Dit is gewoon niet waar. Ken mensen die énorm veranderd zijn door een tijd in een ander land te hebben doorgebracht. Werken, backpacken, wat dan ook. Veel opener en extraverter geworden. Zal niet voor iedereen gelden, maar reizen is wel een manier om uit je comfortzone te stappen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:23 schreef Teydelyk het volgende:
Flikker aub op met dat advies om "te gaan reizen" trouwens.
Gewoon weer hetzelfde verhaal als ie eenmaal terug is.
Je wilt even wat anders zien, daarom ga je een reis maken. Maar dat heeft niets met vluchten te maken. Als je vlucht, dan kun je de realiteit dus niet aan en doe je je best om ook niet meer terug te komen. Dat is wel wat anders dan een paar weekjes op vakantie.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is wel een soort vlucht. Niks mis met vluchten uit de realiteit. Kijk een film, lees een boek, maar zorg dat je dagelijkse leven er niet onder lijdt. Beide realiteiten moeten te pruimen zijn.
Het is geen medicijn, verwacht geen wonderen. Moet je wel het geld hebben, kan ook niet iedereen betalen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet waar. Ken mensen die énorm veranderd zijn door een tijd in een ander land te hebben doorgebracht. Werken, backpacken, wat dan ook. Veel opener en extraverter geworden. Zal niet voor iedereen gelden, maar reizen is wel een manier om uit je comfortzone te stappen.
Maar goed, heeft weer niks met versieren te maken. Meer een 'als sociaal zijn niet zo makkelijk gaat'.
Kan me dat erg goed voorstellen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:35 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Was met mijn zusje en wat aanhang naar Bali. Elke dag opnieuw een slaapplek zoeken.
Hullie vonden het een vette vakantie, ik heb 3 dagen liggen huilen op een strandlaken aan zee, omdat ik helemaal de kluts kwijt was.
Als je thuis niet kan opladen, gaat het buitenland zeker geen verlichting brengen.
Oh ja, tuurlijk. Maar jij zei, achteraf geeft het een goed gevoel. Ben vaak uit mijn comfort-zone gestapt en het voelde fantastisch. Alsof ik opsteeg, maar de klap kwam altijd later. Te veel indrukken, volledig overprikkeld en meestal eindigde het in een drama.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ook voor niet-autisten is het eng om uit de comfortzone te stappen. Tis niet voor niets daar comfortable
En dat fijne gevoel is vaak achteraf,als je het gedaan hebt en gezien hebt wat het je brengt.
Vooraf is het voor iedereen doodeng
Ik weet nog dat ik vorige week in mijn eentje een verlaten gebouw in stapte. Hoorde overal voetstappen en gerommel, druppels die door het dak heen vielen... Was echt doodsbang, want dit had ik nog nooit eerder gedaan (in mijn eentje gaan). De voetstappen en gerommel bleken uiteindelijk gewoon de wind te zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ook voor niet-autisten is het eng om uit de comfortzone te stappen. Tis niet voor niets daar comfortable
En dat fijne gevoel is vaak achteraf,als je het gedaan hebt en gezien hebt wat het je brengt.
Vooraf is het voor iedereen doodeng
Misschien wil pluff wel een investering doen. Help a brother out.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:41 schreef syndroom het volgende:
[..]
Het is geen medicijn, verwacht geen wonderen. Moet je wel het geld hebben, kan ook niet iedereen betalen.
Weet het zelf nog maar een paar weken.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:39 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ook niet erg sociaal van je zusje. Neem aan dat ze op de hoogte is van je stoornis.
En uiteindelijk heb je er profijt vanquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:41 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Oh ja, tuurlijk. Maar jij zei, achteraf geeft het een goed gevoel. Ben vaak uit mijn comfort-zone gestapt en het voelde fantastisch. Alsof ik opsteeg, maar de klap kwam altijd later. Te veel indrukken, volledig overprikkeld en meestal eindigde het in een drama.
Op een gegeven moment durf je niet meer te bewegen en verzint je hoofd allerlei uitvluchten voor je.
Hulp zoeken en accepteer dat er iets mis is met je, waardoor je zaken niet altijd even scherp ziet als je denkt. Dat was voor mij een begin. Controle afgeven. Doodeng, maar het enige wat werkt.
Mwah, ik ervaar vakanties wel als een soort ontsnapping van de realiteit. Weg van verplichtingen, stress en het leven van alledag. Heb alleen niet zoals sommigen dat ik een dip ervaar bij terugkomst.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:41 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je wilt even wat anders zien, daarom ga je een reis maken. Maar dat heeft niets met vluchten te maken. Als je vlucht, dan kun je de realiteit dus niet aan en doe je je best om ook niet meer terug te komen. Dat is wel wat anders dan een paar weekjes op vakantie.
Maar goed, misschien vat ik dit te autistisch op
Ik snap dus nooit dat er mensen zijn die zich dat afvragen. Alsof een relatie hebben een godswonder is en alleen weggelegd voor de 'normale' mens. Wat normaal ook mag zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2015 10:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
genoeg mensen waarvan je je afvraagt hoe ze een relatie hebben gekregen, en toch hebben ze er een.
Ook genoeg relaties waarvan je je afvraagt waarom mensen erin zitten en er geen einde aan maken. Dan kun je maar beter alleen zijn... Als je zo wanhopig een relatie wil, ben je dan niet bang dat je in een kloterige kutrelatie terechtkomt en er niet uit weg durft te gaan omdat je nooit een ander zult vinden?
quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En uiteindelijk heb je er profijt van
Het dal na de rush was blijkbaar erg diep, maar zal het niet zo zijn, dat als je misschien minder groter stappen neemt of net andere, dat dat dal (prikkels/indrukken) minder zullen zijn en daardoor je vooral de rush voelt?
Als ik ga stappen ben ik de dag erna brak, maar dat heb ik wel over voor een leuke avond, dus soms moet je wat negativiteit overhebben voor een positieve ervaring (even heel gecharcheerd)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar je hebt absoluut gelijk, als je zelf niets onderneemt, gebeurt er ook niets!![]()
Haha wat leuk dat je dat hebt gedaan! Maar waarom precies?quote:Op dinsdag 29 september 2015 10:58 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Was 1 op 1 en hij kon zich prima redden, maar als hij dit nou ook met mannen deed...
Als ik op vakantie ben heb ik niet het idee dat ik ineens tig vrouwen het bed in kan praten. Dan moet je nog geluk hebben of je accommodatie het toestaat.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mwah, ik ervaar vakanties wel als een soort ontsnapping van de realiteit. Weg van verplichtingen, stress en het leven van alledag. Heb alleen niet zoals sommigen dat ik een dip ervaar bij terugkomst.
quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:49 schreef Jopie78 het volgende:
[..]Natuurlijk moet je het in stappen doen, je eigen grenzen leren kennen. Wat de 1 simpel is, is voor een ander moeilijk. Vind de ene het heel leuk om op kamers te gaan, vind de ander dat doodeng. Maar beiden kunnen het. De ene misschien met meer begeleiding en kleinere stapjes dan de ander.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar je hebt absoluut gelijk, als je zelf niets onderneemt, gebeurt er ook niets!
Allebei niet erg, want beiden krijgen het gewenste eindresultaat. En zo niet, dan harder werken / of accepteren dat het echt niet kan met hoe je in elkaar zit.
Dan kan ie niet meer drinkenquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:50 schreef SonicVolcano het volgende:
Is dat klotedorp van je ook geen excuus meer. Denken in oplossingen, zeg maar.
Sommige mensen zetten het echt op een voetstuk inderdaad.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:46 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ik snap dus nooit dat er mensen zijn die zich dat afvragen. Alsof een relatie hebben een godswonder is en alleen weggelegd voor de 'normale' mens. Wat normaal ook mag zijn.
Hij drinkt geen alcohol.quote:
Want op vakantie is geen strand, of heeft zij geen plek of weet ik veel wat.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:50 schreef syndroom het volgende:
Als ik op vakantie ben heb ik niet het idee dat ik ineens tig vrouwen het bed in kan praten. Dan moet je nog geluk hebben of je accommodatie het toestaat.
En toch hoor je bij veel leeftijdsgenoten dat op vakantie ineens alles magquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:50 schreef syndroom het volgende:
[..]
Als ik op vakantie ben heb ik niet het idee dat ik ineens tig vrouwen het bed in kan praten. Dan moet je nog geluk hebben of je accommodatie het toestaat.
Dat dus. Accepteren. En je richten op de positieve dingen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:50 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je het in stappen doen, je eigen grenzen leren kennen. Wat de 1 simpel is, is voor een ander moeilijk. Vind de ene het heel leuk om op kamers te gaan, vind de ander dat doodeng. Maar beiden kunnen het. De ene misschien met meer begeleiding en kleinere stapjes dan de ander.
Allebei niet erg, want beiden krijgen het gewenste eindresultaat. En zo niet, dan harder werken / of accepteren dat het echt niet kan met hoe je in elkaar zit.
En ook genoeg die niet buiten de boot vallen. Wederom trek je het naar het negatieve. Nare eigenschap.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En toch hoor je bij veel leeftijdsgenoten dat op vakantie ineens alles magCheck die jongerenreizen naar Salou, Lorret enz. Doel: plezier/zuipen/neuken en helaas altijd wel een paar die compleet ervaringsloos thuiskomen en buiten de boot vallen.
zo is ie nu eenmaal gaat nooit veranderenquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:53 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
En ook genoeg die niet buiten de boot vallen. Wederom trek je het naar het negatieve. Nare eigenschap.
Je bent wel erg gefocust of de faciliteiten ter plekke het neuken wel toestaan.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:50 schreef syndroom het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het wordt gewoon eens tijd voor een vriendin. Kan die me meteen wat sociale skills bijbrengen enzo. Zie genoeg minder sociale kerels met meiden rondlopen. Probleem is echter dat je liefde niet kan forceren... niet voor niks hoor je vaak: normaal val ik écht niet op hem maar hij geeft me een goed gevoel etc. Eenzijdig een meisje zien zitten heb je ook niks aan als het niet wederzijds is maar je oogkleppen dichthouden en jezelf niet presenteren naar de ander toe is ook weer niet goed.
Lees dat in landen bijvoorbeeld in India en omgeving PDA verboden is. Misschien is dat een geschikt land voor Deezer om in te wonen? Geen vervelende stelletjes die in het openbaar klef doen, dan ben je van die prikkels af.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee ik zie het echt hoor, gewoon hand in hand en zoenend enzo. Vandaar ook mijn frustratie steeds.
quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:28 schreef Teydelyk het volgende:
Niemand zit op een depressieve jankbal te wachten. Ga eens langs een huisarts om je testosteronniveaus te laten controleren en ga fatsoenlijk eten en sporten. Neem vitamine d3 en als je dan nog steeds depressief bent na een tijdje moet je maar naar een psycholoog.
Dat is klopt. Deadlifts, rows, squats, ik loop dan weer een dag of twee stijf rechtop. Met m'n lichaam. Dus.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Goede tip. Krachttraining wil trouwens ook nog wel eens helpen voor je houding.
quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:57 schreef syndroom het volgende:
Lees dat in landen als bijvoorbeeld in India PDA verboden is. Misschien is dat een geschikt land voor Deezer om in te wonen? Geen vervelende stelletjes die in het openbaar klef doen, dan ben je van die prikkels af.
Egwel. Voelde me ook echt buiten de boot vallen toen ik 17 was en ik bewust niet ging seksen enzo. Iedereen keek me ook raar aan.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En toch hoor je bij veel leeftijdsgenoten dat op vakantie ineens alles magCheck die jongerenreizen naar Salou, Lorret enz. Doel: plezier/zuipen/neuken en helaas altijd wel een paar die compleet ervaringsloos thuiskomen en buiten de boot vallen.
Storend vind ik.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:51 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Sommige mensen zetten het echt op een voetstuk inderdaad.
Mij lijkt een relatie echt niet leuk als je slecht in je vel zit. Ik zou mezelf opvreten van onzekerheid.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:46 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ik snap dus nooit dat er mensen zijn die zich dat afvragen. Alsof een relatie hebben een godswonder is en alleen weggelegd voor de 'normale' mens. Wat normaal ook mag zijn.
Als er niet snel wat aan dat slechte gevoel wordt gedaan, dan gaat het vanzelf uit.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mij lijkt een relatie echt niet leuk als je slecht in je vel zit. Ik zou mezelf opvreten van onzekerheid.
Dat laatste zal in je eigen hoofd hebben geleefd, denk ik.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:58 schreef Rucola het volgende:
[..]
Egwel. Voelde me ook echt buiten de boot vallen toen ik 17 was en ik bewust niet ging seksen enzo. Iedereen keek me ook raar aan.
Ach, ik kan nog wel begrijpen dat de mensen hier een relatie als een soort heilige graal zien. Als je het nog nooit hebt gehad, dan heb je geen idee wat de voorwaarden voor een succesvolle relatie zijn. Die zien een zoenend stelletje en denken "dat wil ik ook".quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mij lijkt een relatie echt niet leuk als je slecht in je vel zit. Ik zou mezelf opvreten van onzekerheid.
Waarom zou je daar meer last van hebben dan als single?quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
Omdat je als single, alleen je zelf en je omgeving er mee hebt, en niet je partnerquote:Op dinsdag 29 september 2015 14:02 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Waarom zou je daar meer last van hebben dan als single?
quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:02 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik denk dat het beter is voor Deezertje, en vooral voor ons, om hem als collectief te negeren. Wij kunnen hem simpelweg niet helpen. Hij heeft real life hulp nodig. Van een professional. Iemand die ook de tijd ervoor neemt (en daarvoor geleerd heeft).
Hij wil onze hulp niet. Hij accepteert onze hulp niet. Hij waardeert onze hulp niet. Dan houdt het gewoon op. De koek is op, wat mij betreft.I know the feel bruh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
Het is niet dat die ander maar met jou opgezadeld zit, die heeft voor je in je miserabele staat gekozen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:03 schreef K44S het volgende:
[..]
Omdat je als single, alleen je zelf en je omgeving er mee hebt, en niet je partner.
Ja want eenmaal een relatie is alles rozegeur en maneschijn... nooit ruzie, nooit depressieve gevoelens... geen overgang bij oudere vrouwen etcquote:Op dinsdag 29 september 2015 14:06 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het is niet dat die ander maar met jou opgezadeld zit, die heeft voor je in je miserabele staat gekozen.
Ik denk dat het beter is voor Deezertje, en vooral voor ons, om hem als collectief te negeren. Wij kunnen hem simpelweg niet helpen. Hij heeft real life hulp nodig. Van een professional. Iemand die ook de tijd ervoor neemt (en daarvoor geleerd heeft).
Hij wil onze hulp niet. Hij accepteert onze hulp niet. Hij waardeert onze hulp niet. Dan houdt het gewoon op. De koek is op, wat mij betreft.Dat ben ik met je eens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet sinds wanneer hij erkent autistisch te zijn (ik dacht dat hij dat altijd ontkende), maar vanaf dat moment zou het duidelijk moeten zijn dat hij professionele hulp nodig heeft.
Zelfde voor syndroom btw, al denk ik dat die nog wel andere problemen heeft, gezien z'n ouderlijke situatie. Die kan de hoop op een meisje of vrienden beter geheel opgeven met zulke ouders.
Dan kan dit topic eindelijk weer gebruikt worden waarvoor het bestaat: versieren bespreken.
Praten we nou over dat je dus VOOR dat je wat minder lekker in je vel zit, je al in de relatie zit. of MIDDENIN de relatie.quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:06 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het is niet dat die ander maar met jou opgezadeld zit, die heeft voor je in je miserabele staat gekozen.
Reizen is ook realiteit, geen ontsnapping.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mwah, ik ervaar vakanties wel als een soort ontsnapping van de realiteit. Weg van verplichtingen, stress en het leven van alledag. Heb alleen niet zoals sommigen dat ik een dip ervaar bij terugkomst.
Het ging toch over relatie aangaan wanneer je niet goed in je vel zit?quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:09 schreef K44S het volgende:
[..]
Praten we nou over dat je dus VOOR dat je wat minder lekker in je vel zit, je al in de relatie zit. of MIDDENIN de relatie.
In dat laatste geval kan je er vast en zeker samen uitkomen.
Was niet serieus had ff een poppetje moeten doen. Niemand vond het raar idd.quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:00 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat laatste zal in je eigen hoofd hebben geleefd, denk ik.
Een ontsnapping uit de realiteit van alledag.quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:10 schreef Rucola het volgende:
[..]
Reizen is ook realiteit, geen ontsnapping.
Elliot Rodger had ook een dure auto maar kon daarmee geen meisjes in bed krijgen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:50 schreef SonicVolcano het volgende:
Heb je een rijbewijs, Deezertje? Anders neem je lessen. Kun je je social skills oefenen met je instructeur. Daarnaast, als het papiertje (lees: pasje) eenmaal binnen is, heb je ook weer een stukje onafhankelijkheid. Met jouw geldboom kun je dan een eenvoudig autootje aanschaffen en overal naar toe gaan waar je maar wil.
Is dat klotedorp van je ook geen excuus meer. Denken in oplossingen, zeg maar.
Ah, in dat geval zal (zij, in mijn geval) er inderdaad vanaf weten en natuurlijk weten hoe zij er mee moet omgaan.quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:11 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het ging toch over relatie aangaan wanneer je niet goed in je vel zit?
Die ander kiest toch voor jou in die staat meemaken, die 'zadel je er toch niet mee op'?
Hij wil onze hulp niet. Hij accepteert onze hulp niet. Hij waardeert onze hulp niet. Dan houdt het gewoon op. De koek is op, wat mij betreft.Wat is het verschil? Alsof dat een toegevoegde waarde heeft, hier heb je tenminste nog privacy. Wat zou een pro beter kunnen dan ons? Ik denk dat het weinig uitmaakt, uiteindelijk moet je het toch zelf doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als single ben ik niet bezig met wat iemand van me vindt 'op die manier' en hoe ik die interesse kan vasthouden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:02 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Waarom zou je daar meer last van hebben dan als single?
Ik ben daar in relatie eigenlijk ook nooit echt mee bezig geweest.quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als single ben ik niet bezig met wat iemand van me vindt 'op die manier' en hoe ik die interesse kan vasthouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |