FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Foutprijs bol.com
Phyzixmaandag 28 september 2015 @ 21:44
Hallo!

Ik heb 7 September een televisie besteld bij bol.com voor de prijs van 1598,99.
Deze is netjes aangekomen de dag erna. Tot nu toe veel kijk plezier mee gehad.
Het betreft het model van Samsung, de UE55JU6800.

Vandaag 28 September krijg ik een mail binnen van bol.com die beweren een prijs fout te hebben gemaakt, de televisie was namelijk maar liefst 1699,00 euro!
Ze willen dus mijn bestelling annuleren, maar is dit nog mogelijk als ik mijn product al ontvangen heb? Heb er totaal geen zin in om mijn tv weer los te koppelen en weer in de doos te stoppen.

Ze bieden mij ook een cadeaubon aan van 170 euro, alleen van toepassing op die tv.
Als ik dus de tv inlever en hem opnieuw koop, met die cadeaubon, betaal ik 1529,00 euro, dat is 70 euro minder dan voorheen. Maar voor die 70 euro ga ik het dus niet de moeite nemen om mijn tv weer helemaal in te pakken.

Ik ga morgen contact opnemen met bol.com hierover. Toch besloten deze topic te starten om alvast te kijken wat mijn rechten zijn in deze situatie
Dingflofbipsmaandag 28 september 2015 @ 21:46
Mij lijkt dat aanbod en aanvaarding voltooid is. Dus jammer voor bol
pl4kkiemaandag 28 september 2015 @ 21:47
Lijkt me stug dat bol dit doet. Is het geen spam poging ?
#ANONIEMmaandag 28 september 2015 @ 21:47
Ik neem aan dat zij geen rechten hebben.
De koude douche ontvangen wellicht.
Rewimomaandag 28 september 2015 @ 21:48
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 21:44 schreef Phyzix het volgende:
Ze bieden mij ook een cadeaubon aan van 170 euro, alleen van toepassing op die tv.
Als ik dus de tv inlever en hem opnieuw koop, met die cadeaubon, betaal ik 1529,00 euro, dat is 70 euro minder dan voorheen. Maar voor die 70 euro ga ik het dus niet de moeite nemen om mijn tv weer helemaal in te pakken.

Wat heeft het voor zin om jou die TV weer op te laten sturen om je er vervolgens dezelfde te sturen die 70 euro goedkoper is :? Zijn ze wel helemaal goed in hun bol daar? :D
Ravagemaandag 28 september 2015 @ 21:49
Rare actie van Bol.com als dit klopt.. Die 100 euro verschil weegt toch bijna niet op tegen de kosten die ze nu hebben van het terugsturen (van een al gebruikte TV).
Plus juridisch staan ze ook niet echt sterk lijkt me, het verschil tussen 1600 en 1700 euro is niet echt een overduidelijke vergissing.
kanovinniemaandag 28 september 2015 @ 21:49
Wtf, waarom moet je hem terugsturen? En dan krijg je hem goedkoper terug?
anusmegamaandag 28 september 2015 @ 21:50
Wat een vaag verhaal.
Ik zou morgen even bellen!
GGMMmaandag 28 september 2015 @ 21:57
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 21:49 schreef kanovinnie het volgende:
Wtf, waarom moet je hem terugsturen? En dan krijg je hem goedkoper terug?
:')

Als hij hem annuleert natuurlijk, anders kan hij gewoon bijbetalen.
Phyzixmaandag 28 september 2015 @ 21:57
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 21:47 schreef pl4kkie het volgende:
Lijkt me stug dat bol dit doet. Is het geen spam poging ?
Heb de mail gecontrolleerd, alles klopt, zelfs de cadeaubon code die in de mail zit werkt.
#ANONIEMmaandag 28 september 2015 @ 21:58
best wel vaag hoor
wat nou als je de tv hebt verkocht ofzo?

Of gewoon kapot hebt gestampt
Oscar.maandag 28 september 2015 @ 21:59
quote:
11s.gif Op maandag 28 september 2015 21:58 schreef Max-Westerman het volgende:
best wel vaag hoor
wat nou als je de tv hebt verkocht ofzo?

Of gewoon kapot hebt gestampt
opsturen, en dan de tv goedkoper weer inkopen. Ik zie het probleem niet
Hallmarkmaandag 28 september 2015 @ 22:04
Je hoeft natuurlijk geen antwoord te geven op die mail :)

Ik vraag me af wat jij te winnen hebt door met hen in gesprek te gaan.
GGMMmaandag 28 september 2015 @ 22:04
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:04 schreef Hallmark het volgende:
Je hoeft natuurlijk geen antwoord te geven op die mail :)

Ik vraag me af wat jij te winnen hebt door met hen in gesprek te gaan.
Nogal lafjes deze aanpak.
Snoepje5maandag 28 september 2015 @ 22:05
quote:
4s.gif Op maandag 28 september 2015 21:59 schreef donald_dick het volgende:

[..]

opsturen, en dan de tv goedkoper weer inkopen. Ik zie het probleem niet
Zolang bol het risico van de verzending draagt.
pfefferkatzemaandag 28 september 2015 @ 22:07
Waarom je huidige opsturen? Bestel gewoon een nieuwe en retourneer die onder het ordernummer van de oude. Aangezien je kortingscode toch al werkt.
Dingflofbipsmaandag 28 september 2015 @ 22:07
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:04 schreef GGMM het volgende:

[..]

Nogal lafjes deze aanpak.
nee dat is goed prioriteiten kunnen stellen
Kussentjemaandag 28 september 2015 @ 22:08
Gewoon de dubbele redelijkheid; was het redelijk om de tv voor die prijs te verkopen? JA. Was het redelijk om het aanbod te aanvaarden? JA. Nou klaar dan, aanbod en aanvaarding; niks te maken met die andere prijs. Het is hun fout.
Oscar.maandag 28 september 2015 @ 22:08
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2015 22:07 schreef RacerDKB het volgende:
Waarom je huidige opsturen? Bestel gewoon een nieuwe en retourneer die onder het ordernummer van de oude. Aangezien je kortingscode toch al werkt.
wel even op de pof kopen, of heeft de TS 1600 euro over :P
Oscar.maandag 28 september 2015 @ 22:10
sowieso snap ik niet wat Bol hier mee wil bereiken.
Dingflofbipsmaandag 28 september 2015 @ 22:12
quote:
4s.gif Op maandag 28 september 2015 22:10 schreef donald_dick het volgende:
sowieso snap ik niet wat Bol hier mee wil bereiken.
Misschien zijn ze groot-aandeelhouder van postnl
pfefferkatzemaandag 28 september 2015 @ 22:12
quote:
4s.gif Op maandag 28 september 2015 22:10 schreef donald_dick het volgende:
sowieso snap ik niet wat Bol hier mee wil bereiken.
Waarschijnlijk als TS contact met ze opneemt zien ze ook wel in dat het zinloos is en worden ze misschien wakker en bedenken ze dat je niet een 10%-kortingscode moet geven als dat daarmee een groter bedrag is dan het prijsverschil.
Niznomaandag 28 september 2015 @ 22:12
quote:
4s.gif Op maandag 28 september 2015 22:10 schreef donald_dick het volgende:
sowieso snap ik niet wat Bol hier mee wil bereiken.
Dat inderdaad, ik zou ze eens bellen en het voorleggen wat of de bedoeling is. Helemaal aangezien de kortingscode al in de mail is gegeven en alles.
Tiemiemaandag 28 september 2015 @ 22:12
Wat een rare actie? Wat willen ze daarmee bereiken
Ticootjemaandag 28 september 2015 @ 22:17
Gewoon die code op marktplaats zetten en verder niet reageren.
#ANONIEMmaandag 28 september 2015 @ 22:18
Je hebt geen rechten op dit moment lijkt mij. Verloren zaak dit.
Niznomaandag 28 september 2015 @ 22:21
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 22:18 schreef o.us2.0 het volgende:
Je hebt geen rechten op dit moment lijkt mij. Verloren zaak dit.
Want?
TwenteFCmaandag 28 september 2015 @ 22:21
:X En mocht je het in je hoofd halen om hem toch terug te sturen dan zou ik hem hier bestellen https://www.plasmavisie.nl/samsung-ue55ju6800.html

Ik heb bijna het vermoeden dat jij die email niet goed hebt gelezen, en dat hij juist 170 euro goedkoper had moeten zijn? Anders is het een bijzonder merkwaardig verhaal.

Waarom ze daarvoor zouden mailen is mij ook een raadsel, daar niet van.
GGMMmaandag 28 september 2015 @ 22:22
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 22:07 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

nee dat is goed prioriteiten kunnen stellen
Slap excuus.
buzz1291maandag 28 september 2015 @ 22:22
En die kado bon moest je met de bankrekeningnummer, digid en kopie van je paspoort activeren cker? ;)
hottentotmaandag 28 september 2015 @ 22:25
Vind dit maar een extreem raar verhaal.

Als het serieus is, dan stuur je gewoon een mailtje terug dat de TV goed bevalt, en dat de prijs niet dusdanig afweek dat jij aan had moeten nemen dat deze incorrect was, dit maakt het volledig hun probleem.
Zinedinhomaandag 28 september 2015 @ 22:35
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 21:57 schreef Phyzix het volgende:

[..]

Heb de mail gecontrolleerd, alles klopt, zelfs de cadeaubon code die in de mail zit werkt.
Je hebt al een werkende code gekregen, waarom precies? :') klinkt als een dom lulverhaal
Woestijnvosmaandag 28 september 2015 @ 22:46
Je hoeft zelf niets te doen. Zij hebben een fout gemaakt.
terrorsjaakmaandag 28 september 2015 @ 22:57
Terug sturen naar Nigeria zeker?
OllieWilliamsmaandag 28 september 2015 @ 23:26
Wat. :')

Je hebt al een werkende kortingscode? Gefeliciteerd met je televisie van ¤1430.
Hallmarkmaandag 28 september 2015 @ 23:36
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:04 schreef GGMM het volgende:

[..]

Nogal lafjes deze aanpak.
Tegenover wie moet TS bewijzen dat hij niet laf is?
Freddinsdag 29 september 2015 @ 00:00
Dus de tv is al geleverd en nu komen ze er achter dat de prijs niet klopte?

Dat is net zoiets als een bakker die achter je aan komt rennen om nog eens extra geld te eisen voor je brood terwijl je de winkel allang hebt verlaten.

Lijkt me een gevalletje helaas pindakaas voor de leverancier.
raptorixdinsdag 29 september 2015 @ 07:38
Ehm, het lijkt me niet de bedoeling dat je de TV terug stuurt en dan de bon mag houden.
Ik denk dat ze bedoelen dat je de 100 euro alsnog overmaakt, en dat je daar de tegoedbon voor mag houden, maar zoals gezegd, wazig verhaal.

Sowieso heeft BOL geen poot op te staan, de verkoop is inmiddels gewoon afgerond, en dan kun je bij dit soort verschillen niet achteraf claimen. Zou bijvoorbeeld wel het geval kunnen zijn als je redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat de prijs niet correct is, maar bij een verschil van 10 procent is dat overduidelijk niet het geval.
Mr.Noodledinsdag 29 september 2015 @ 07:49
Wat een rare webshop blijft bol.com ook. Dit soort praktijken verbazen me ook niet.. :') Ben wel benieuwd naar de uitkomst.
Tommekedinsdag 29 september 2015 @ 07:53
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:08 schreef Kussentje het volgende:
Gewoon de dubbele redelijkheid; was het redelijk om de tv voor die prijs te verkopen? JA. Was het redelijk om het aanbod te aanvaarden? JA. Nou klaar dan, aanbod en aanvaarding; niks te maken met die andere prijs. Het is hun fout.
Dat dus. Als die tv nou voor ¤500 online had gestaan was het een ander verhaal geweest. Maar dit was een redelijk bedrag.
Leandradinsdag 29 september 2015 @ 07:56
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 07:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Wat een rare webshop blijft bol.com ook. Dit soort praktijken verbazen me ook niet.. :') Ben wel benieuwd naar de uitkomst.
Mij wel.

Ik ben wel benieuwd of TS de tv werkelijk bij Bol kocht of bij een bedrijf dat via Bol verkoopt.

Wat kost die tv nu bij Bol TS?
#ANONIEMdinsdag 29 september 2015 @ 07:58
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 07:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mij wel.

Ik ben wel benieuwd of TS de tv werkelijk bij Bol kocht of bij een bedrijf dat via Bol verkoopt.

Wat kost die tv nu bij Bol TS?
Zie op voor model.
1699 dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2015 08:02:25 ]
Zinedinhodinsdag 29 september 2015 @ 10:05
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1651876

TS? Hier praat die weer over 50%
mbuurmandinsdag 29 september 2015 @ 10:16
quote:
Dat is mijn topic, vorige week donderdag was dat de aanbieding. Ik zie het ook nog steeds als een aanbieding want ze houden momenteel hun bulk 10-daagse met kortingen tot 60%.
Coritchandodinsdag 29 september 2015 @ 10:17
simpel, bol toezeggen dat je de tv zal opsturen en ze een nieuwe laten sturen. en deze vervolgens terugsturen en net doen of dat de eerste tv was
RanTheMandinsdag 29 september 2015 @ 10:22
@ts weet je zeker dat Bol,.com de verkoper is en niet een wederverkoper/externe partij?
Leandradinsdag 29 september 2015 @ 10:24
Ik begin, icm het topic van buurman op Tweakers het idee t krijgen dat Bol gehackt is... dit is echt heel vaag.
mbuurmandinsdag 29 september 2015 @ 10:25
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 10:24 schreef Leandra het volgende:
Ik begin, icm het topic van buurman op Tweakers het idee t krijgen dat Bol gehackt is... dit is echt heel vaag.
Gehackt..denk het niet, slecht uitgevoerde actie: jazeker!
Het zou 'normaal' zijn als ze alle niet uitgeleverde orders zijn annuleren, maar ze gaan nu wel heel ver..
byahdinsdag 29 september 2015 @ 10:30
Ik denk eerder een nieuwe stagiair aan de knoppen bij Bol
Leandradinsdag 29 september 2015 @ 10:31
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 september 2015 10:22 schreef RanTheMan het volgende:
@ts weet je zeker dat Bol,.com de verkoper is en niet een wederverkoper/externe partij?
Volgens Bol wordt hij iig door Bol zelf verkocht....
Zie hier
Leandradinsdag 29 september 2015 @ 10:34
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 10:25 schreef mbuurman het volgende:

[..]

Gehackt..denk het niet, slecht uitgevoerde actie: jazeker!
Het zou 'normaal' zijn als ze alle niet uitgeleverde orders zijn annuleren, maar ze gaan nu wel heel ver..
Dat sowieso, maar bij TS gaat het om een toestel dat 7 september al besteld is en 8 september geleverd, in jouw geval gaat het om een bestelling van 17 dagen later, waarbij de prijs een absolute stunt lijkt, die idd prima in de "Bulk-tiendaagse", met kortingen tot 60% lijkt te passen....

Dus wat er ook aan de hand is bij Bol, het is met die TV al een tijdje een rommeltje.
Leandradinsdag 29 september 2015 @ 10:42
Maar goed, als TS het heeft liggen dan zou hij de TV opnieuw kunnen bestellen en daarbij gebruikmaken van die kortingsbon, en het ingepakte nieuwe toestel kunnen retourneren als zijnde het oude, te goedkoop gekochte toestel, kost het toestel hem nog minder :D

Maar het is wel een behoorlijk omslachtige manier van Bol om nog meer korting te geven, en ik blijf erbij dat er iets niet klopt.

Het apparaat is momenteel ook slecht leverbaar bij Bol (7 werkdagen levertijd), dus "opnieuw bestellen" met die kortingsbon is sowieso niet makkelijk.
BeamofLightdinsdag 29 september 2015 @ 10:47
Eerst geld terugstorten mijnheer Bol.

Dan zal ik daarna inderdaad mijn oude tv terugsturen en de nieuwe bestellen voor minder. Anders nichts.
Awsomdinsdag 29 september 2015 @ 11:10
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 10:24 schreef Leandra het volgende:
Ik begin, icm het topic van buurman op Tweakers het idee t krijgen dat Bol gehackt is... dit is echt heel vaag.
:')
Psy-freakdinsdag 29 september 2015 @ 13:01
Dat mogen ze niet eisen. De prijs was aannemelijk. Jammer voor BOL.com.
Nijnsdinsdag 29 september 2015 @ 13:18
TS, heb je al gebeld?
Schnitzelsdinsdag 29 september 2015 @ 14:15
Gewoon even bellen en uitleggen, dan kunnen ze vast wel een handigere optie aanbieden.
BeamofLightdinsdag 29 september 2015 @ 14:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:18 schreef Nijns het volgende:
TS, heb je al gebeld?
Waarom zou die?
Amadinsdag 29 september 2015 @ 14:23
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 21:50 schreef anusmega het volgende:
Wat een vaag verhaal.
Ik zou morgen even bellen!
hottentotdinsdag 29 september 2015 @ 15:30
Ik zou helemaal niets doen, ze bellen zelf maar als ze wat willen weten.
bruinwerkerdinsdag 29 september 2015 @ 15:58
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 21:44 schreef Phyzix het volgende:
Maar voor die 70 euro ga ik het dus niet de moeite nemen om mijn tv weer helemaal in te pakken.
Dat wil ik wel voor je doen, geef je mij die cadeaubon.
Jaheurdinsdag 29 september 2015 @ 16:04
Apparaat heeft een forse prijsdaling gehad op 25 september. Denk dat dit mailtje geautomatiseerd is voor alle bestellingen sinds dat ding op de website heeft gestaan.

Zie 25 september:

http://tweakers.net/price(...)5ju6800w-zilver.html

TS heeft hem vanaf 7 september voor een normale prijs en niet voor 850 euro. Denk dat jij per abuis ook bent gemailed.
Phyzixdinsdag 29 september 2015 @ 17:09
Vandaag gebeld en gevraagd wat er nu aan de hand was, Bol wist helemaal van niks en konden ook de mail zelf niet vinden die ik gekregen had dus vroegen ze of het even wilde doorsturen

Net een mailtje terug gekregen van de klantenservice, ze vonden het inderdaad raar dat ik deze mail had gekregen omdat ik het toch voor een redelijke prijs had gekregen en legde het verhaal uit van de mensen die hem besteld hadden voor 850,- en dat het een automatische mail was.
Dus er was niks aan de hand volgens Bol en moest ik de mail negeren.

Voor de mensen die interesse hebben in die TV, ik heb nog een cadeaubon liggen van 170,- :) (Is alleen toe te passen op die TV, al geprobeerd op andere TVs/producten)
Mr.Noodledinsdag 29 september 2015 @ 17:53
Ah, foutje bedankt dus. Maar goed afgelopen met een sisser. Anyways ¤1500,- heb ik niet over voor een tv :+
TwenteFCdinsdag 29 september 2015 @ 20:48
:') Bol.com & IT..