Maar een overeenkomst is niet geldig zonder handtekening. Is je handtekening vervalst en is er ook een kopie van je paspoort gebruikt?quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:50 schreef Nia het volgende:
Het bewijs heeft de energieleverancier mij telefonisch geleverd toen ik de fraude bij hen heb gemeld. In hun systeem staat dat die MM verkoper de energieovereenkomst heeft afgesloten zonder dat ik daar bij ben geweest. Op dat moment was ik namelijk op mijn werk en dus niet in die MM vestiging. Ik heb de overeenkomst hier in een envelop op tafel liggen. Er is een correspondentie e-mail adres gebruikt die niet van mij is. Ik heb nog nooit een e-mail adres bij @live.nl gehad.
Doe niet zo dom TS, Geloof je dit gelul zelf? Godsamme wat een ongelofelijk dom, wereldvreemd en paranoïde verhaal, heb je aandacht nodig of zo.quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:16 schreef Nia het volgende:
De fraude is niet gepleegd in die computeronderdelen winkel, maar in een groot electronica warenhuis (afgekort MM) die er toevallig tegenover zit, waar medewerkers ook voor een grote energieleverancier moeten verkopen. Ik was daar voorafgaand aan mijn aankoop in die computeronderdelen winkel, om te vragen of MM misschien hetzelfde Sweex artikel dat ik zocht te koop hadden tegen een lagere prijs. Dat artikel verkochten ze niet meer. Toen zei ik tegen de verkoper dat ik voor dat Sweex artikel naar de computeronderdelen winkel zou gaan, want ik wist dat die het artikel zeker nog wel verkochten. De MM verkoper hield na afloop nog een praatje over de energieleverancier en het vastzetten van tarieven enzo. Ik toonde geen belangstelling en heb absoluut GEEN gegevens over mezelf aan die MM verkoper prijs gegeven. Die MM verkoper kende mijn identiteit dus NIET. Ik ben toen het MM warenhuis uitgelopen en naar de computeronderdelen winkel. Daar heb ik mijn Sweex artikel gekocht en betaald met mijn bankpas.
Enkele dagen daarna is mijn persoonlijke energieaccount gekraakt door die MM verkoper van dat grote MM warenhuis. Hij heeft met een fake e-mailadres een energieovereenkomst op mijn naam gezet op een dag waarop ik niet in die MM vestiging kon zijn geweest. Ik heb de fraude meteen telefonisch gemeld aan de energieleverancier, en mij is toen medegedeeld door de klantenservicemedewerker dat de verkoper van die MM vestiging inderdaad dat contract had afgesloten. Die verkoper kende mijn identiteit NIET, maar wist dus wel dat ik naar die computeronderdelen winkel zou gaan voor dat Sweex artikel. Zou die verkoper misschien ook een baantje hebben in die computeronderdelen winkel hebben en mijn klantgegevens uit het betaalsysteem hebben kunnen halen. Ik zit me momenteel werkelijk suf te prakizeren hoe die MM verkoper aan mijn klantgegevens is gekomen.
Ik noem liever geen namen van winkels. Het kan daardoor te herkenbaar worden, en dat wil ik niet.
Bij iDeal krijg je het rekeningnummer niet te zien.quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:42 schreef Xetran het volgende:
[..]
Als je een factuur betaalt via overboeking of iDeal, dan zal het bedrijf je bankrekeningnr. te zien krijgen. Bij laatstgenoemde gaan daar een aantal dagen overheen, ook voordat het bedrijf (eigenlijk) je geld ontvangt dus.
Bij de stichting waar ik heb gewerkt kreeg ik de transacties gewoon bijgeschreven te zien, met rekeningnummer en naam..quote:Op zaterdag 26 september 2015 12:02 schreef FF het volgende:
[..]
Bij iDeal krijg je het rekeningnummer niet te zien.
Als je wilt terugstorten moet je of om het rekeningnummer vragen of deze mogelijkheid bij je tussenpersoon hebben waarmee je met een druk op de knop kan terugstorten.
Volgens mij zijn alleen de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer zichtbaar/bekend. Dat is voor evt. latere controle van het rekeningnummer.
Dat lijkt mij ook wel handig bij retourpinnen. Je krijgt je geld terug op dezelfde manier zoals je betaald hebt.
Volgende keer je bankpas in aluminium sealen, dan was dit niet gebeurd. Zie het als een cursus levenservaring. En cursussen kosten geld.quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:16 schreef Nia het volgende:
De fraude is niet gepleegd in die computeronderdelen winkel, maar in een groot electronica warenhuis (afgekort MM) die er toevallig tegenover zit, waar medewerkers ook voor een grote energieleverancier moeten verkopen. Ik was daar voorafgaand aan mijn aankoop in die computeronderdelen winkel, om te vragen of MM misschien hetzelfde Sweex artikel dat ik zocht te koop hadden tegen een lagere prijs. Dat artikel verkochten ze niet meer. Toen zei ik tegen de verkoper dat ik voor dat Sweex artikel naar de computeronderdelen winkel zou gaan, want ik wist dat die het artikel zeker nog wel verkochten. De MM verkoper hield na afloop nog een praatje over de energieleverancier en het vastzetten van tarieven enzo. Ik toonde geen belangstelling en heb absoluut GEEN gegevens over mezelf aan die MM verkoper prijs gegeven. Die MM verkoper kende mijn identiteit dus NIET. Ik ben toen het MM warenhuis uitgelopen en naar de computeronderdelen winkel. Daar heb ik mijn Sweex artikel gekocht en betaald met mijn bankpas.
Enkele dagen daarna is mijn persoonlijke energieaccount gekraakt door die MM verkoper van dat grote MM warenhuis. Hij heeft met een fake e-mailadres een energieovereenkomst op mijn naam gezet op een dag waarop ik niet in die MM vestiging kon zijn geweest. Ik heb de fraude meteen telefonisch gemeld aan de energieleverancier, en mij is toen medegedeeld door de klantenservicemedewerker dat de verkoper van die MM vestiging inderdaad dat contract had afgesloten. Die verkoper kende mijn identiteit NIET, maar wist dus wel dat ik naar die computeronderdelen winkel zou gaan voor dat Sweex artikel. Zou die verkoper misschien ook een baantje hebben in die computeronderdelen winkel hebben en mijn klantgegevens uit het betaalsysteem hebben kunnen halen. Ik zit me momenteel werkelijk suf te prakizeren hoe die MM verkoper aan mijn klantgegevens is gekomen.
Ik noem liever geen namen van winkels. Het kan daardoor te herkenbaar worden, en dat wil ik niet.
Ik heb een eigen webwinkel met iDeal en heb gewoon de beschikking over naam + rekeningnummer van de rekeninghouder.quote:Op zaterdag 26 september 2015 12:02 schreef FF het volgende:
[..]
Bij iDeal krijg je het rekeningnummer niet te zien.
Als je wilt terugstorten moet je of om het rekeningnummer vragen of deze mogelijkheid bij je tussenpersoon hebben waarmee je met een druk op de knop kan terugstorten.
Volgens mij zijn alleen de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer zichtbaar/bekend. Dat is voor evt. latere controle van het rekeningnummer.
Dat lijkt mij ook wel handig bij retourpinnen. Je krijgt je geld terug op dezelfde manier zoals je betaald hebt.
Je gelooft deze onzin serieus? Een dief die met geavanceerde pinpas-uitlees-apparatuur werkt is werkelijk zo dom om ook zijn eigen naam te vermelden op de essent-aanvraag voor een paar euro's aan commissie?quote:Op zaterdag 26 september 2015 12:52 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Volgende keer je bankpas in aluminium sealen, dan was dit niet gebeurd. Zie het als een cursus levenservaring. En cursussen kosten geld.
Ik neem toch aan dat dit sarcasme wasquote:Op zaterdag 26 september 2015 14:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Je gelooft deze onzin serieus? Een dief die met geavanceerde pinpas-uitlees-apparatuur werkt is werkelijk zo dom om ook zijn eigen naam te vermelden op de essent-aanvraag voor een paar euro's aan commissie?
Dit verhaal klopt van geen kant.
Ik heb een magnetisch afgeschermde portemonnee. Alleen die is van de mediamarkt, is die dan nog wel te vertrouwen?quote:Op zaterdag 26 september 2015 12:52 schreef pijltjegooien het volgende:
[..]
Volgende keer je bankpas in aluminium sealen, dan was dit niet gebeurd. Zie het als een cursus levenservaring. En cursussen kosten geld.
Alleen als je hem dwars op de wind houd, ander liggen de moleculen niet dwarsquote:Op zaterdag 26 september 2015 19:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik heb een magnetisch afgeschermde portemonnee. Alleen die is van de mediamarkt, is die dan nog wel te vertrouwen?
Je wilt niet weten hoe vaken criminelen juist vanwege dit soort achteloosheid tegen de lamp lopenquote:Op zaterdag 26 september 2015 14:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Je gelooft deze onzin serieus? Een dief die met geavanceerde pinpas-uitlees-apparatuur werkt is werkelijk zo dom om ook zijn eigen naam te vermelden op de essent-aanvraag voor een paar euro's aan commissie?
Dit verhaal klopt van geen kant.
Goed punt.quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat dit sarcasme was
Op bankafschriften wel. Maar in de afhandeling van mijn iDeal zie ik beperkte informatie.quote:Op zaterdag 26 september 2015 12:23 schreef Xetran het volgende:
[..]
Bij de stichting waar ik heb gewerkt kreeg ik de transacties gewoon bijgeschreven te zien, met rekeningnummer en naam..
Ik moet mijzelf corrigeren. Op een andere pagina zag ik bij iDeal-betalingen idd het rekeningnummer.quote:Op woensdag 30 september 2015 00:25 schreef FF het volgende:
[..]
Op bankafschriften wel. Maar in de afhandeling van mijn iDeal zie ik beperkte informatie.
Waarschijnlijk scheelt dat per tussenpersoon.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |