abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156470181
Kan een zwarte broek door wassen opeens rode vlekken krijgen?

uiteraard is er niets van bleekmiddel aanwezig tijdens de was :P

Maar ik snap er gewoon ff niks van.
Broek van mijn vriendin had al een paar rooie vlekjes, waarvan ik chloor of bleekmiddel vermoed vanwege haar werk.
Maar na de was (en die broek is al tig keer gewassen ondertussen) zijn er een paar vlekken aanzienlijk groter geworden.

Ik heb altijd begrepen dat in principe donkere kleding niet andere kleuren "vangt", zoals witte kleding dat doet als je een rood shirt erbij zou gooien.

Maar klopt dat? Zodat ik kan uitsluiten dat het niet aan de gemengde was ligt steeds.
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:35:24 #2
446713 Robin0342
Ik haat het als mensen hun zin
pi_156470378
Rode vlekken zouden wss wel bleekvlekken zijn.
pi_156470399
Het zal niet aan andere kleuren was liggen. Het enige wat het kan zijn is toch echt chloor...
pi_156473838
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:36 schreef Elvi het volgende:
Het zal niet aan andere kleuren was liggen. Het enige wat het kan zijn is toch echt chloor...
Ja dat dacht ik dus ook al, na aantal keer wassen kunnen zulke vlekken ook groter worden blijkbaar.

Jammer, nou ja ergens gelukkig :P weet ik tenminste waar het aan ligt.
pi_156476720
Is inderdaad chloor, zelfs het kleinste residu wat ergens aan zit is al genoeg. Rode verkleuringen in zwart textiel is een typische reactie op chloor .
Als een poetsdoekje hier met chloor in aanraking is gekomen kieper ik dat doekje meteen in de kliko want stel ik gooi het in de was dan is een zwarte was direct daarna dus niet veilig (en ik heb veel zwarte was). Was je die doekjes wel dan na die was de machine even leeg laten draaien of een witte was er achter aan.
Zonde van je broek TDG.
Waar het stinkt is het warm.
pi_156479539
Misschien dat je je broek met zwarte textielverf nog kan redden?
pi_156481021
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:40 schreef knoblaucha6 het volgende:
Is inderdaad chloor, zelfs het kleinste residu wat ergens aan zit is al genoeg. Rode verkleuringen in zwart textiel is een typische reactie op chloor .
Als een poetsdoekje hier met chloor in aanraking is gekomen kieper ik dat doekje meteen in de kliko want stel ik gooi het in de was dan is een zwarte was direct daarna dus niet veilig (en ik heb veel zwarte was). Was je die doekjes wel dan na die was de machine even leeg laten draaien of een witte was er achter aan.
Zonde van je broek TDG.
Er worden geen doekjes erbij gedaan wat gebruikt is met schoonmaakmiddelen en zeker niks waar chloor op zat of zit. :P (of bleekmiddel etc)
pi_156481117
Ik heb het ook. Verf is er dan gewoon uit gewassen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_156482606
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er worden geen doekjes erbij gedaan wat gebruikt is met schoonmaakmiddelen en zeker niks waar chloor op zat of zit. :P (of bleekmiddel etc)
Nee, ik ook niet, ik was de schoonmaakdoekjes altijd heel lief apart, zonder andere was dus, ik zou het niet eens durven die combi :+
pi_156484100
Keertje de wc of badkamer schoongemaakt met die broek aan? Zo kom ik aan mijn rode vlekken op mijn zwarte vest namelijk :').
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_156496642
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:44 schreef Elvi het volgende:
Misschien dat je je broek met zwarte textielverf nog kan redden?
Kan wél :Y

http://www.wasmachine.nl/(...)ing-verwijderen/2212
pi_156638941
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 22:05 schreef Diconnected het volgende:
Keertje de wc of badkamer schoongemaakt met die broek aan?
"That's a catchy diagnosis, you could dance to that." [#115]
pi_156638983
Touwke d'r om en de rest ook doen. ^O^

https://www.google.nl/sea(...)4NqtyAIV04YaCh2WvQHQ
pi_156642572
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:24 schreef knoblaucha6 het volgende:
Nee, ik ook niet, ik was de schoonmaakdoekjes altijd heel lief apart, zonder andere was dus, ik zou het niet eens durven die combi :+
lolwut? Schoonmaakdoekjes wassen? 8)7
pi_156646324
Tuurlijk, ik heb iets van 50 microvezeldoekjes (in 5 kleuren en elke kleur heeft zijn eigen functie als in: plee, keuken, binnenkant auto, buiten en "de rest" :P ) en die gaan na gebruik steeds braaf in de wasmachine. Nou ben ik wel nogal erg schoon op alles en dus moeten de doekjes ook schoon anders smeer je alles zo uit :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')