abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2015 @ 23:00:01 #201
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_158453560
Die partijen zijn gewoon in oorlog met elkaar. Dan moet je inderdaad niet zomaar berichtgeving van 1 partij als waarheid aannemen. Vandaar dat ik ook even wat dieper in wilde gaan op die ene Tweet.
pi_158453963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Cute, maar de onverenigbare onderlinge conflicten tussen de PKK en de Koerdische Hezbollah waren juist religieuze onenigheden. Dat de PKK zich vervolgens laat, maar alsnog haar standpunten over religie en de Islam herziet op een later stadium onderstreep ik volledig, dus ik weet niet wat je punt precies is?
Dat de PKK per definitie anti-religie is geweest zoals Jubba dat stelde geen juiste weergave is van de zaken.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
pi_158454109
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:09 schreef primakov het volgende:

[..]

Dat de PKK per definitie anti-religie is geweest zoals Jubba dat stelde geen juiste weergave is van de zaken.
Dat de PKK is opgericht als anti-religie en voor lange tijd in haar standpunt anti-Islam is geweest staat buiten kijf, dus ik snap nog steeds niet hoe je kunt stellen dat de PKK niet per definitie anti-religie is geweest, of zie je de door de PKK veel later geabsorbeerde invloeden en hervormingen tov religie als een inherente onderdeel van de PKK?
pi_158454208
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:09 schreef primakov het volgende:

[..]

de pkk ansich is feitelijk anti religieus. deze leer is niet veranderd door de jaren heen. aan de andere kant de hdp, de politieke tak van de pkk, probeert zich als zijnde een "mainstream"partij te vestigen door religieus taalgebruik toe te passen, dat niet veel anders is dan de religieuze taalgebruik van akp leden, zo startte er vandaag een hdp volksvertegenwoordiger uit diyarbakir met hoofddoek overigens, in het turkse parlement, haar woorden met "ik kom met de groet van allah (selaam)" om vervolgens de turkse strijdkrachten te beschuldigen van staatsterreur in "koerdisten" op onschuldige burgers _O- _O- :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_158454886
Failed state Turkije:

Filmpje van een IED op Turkse troepen. Tientallen soldaten kwamen hierbij om het leven.
pi_158455016
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:27 schreef Intellectueel het volgende:
Failed state Turkije:

Filmpje van een IED op Turkse troepen. Tientallen soldaten kwamen hierbij om het leven.
De Iraanse failed state doet het niet veel beter.
pi_158455075
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:30 schreef Triggershot het volgende:
De Iraanse failed state doet het niet veel beter.
In Iran niet van dit soort praktijken. Geen tanks die in stedelijke wijken op burgers schieten, etc.

Turkije is een failed state. Jij daarentegen bent niets meer dan een zielige apologeet.
pi_158455319
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:31 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

In Iran niet van dit soort praktijken. Geen tanks die in stedelijke wijken op burgers schieten, etc.

Turkije is een failed state. Jij daarentegen bent niets meer dan een zielige apologeet.
Que? Nog in Augustus tientallen Iraanse soldaten gedood door de Koerdische militanten. worden Koerdische activisten onder dubieuze voorwendselen opgehangen, iets wat je in Turkije weer niet ziet.

Zodoende zou Iran een failed state moeten zijn. Goed ik een zielige apologeet jij een zelfbenoemde intellectueel en selectieve antagonist. Nu we de persoonlijke verwijten naar elkaar achter de rug hebben en hopelijk verder kunnen als volwassenen ben ik tot op de dag van vandaag benieuwd naar de objectieve definitie van 'failed state' die je hanteert in je kwalificaties.
pi_158455331
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:27 schreef Intellectueel het volgende:
Failed state Turkije:

PKK leert media trucjes van ISIS? Het mist alleen zo'n debiele Nasheed en Allah Ackbar geroep.
pi_158455358
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat de PKK is opgericht als anti-religie en voor lange tijd in haar standpunt anti-Islam is geweest staat buiten kijf, dus ik snap nog steeds niet hoe je kunt stellen dat de PKK niet per definitie anti-religie is geweest, of zie je de door de PKK veel later geabsorbeerde invloeden en hervormingen tov religie als een inherente onderdeel van de PKK?
Ik onderstreep ook dat het lange tijd anti-Islam en vanuit hun communistische lees ook algemeen anti-religie is geweest, maar gaandeweg heeft het die visie losgelaten. Waarna idd later hervormingen zijn geweest en van buitenaf invloeden zijn geabsorbeerd, ik vind dat een inherent onderdeel van het bestaan van de PKK. De algemene stelling dat PKK per definitie anti-religie is vind ik iets teveel van het goede dan.

quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

deze leer is niet veranderd door de jaren heen.
Deze leer is dus wel veranderd door de jaren heen.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
pi_158455387
Nog meer beelden van failed state Turkije en brute aanval op burgers:

pi_158455502
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:37 schreef primakov het volgende:

[..]

Ik onderstreep ook dat het lange tijd anti-Islam en vanuit hun communistische lees ook algemeen anti-religie is geweest, maar gaandeweg heeft het die visie losgelaten. Waarna idd later hervormingen zijn geweest en van buitenaf invloeden zijn geabsorbeerd, ik vind dat een inherent onderdeel van het bestaan van de PKK. De algemene stelling dat PKK per definitie anti-religie is vind ik iets teveel van het goede dan.

Anno 2010 flink afgenomen inderdaad. Maar buiten de militante karakter van de PKK en de nationalistische doelen zie ik de politieke participatie en de sociale hervormingen die in contrast staan tegen de PKK zoals zij is opgericht eigenlijk als 2 verschillende karakters.
pi_158455545
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:36 schreef Triggershot het volgende:
Que? Nog in Augustus tientallen Iraanse soldaten gedood door de Koerdische militanten. worden Koerdische activisten onder dubieuze voorwendselen opgehangen, iets wat je in Turkije weer niet ziet.
In Iran zijn er geen gevechten in stedelijke gebieden, zie je geen tanks die in smalle straatjes ammunitie vuren op civiele burgers, worden er geen openlijke demonstraties gehouden voor militante groeperingen.

Iran vecht tegen wat groeperingen die zich schuilhouden in de grens met Irak, zo nu en dan wat aanvallen uitvoeren en nauwelijks steun in Iran's Koerdische gebieden hebben.

Turkije is een failed state. Iran heeft de Koerdische militante opstand allang effectief neergeslagen. Turkije daarentegen vecht al meer dan 35 jaar op eigen grondgebied zoner enig resultaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Intellectueel op 22-12-2015 23:47:20 ]
pi_158455567
Onbegrijpelijk, begrijpen die Turken dan niet dat wanneer op zulke wijze tekeergaat alleen maar meer sympathisanten kweekt en meer Koerdische jongeren zullen opteren voor strijd en verzet?
pi_158455646
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:42 schreef primakov het volgende:
Onbegrijpelijk, begrijpen die Turken dan niet dat wanneer op zulke wijze tekeergaat alleen maar meer sympathisanten kweekt en meer Koerdische jongeren zullen opteren voor strijd en verzet?
Turken en logica? Zijn allemaal emotionele bromsnorren die al meer dan 35 jaar falen om de Koerden te assimileren en in bedwang te houden.
pi_158455781
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:42 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

In Iran zijn er geen gevechten in stedelijke gebieden, zie je geen tanks die in smalle straatjes ammunitie vuren op civiele burgers, worden er geen openlijke demonstraties gehouden voor militante groeperingen.

Iran vecht tegen wat groeperingen die zich schuilhouden in de grens met Irak, zo nu en dan wat aanvallen uitvoeren en nauwelijks steun in Iran's Koerdische gebieden hebben.

Turkije is een failed state. Iran daarentegen heeft de Koerdische militante opstand allang effectief neergeslagen. Turkije daarentegen vecht al meer dan 35 jaar op eigen grondgebied zoner enig resultaat.
Je hebt wel enige humor jij. De Koerdische strijd in Iran en Turkije hebben vergelijkbare casualties opgeleverd, hebben beide 'machtige' legers een groep militanten decennialang niet kunnen onderwerpen, vallen er aan eigen kant van tientallen tot honderdtallen doden tot op de dag van vandaag, bevinden de meeste conflicten zich voor beide landen zich in de conflictgebieden, waar met name de Koerden territoriale claims op hebben en jij spreekt over een ongedefinieerde failed state voor de een, ik moet zeggen dat als je als land minderjarige Koerdische activisten met een staatsdecreet doelgericht executeert, je dan pas echt een gefaalde staat bent, maar goed. Wat voor de een is, is het niet voor de ander blijkt maar weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2015 23:49:39 ]
pi_158455874
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:48 schreef Triggershot het volgende:
hebben beide 'machtige' legers een groep militanten decennialang niet kunnen onderwerpen
Nonsense. Zoals ik al zei, geen enkele Koerdische militante groepering is nog actief in Iran, in tegenstelling tot in Turkije. Iran heeft als enig land in het Midden-Oosten het voor elkaar gekregen om zowel de Koerdische militante groeperingen als die in Baluchestan te verslaan en naar de buurlanden te verjagen (PJAK & co naar Irak en Jundullah naar Pakistan). Vandaar dat je geen tanks ziet rondrijden in Koerdisch Iran om munitie af te vuren op eigen burgers. En die berichten van tientallen Iraanse KIA's in augustus zijn pertinent onwaar.
pi_158455907
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:42 schreef primakov het volgende:
Je hebt als Turk niets te verliezen, zeker niet als ultranationalistische Turk, 'sehitler olmez, vatan bolunmez' is de nationale slogan, 'martelaren sterven niet, het vaderland valt niet te verdelen' een perfecte ideologische huwelijk tussen nationalisme en religieuze opvattingen die er voor zorgt dat de verliezen acceptabel zijn voor een 'groter goed'.
pi_158455989
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:31 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Turkije is een failed state.
meneertje heeft weer eens aandacht nodig en komt weer met een oude nietszeggende kreet :O
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_158456008
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:54 schreef Slayage het volgende:

[..]

meneertje heeft weer eens aandacht nodig en komt weer met een oude nietszeggende kreet :O
De beelden spreken voor zich.
pi_158456030
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:37 schreef primakov het volgende:

Deze leer is dus wel veranderd door de jaren heen.
ow? enlighten me
-Rabia Al-Basri
pi_158456071
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:42 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Turkije is een failed state.
:') :') :')
-Rabia Al-Basri
pi_158456138
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

ow? enlighten me
Lees de discussie en lees je in:
https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=PKK&tbm=bks

en niet het boek van Harun Yahya.
pi_158456179
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hebt als Turk niets te verliezen, zeker niet als ultranationalistische Turk, 'sehitler olmez, vatan bolunmez' is de nationale slogan, 'martelaren sterven niet, het vaderland valt niet te verdelen' een perfecte ideologische huwelijk tussen nationalisme en religieuze opvattingen die er voor zorgt dat de verliezen acceptabel zijn voor een 'groter goed'.
Ben je het, net als sommige Turkse users hier, eens met de wijze waarop dit nu gebeurt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')