abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 september 2015 @ 07:39:45 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_156366072
De tribune van voetbalclub Telstar wordt geregeld bevolkt door verdacht bellende buitenlanders die informatie doorspelen naar de gokindustrie. Regeringspartij PvdA eist een ban op de belbuitenlanders in voetbalstadion.

Wij hebben er een huisregel van gemaakt om deze mensen preventief te verwijderen uit het stadion. Sindsdien signaleren wij regelmatig een beller. Bijna iedere thuiswedstrijd wel
Algemeen directeur Pieter de Waard (Telstar)

Vergeet de belchinees. Volgens gok-insiders en 'ervaringsdeskundigen' van Jupiler League-club Telstar sluit dat woord nauwelijks meer aan op de realiteit. Inmiddels staan meerdere nationaliteiten langs de lijn namens gokkers en gokbedrijven.

Het doorbellen van actuele wedstrijdinformatie aan gokbedrijven is niet strafbaar, maar voetbalclubs zitten wel met 'deze types' in hun maag: ze willen niet dat hun club geassocieerd wordt met gokken.

Afgelopen weekend troffen stewards van Telstar voor de 'zoveelste keer' een druk bellende man aan in het stadion. Hij werd uit het publiek gepikt en werd naar huis gestuurd.

Shabby
Fortuna-supporter Martijn Storms aanschouwde het tafereel van een paar meter afstand. ,,Een man met Zuid-Europees uiterlijk en shabby kleding zat continu te bellen op een rustige plek in het stadion. Hij sprak Engels en ging pas weg na meerdere verzoeken van de stewards.''

Richard de Smit, Telstars veiligheidscoördinator, bevestigt het verhaal: ,,Zulke types willen we niet in ons stadion. Toch zien we ze keer op keer verschijnen. Met gokpraktijken willen we niets te maken hebben, dus verwijderen we ze. Vervolgens melden we dat bij de KNVB.''

Algemeen directeur Pieter de Waard vult aan: ,,Enige jaren terug werd er een directe link gelegd naar matchfixing. Toen hebben wij er een huisregel van gemaakt om deze mensen preventief te verwijderen uit het stadion. ,,Sindsdien signaleren wij regelmatig een beller. Bijna iedere thuiswedstrijd wel.''

Matchfixing
Rond notoire bellers in voetbalstadions hangt een associatie met matchfixing, stuntelende spelers en schimmige gokpraktijken in Azië. Voor PvdA-kamerlid Tjeerd van Dekken (PvdA) is de maat vol. Via Kamervragen eist hij dat justitieminister Van der Steur een belbuitenlanderverbod instelt. ,,Voetbal is voor supporters. Ik wil niet dat zij lastiggevallen worden door dit soort belfiguren. Hun aanwezigheid heeft niets met zuiver voetbal, maar met gokken te maken,'' aldus Van Dekken.

De voetbalbond KNVB ziet geen heil in het bannen van belbuitenlanders. ,,Symptoombestrijding,'' aldus persvoorlichter Hans van Kastel. We zien liever restricties in het gokaanbod op alle voetbalwedstrijden. Als alternatief zouden clubs de belbuitenlander naar perstribunes kunnen sturen. Zo zitten ze niet tussen supporters.''

http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)elstar-gejaagd.dhtml

Bij de KNVB hebben ze echt boter op hun hoofd. Ze blijven ontkennen dat het in Nederland voorkomt. Onderzoeksjournalist Iwan van Buuren schreef in de VI grote artikelen waarin ie het tegendeel aantoonde. De 'Rooie,' Michael Aerts(Willem||/FC Den Bosch) en een Willem ||er wiens naam me is ontschoten, werden met naam en daden genoemd. Later kwam van Buuren er met een artikel op terug hoe de KNVB ziln bevindingen negeerde en als struisvogels weigerden deze voorzetten in te koppen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_156366156
Deze mensen bellen waarschijnlijk gewoon de informatie door die belangrijk zijn voor(legale) bookies mbt de livemarkt? Wat is het probleem dan precies?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_156366471
Dan gaan ze een Nederlander betalen om de informatie door te geven, krijg je dan een belNederlanderverbod?
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 september 2015 @ 08:58:38 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_156366736
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:37 schreef Bombvis het volgende:
Dan gaan ze een Nederlander betalen om de informatie door te geven, krijg je dan een belNederlanderverbod?
Mocht er al iets aan de hand zijn. Dan is het nog symptoom bestrijding. Het probleem blijft toch wel bestaan.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:18:53 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156367019
Ik heb echt nooit begrepen waarom gokkers in Azië interesse hebben in Nederlandse voetbalwedstrijden. Dat is toch veel te ver van hun bed?
The End Times are wild
pi_156367074
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:18 schreef LXIV het volgende:
Ik heb echt nooit begrepen waarom gokkers in Azië interesse hebben in Nederlandse voetbalwedstrijden. Dat is toch veel te ver van hun bed?
Er wedden natuurlijk ook aanzienlijk wat Nederlanders bij die Aziatische bookies.
pi_156367709
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:58 schreef tong80 het volgende:

[..]

Mocht er al iets aan de hand zijn. Dan is het nog symptoom bestrijding. Het probleem blijft toch wel bestaan.

Natuurlijk, het gaat nergens over. Bedoelingen zijn goed, maar het is een zinloos gevecht
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:28:03 #8
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_156370672
Heeft die beller nou een fop-snor, -sik en -wenkbrauwen?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 september 2015 @ 12:51:08 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_156371109
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:28 schreef davako het volgende:
Heeft die beller nou een fop-snor, -sik en -wenkbrauwen?
Indiër, sikh dus, met een FOK!snor. Deed mij eerst ook de wenkbrauwen fronsen.

pi_156371140
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:18 schreef LXIV het volgende:
Geld is geld.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 september 2015 @ 12:55:02 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_156371185
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:52 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Geld is geld.
Die afstand is juist gunstig voor ze, ze gokken ook op kleine wedstrijden, zijn de spelers gevoeliger voor grote bedragen. Er wordt niet alleen op de uitslag gegokt ook op het hoeveelheid gele kaarten of in welke minuut de eerste kaart wordt getrokken etc.....

pi_156372589
En dan gaan ze bij Telstar op de tribune zitten :')
Zonder wrijving geen glans
pi_156372644
Wel apart, die bellers begaan geen strafbaar feit. Ik neem aan dat ze gewoon voor hun entreekaartje hebben betaald en zich niet hebben misdragen. Het is wachten totdat iemand van die bellers hier een zaak van maakt.

Dan kan dat mannetje van Telstar wel stellen dat ze zulke types niet in het stadion willen en ze niet met gokken geassocieerd willen worden, maar de enige die hier de fout in gaan zijn de stewards van Telstar die iemand op onrechtmatige gronden het stadion uitzetten.

Dat een club als Telstar überhaupt stewards heeft... _O-
pi_156373803
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:05 schreef Boezeidekoe het volgende:
Wel apart, die bellers begaan geen strafbaar feit. Ik neem aan dat ze gewoon voor hun entreekaartje hebben betaald en zich niet hebben misdragen. Het is wachten totdat iemand van die bellers hier een zaak van maakt.

Dan kan dat mannetje van Telstar wel stellen dat ze zulke types niet in het stadion willen en ze niet met gokken geassocieerd willen worden, maar de enige die hier de fout in gaan zijn de stewards van Telstar die iemand op onrechtmatige gronden het stadion uitzetten.

Dat een club als Telstar überhaupt stewards heeft... _O-
Niet aan het huisregelement houden is ook voldoende grond om weggestuurd te worden.
pi_156375786
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 14:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En dan gaan ze bij Telstar op de tribune zitten :')
Bij jullie zitten ze straks gewoon op de bank....... ;)
pi_156376034
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 15:00 schreef Mathijz het volgende:

[..]

Niet aan het huisregelement houden is ook voldoende grond om weggestuurd te worden.
Dan nog is de vraag of bellen tijdens de wedstrijd niet mag op grond van het huisreglement.
pi_156550997
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 07:58 schreef Caland het volgende:
Deze mensen bellen waarschijnlijk gewoon de informatie door die belangrijk zijn voor(legale) bookies mbt de livemarkt? Wat is het probleem dan precies?
Dat iemand van Telstar een proefballonnetje oplaat om serieus over te komen... Dit kan je niet uitbannen want dan sturen ze gewoon een ander die het wel onopvallend doet middels texting. Hoe ga je dat dan aanpakken? Iedereen met een mobiel die zit te typen controleren?

Get real...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2015 16:40:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')