abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 september 2015 @ 15:58:25 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156474586
quote:
Nepal stelt voorwaarden aan beklimmen Mount Everest

Nepal wil ernstig gehandicapten en zeer jonge (18-) en oude (75+) klimmers niet meer toestaan om de Mount Everest op te gaan. Ook moeten klimmers eerst aantonen dat ze een berg van meer dan 6500 meter hebben bedwongen.

Het Nepalese ministerie van Toerisme wil zo de veiligheid in de bergsport vergroten, niet alleen voor de klimmers, gidsen en dragers, maar ook voor de reddingswerkers die in actie komen als het misgaat.

Geen grap
De oudste mens die de top van de hoogste berg (8848 meter) ter wereld bereikte, was 80 jaar, de jongste 13. Ook een man met geamputeerde benen en een blinde haalden het hoogste punt. Zij zullen als de maatregelen ingaan voor eeuwig recordhouder blijven.

"Het beklimmen van de Everest is geen grap", zegt minister van Toerisme Karki tegen het persbureau AFP. "Dat is geen discriminatie. Hoe kan je klimmen zonder benen? Iemand zal je moeten dragen."

Lawines
De discussie over veiligheid kwam op gang door twee dodelijke lawines, kort na elkaar. Dit voorjaar vielen in het basiskamp achttien doden door een lawine die door een grote aardbeving was veroorzaakt. Vorig jaar kwamen bij een lawine zestien gidsen om.

http://nos.nl/artikel/206(...)n-mount-everest.html
Shit man! Dus als je blind bent of geen benen hebt dan mag je Mount Everest niet meer beklimmen! _O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_156474619
Kut voor Fylax ;(
pi_156474658
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Shit man! Dus als je blind bent of geen benen hebt dan mag je Mount Everest niet meer beklimmen! _O-
Discriminatie!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 29 september 2015 @ 16:06:34 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156474793
Ik kwam deze zomer tijdens een trek in Zweden een jong hipstertje tegen (een twintiger) en die zei dat hij wel een keer Mount Everest wou beklimmen en vroeg of mij dat ook leuk leek. Ik dacht dat hij een grapje maakte dus ik moest hard lachen maar hij meende het serieus (en toen moest ik nog harder lachen). Die gast had überhaupt nog nooit een berg boven de 2000 meter beklommen. Maar ja, tegenwoordig kan iedereen Everest beklimmen. Gewoon een kwestie van $50.000-$100.000 lappen en je komt boven, desnoods word je gedragen.
Mijn reisverslagen
pi_156474814
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:06 schreef SeLang het volgende:
Ik kwam deze zomer tijdens een trek in Zweden een jong hipstertje tegen (een twintiger) en die zei dat hij wel een keer Mount Everest wou beklimmen en vroeg of mij dat ook leuk leek. Ik dacht dat hij een grapje maakte dus ik moest hard lachen maar hij meende het serieus (en toen moest ik nog harder lachen). Die gast had überhaupt nog nooit een berg boven de 2000 meter beklommen. Maar ja, tegenwoordig kan iedereen Everest beklimmen. Gewoon een kwestie van $50.000-$100.000 lappen en je komt boven, desnoods word je gedragen.
Volgens mij valt dat reuze mee ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 29 september 2015 @ 16:08:27 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156474834
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat reuze mee ;)
Hoezo? Everest is al bekommen door een man zonder benen...
Mijn reisverslagen
pi_156474847
Als je maar genoeg betaalt, krijg je alles gedaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_156474850
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die kon dan ook geen kramp hebben daar :v
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_156474854
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die had wel kunstbenen toch? En bepaald ongeoefend zal hij wel niet geweest zijn ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 29 september 2015 @ 16:17:01 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156474995
Natuurlijk zijn de meeste Everest beklimmers echt wel bikkels. Ik wil alleen maar zeggen dat het in principe open is (was) voor iedereen met geld. En je kunt je letterlijk naar boven laten dragen als je maar betaalt.

Ook het feit dat ze nu een eis hebben moeten stellen dat Everest beklimmers eerst een keer een berg van (slechts) 6500m moeten hebben gedaan is veelzeggend. Kennelijk zijn er dus klimmers op Everest die nog nooit boven de 6500m zijn geweest!
Mijn reisverslagen
pi_156475023
Ik heb ooit eens op 10km hoogte gevlogen. Die "Mount Everest" is voor mietjes.
Naturheilmittel
  dinsdag 29 september 2015 @ 16:34:02 #12
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156475360
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:09 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je maar genoeg betaalt, krijg je alles gedaan.
Alles is te koop.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_156475573
De Wilhelminaberg in landgraaf is voor echte bikkels, probeer de hoogste trap van Nederland maar eens op en af te rennen. Dan ben je klaar voor de Everest. :)

Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  Donald Duck held dinsdag 29 september 2015 @ 18:06:18 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_156477223
Het is wel goed om te filteren en mensen te stoppen. Vorig jaar bijvoorbeeld had de eerste kleurenblinde de top bereikt, dat had enorm verkeerd kunnen aflopen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_156477406
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:17 schreef SeLang het volgende:
Ik wil alleen maar zeggen dat het in principe open is (was) voor iedereen met geld.
Maar daar zit dan ook eerst een training en alles bij in, niemand gaat jou naar boven tillen. zoek maar eens op hoeveel lijken er liggen. Gewoon te gevaarlijk om iemand anders (dood of levend) mee te moeten zeulen.

En inderdaad iedereen met geld kan zon reis inclusief training boeken. Het is niet dat je er talent voor met hebben ofzo.
pi_156477433
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is wel goed om te filteren en mensen te stoppen. Vorig jaar bijvoorbeeld had de eerste kleurenblinde de top bereikt, dat had enorm verkeerd kunnen aflopen.
Ik hoorde laatst dat iemand die de smaken zout en zuur niet kon onderscheiden de berg beklommen heeft.
Moet je nagaan wat er gebeurd was geweest als die per ongeluk accuzuur ipv zijn eigen pis had opgedronken.
  dinsdag 29 september 2015 @ 19:50:50 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_156479682
Volkomen terecht. Al die halve zolen die er maar vanuit gaan dat anderen hun leven willen wagen om sukkels als zij van de berg te redden...

Ik verwacht van de kant van de sherpa's wel enige tegenstand. Met één enkele expeditie kunnen ze hun gezin een jaar onderhouden (of in die richting). Hoe minder mensen naar boven mogen, des te minder de sherpa's kunnen verdienen.
Zorgt de overheid ervoor dat de expedities minder riskant worden voor de sherpa's, lopen ze meer risico door armoede... -O-
pi_156479772
Ik weet niet of het al een regel is (er is wel ooit over gesproken), maar elke bezoeker/alpinist moet zijn/haar eigen rommel mee terug naar beneden nemen vind ik. Ik heb pas geleden (nee geen zin om te zoeken) een stuk gelezen over hoeveel afval er al op de berg achtergebleven is en blijft, schandalig vind ik (ja, ik vind nogal wat :')).
pi_158038924
Volgens de statistieken vinden de meeste fatale ongevallen op de berg, of bij het afdalen van Mount Everest, plaats wanneer het donker is. Dat is waarom het cruciaal is om zo vroeg mogelijk te beginnen aan de klim of afdaling, zodat je genoeg tijd hebt om terug te keren naar één van de tussenhaltes voor het donker wordt. http://www.everestian.com/mount-everest-nl.html
pi_158039763
En daar gaat de romantiek.. Weg met uitdagingen en welkom bureaucratie.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_158039888
Nog een paar jaar en er staan leuningen langs de hele route, kraampjes op elke plateau, en uiteraard een entreeprijs van minimaal 40 euro!
pi_158051308
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:11 schreef I-care het volgende:
Nog een paar jaar en er staan leuningen langs de hele route, kraampjes op elke plateau, en uiteraard een entreeprijs van minimaal 40 euro!
Voor het afdalen heeft men dan wel de langste glijbaan ter wereld gemaakt zodat je bij het beklimmen geen last van tegenliggers meer hebt, en dus er veel meer mensen omhoog kunnen. :D
pi_158051978
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 09:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Voor het afdalen heeft men dan wel de langste glijbaan ter wereld gemaakt zodat je bij het beklimmen geen last van tegenliggers meer hebt, en dus er veel meer mensen omhoog kunnen. :D
+1

^O^
  zondag 6 december 2015 @ 10:40:18 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158052005
Laatst nog een fotoreportage gezien over alle lijken die op de klimroutes zijn blijven liggen, omdat het te gevaarlijk is om ze weg te halen. Best wel bizar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158052124
Het is niet zonder gevaar, dat is duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')