Wel met duidelijke topic pointers komen, dat bewering X over stukje Y in de docu niet op basis van gevoel.quote:Met name dat het fysisch onmogelijk was wat de vliegtuigen deden.
De onmogelijke 'piloting skills'.
Het (bewust) manipuleren van getuigeverslagen en deze desgewenst uit het rapport laten.
De totale incompetentie of gebrek aan motivatie van defensie om de vliegtuigen te identificeren.
Tegensprekende stellingen: zwarte doos wel gevonden vs zwarte doos niet gevonden.
Geen enkel beeld van de kapers (op 2 beelden na waarvan 1 qua authenticiteit zeer dubieus is).
Etc.
(dit is alleen uit het eerste deel omdat ik dit net opnieuw heb gekeken).
En later in de docu:
Vrij overtuigend bewijs dat het 'controlled demolition' was obv hele specifieke sporen op de stalen balken die je alleen ziet in 'controlled demolition' zoals de '45 degree cuts' en 'V-cuts'.
Gesjoemel met de beelden van de crash in het Pentagon (2 video-opnames die op het exact hetzelfde moment 2 verschillende beelden tonen)
En natuurlijk de lachwekkende crash van vlucht 93 waar echt helemaal níets van klopt (ze hebben het hele vliegtuig teruggevonden qua wrakstukken staat in het officiele rapport en de meeste passagiers konden geïdentificeerd worden omdat het vliegtuig letterlijk 'in de grond verdween'. Vandaar dat je alleen een gat zag).
En er zijn eigenlijk teveel zaken om op te noemen. De grootste 'pro' van deze docu is dat ze niet doen aan: 'er waren geen vliegtuigen, Bush zat er zelf achter etc.'. Zoveel mogelijk feiten worden gepresenteerd en zo min mogelijk aannames.
Of kunnen we per behandeld onderwerp in deze documentaire onderzoeken en discussiëren?quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:30 schreef theguyver het volgende:
iederen dus het eerste uur van de docu kijken en dan de details bespreken lijkt me?
Scrum wil je uitvissen hoe dat zit met die belgicast checklist?
https://bellingcat.checkdesk.org/en/story/152
Is deze docu verdeeld in chapters?quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Of kunnen we per behandeld onderwerp in deze documentaire onderzoeken en discussiëren?
Dan zou ik graag bij het begin beginnen, had de VS een Pearl Harbor nodig om Afghanistan aan te vallen?
De rede hiervoor is omdat zoals je in het andere topic al aangaf dat men al in 1998/1999 bezig was met onderhandelingen voor de uitlevering van Osama Bin Laden die zich in Afghanistan bevond.
Er waren ook al behoorlijk wat geluiden over de dreiging die van de taliban uitging voor de rest van de wereld, zelfs vanuit Rusland.
Ik heb zojuist het begin gekeken, hoe het precies verdeeld is kan Starla het beste uitleggen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
Is deze docu verdeeld in chapters?
Dat zou wel mooi zijn.
zit op mijn werk kan dus nu nog niet kijken![]()
Ah kijk aan, even het tijdstip noteren van dat gedeelte zodat iederen het zelfde kijktquote:Op vrijdag 25 september 2015 16:52 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik heb zojuist het begin gekeken, hoe het precies verdeeld is kan Starla het beste uitleggen.
Maar het begin gaat over 9/11 als een tweede Pearl Harbor, het tweede onderwerp dat daar op volgt is air defence
Dat is dan het eerste gedeelte tot 14:30quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ah kijk aan, even het tijdstip noteren van dat gedeelte zodat iederen het zelfde kijkt
Oki dan zet ik het vanavond aanquote:Op vrijdag 25 september 2015 16:56 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is dan het eerste gedeelte tot 14:30
Het begin is algemeen:quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:52 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik heb zojuist het begin gekeken, hoe het precies verdeeld is kan Starla het beste uitleggen.
Maar het begin gaat over 9/11 als een tweede Pearl Harbor, het tweede onderwerp dat daar op volgt is air defence
Oeps sorry foutje idd, zal zo jogy een pm sturen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 17:20 schreef Tingo het volgende:
Misschien is 't ook handig om de titel te corrigeren.
Pearl Harbor.
Mag het ook met hoofdletters?quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oeps sorry foutje idd, zal zo jogy een pm sturen.
Vast wel denk ik, ik had nog geen DM gestuurd nu maar eens gedaan.quote:
quote:Op vrijdag 25 september 2015 17:42 schreef starla het volgende:
[..]
Het begin is algemeen:
- intro over de analogie tussen Pearl Harbor en 9/11
- algemene achtegrondinfo over 1) luchtdefensie 2) de kapers en 3) de vliegtuigen
En dan specifieker gaan ze in op:
- aanval op Pentagon
- vlucht 93 in Shanksville
- aanval op WTC
- WTC 7
En bij elk thema gaan ze de 9/11 complot debunkers zélf 'debunken'. Dus de punten debunken die notoire debunkers claimen. En hier wordt gehakt van gemaakt
Hier de content van de originele DVD's:
http://www.usfilms.ea29.c(...)-harbor_3842823.html
Kan deze ook in de OP?quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
Oki dan zet ik het vanavond aan
Geen idee tot dusver begreep ik dat nog niemand deze volledig heeft afgekeken.quote:Op vrijdag 25 september 2015 21:11 schreef Terecht het volgende:
Is dit niet de documentaire die begint met de stelling dat hoge piefen binnen de Amerikaanse overheid wisten dat terroristen een aanslag aan het voorbereiden waren maar dat men besloot deze terroristen vrij baan te geven om hun aanslag te plegen (net zoals bij Pearl Harbor volgens de maker van deze docu), en eindigt met de stelling dat de Amerikaanse overheid alles zelf maar heeft gedaan? Deze twee stellingen kunnen onmogelijk allebei waar zijn.
Ik heb hem nu 2 keer helemaal gekekenquote:Op zaterdag 26 september 2015 00:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
Geen idee tot dusver begreep ik dat nog niemand deze volledig heeft afgekeken.
Hier een interview met een piloot over de kapers:quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:08 schreef starla het volgende:
Paar kanttekeningen bij het eerste deel:
1) De onlogische aanvliegroutes en het overschrijden van de Vmo max pleit juist vóór amateurpiloten. Ze zeggen eigenlijk een beetje: slechte piloot en wat hij deed was slecht en onveilig vliegen. Ja nogal logisch. Misschien wist hij helemaal niet dat overschrijden van Vmo max zo gevaarlijk is door de incompetentie. Wellicht hadden ze (met name bij het Pentagon) gewoon erg veel geluk. Maar zó veel geluk, tsja, blijft een kwestie van debat.
En dat neemt niet weg dat het fysiek NIET mogelijk is zo snel te vliegen op praktisch zeeniveau.
Nou, een raket die explodeert tegen de pentagon-muur laat natuurlijk geen exit-hole achter in de middenring van het Pentagon.quote:2) Er wordt net zoals in andere docu's beweerd dat het mogelijk een raket was en geen vliegtuig dat het Pentagon in vloog (vanwege de exit hole die zo mooi cirkelvormig is).
Klopt, en niet alleen dat, het vliegtuig raakte een hekwerk, generatorwagen, betonnen muurtje, 5 lantaarnpalen en een boom voordat het vliegtuig het pentagon in vloog...quote:Maar de lantaarnpalen die een x-aantal meters uitelkaar stonden werden wél aan weerszijden omgeslagen. Een raket met hooguit een diameter van 1,5m gaat dat uiteraard niet lukken dus dat pleit wel voor een vliegtuig.
Nou, dat vraag ik me ook altijd af, als de aanvliegroute verzonnen is, waarom hebben ze dan geen eenvoudige aanvliegroute verzonnen waarover geen twijfel hoeft te bestaan of hij wel mogelijk is?quote:3) Ze twijfelen over de authenticiteit van de vluchtgegevens uit de zwarte doos (kon van elke vlucht zijn of doodweg erin geprogrammeerd zijn). Zouden ze dan geen normalere aanvliegroutes hebben gekozen als het niet echt was? Een geloofwaardigere? Of maken ze hier gebruik van omgekeerde psychologie?
Op de website van Steven Jones staat een artikel met daarin een analyse van de zwarte dozen, waaruit zou blijken dat AA77 wel degelijk het pentagon in is gevlogen.quote:. Maar wel weer apart dat ze juist in de aanval op het Pentagon (niet in de aanvallen op beide WTC's) de zwarte doos terugvonden.
Ik heb stukjes ervan gezien en mij viel meteen op dat deze docu zowel LIHOP als MIHOP steunt. Dat is logisch onmogelijk. Zelfs de MIHOP theorie conflicteert met zichzelf. Bij vlucht 93 beweert men tegelijkertijd dat:quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
Geen idee tot dusver begreep ik dat nog niemand deze volledig heeft afgekeken.
Maar als je mee gaat kijken kom je er achter, 1 chapter per keer
Zou zomaar kunnen, maar dat maakt het alsnog best boeiend, meer door de claims en tegenclaims, het verhaal word van 2 kanten bekeken, in plaats van 1 kant.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:42 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik heb stukjes ervan gezien en mij viel meteen op dat deze docu zowel LIHOP als MIHOP steunt. Dat is logisch onmogelijk. Zelfs de MIHOP theorie conflicteert met zichzelf. Bij vlucht 93 beweert men tegelijkertijd dat:
1. er geen enkel bewijs is dat vlucht 93 bij Shanksville is neergestort,
2. vlucht 93 op die plek is neergeschoten.
Dit kan niet allebei waar zijn. Deze docu is intern tegenstrijdig, dus per definitie ongeloofwaardig. Het minste wat je kunt doen is een intern consistent verhaal vertellen maar zelfs dat lukt de 9/11 truthers na 14 jaar nog niet.
Nou, dat is niet helemaal juist. Misschien moet je de docu eens helemaal kijken (of althans een groot gedeelte), want ze beweren eigenlijk niets. Ze stellen steeds vragen die 'debunkers' moeten beantwoorden en dat doen ze vrij goed, zo goed dat er op die vragen natuurlijk helemaal geen goed antwoord is. Dát zijn de kernpunten. En het mooie is dat er zelfs meerdere alternatieve theorieën worden vermeld. Juist iets wat wetenschap doet...alternatieve theorieën proberen te maken voor eentje (het officiële rapport) dat voor heel veel mensen (waaronder veel wetenschappers, piloten etc)niet de beste lijkt. Let wel, dat houdt niet in dat die theorieën ook juist zijn.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:42 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik heb stukjes ervan gezien en mij viel meteen op dat deze docu zowel LIHOP als MIHOP steunt. Dat is logisch onmogelijk. Zelfs de MIHOP theorie conflicteert met zichzelf. Bij vlucht 93 beweert men tegelijkertijd dat:
1. er geen enkel bewijs is dat vlucht 93 bij Shanksville is neergestort,
2. vlucht 93 op die plek is neergeschoten.
Dit kan niet allebei waar zijn. Deze docu is intern tegenstrijdig, dus per definitie ongeloofwaardig. Het minste wat je kunt doen is een intern consistent verhaal vertellen maar zelfs dat lukt de 9/11 truthers na 14 jaar nog niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |