Shit man! Dus als je blind bent of geen benen hebt dan mag je Mount Everest niet meer beklimmen!quote:Nepal stelt voorwaarden aan beklimmen Mount Everest
Nepal wil ernstig gehandicapten en zeer jonge (18-) en oude (75+) klimmers niet meer toestaan om de Mount Everest op te gaan. Ook moeten klimmers eerst aantonen dat ze een berg van meer dan 6500 meter hebben bedwongen.
Het Nepalese ministerie van Toerisme wil zo de veiligheid in de bergsport vergroten, niet alleen voor de klimmers, gidsen en dragers, maar ook voor de reddingswerkers die in actie komen als het misgaat.
Geen grap
De oudste mens die de top van de hoogste berg (8848 meter) ter wereld bereikte, was 80 jaar, de jongste 13. Ook een man met geamputeerde benen en een blinde haalden het hoogste punt. Zij zullen als de maatregelen ingaan voor eeuwig recordhouder blijven.
"Het beklimmen van de Everest is geen grap", zegt minister van Toerisme Karki tegen het persbureau AFP. "Dat is geen discriminatie. Hoe kan je klimmen zonder benen? Iemand zal je moeten dragen."
Lawines
De discussie over veiligheid kwam op gang door twee dodelijke lawines, kort na elkaar. Dit voorjaar vielen in het basiskamp achttien doden door een lawine die door een grote aardbeving was veroorzaakt. Vorig jaar kwamen bij een lawine zestien gidsen om.
http://nos.nl/artikel/206(...)n-mount-everest.html
Discriminatie!quote:Op dinsdag 29 september 2015 15:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Shit man! Dus als je blind bent of geen benen hebt dan mag je Mount Everest niet meer beklimmen!
Volgens mij valt dat reuze meequote:Op dinsdag 29 september 2015 16:06 schreef SeLang het volgende:
Ik kwam deze zomer tijdens een trek in Zweden een jong hipstertje tegen (een twintiger) en die zei dat hij wel een keer Mount Everest wou beklimmen en vroeg of mij dat ook leuk leek. Ik dacht dat hij een grapje maakte dus ik moest hard lachen maar hij meende het serieus (en toen moest ik nog harder lachen). Die gast had überhaupt nog nooit een berg boven de 2000 meter beklommen. Maar ja, tegenwoordig kan iedereen Everest beklimmen. Gewoon een kwestie van $50.000-$100.000 lappen en je komt boven, desnoods word je gedragen.
Hoezo? Everest is al bekommen door een man zonder benen...quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat reuze mee
Die kon dan ook geen kramp hebben daar :vquote:Op dinsdag 29 september 2015 16:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoezo? Everest is al bekommen door een man zonder benen...
Die had wel kunstbenen toch? En bepaald ongeoefend zal hij wel niet geweest zijnquote:Op dinsdag 29 september 2015 16:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoezo? Everest is al bekommen door een man zonder benen...
Alles is te koop.quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je maar genoeg betaalt, krijg je alles gedaan.
Maar daar zit dan ook eerst een training en alles bij in, niemand gaat jou naar boven tillen. zoek maar eens op hoeveel lijken er liggen. Gewoon te gevaarlijk om iemand anders (dood of levend) mee te moeten zeulen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:17 schreef SeLang het volgende:
Ik wil alleen maar zeggen dat het in principe open is (was) voor iedereen met geld.
Ik hoorde laatst dat iemand die de smaken zout en zuur niet kon onderscheiden de berg beklommen heeft.quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is wel goed om te filteren en mensen te stoppen. Vorig jaar bijvoorbeeld had de eerste kleurenblinde de top bereikt, dat had enorm verkeerd kunnen aflopen.
Voor het afdalen heeft men dan wel de langste glijbaan ter wereld gemaakt zodat je bij het beklimmen geen last van tegenliggers meer hebt, en dus er veel meer mensen omhoog kunnen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:11 schreef I-care het volgende:
Nog een paar jaar en er staan leuningen langs de hele route, kraampjes op elke plateau, en uiteraard een entreeprijs van minimaal 40 euro!
+1quote:Op zondag 6 december 2015 09:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voor het afdalen heeft men dan wel de langste glijbaan ter wereld gemaakt zodat je bij het beklimmen geen last van tegenliggers meer hebt, en dus er veel meer mensen omhoog kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |