abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_156597416
Waarom is het uitgegaan, TS?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_156613416
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 21:56 schreef KnalPoenani het volgende:
Zolang één van de twee nog gevoelens heeft voor de ander zal een vriendschap niet gaan werken lijkt mij.
Dat is ook mijn ervaring.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_156613549
Van de mensen die zeggen dat ze een prima relatie hebben met hun ex is het nog wel de vraag hoe het voor die ex is.

En ook hoe het over een x aantal maanden / jaren is.
pi_156613588
Ligt eraan hoe het uit is gegaan.

Als het het een eenzijdige breuk is waarbij de andere partij nog veel gevoelens heeft dan zal de 'vriendschap' scheef lopen en voornamelijk gebaseerd zijn op de hoop dat het ooit nog goed komt. Bij een gezamenlijke beslissing om er mee te stoppen is het naar mijn mening wel mogelijk om vriendschappelijk met elkaar om te gaan.
pi_156720255
Ik denk dat het mogelijk is als je om specifieke redenen uit elkaar gaat. Als één van de 2 nog gevoelens heeft gaat het niets worden. maar zijn jullie uit elkaar gegroeid, zagen jullie elkaar meer als broer/zus of een gezamelijke keuze. Mijn inziens zou je dan kunnen door groeien naar een relatie.

Rustig aan iets ondernemen, niet gelijk in de eerste week 5x afspreken. maar af tasten waar de grens voor jullie ligt. samen shoppen, samen terrasje doen? tuurlijk. maar ik zou niet zo snel iets "romantisch" ondernemen..

altijd lastig de balans vinden!
But if your mind's right Then we just might spend some time and we call it what we want..
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 23:36:49 #56
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_156722701
ja tuurlijk een echte aanrader, dikke vrienden met je ex blijven. Onder het genot van een rode wijn het hebben over die goede oude tijd.

Nee.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
  PR en moderator zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:37:13 #57
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_156724236
Vrienden zijn kan wel prima, mits er van beide kanten geen greintje gevoelens meer bij zit. Dat zal het eerste half jaar sowieso nog niet helemaal het geval zijn denk ik.
Dus dat gaat wel lastig worden, maar zoals een hoop al zeggen dan wel gewoon proberen 'zakelijke' studiegenootjes te blijven, dan kom je iig je school nog door.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_156725849
Ik heb een paar exen met wie ik goed bevriend ben gebleven. Kan prima. Alleen de situatie van ts lijkt me pijnlijk. Het is nog maar kort geleden en hij moet samenwerken met zijn ex..
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:08:23 #59
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_156727670
Nah, niet doen. Het is je ex, daar ben je heel intiem mee geweest, drukt altijd een andere stempel op het onderlinge gedrag.

Ik doe het niet in ieder geval.
Ignorance is bliss
pi_156728477
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 08:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik heb een paar exen met wie ik goed bevriend ben gebleven. Kan prima. Alleen de situatie van ts lijkt me pijnlijk. Het is nog maar kort geleden en hij moet samenwerken met zijn ex..
Dit.

Zelf bevriend gebleven met één van m'n exen. Een relatie tussen ons met seks en alles erbij werkte gewoon niet (heel gedoe), maar we hebben verder toch geen hekel aan elkaar (integendeel) en hebben sindsdien ook veel aan elkaar gehad, dus waarom moeilijk doen?
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:09:05 #61
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_156729813
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 11:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dit.

Zelf bevriend gebleven met één van m'n exen. Een relatie tussen ons met seks en alles erbij werkte gewoon niet (heel gedoe), maar we hebben verder toch geen hekel aan elkaar (integendeel) en hebben sindsdien ook veel aan elkaar gehad, dus waarom moeilijk doen?
Hoe frequent is het contact dan? En werkte een relatie niet, of zijn er gewoon helemaal geen romantische gevoelens?
Ignorance is bliss
pi_156729927
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:09 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Hoe frequent is het contact dan?
Dat contact is zo vaak we willen (net als elke andere vriendschap dus). Het was eerst best wel frequent, zakte in de jaren daarna naar 1x per zoveel maanden en de laatste tijd is het weer wat toegenomen (naar meerdere malen per maand).
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:09 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

En werkte een relatie niet, of zijn er gewoon helemaal geen romantische gevoelens?
Ik snap niet zo goed waarom je me dit vraagt, het antwoord staat gewoon in de post die je gequote hebt, hiero :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 11:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Een relatie tussen ons met seks en alles erbij werkte gewoon niet (heel gedoe)
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_156732147
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:06 schreef Random323 het volgende:

Mijn ex vriendin van 1,5 jaar heeft het een paar weken geleden uitgemaak.
Dat je er openlijk vooruit durft te komen vind ik knap!! Maar ga alsjeblieft hulp zoeken!

OT: gewoon normaal met elkaar omgaan en eerlijk zijn tegen elkaar. Was eerdernook geen probleem dus waarom nu wel?
pi_156732445
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 15:08 schreef jayminee het volgende:

[..]

Dat je er openlijk vooruit durft te komen vind ik knap!! Maar ga alsjeblieft hulp zoeken!

Waarom zou hij hulp moeten zoeken?
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:15:58 #65
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_156733531
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 13:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat contact is zo vaak we willen (net als elke andere vriendschap dus). Het was eerst best wel frequent, zakte in de jaren daarna naar 1x per zoveel maanden en de laatste tijd is het weer wat toegenomen (naar meerdere malen per maand).

[..]

Ik snap niet zo goed waarom je me dit vraagt, het antwoord staat gewoon in de post die je gequote hebt, hiero :P

[..]

Ik vraag het even omdat als ik het dan goed begrijp, er wel gevoelens waren/zijn, alleen de constructie van een relatie an sich niet goed werkte. Om dan toch 'vrienden' te blijven terwijl je wel met dat soort gevoelens rondloopt, in mijn ogen lijkt me dat vrij lastig.
Ignorance is bliss
pi_156733732
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 15:08 schreef jayminee het volgende:

[..]

Dat je er openlijk vooruit durft te komen vind ik knap!! Maar ga alsjeblieft hulp zoeken!

OT: gewoon normaal met elkaar omgaan en eerlijk zijn tegen elkaar. Was eerdernook geen probleem dus waarom nu wel?
Ik zag het niet eens. Geniaal! _O-
pi_156734836
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 15:23 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Waarom zou hij hulp moeten zoeken?
Omdat zijn ex 1,5 jaar is...
pi_156734924
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 16:15 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Ik vraag het even omdat als ik het dan goed begrijp, er wel gevoelens waren/zijn, alleen de constructie van een relatie an sich niet goed werkte. Om dan toch 'vrienden' te blijven terwijl je wel met dat soort gevoelens rondloopt, in mijn ogen lijkt me dat vrij lastig.
Relaties zijn altijd lastig, daarom is het soms beter om gewoon vrienden te blijven :P

Misschien dat ik het ook makkelijker heb hiermee omdat ik er (denk ik) anders tegenaan kijk dan de meeste anderen.

Met haar weet ik dat een intieme relatie met mij, haar uiteindelijk ongelukkig maakte (de enige reden die hierbij relevant is die ik op wil noemen, is dat het, binnen een intieme relatie, voor ons onmogelijk was om elkaar gelukkig te maken).

We zijn nog steeds wel dol op elkaar (niet meer verliefd in elk geval), maar (ik kan niet voor haar denken) dit: Ik ben nog steeds zo dol op haar en heb zoveel waardering voor onze vriendschap, dat ik liever heb dat ze gelukkig is met een ander dan ongelukkig met mij.
En stel dat ik dan -toch- op de één of andere manier de situatie zover kon krijgen dat we weer een (intiem) stelletje worden (waardoor zij dus ongelukkig(er) wordt)...dan zou dat toch ontzettend egoïstisch zijn van mij? Als ik dat op m'n geweten had, dan zou ik me kapotschamen! Alleen maar uit eigenbelang het leven van een waardevol ander persoon negatief beïnvloeden. Zo ga ik niet om met de mensen die ik graag mag :)
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:17:02 #69
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_156764799
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 17:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Relaties zijn altijd lastig, daarom is het soms beter om gewoon vrienden te blijven :P

Misschien dat ik het ook makkelijker heb hiermee omdat ik er (denk ik) anders tegenaan kijk dan de meeste anderen.

Met haar weet ik dat een intieme relatie met mij, haar uiteindelijk ongelukkig maakte (de enige reden die hierbij relevant is die ik op wil noemen, is dat het, binnen een intieme relatie, voor ons onmogelijk was om elkaar gelukkig te maken).

We zijn nog steeds wel dol op elkaar (niet meer verliefd in elk geval), maar (ik kan niet voor haar denken) dit: Ik ben nog steeds zo dol op haar en heb zoveel waardering voor onze vriendschap, dat ik liever heb dat ze gelukkig is met een ander dan ongelukkig met mij.
En stel dat ik dan -toch- op de één of andere manier de situatie zover kon krijgen dat we weer een (intiem) stelletje worden (waardoor zij dus ongelukkig(er) wordt)...dan zou dat toch ontzettend egoïstisch zijn van mij? Als ik dat op m'n geweten had, dan zou ik me kapotschamen! Alleen maar uit eigenbelang het leven van een waardevol ander persoon negatief beïnvloeden. Zo ga ik niet om met de mensen die ik graag mag :)
Ik vind het een knappe instelling. Vooral iemand waar je zo veel om geeft een ander gunnen, nee, daar ben ik nog niet.

Misschien ben ik niet zo, misschien ben ik NOG niet zo. Ik zit zelf iig niet te wachten op een vriendin die regelmatig nog lekker met haar ex babbelt. Ik doe het zelf ook niet en heb daar totaal geen behoefte aan, maakt het alleen maar ongemakkelijk voor haar denk ik.

Maarja, misschien verander ik daar nog in. Voorlopig zeg ik absoluut nee.
Ignorance is bliss
pi_156768506
Mijn beste vriendin is een ex, en dat werkt goed. Ik begrijp dat dat kennelijk moeilijk is maar ons gaat het prima af. Het ligt denk ik ook aan de omstandigheden en karakters van de betrokken mensen.

Mijn ex ken ik al 15 jaar en 7 jaar geleden hadden we kortstondig iets, dit is geëindigd terwijl ik op reis was (haar keuze). Pas 2 jaar later kwam ik haar toevallig tegen en besloten we wat te gaan eten.
Dit monde uit in een 'boot-call' relatie met de afspraak dat wanneer we gevoelens zouden krijgen het meteen af gingen kappen. Zij kreeg die gevoelens dus besloten we daar een punt achter te zetten en als gewone vrienden verder te gaan.

Dat gaat nu al 5 jaar goed en ook nu ik al bijna 3 jaar een vaste vriendin heb. Soms spreken we met zn drieën af om wat te eten, of soms doen we samen een drankje in de stad. Ook fungeerde ik nog als een soort wingman, maar dat vonden we toch wat vreemd worden. Voor advies over jongens, meisjes, familie of andere dingen weten we elkaar altijd te vinden.

Tot zover het voorbeeld waarbij het goed gegaan is.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  zondag 11 oktober 2015 @ 21:51:38 #71
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_156769293
Ik ben zelf nog goed bevriend met mijn ex-vriendin. Sterker nog, we zijn nog driekwart jaar nadat het uitging samen blijven wonen. Ik spreek haar nog redelijk regelmatig en af en toe spreken we nog af (niet voor seks).
  maandag 12 oktober 2015 @ 10:33:42 #72
340720 SegalPowerInside
Life is short, go live
pi_156776972
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 21:51 schreef Jehuty het volgende:
Ik ben zelf nog goed bevriend met mijn ex-vriendin. Sterker nog, we zijn nog driekwart jaar nadat het uitging samen blijven wonen. Ik spreek haar nog redelijk regelmatig en af en toe spreken we nog af (niet voor seks).
Oke, dit lijkt me zeer awkward (raaaaaar), maar goed ieder wat wils denk ik. Lijkt me niet gezond om met je ex samen te blijven wonen, maargoed als je ervan geniet! Leg dat maar eens uit aan een ander meisje wat je leuk vindt, ja ik woon bij mijn ex maar we zijn alleen nog vrienden hoor! groetjes
Ik ben nieuw hier, maar het bevalt me wel.
pi_156777666
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 21:29 schreef Mute_Me het volgende:
Mijn beste vriendin is een ex, en dat werkt goed. Ik begrijp dat dat kennelijk moeilijk is maar ons gaat het prima af. Het ligt denk ik ook aan de omstandigheden en karakters van de betrokken mensen.

Mijn ex ken ik al 15 jaar en 7 jaar geleden hadden we kortstondig iets, dit is geëindigd terwijl ik op reis was (haar keuze). Pas 2 jaar later kwam ik haar toevallig tegen en besloten we wat te gaan eten.
Dit monde uit in een 'boot-call' relatie met de afspraak dat wanneer we gevoelens zouden krijgen het meteen af gingen kappen. Zij kreeg die gevoelens dus besloten we daar een punt achter te zetten en als gewone vrienden verder te gaan.

Dat gaat nu al 5 jaar goed en ook nu ik al bijna 3 jaar een vaste vriendin heb. Soms spreken we met zn drieën af om wat te eten, of soms doen we samen een drankje in de stad. Ook fungeerde ik nog als een soort wingman, maar dat vonden we toch wat vreemd worden. Voor advies over jongens, meisjes, familie of andere dingen weten we elkaar altijd te vinden.

Tot zover het voorbeeld waarbij het goed gegaan is.
Nogal wat verschillen met TS. Jij hebt geen gevoelens meer voor haar, er zat tijd tussen de relatie en elkaar weer zien.

Maar wat ik mij ook wel afvraag, heeft zij in die 5 jaar een serieuze relatie gehad? Anders zou het best eens kunnen dat het helemaal niet zo goed gaat als jij denkt dat het gaat.
pi_156778033
quote:
9s.gif Op maandag 28 september 2015 19:08 schreef PowerLoungen het volgende:
Zo min mogelijk contact hebben en het zakelijk houden hoe moeilijk dat ook is.
  maandag 12 oktober 2015 @ 18:52:37 #75
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_156785820
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 10:33 schreef SegalPowerInside het volgende:

[..]

Oke, dit lijkt me zeer awkward (raaaaaar), maar goed ieder wat wils denk ik. Lijkt me niet gezond om met je ex samen te blijven wonen, maargoed als je ervan geniet! Leg dat maar eens uit aan een ander meisje wat je leuk vindt, ja ik woon bij mijn ex maar we zijn alleen nog vrienden hoor! groetjes
Het is best onconventioneel inderdaad, maar het was voor mij niet echt awkward. Het is ook weer niet dat ik er van genoot ofzo, maar we waren gewoon nog steeds goed bevriend dus we hebben niet echt moeilijkheden ervaren.

Ik heb zelf sindsdien geen relatie meer gehad, maar zij had na een half jaar ofzo wel een nieuwe vriend dus dat was voor haar waarschijnlijk wel lastig. Hoewel ik zelf nooit de intentie heb gehad om haar seksueel te benaderen of iets dergelijks. Maar als ik in de positie was van haar nieuwe vriend zou ik het eerlijk gezegd ook moeilijk vinden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')