTank het volgende:
Wat ga je met je supermoto doen dan? Ook een beetje bij mensen in de tuin rossen ofzoMaar ik volg er een paar op youtube met zon supermoto en het is wel grappig hoe ze daar in de vs door de bossen rijden etc etc
Alleen jammer dat dat niet kan in nederland
Ah, een SXV. Die 77pk heb ik dan serieuze twijfels over. Mocht de machine dit wel hebben, dan vraag ik mij af hoe geschikt dit nog voor de openbare weg is.quote:Op woensdag 30 september 2015 17:45 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Geen KTM, Aprilia SXV 550.
Vind het een fantastische machine om te zien en te horen. Het rijden zal niet anders zijn vermoed ik. Ik heb 2 rechter handen en ervaring met blokrevisie's van tot nu toe schakelbrommers en scooters. Een SXV is best onderhouds gevoelig maar dat is elke crosser.
Belangrijk bij de SXV is dat hij alle update's heeft gekregen.
Heb inderdaad gisteren nog even verder gekeken. De belevenis op de motor zelf is kort gezegd fantastisch. Maar het onderhoud is inderdaad erg intensief en risicovol. Ik ga het niet doen, hoe mooi die machine ook is.. Jullie hebben gelijkquote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:08 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Je kan je in Nederland prima vermaken op een supermotard
[..]
Ah, een SXV. Die 77pk heb ik dan serieuze twijfels over. Mocht de machine dit wel hebben, dan vraag ik mij af hoe geschikt dit nog voor de openbare weg is.
En de Aprilia's vragen veel onderhoud. Erg veel. Kijk maar op het motor-forum. Kortgezegd is het aanhouden van de intervallen van Aprilia risicovol. Zeker met een flink aangepaste SXV, zoals die jij op het oog hebt.
Best een mooie machine, origineel echt spuug lelijk haha.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:56 schreef Martijn137 het volgende:
waarom niet voor deze motorfiets gaan; V&A / [TK] Kawasaki KLX650 Supermotard / Supermoto. Zeer uniek!
is als het goed is standaard 35kw, geen gezeik eromheen dus
http://www.motorcyclespec(...)aki_klx650r%2096.htm
en denk niet dat je er minder plezier op hebt in vergelijking met de Aprilia.....
nouja, als je leest dat hij het motorblok al uit elkaar heeft gehad verwacht ik binnen kort weinig problemen ermee. mits alles goed is uitgevoerd natuurlijk.....quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:26 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Heb inderdaad gisteren nog even verder gekeken. De belevenis op de motor zelf is kort gezegd fantastisch. Maar het onderhoud is inderdaad erg intensief en risicovol. Ik ga het niet doen, hoe mooi die machine ook is.. Jullie hebben gelijk
[..]
Best een mooie machine, origineel echt spuug lelijk haha.
Misschien eens over na denken
Quick search levert me op dat er wel eens kop problemen mee zijn, mij kennende ga ik dat ervaren, no problemo maar 2e hand natuurlijk geen onderdeel meer te vinden...
Wat vind men van een KTM 525 EXC (4takt) dan?
Het is voor een ritje van 17 km en hoofdzakelijk recreatie, 15/20 minuten rijden
(w/w dan).
Heb het niet zo met voertuigen waarvoor je niet fatsoenlijk onderdelen kan krijgen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:45 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
nouja, als je leest dat hij het motorblok al uit elkaar heeft gehad verwacht ik binnen kort weinig problemen ermee. mits alles goed is uitgevoerd natuurlijk.....
anders gewoon ff contact leggen met de aanbieder en vragen waarom het blok gereviseerd is ?
KTM heeft wat supermoto's betreft wel mijn voorkeur. En de LC4 blokken zijn hierbij verreweg het betrouwbaarste. Dus dat zijn de KTM 690SM en de Duke bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:26 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Wat vind men van een KTM 525 EXC (4takt) dan?
Het is voor een ritje van 17 km en hoofdzakelijk recreatie, 15/20 minuten rijden
(w/w dan).
Makes sense. LC4 blokken zijn betrouwbaar, dat geloof ik meteen. Maar de fietsen waar die op geleverd zitten zien er in mijn ogen niet mooi uit. Een Duke is een ding appart natuurlijk, trekt me voorkeur niet echtquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:54 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
KTM heeft wat supermoto's betreft wel mijn voorkeur. En de LC4 blokken zijn hierbij verreweg het betrouwbaarste. Dus dat zijn de KTM 690SM en de Duke bijvoorbeeld.
De 525EXC vraagt meer onderhoudt, maar is ook de fellere machine. Lichter qua gewicht en meer vermogen. Het is een competitieblok.
De LC4's blijven in dat opzicht iets achter, maar die lenen zich wel beter voor woon-werk. Het is gewoon comfortabeler.
als temperatuur je niet uitmaakt, gewoon gaan lessen dan, de rijschool zal het zelf wel afzeggen als er sneeuw en of ijzel ligtquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:05 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Makes sense. LC4 blokken zijn betrouwbaar, dat geloof ik meteen. Maar de fietsen waar die op geleverd zitten zien er in mijn ogen niet mooi uit. Een Duke is een ding appart natuurlijk, trekt me voorkeur niet echt.
525 dus, kan ik nu nog beginnen met het rijbewijs of is wachten tot volgend seizoen verstandiger? Als ik nu begin heb ik begin volgend jaar het pasje, maar heb ik evt wel winter sneeuw problemen ? Kwa temp maakt het me niet echt uit natuurlijk (bikkel ftw).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |