*dat .quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:59 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Bezittelijk voornaamwoord die slaat op de daders.
Nou ja, in mijn simpele gedachtengang zou ik denk ik alleen maar dankjewel zeggen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom? Als je vlucht voor een oorlog ben je per definitie erg blij met de geboden veiligheid en kan het je niet meer schelen dat je, bij wijze van, in een kartonnen doos moet poepen? Vanuit een idee van: "nouja, het had erger gekund!"?
Ik vroeg wie, niet wat. Bovendien hadden we het niet over daders, maar over asielzoekers, en had jij het over "hun cultuur". Gezien het me sterk lijkt dat alle vluchtelingen één cultuur hebben, vroeg ik me af wie je in gedachten had. Gezien je ontwijkend antwoord vermoed ik dat je dat zelf ook nog niet bedacht had.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:59 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Bezittelijk voornaamwoord die slaat op de daders.
En dat zeg jij vanuit je enorme ervaring als vluchteling met veel levensjaren in een land met oorlog en wetende hoe het is om in onzekerheid in een opvang te leven met je partner en/of kinderen?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:07 schreef praadje het volgende:
[..]
Nou ja, in mijn simpele gedachtengang zou ik denk ik alleen maar dankjewel zeggen.
Vragen naar bronnen of feiten geeft hier doorgaans tenenkrommende situaties. Die zijn er namelijk meestal niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:34 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik vroeg wie, niet wat. Bovendien hadden we het niet over daders, maar over asielzoekers, en had jij het over "hun cultuur". Gezien het me sterk lijkt dat alle vluchtelingen één cultuur hebben, vroeg ik me af wie je in gedachten had. Gezien je ontwijkend antwoord vermoed ik dat je dat zelf ook nog niet bedacht had.
Ze begrijpen niet dat ze hier te gast zijn en niet in de positie zijn om dingen te gaan eisen...quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:15 schreef HongKongPhoey het volgende:
Ik wordt echt strontzat van vluchtelingen die van alles gaan eisen. Ze mogen goddomme blij zijn dat ze hier terecht kunnen.
Nou ik zeg ook duidelijk 'ik denk', maar hoe ik op zo'n moment zou reageren, geen flauw idee. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik de mensen in mijn gastland niet eeuwig dankbaar zou zijn en herrie zal gaan schoppen en dingen gaan eisen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:36 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
En dat zeg jij vanuit je enorme ervaring als vluchteling met veel levensjaren in een land met oorlog en wetende hoe het is om in onzekerheid in een opvang te leven met je partner en/of kinderen?
Heb je daar een bron voor? Of lul je zoals gewoonlijk maar wat in de ruimte?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vragen naar bronnen of feiten geeft hier doorgaans tenenkrommende situaties. Die zijn er namelijk meestal niet.
quote:33 Syrische vluchtelingen weigeren opvang
Vandaag om 16:03
Een groep van 33 Syrische vluchtelingen heeft gisteren de opvang geweigerd die hen werd aangeboden. Dat zegt staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA). ‘Er zijn grenzen aan onze gastvrijheid’, reageert Francken op het voorval.
De vluchtelingen, families met kinderen, werden naar een camping van Caritas International gebracht nabij Sart-lez-Spa in de Ardennen, maar waren niet tevreden met de opvang daar. De vluchtelingen hadden, volgens de staatssecretaris, foto’s op zak van een opvangplek die er veel beter uitzag. Dat verhaal wordt bevestigd door Johanna Vanraes, woordvoerster van Caritas. 'Hun verwachtingen lagen veel hoger dan wat ze te zien kregen, maar geen flauw idee waar ze die vandaan haalden.'
De families weigerden vervolgens om de bus te verlaten die hen vervoerde. Ze werden dan onverrichter zake terug naar Brussel gebracht. De standaardprocedure is dat ze nu 3 dagen geen opvang kunnen krijgen. Daarna zullen ze opnieuw naar dezelfde plaats gevoerd worden.
'Dit getuigt van ondankbaarheid en gebrek aan respect', vindt Theo Francken. Zijn antwoord op het voorval is duidelijk: 'Er zijn grenzen aan onze gastvrijheid.' De staatssecretaris is momenteel met zijn collega's Jambon en Vandeput op rondreis in Noord-Afrika op zoek naar samenwerking.
Ze zijn toch al geestelijk zo gestoord dat ze geloven dat ze daarna naar allah en de maagden mogen dus boeiend. Sowieso dreigen met zelfmoord omdat het niet allemaal perfect looptquote:Op maandag 28 september 2015 16:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dan het jammer vinden dat ze niet zijn gesprongen?
Dit.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 17:15 schreef HongKongPhoey het volgende:
Ik wordt echt strontzat van vluchtelingen die van alles gaan eisen. Ze mogen goddomme blij zijn dat ze hier terecht kunnen.
Hahahahahahahahahahahahahahahaha.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |