Tegen contante betaling op zaterdag wel misschien?quote:Op donderdag 12 november 2015 20:07 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik kan maar weinig garages of automonteurs die onderdelen gaan monteren, die de klant aanlevert.
Wat als het niet past, of breekt, of weet ik veel wat? Is dat dan risico van de klant of automonteur?
Daarnaast verdienen garages en automonteurs uiteraard ook op de onderdelen. En die marge pak jij dan even lekker van ze af. Ik gok dat het uurtarief dan omhoog gaat.
Ik bedoel carroserie/chassis, als de auto op de trekbank moet, dan moet je dat alweer uitbesteden aan een schadebedrijf.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:00 schreef derLudolf het volgende:
Rijdbaar? Kennis van me heeft een 535d geïmporteerd, met defecte motor geloof ik. Of bedoel je carrosserie/chassis wat heel moet zijn?
quote:De WOK-status wordt meestal afgegeven wanneer een voertuig wordt ingevoerd in Nederland, of als er schade is geweest. Je mag een ernstig beschadigd voertuig invoeren in Nederland, zolang je het maar rollend de grens over krijgt. Dat mag dus ook slepend of duwend zijn. Ook mag je een ernstig beschadigd voertuig gewoon houden. Het is natuurlijk niet veilig als je met een ernstig beschadigd voertuig gaat rijden. Het voertuig krijgt dan dus een WOK-status, zodat je het niet kan gebruiken totdat het gekeurd is.
Bij de beoordeling of een WOK-status nodig is, wordt naar de volgende dingen gekeken:
Zijn de dragende carrossieredelen ernstig vervormd?
Zijn de langsbalken van het chassis ernstig vervormd?
Zijn één of meerdere deurstijlen ernstig vervormd?
Is het dak verwijderd of zijn deur- of raamstijlen doorgeknipt?
Zijn er ernstige vervormingen van één of meer wielophangingen in combinatie met ernstige brand- of waterschade of ernstige beschadiging van het frame?
hier kan ik wat meequote:Op donderdag 12 november 2015 20:46 schreef Fer het volgende:
Belangrijkste wat je nodig hebt is een automonteur/plaatwerker/spuiter die het allemaal voor een vriendenprijs fixt en een onzichbaar resultaat achterlaat. En die het om een of andere reden niet zelf wil regelen.
Je moet ter plekke kunnen inschatten wat de herstelkosten worden, wat een taxateur voor waarde gaat bepalen en wat dan de rdw gaat worden.
Je moet voor simpele schades gaan. Koplamp kapot, kromme kap, gebroken bumper, dat werk.
Als je al een garage moet betalen om wat simpel montagewerk van een bumper en spatbord te doen, dan kan het al helemaal niet uit.quote:Op zondag 15 november 2015 20:32 schreef Chunees het volgende:
onderdelen van marktplaats en garage betalen om het te monteren ong 2000
quote:Op zondag 15 november 2015 20:32 schreef Chunees het volgende:
deze bijv heeft maar 3500 bpm incl schadetaxatie(heb nagevraagd)
https://home.mobile.de/KRABBE#des_215149648
onderdelen van marktplaats en garage betalen om het te monteren ong 2000
kom je op 18.5k uit
hier op marktplaats kosten ze 25k
of heb ik het verkeerd?
Heb je de garage al gevraagd of zij onderdelen gaan monteren die jij meeneemt?quote:Op zondag 15 november 2015 20:32 schreef Chunees het volgende:
deze bijv heeft maar 3500 bpm incl schadetaxatie(heb nagevraagd)
https://home.mobile.de/KRABBE#des_215149648
onderdelen van marktplaats en garage betalen om het te monteren ong 2000
kom je op 18.5k uit
hier op marktplaats kosten ze 25k
of heb ik het verkeerd?
Dat duurde niet lang, nu is het wachten op een projecttopic.quote:Op maandag 16 november 2015 19:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ja nee ts, jr hebt helemaal gelijk. Doen hoor, echt.
?quote:Op woensdag 18 november 2015 13:18 schreef Chunees het volgende:
LOL
auto na 3 dagen verkocht na plaatsing van de link
VOOR DE KOPER PB ME, IK HEB NOG PAAR MOOIE LINKS
Valt tegen, onderdelen zijn elders echt niet goedkoper. En op moment ligt heel de handel stil wegens lage Russische roebel en oorlog in Oekraine.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:32 schreef bluemoon23 het volgende:
Hij bedoelt denk ik de auto van die handelaar op mobile.de waar hij een link van had.
Die staat er niet meer op.
Ik denk dat dit vooral handel is voor oostbloklanden, daar is arbeid nog goedkoop.
Maar die zijn ook een groot deel van het kostenplaatje. Als een wagen echt goed in de poeier ligt, kun je hem beter voor onderdelen gebruiken.quote:Op woensdag 18 november 2015 14:52 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb het ook over arbeidsloon, niet over onderdelen.
quote:Op donderdag 26 november 2015 14:37 schreef Chunees het volgende:
neem bijv deze http://suchen.mobile.de/f(...)h-mycas46-3_c01_4201
kost 15k, komt nog bpm met taxatie ong 3000
deukjes uitdeuken bij een beunhaas ong 2000
verkopen voor 25k
quote:Op maandag 16 november 2015 19:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Heb je de garage al gevraagd of zij onderdelen gaan monteren die jij meeneemt?
Als dat je winstmarge is en je weet het allemaal zo goed, waarom doe je het niet gewoon?quote:Op donderdag 26 november 2015 14:37 schreef Chunees het volgende:
neem bijv deze http://suchen.mobile.de/f(...)delId=9&pageNumber=1
kost 15k, komt nog bpm met taxatie ong 3000
deukjes uitdeuken bij een beunhaas ong 2000
verkopen voor 25k
Een gare auto goedkoop inkopen en dan ff poetsbeurtje aan de buitenkant en niks repareren, hopen dat de koper het niet merkt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |