abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156363632
Hoi,

Ik ontvang op dit moment alleen een basisbeurs. Nu is m'n zusje gaan studeren en kan ik een aanvullende beurs krijgen, dus wil net m'n aanvullende beurs aanvragen, maar als ik erop klik dan is de enige wijziging die ik kan maken: basisbeurs + aanvullende beurs + lening. Nergens dus: basisbeurs + aanvullende beurs.

Dus dan is het meest logisch dat ik dus op basisbeurs + aanvullend + lening klik en dan MOET ik invullen hoeveel ik wil lenen. Maar ik wil dus niet lenen, dus vul ik 0 in en het moet dus meer zijn. Terwijl ik alleen maar een aanvullende beurs wil aanvragen en deze manier is de enige manier. Maar ze kunnen me toch niet dwingen om te lenen? :') Of ik doe toch iets fout. ;(
pi_156364257
Vul je 1 cent in.
pi_156367006
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 00:15 schreef jatochneetoch het volgende:
Vul je 1 cent in.
Kan niet, moeten hele bedragen zijn dus begint bij 1 euro. Maar wat is dit voor rare shit?
pi_156367749
Dan leen je toch 1¤ ?

Maaruh, wat zeiden ze dat je belde?
pi_156367848
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:00 schreef Yreal het volgende:
Dan leen je toch 1¤ ?

Maaruh, wat zeiden ze dat je belde?
En dan? Ik wil geen euro lenen. Ik wil gewoon een basis en aanvullende beurs en meer niet.

Ik heb al 2x gebeld en 2x zou het voor mij geregeld worden. 2x werd er nadrukkelijk gezegd dat ik nergens aan moet komen. Eindstand is dat ik nu opeens 100 euro basisbeurs krijg sinds gisteren terwijl het 290 hoort te zijn. Dus iemand daar heeft iets verkeerd gedaan.
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:08:01 #6
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_156367870
Gast dan heb je al ooit aanvullende beurs aangevraagd en staat er bij je huidige samenstelling basisbeurs + aanvullende beurs. Dit kan, ook al is de aanvullende beurs 0 euro. Ik heb precies hetzelfde. Wat ik doe is terugzetten naar basis en zodra de mail komt dat het verwerkt is weer basis + aanvullend aanvragen.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_156367922
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:08 schreef RockNijntje het volgende:
Gast dan heb je al ooit aanvullende beurs aangevraagd en staat er bij je huidige samenstelling basisbeurs + aanvullende beurs. Dit kan, ook al is de aanvullende beurs 0 euro. Ik heb precies hetzelfde. Wat ik doe is terugzetten naar basis en zodra de mail komt dat het verwerkt is weer basis + aanvullend aanvragen.
Jaa kan. Dat heeft iemand anders dan voor mij gedaan en dat is verkeerd gegaan, want ik heb nergens aangezeten. Hoe lang duurt die verwerking?
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:46:10 #8
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_156368557
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:11 schreef Rucola het volgende:

[..]

Jaa kan. Dat heeft iemand anders dan voor mij gedaan en dat is verkeerd gegaan, want ik heb nergens aangezeten. Hoe lang duurt die verwerking?
Ik had dat een jaar geleden gedaan en wat het ook vergeten. Zag het pas weer toen ik laatst mijn samenstelling probeerde te wijzigen. Niets om je voor te schamen ;).

Bij mij duurt het steeds exact een week (steeds? Ja, ik wissel nu vaak van basisbeurs naar basisbeurs + aanvullende beurs omdat de aanvullende beurs bij elke aanvraag opnieuw wordt berekend en ik niet de exacte datum weet waarop ik er recht op krijg).
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  maandag 28 september 2015 @ 09:56:22 #9
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_156443462
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:11 schreef Rucola het volgende:

[..]

Zodra de aanvullende beurs is aangevraagd, worden de inkomensgegevens van je ouders opgevraagd bij de Belastingdienst. Normaal gesproken is de aanvullende beurs binnen 6 tot 8 weken berekend. Je ontvangt hierover een Bericht in Mijn DUO.

Als we geen inkomensgegevens ontvangen, dan blijven we net zo lang bij de Belastingdienst bevragen tot we de inkomensgegevens ontvangen. Je hoeft hiervoor niets te doen.

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
  maandag 28 september 2015 @ 10:07:44 #10
401329 verified  DUO-Webcare
Dienst Uitvoering Onderwijs
pi_156443654
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:46 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Ik had dat een jaar geleden gedaan en wat het ook vergeten. Zag het pas weer toen ik laatst mijn samenstelling probeerde te wijzigen. Niets om je voor te schamen ;).

Bij mij duurt het steeds exact een week (steeds? Ja, ik wissel nu vaak van basisbeurs naar basisbeurs + aanvullende beurs omdat de aanvullende beurs bij elke aanvraag opnieuw wordt berekend en ik niet de exacte datum weet waarop ik er recht op krijg).
Het is niet nodig om de aanvullende beurs elke keer opnieuw aan en uit te zetten. Één keer aanvragen is voldoende. Wanneer er een aanvullende beurs is berekend, vindt er geen herberekening plaats.

Als de inkomensgegevens niet door de Belastingdienst worden aangeleverd, dan bevragen we de maand er op weer. Dit proces blijft zich herhalen totdat we een inkomen ontvangen. Als blijkt dat je recht hebt op je aanvullende beurs, dan ontvang je die met terugwerkende kracht vanaf moment aanvraag. Ook hier heeft het geen zin om elke keer je aanvraag voor de aanvullende beurs aan en uit te zetten. Het systeem wordt hierdoor niet getriggerd.

Vervolgens vinden er nog controles plaats. Mocht er in de inkomensgegevens iets veranderen, dan ontvangen we die automatisch. Er vindt dan ook automatisch een herberekening plaats.

^CN
We geven alleen algemene informatie op Fok!. Voor persoonlijk contact klik hier.
Volg je ons al op: Twitter of Facebook: mbo * hbo en universiteit * debiteur?
Op PM en DM gaan we niet in. www.duo.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')