En jij moet al helemaal je mond dichthouden.quote:
Nou vertel!quote:Op maandag 28 september 2015 08:21 schreef Deezertje het volgende:
Deze week een aantal veranderingen op stapel die me waarschijnlijk meer zelfvertrouwen geven!Veel hangt immers af van de eerste indruk die je vaak maar een keer krijgt
quote:Op zondag 27 september 2015 23:57 schreef Toto69 het volgende:
Wat een drukte hierBen echt blij voor je gozerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Faxie laat zich weer eens kennenMisschien wil zeefje nog eens lekker aangepakt worden? Is wel een DM waard, toch?
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
Ik probeerde altijd bij dates de stiltes te vullen met vragen om het een of ander (welke superheldin zd zou willen zijn).quote:Op zondag 27 september 2015 22:28 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Die docu ging over een studente in Nederland ja.
Wat betreft eenzaamheid, ik denk dat dat universeel is. Het is een lastig iets om te herkennen bij jezelf, omdat het heel gevoelig ligt. Veel mensen proberen het weg te drukken (door bijvoorbeeld meteen hun telefoon erbij te pakken als er een stilte valt).
Natuurlijk kan ik niet voor iedereen oordelen, maar voor mijn gevoel maken we in het dagelijks leven minder verbinding met elkaar. Ook in Nederland.
Niks voor jou?quote:Op maandag 28 september 2015 09:13 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Ben echt blij voor je gozer![]()
Faxie laat zich weer eens kennenMisschien wil zeefje nog eens lekker aangepakt worden? Is wel een DM waard, toch?
quote:Op zondag 27 september 2015 23:57 schreef Toto69 het volgende:
Wat een drukte hierWat leuk Tot!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 27 september 2015 22:28 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Die docu ging over een studente in Nederland ja.
Wat betreft eenzaamheid, ik denk dat dat universeel is. Het is een lastig iets om te herkennen bij jezelf, omdat het heel gevoelig ligt. Veel mensen proberen het weg te drukken (door bijvoorbeeld meteen hun telefoon erbij te pakken als er een stilte valt).
Natuurlijk kan ik niet voor iedereen oordelen, maar voor mijn gevoel maken we in het dagelijks leven minder verbinding met elkaar. Ook in Nederland.
Dat had ik ook, en nog steeds wel een beetje. Ben ook erg cynisch. Maar daar moet je inderdaad mee oppassen. Als mensen je zeggen dat het teveel wordt, moet je inbinden. Dan kun je als tegenreactie wel nog cynischer gaan doen, maar daar verbeter je niks mee. Je wordt er alleen maar meer verbitterd van en uiteindelijk gewoon niet een leuk persoon.quote:Op maandag 28 september 2015 10:28 schreef Cue_ het volgende:
Eerder nam ik het nog wel eens voor hem op, onder het mom van "het is z'n fok-identiteit, in het echt zal hij vast wel anders zijn" , want zo was ik eerder zelf ook ooit, dus kan daar wel inkomen.
Lekker verzuurd afreageren op fok, maar reallife best leuk zijn.
Toch heb ik wel gemerkt dat dit niet echt werkt, aangezien chagrijnig altijd op fok reageren heeft ook zo zijn doorwerking reallife, bewust en/of onbewust.
Woont wat ver weg voor een snelle wip.quote:
Tuurlijk, maar er is een verschil tussen je aanpassen aan de tijdsgeest en je erin verliezen. Zo heb ik bijvoorbeeld een vriend die echt constant op zijn telefoon zit te kijken. In de kroeg/tijdens film kijken/als je samen aan het eten bent.quote:Op maandag 28 september 2015 10:09 schreef Mystikvm het volgende:
Ach, we klagen al jaren dat mensen steeds meer op zichzelf worden, maar ook vroeger werden niet zomaar spontaan praatjes in de trein gemaakt. Ik weet nog dat mensen de mobiele telefoon en het constant bereikbaar zijn zagen als voorportaal van het maatschappelijk verval. Nu is het niet meer dan normaal dat iedereen op z'n minst een mobiele telefoon heeft en wordt er over het bereikbaar zijn ook niet meer geklaagd. Zo gaat dat ook met smartphones en social media. Nu wordt er nog geklaagd, over 10 jaar ben je een stugge oldtimer als je er dan nog bezwaren tegen hebt.
Tijden veranderen en dus ook de realiteit. Je moet je gewoon aanpassen, het heeft geen zin om af te geven op de veranderende tijdsgeest.
En qua versieren helpt het ook niet als de ander steeds op zijn telefoon kijkt. Denk je al snel dat je niet interessant bent of de ander een gesprek voert op de app met zijn geliefde (wat natuurlijk niet altijd zo is)quote:Op maandag 28 september 2015 11:20 schreef habitue het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar er is een verschil tussen je aanpassen aan de tijdsgeest en je erin verliezen. Zo heb ik bijvoorbeeld een vriend die echt constant op zijn telefoon zit te kijken. In de kroeg/tijdens film kijken/als je samen aan het eten bent.
Soms zeg ik er ook wat van, dan helpt dat ook. Maar voor 10 minuten ofzo.
Ik werd er zelf laatst ook een keer op aangesproken in een bar, heb meteen mijn telefoon uitgezet voor de rest van de avond. Zo wil ik gewoon echt niet worden.
Lekker onzeker ben je dan als je denkt dat je niet interessant bentquote:Op maandag 28 september 2015 13:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En qua versieren helpt het ook niet als de ander steeds op zijn telefoon kijkt. Denk je al snel dat je niet interessant bent of de ander een gesprek voert op de app met zijn geliefde (wat natuurlijk niet altijd zo is)
quote:Op maandag 28 september 2015 13:22 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En qua versieren helpt het ook niet als de ander steeds op zijn telefoon kijkt. Denk je al snel dat je niet interessant bent of de ander een gesprek voert op de app met zijn geliefde (wat natuurlijk niet altijd zo is)
Maak me er zelf wel eens schuldig aan, maar dat is meer als het een tijdje stil is of iets. In principe probeer ik er niet te vaak op te kijken en 'mindful' te zijn van het gezelschap. Je ervaart veel meer als je niet bezig bent met whatsapp, het nemen van een goede foto voor op instagram of facebook, en gewoon geniet. Foto's maken probeer ik ook minder te doen. Je hebt uiteindelijk veel meer aan herinneringen in je hoofd dan op je telefoon.quote:Op maandag 28 september 2015 13:25 schreef Cue_ het volgende:
Het is uberhaupt gewoon asociaal om tijdens een gesprek de hele tijd met je telefoon bezig te zijn. Simple as that.
Was ooit eens bij een concert, filmpjes maken en doen, toen ik bedacht.. uhm Cue.. ga gewoon eens genietenquote:Op maandag 28 september 2015 13:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Maak me er zelf wel eens schuldig aan, maar dat is meer als het een tijdje stil is of iets. In principe probeer ik er niet te vaak op te kijken en 'mindful' te zijn van het gezelschap. Je ervaart veel meer als je niet bezig bent met whatsapp, het nemen van een goede foto voor op instagram of facebook, en gewoon geniet. Foto's maken probeer ik ook minder te doen. Je hebt uiteindelijk veel meer aan herinneringen in je hoofd dan op je telefoon.
Op een date staat mijn telefoon meestal gewoon uitquote:Op maandag 28 september 2015 13:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]![]()
Als een date leuk is dan kijk je niet constant op je telefoon. Een goede indicator van hoe het gaat, dus.
Haha de crackhoer heeft dat ook, ineens werd ze een keer helemaal lyrisch/boos over de telefoons. Daar stonden alle werktelefoons op trillen en die gingen de hele dag door afentoe af.quote:Op maandag 28 september 2015 13:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Was ooit eens bij een concert, filmpjes maken en doen, toen ik bedacht.. uhm Cue.. ga gewoon eens genieten
Telefoon weggedaan en toen ook echt genoten van het concert. Door een schermpje genieten is toch enorm anders + bezig zijn met of t er wel goed op staat etc etc.
Verder met ook_gek eens.. Natuurlijk mag je wel eens op je telefoon kijken / reageren op een appje. Maar dat is wat anders dan een heel gesprek met iemand op de app hebben, terwijl je nog bezig bent met een ander gesprek irl. Of een gezellige avond hebt.
Kan me zelf best storen aan het eeuwige getril van sommige telefoons, zet dan gewoon het gelui + tril uit
KAn je hem niet beter aan hebben zodat ALS er een berichtje is of je wordt gebeld het lijkt alsof je vrienden hebt?quote:Op maandag 28 september 2015 13:49 schreef yats het volgende:
[..]
Op een date staat mijn telefoon meestal gewoon uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |